Pořádný brzdy - máte zkušenost

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 01. 06. 2003 11:13

PET77 píše:jakpak to ale funguje, kdyz velikost puvodnich trmeni-desticek-treci plochy zustala stejna...
tam pak neni zadny ucinek nebo jo? s velikosti kotoucu by se mela zvedat i velikost desticek - potazmo ucinne plochy...
Fungovat to bude na zaklade fyzikalniho zakona o sile na pace, resp. na vetsim polomeru. Kdyz zvetsim prumer kotouce z 280 na 300mm, tedy polomer z 140 na 150, tak to je 7,1%. Je to malo, ale kotouce budou nove, navic vetsi prumer = vyssi obvodova rychlost = lepsi ventilace ...

Je to entry varianta, maji tam i jine, s 4/6-pistkovymi trmeny:
Obrázek
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Jakub Šlezar
Příspěvky: 73
Registrován: 21. 04. 2003 11:28
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Jakub Šlezar » 01. 06. 2003 12:16

Už jste někdo dělal takovou ůpravu?
318i Coupé, M10.

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 01. 06. 2003 15:33

Francis píše:
PET77 píše:jakpak to ale funguje, kdyz velikost puvodnich trmeni-desticek-treci plochy zustala stejna...
tam pak neni zadny ucinek nebo jo? s velikosti kotoucu by se mela zvedat i velikost desticek - potazmo ucinne plochy...
Fungovat to bude na zaklade fyzikalniho zakona o sile na pace, resp. na vetsim polomeru. Kdyz zvetsim prumer kotouce z 280 na 300mm, tedy polomer z 140 na 150, tak to je 7,1%. Je to malo, ale kotouce budou nove, navic vetsi prumer = vyssi obvodova rychlost = lepsi ventilace ...

Je to entry varianta, maji tam i jine, s 4/6-pistkovymi trmeny:
Obrázek
Ty wee, ty jsou fakt hustý... :shock: Šlo by něco podobnýho dát i dozadu? :lol:
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 01. 06. 2003 19:25

Francis píše:Nevím, jestli to je něco platné, nabrowsil jsem něco o Hartge:

34250436 Brake caliper, front, right, with brake lining.
34250437 Brake caliper, front, left, with brake lining.
34250438 Brake disc, front @ 295mm.
34250441 Main brake cylinder.
To jsou Hartge čísla ?
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 01. 06. 2003 19:34

ondra_m píše:
Francis píše:Nevím, jestli to je něco platné, nabrowsil jsem něco o Hartge:

34250436 Brake caliper, front, right, with brake lining.
34250437 Brake caliper, front, left, with brake lining.
34250438 Brake disc, front @ 295mm.
34250441 Main brake cylinder.
To jsou Hartge čísla ?
Ano, asi ano.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
PET77
Turbo mužík
Příspěvky: 757
Registrován: 11. 02. 2003 22:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od PET77 » 01. 06. 2003 22:16

Francis píše:Fungovat to bude na zaklade fyzikalniho zakona o sile na pace, resp. na vetsim polomeru. Kdyz zvetsim prumer kotouce z 280 na 300mm, tedy polomer z 140 na 150, tak to je 7,1%. Je to malo, ale kotouce budou nove, navic vetsi prumer = vyssi obvodova rychlost = lepsi ventilace ...

Je to entry varianta, maji tam i jine, s 4/6-pistkovymi trmeny:
no tvoje vysvetleni me o nejakem extra ucinku zrovna nepresvedcilo:-)))
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...:-)

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 01. 06. 2003 22:24

PET77 píše:no tvoje vysvetleni me o nejakem extra ucinku zrovna nepresvedcilo:-)))
Ja ale nepsal o extra ucinku 8) , jen o moznostech, ktere vyrobce nabizi. Jsou mezi nami taci, kteri chteji do sveho auta investovat minimum. Pro takove lidi by mohla (pri potrebe vymeny sjetych kotoucu za nove) byt varianta s puvodnimi brzdici zajimavym resenim. Narust brzdneho ucinku o 7% nepovazuju za nezajimavy, kdyz je to mozna za stejne penize jako serie. A jak jsem psal drive, kdyz se to porovna se starymi kotouci, bude rozdil vyraznejsi. Dalsi zlepseni muze prinest lepsi ventilace/chlazeni kotoucu diky vetsimu prumeru. A take mohou byt kotuce vyrabeny prave/leve, tedy se zakrivenymi vetracimi kanaly, coz opet zlepsuje chlazeni, coz by se projevilo pri intenzivnejsim pouzivani brzd. Teoretickych 7% narustu brzdne sily tedy nemusi byt konecne cislo. Prodebatujeme to na nekterem srazu, dame si bavoraka nebo pivko :all coholic: , pak se to lepsi chape :aaa:
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
PET77
Turbo mužík
Příspěvky: 757
Registrován: 11. 02. 2003 22:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od PET77 » 02. 06. 2003 09:28

toz ukecals me...
ale jen diky tomu chlastu:-)
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...:-)

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 02. 06. 2003 09:28

Francis píše:
PET77 píše:jakpak to ale funguje, kdyz velikost puvodnich trmeni-desticek-treci plochy zustala stejna...
tam pak neni zadny ucinek nebo jo? s velikosti kotoucu by se mela zvedat i velikost desticek - potazmo ucinne plochy...
Fungovat to bude na zaklade fyzikalniho zakona o sile na pace, resp. na vetsim polomeru. Kdyz zvetsim prumer kotouce z 280 na 300mm, tedy polomer z 140 na 150, tak to je 7,1%. Je to malo, ale kotouce budou nove, navic vetsi prumer = vyssi obvodova rychlost = lepsi ventilace ...

Je to entry varianta, maji tam i jine, s 4/6-pistkovymi trmeny:
Obrázek
mohl bych poprosit o linky na tyhle brzdy?

dik.
Obrázek

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 02. 06. 2003 09:33

GeRoX píše:mohl bych poprosit o linky na tyhle brzdy?
Staci se podivat o nekolik prispevku vyse. Usnadnim ti to :-) http://www.hispecmotorsport.co.uk
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 02. 06. 2003 10:55

jojo doslo mi to ...:)

ale stejne dik...jsou husty akorat se nedokazu dopidit po cenach... :roll:
Obrázek

Jakub Šlezar
Příspěvky: 73
Registrován: 21. 04. 2003 11:28
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Jakub Šlezar » 22. 06. 2003 10:47

Tak jak to nakonec dopadlo?
Zajímám se o výměnu brzd za účinnější, ale ne v hodnotě 30.000 a vejš, a to od uterka, kdy jsem ve 170km/hod neubrzdil výjezd z dálnice a musel se v odstavným pruhu zařadit zpět na silnici(!). Povím vám, že to byl adrenalin jako nikdy. Brzdy prsostě tak povadli, že neměli učinek. Dá se to teda nějak ne moc draze řešit?
318i Coupé, M10.

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 22. 06. 2003 12:32

Jakub Šlezar píše:Tak jak to nakonec dopadlo?
Zajímám se o výměnu brzd za účinnější, ale ne v hodnotě 30.000 a vejš, a to od uterka, kdy jsem ve 170km/hod neubrzdil výjezd z dálnice a musel se v odstavným pruhu zařadit zpět na silnici(!). Povím vám, že to byl adrenalin jako nikdy. Brzdy prsostě tak povadli, že neměli učinek. Dá se to teda nějak ne moc draze řešit?
Nejjednodušší je vyměnit za chlazené přední a kotoučové dozadu...:-) taky jsem to tak řešil a ted NO PROBLEM...postup není tak jednoduchej jak by se mohlo zdát, ale stav se v ten pátek a pokecáme.Cao
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Melisek^076
Příspěvky: 154
Registrován: 11. 02. 2003 20:04
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od Melisek^076 » 22. 06. 2003 16:14

Máš brzdy ve 100% stavu? Když už nic, tak na první brždění bys to měl ze 170 zastavit bez problémů. Být tebou, změřil bych bod varu brzdovky, eventuelně ji rovnou vyměnil, koupil bych DOT 5 a vyšší. Jinak, je pravda, že by si brzdy malé vylepšení zasloužily. Mám brzdy v dobrém stavu, ale když jsem sjížděl s cestovní rychlostí nad 150 dálnici k Innsbrucku tak znatelně chcípaly. Myslím, že kolegové v Dingolfingu něco podcenili....

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 22. 06. 2003 18:14

to je blbost...brzdy jsou opravdu dobré (a to nesrovnatelně s jinýma autama) pokud jsou v dobrém stavu...
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 23. 06. 2003 19:34

S brzdama nenam taky žádný problémy. Pokud sou destičky jaký maj bejt, všechno je v dobrym stavu, tak je to dostačující. Dozadu jsem taky dal kotouče, ale i s bubnama to bylo v poho
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Jakub Šlezar
Příspěvky: 73
Registrován: 21. 04. 2003 11:28
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Jakub Šlezar » 24. 06. 2003 19:14

Husko: taky to chci řešit výmenou, Kunc rikal cca 10.000Kč. Stavim se za tebou v pátek.
318i Coupé, M10.

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 24. 06. 2003 19:46

Jakub Šlezar píše:Husko: taky to chci řešit výmenou, Kunc rikal cca 10.000Kč. Stavim se za tebou v pátek.
a jeee..zase ty jeho ceny.... za deset litrů koupíš všechno nové, což je podle mě zbytečné. potřebuješ zadní ramena, 4 x svěráky, kotouče/desky bud sehnat hodně dobré nebo nové...dojed a deořešíme to
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 09. 02. 2004 14:13

asi před rokem jsem prodal komplet podvozek z M 3 za 15 000 Kč :cry:

Odpovědět