324 TD kontrolky

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

324 TD kontrolky

Příspěvek od maca » 19. 01. 2013 23:20

mam dotaz, ktery kontrolky co znamenaji u 324 TD? je tam jedna jakoby nadrz/vstrik - oranzova, sviti po zhasnuti zhaveni, jak naskoci motor zhasne, druha vedle ni, sipka dokola v zeleny policku, taky sviti po zhasnuti zhaveni, ale jen nekdy, kdysi se samovolne rozsvecela za jizdy, ted pro zmenu nesviti vubec :roll: :lol:
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
MazuPm
Příspěvky: 301
Registrován: 01. 08. 2008 22:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od MazuPm » 19. 01. 2013 23:51

Oranžová se vstřikem - když svítí za jízdy je špatný řídící vstřik. U mě když je odpojen, tak zhasne když třeba déle než 1s držím stále otáčky, jakmile se otáčky změní, znovu se rozsvítí. A mám tušení že to signalizuje ještě vodu v naftě, ale to nemám ověřené.
Zelená se šipkou dokola - Všechny žhavičky žhaví, můžeš startovat. Motor ještě dožhavuje, ale když se nerozsvítí, měla by být min. jedna žhavka v háji. To, že se rozsvěcí za jízdy nevím co znamená :)

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 20. 01. 2013 04:31

MazuPm píše:Oranžová se vstřikem - když svítí za jízdy je špatný řídící vstřik. U mě když je odpojen, tak zhasne když třeba déle než 1s držím stále otáčky, jakmile se otáčky změní, znovu se rozsvítí. A mám tušení že to signalizuje ještě vodu v naftě, ale to nemám ověřené.
Neni to pravidlem. Žlutá kontrolka se vstřikovačem také značí problémy s čerpadlem, neboli dalo by se to všeobecnit jako problém se vstřikovací soustavou (týká se to pouze motorů s elektronicky řízeným čerpadlem - tzn. 324 td/325 td(s))


MazuPm píše:Zelená se šipkou dokola - Všechny žhavičky žhaví, můžeš startovat. Motor ještě dožhavuje, ale když se nerozsvítí, měla by být min. jedna žhavka v háji. To, že se rozsvěcí za jízdy nevím co znamená :)
Ano, jak píš MazuPm. Správně by to mělo fungovat tak, že po zhasnutí oranžové kontrolky žhavení by se u M21 měla rozsvítit zelená kontrolka se šipkou dookola, která uživateli oznamuje, že jsou všechny žhaviče ok, a může v klidu startovat. I přes to, jestě řídící jednotka žhavení při této rozsvícené konttrolce dožhavuje. Pokud se tato kontrolka po žhavení nerozsvítí, tak by to mělo znamenat, že minimálně jedna ze žhavek je v hajzlu. Já osobně M21 startuju až po zhasnutí zelené kontrolky, pokud je to aspoň trochu možné.

jinak to, že se ti rozsvěcuje za jízdy je prostě špatně :wink: Dle mého osobního názoru je něco špatně v "jednotce" žhavení, poněvadž za normálních okolností nemá absolutně žádný důvod se tato kontrolka rozvěcovat.



Su teď celkem najebaný, tak prosím přehlížejte případné překlepy. přecejenom byla sobota a tak.... ...určitě to chápete :D
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 20. 01. 2013 09:11

v pohode, muj poznatek je ten, ze sipka svitila i kdyz sem mel tri zhavice ze sesti v prdeli, pred nedavnem sem dal vsechny dokupy a svitilo to asi jak to svitit ma, ted resim, ze nestartuje a ani nesviti, zkusim teda jestli ty zhavky zas nejak neumreli, coz by mi docela nasralo po trech mesicich :roll:
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 20. 01. 2013 09:14

jo a ridici vstrik mam utrzenej a oranzova kontrolka normalne po startu zhasina, takze asi nebere info z nej, s tou vodou v palivu to je mozna, ale ja mam seriovej vyltr odstavenej a jedu pres maly pruhledny filtriky, abych videl jaka je kontaminace strouhanky v palivu :lol: ty vole, kdyz tak koukam jak to tu ma vsechno zbastleny, tak se divym ze to vubec najelo tech 40000 co to mam :lol:
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
MazuPm
Příspěvky: 301
Registrován: 01. 08. 2008 22:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od MazuPm » 20. 01. 2013 13:52

maca píše:...s tou vodou v palivu to je mozna, ale ja mam seriovej vyltr odstavenej a jedu pres maly pruhledny filtriky...
Jestli se nepletu, čidlo na vodu v palivu by mělo být právě na filtru..

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 20. 01. 2013 21:15

maca píše:v pohode, muj poznatek je ten, ze sipka svitila i kdyz sem mel tri zhavice ze sesti v prdeli, pred nedavnem sem dal vsechny dokupy a svitilo to asi jak to svitit ma, ted resim, ze nestartuje a ani nesviti, zkusim teda jestli ty zhavky zas nejak neumreli, coz by mi docela nasralo po trech mesicich :roll:
Nerupla ti teda spíš pojistka v jednotce žhavení? Ten popis by na toto seděl
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 20. 01. 2013 21:31

zkouknu,zitra,vcera sem to vnoci odtahnul od garaze, at to tam nestoji bez povsimnuti a v praci to vomrknu
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Odpovědět