
VISCO SPOJKA
- Huska
- Příspěvky: 2372
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
VISCO SPOJKA
Chlapi vím že se to tady řešilo Xkrát, ale já mám opačný problém. Původní, která nespínala jsem vyměnil za druhou, která jde zase dost ztuha a funí vrtule, ikdyž nemám motor dobře zahřátej. Zastavit jde, ale ne tak lehko, jak je správné. Čím ji uvolnit ?? Zkoušel jsem na ni stříknout WDčko ale nic
.





- Huska
- Příspěvky: 2372
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
To je jasné, že je nějak zatuhlá (vždyť jsem to už psal). Já neměl výrazný problém s chlazením ani u předchozí, ale .... Jak tuto rozchodit - THAT IS THE QUESTION, BABY






- Hanis
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 09. 06. 2003 11:25
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Nelze rozebrat tedy tak aby se dala opět dát do původního stavu. Uvnitř visko spojky je ložisko a labyrint kterým protéké asi olej nebo něco podobnýho. Pokud je v háji ložisko stěny toho labyrintu můžou dřít o sebe a dochází k tomu zadrhávání, nebo naopak pokud je vadný přepouštěcí ventilek spojka se volně otáčí i při vyšších teplotách. Každopádně úplně nejlepší je koupit novou a nevymejšlet blbosti.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Mohu potvrdit. Na vlastni chlazeniHanis píše:...Každopádně úplně nejlepší je koupit novou a nevymejšlet blbosti.

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- Huska
- Příspěvky: 2372
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
jo jasně že koupit novou je řešení, ale nechce se mi vrážet lowe do něčeho, když mám doma náhradní. S tím že spojka nefunguje a volně se protáčí jsem se setkal už několikrát, ale že by se přidřelaFrancis píše:Mohu potvrdit. Na vlastni chlazeniHanis píše:...Každopádně úplně nejlepší je koupit novou a nevymejšlet blbosti.






- Hanis
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 09. 06. 2003 11:25
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jako teče olej z motoru může časem vytéct i z visko spojky pak je přidření na snaze. Přidřená visko pak může způsobit že vrtule, která se otáčí rychleji než má prorazí chladič (nejčastěji R6) nebo se rozletí uplně.Huska píše:Musím se přiznat že jsem nevěděl, že uvniř je olej a proto se ještě víc divím že zatuhla
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou
Tak to jo, prokluz tam bude.Francis píše:Pokud neni pridrena NIKDY nema otacky jako vodni cerpadlo, VZDY je tam PROKLUZ. Zdrena/pridrena tedy bude mi vyssi otacka a hlavne bude mit akceleraci jako motor, nebude tlumena prokluzem. Asi to mel Hanis na mysli.Venca. píše:A pokud by se nějak přidřela, pak se nemůže nikdy točit rychleji než má.
A aby se tahle vrtule roztrhla, to už by musely bejt sakra velký točky...
Nebo sis dělal prdel a já to nepochopil?
Ale v ustálených otáčkách asi ten rozdíl takovej nebude.
Roztržení bych řek, že stejně nehrozí, je to dost silnej a pružnej plast.
Jestli jsi to viděl, tak asi jo.Hanis píše:Tak věř tomu že hrozí, viděl jsem jak vrtule prošla chladičem. Visko byla zadřená na 100% nešlo s ní hnout ani ve švěráku.Venca. píše:Roztržení bych řek, že stejně nehrozí, je to dost silnej a pružnej plast.
Já teď ty vrtule prohlížel, když jsem se v tom hrabal (8 lopatkový 400 mm i ty 9/420) a zdály se mi dost festový oproti vrtulím z jiných aut - Fiat atd.
Je pravda, že někdy stačí udělat jen škrábanec nebo rýhu na určitý místo a při těch vyšších otáčkách se to tam trhat může.
- Huska
- Příspěvky: 2372
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
kde jsi našel návod na doplnění??Anonymous píše:nedávno jsem skoušel doplnit olej z jiné vadné viskospojky podle návodu jak se tu někde psalo a 100 % spokojenost (740 i)




To nebyl nějaký návod, jen má diskuse s Francisem.Huska píše:kde jsi našel návod na doplnění??Anonymous píše:nedávno jsem skoušel doplnit olej z jiné vadné viskospojky podle návodu jak se tu někde psalo a 100 % spokojenost (740 i)
Kdysi to zkoušel a podařilo se - spojka pak nějaký čas fungovala.
Ta kapalina se musí nechat vytéct (jde to obtížně) a pak doplnit stříkačkou s jehlou.
Já to ještě nezkoušel.
do střikařky s jehlou to asi nedostaneš protože je to hrozně hustý ja to tam dostaval na šroubovaku počkal až to tam vkapne a tak pořad dokola až to bylo plný pak jsem tam dal uzavirací jehlu poté plechovou pojisku
( pozor nutné přilepit použival jsem lukopren na motory pokud by se nepřilepilo tak by po zahřatí plech vypadl protože jehla uvolní protitlak a vtahne se dovnitř)
( pozor nutné přilepit použival jsem lukopren na motory pokud by se nepřilepilo tak by po zahřatí plech vypadl protože jehla uvolní protitlak a vtahne se dovnitř)
- Ládínek
- člen E30.cz
- Příspěvky: 1101
- Registrován: 11. 05. 2004 13:03
- Bydliště: Slapy - Praha
- Kontaktovat uživatele:
K tý zatuhlý na 100%...
Já to zažil na 520 a zkurvila mi ložiska na vodní pumpě...
Takže od tý doby na starý seru!!!
Apropo... jakou má viscospojka životnost? Na autě mam 3roky starou a už je docela dost načlá! Já myslel, že vydrží tak 5-8 let a na x autech sem zažil i původní...
Já to zažil na 520 a zkurvila mi ložiska na vodní pumpě...
Takže od tý doby na starý seru!!!
Apropo... jakou má viscospojka životnost? Na autě mam 3roky starou a už je docela dost načlá! Já myslel, že vydrží tak 5-8 let a na x autech sem zažil i původní...

325iC 92" E30 ///M-technic II cabrio Sommerwagen
325iX 89" E30 sedan Winterwagen
32?i 87" E30 Chrom coupé
525iX 95" E34 touring

325iX 89" E30 sedan Winterwagen
32?i 87" E30 Chrom coupé
525iX 95" E34 touring
