VISCO SPOJKA

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

VISCO SPOJKA

Příspěvek od Huska » 20. 07. 2004 14:53

Chlapi vím že se to tady řešilo Xkrát, ale já mám opačný problém. Původní, která nespínala jsem vyměnil za druhou, která jde zase dost ztuha a funí vrtule, ikdyž nemám motor dobře zahřátej. Zastavit jde, ale ne tak lehko, jak je správné. Čím ji uvolnit ?? Zkoušel jsem na ni stříknout WDčko ale nic :-(.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 20. 07. 2004 16:20

Správný to není, musí zatuhnnou až se vzrůstající teplotou. Nejspíš bude přidřená.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 21. 07. 2004 07:13

To je jasné, že je nějak zatuhlá (vždyť jsem to už psal). Já neměl výrazný problém s chlazením ani u předchozí, ale .... Jak tuto rozchodit - THAT IS THE QUESTION, BABY :wink: :wink:
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 21. 07. 2004 09:13

Nelze rozebrat tedy tak aby se dala opět dát do původního stavu. Uvnitř visko spojky je ložisko a labyrint kterým protéké asi olej nebo něco podobnýho. Pokud je v háji ložisko stěny toho labyrintu můžou dřít o sebe a dochází k tomu zadrhávání, nebo naopak pokud je vadný přepouštěcí ventilek spojka se volně otáčí i při vyšších teplotách. Každopádně úplně nejlepší je koupit novou a nevymejšlet blbosti.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 21. 07. 2004 10:18

Hanis píše:...Každopádně úplně nejlepší je koupit novou a nevymejšlet blbosti.
Mohu potvrdit. Na vlastni chlazeni ;-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 21. 07. 2004 14:09

Francis píše:
Hanis píše:...Každopádně úplně nejlepší je koupit novou a nevymejšlet blbosti.
Mohu potvrdit. Na vlastni chlazeni ;-)
jo jasně že koupit novou je řešení, ale nechce se mi vrážet lowe do něčeho, když mám doma náhradní. S tím že spojka nefunguje a volně se protáčí jsem se setkal už několikrát, ale že by se přidřela :? ?? to je poprvé. Musím se přiznat že jsem nevěděl, že uvniř je olej a proto se ještě víc divím že zatuhla :-( No uvidéme jestli se nerozhejbe dřív než pojedu domů do Olomouce a pokud ne tak koupím druhou.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 21. 07. 2004 15:24

Huska píše:Musím se přiznat že jsem nevěděl, že uvniř je olej a proto se ještě víc divím že zatuhla
Jako teče olej z motoru může časem vytéct i z visko spojky pak je přidření na snaze. Přidřená visko pak může způsobit že vrtule, která se otáčí rychleji než má prorazí chladič (nejčastěji R6) nebo se rozletí uplně.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Venca.

Příspěvek od Venca. » 21. 07. 2004 16:36

Francis píše:
Venca. píše:A pokud by se nějak přidřela, pak se nemůže nikdy točit rychleji než má.

A aby se tahle vrtule roztrhla, to už by musely bejt sakra velký točky...

:D Nebo sis dělal prdel a já to nepochopil?
Pokud neni pridrena NIKDY nema otacky jako vodni cerpadlo, VZDY je tam PROKLUZ. Zdrena/pridrena tedy bude mi vyssi otacka a hlavne bude mit akceleraci jako motor, nebude tlumena prokluzem. Asi to mel Hanis na mysli.
Tak to jo, prokluz tam bude.
Ale v ustálených otáčkách asi ten rozdíl takovej nebude.

Roztržení bych řek, že stejně nehrozí, je to dost silnej a pružnej plast.

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 21. 07. 2004 16:41

Venca. píše:Roztržení bych řek, že stejně nehrozí, je to dost silnej a pružnej plast.
Tak věř tomu že hrozí, viděl jsem jak vrtule prošla chladičem. Visko byla zadřená na 100% nešlo s ní hnout ani ve švěráku.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Venca.

Příspěvek od Venca. » 21. 07. 2004 20:01

Hanis píše:
Venca. píše:Roztržení bych řek, že stejně nehrozí, je to dost silnej a pružnej plast.
Tak věř tomu že hrozí, viděl jsem jak vrtule prošla chladičem. Visko byla zadřená na 100% nešlo s ní hnout ani ve švěráku.
Jestli jsi to viděl, tak asi jo.
Já teď ty vrtule prohlížel, když jsem se v tom hrabal (8 lopatkový 400 mm i ty 9/420) a zdály se mi dost festový oproti vrtulím z jiných aut - Fiat atd.

Je pravda, že někdy stačí udělat jen škrábanec nebo rýhu na určitý místo a při těch vyšších otáčkách se to tam trhat může.

NICKMAN
Příspěvky: 78
Registrován: 05. 05. 2004 15:36
Bydliště: Brno

Příspěvek od NICKMAN » 22. 07. 2004 06:34

Za kolik se dá sehnat visco spojka na 320?Asi ju mám taky vadnou protože sem stál v koloně a málem sem uvařil.Jinak pokud nikde nestojím a normálně jezdím tak je teplota ok.

Uživatelský avatar
luissa
Příspěvky: 81
Registrován: 05. 09. 2003 20:09

Příspěvek od luissa » 24. 07. 2004 00:43

To: Nickman

Pokud mohu radit podle zkušeností jak mých tak kamarádů co mají e30, tak v případě visco spojky raději novou.

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 24. 07. 2004 17:31

nedávno jsem skoušel doplnit olej z jiné vadné viskospojky podle návodu jak se tu někde psalo a 100 % spokojenost (740 i)

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 26. 07. 2004 08:54

Anonymous píše:nedávno jsem skoušel doplnit olej z jiné vadné viskospojky podle návodu jak se tu někde psalo a 100 % spokojenost (740 i)
kde jsi našel návod na doplnění??
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Venca.

Příspěvek od Venca. » 26. 07. 2004 10:11

Huska píše:
Anonymous píše:nedávno jsem skoušel doplnit olej z jiné vadné viskospojky podle návodu jak se tu někde psalo a 100 % spokojenost (740 i)
kde jsi našel návod na doplnění??
To nebyl nějaký návod, jen má diskuse s Francisem.
Kdysi to zkoušel a podařilo se - spojka pak nějaký čas fungovala.

Ta kapalina se musí nechat vytéct (jde to obtížně) a pak doplnit stříkačkou s jehlou.

Já to ještě nezkoušel.

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 26. 07. 2004 18:14

do střikařky s jehlou to asi nedostaneš protože je to hrozně hustý ja to tam dostaval na šroubovaku počkal až to tam vkapne a tak pořad dokola až to bylo plný pak jsem tam dal uzavirací jehlu poté plechovou pojisku
( pozor nutné přilepit použival jsem lukopren na motory pokud by se nepřilepilo tak by po zahřatí plech vypadl protože jehla uvolní protitlak a vtahne se dovnitř)

Uživatelský avatar
POL
Příspěvky: 446
Registrován: 08. 12. 2003 23:55
Bydliště: Würzburg

Příspěvek od POL » 30. 07. 2004 22:29

Sem s tim mel taky problem,ale jeden obcan vod nas ji umelecky opravil s pomoci te strikacky a vydrzela asi 3 roky . Pokud se bere z vrakacu ,tak musi jit stuha otocit rukou.

Uživatelský avatar
Ládínek
člen E30.cz
Příspěvky: 1101
Registrován: 11. 05. 2004 13:03
Bydliště: Slapy - Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ládínek » 07. 08. 2004 10:44

K tý zatuhlý na 100%...
Já to zažil na 520 a zkurvila mi ložiska na vodní pumpě...
Takže od tý doby na starý seru!!!

Apropo... jakou má viscospojka životnost? Na autě mam 3roky starou a už je docela dost načlá! Já myslel, že vydrží tak 5-8 let a na x autech sem zažil i původní... :roll:
325iC 92" E30 ///M-technic II cabrio Sommerwagen
325iX 89" E30 sedan Winterwagen
32?i 87" E30 Chrom coupé
525iX 95" E34 touring
Obrázek

Odpovědět