325i,325e,323i,320i

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 05. 01. 2005 09:08

No to ano, to máš pravdu. ALE ! Podle mých informací jsou na Alpině spešl písty.

V origo 325i má vypouklejší hlavu takže při použití 122ps Ety a 325i hlavy je nižší komprese a tím ztrácíš.
Postav si vedle sebe písty z ETy a z 325i a pochopíš co mám na mysli.

325e
Obrázek

325i
Obrázek


Doporučuji prostudovat Toto od tuď jsem "ukradl ty fotky.
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 05. 01. 2005 18:26

ondra_m píše:
CBA píše: To:ondra_m:Kdybych měl zájem o přeplňovaný motor byl bys schopen ho poskládat a kolik by to stálo náklady a kolik za práci?!
Možnost tu je :-) viz SZ
Hoď mi na SZ taky takovou informaci.Teď jsem na škole,ale v červnu končim a pak by se mi taky něco takovýho líbilo.Dělám sice automobilovou průmyslovku,ale umět vše teoreticky neznamená,že bych uměl udělat přeplňování na atmosferickym motoru.Praxe je prostě praxe.Díky

Uživatelský avatar
Spooky-0987
Příspěvky: 2232
Registrován: 29. 07. 2003 04:07
Bydliště: západní čechy - KV kraj

Příspěvek od Spooky-0987 » 05. 01. 2005 19:16

to by me take zajimalo mohu-li se pridat k zadatelum? a nebo z toho udelat nejake primo FAQ
e30/320i rv 88

Uživatelský avatar
Cenny H.rep.M3
Příspěvky: 156
Registrován: 28. 12. 2004 12:42
Bydliště: Litomyšl
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cenny H.rep.M3 » 06. 01. 2005 01:17

Prostudováno :-) ale stejně se stále přikláním k tomu že Alpina nepoužívala žádné extra písty, ale standartní z 325e ohne kat. na fotce jsou nejlépe vidět u 320i ohne kat. Ty bys měl mít tohle téma zmáklé a prostudované lépe, díky svým turbo pokusům, takže se nechám poučit. Nebo se zeptám Tomáše z www.bmwpower.cz, ten ví o Alpinách snad všechno. Kdyžtak mu zítra zavolám. :?: :?: :?: :roll:

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 06. 01. 2005 08:39

Jel jsem jak ve variantě s 325e tak s 325i pístama a je to sakra rozdíl.
Nicméně životnost s 325i pístama opravdu nic extra :-) Ale do otáček to jde jako motorka.
Ideál je někde mezi :)

A s tou alpinou, pokavaď někde nevyhrabeme katalog dílů tak to nikdy nezjistíme.
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
CBA
Příspěvky: 145
Registrován: 04. 12. 2004 18:01
Bydliště: Olomouc a okolí

Příspěvek od CBA » 06. 01. 2005 13:48

napsal ondra_m:Jel jsem jak ve variantě s 325e tak s 325i pístama a je to sakra rozdíl.
Nicméně životnost s 325i pístama opravdu nic extra :-) Ale do otáček to jde jako motorka.
Ideál je někde mezi :)

Zajímalo by mě co je krátká životnost vydrží to alespoň 1000Km???!!!To by mi jakš,takš stačilo!!!A jaký je to složení?!Myslíš jako klika,ojnice-eta a písty,hlava 325i!!!A co odejde hlava?!A je dobré to načipovat a posunout omezovač na 6800-7000??!!

Uživatelský avatar
Cenny H.rep.M3
Příspěvky: 156
Registrován: 28. 12. 2004 12:42
Bydliště: Litomyšl
Kontaktovat uživatele:

Ondra_m....

Příspěvek od Cenny H.rep.M3 » 06. 01. 2005 20:08

Mluvil jsem s klukama od www.bmwpower.cz a mám !OVĚŘENO!, ALPINA C2 2.7i - spodek motoru 325e ohne kat. ,včetně pístů, hlava a sání 325i, o 20% ostřejší vačka - Alpina vlastní produkce, omezovač otáček posunut na 7300ot./min. Svody- laděné, Alpina vlastní produkce. Připadá mi to už dost našponované, ale muselo to fungovat bez problémů, když to normálně vyráběli. Podle mě je to asi maximum, co lze z tohoto motoru vyždímat, bez použití přeplňování a zachování solidní životnosti. Takže asi tak, komu je 325i, už málo, chtěl by víc a nechce se mu jít do tak náročné úpravy jako je přepňování, má možnost poshánět tyhle součástky, poskládat a pak to natřít jakékoliv standartní 325i. Jede to opravdu dobře...

Uživatelský avatar
Peter
Příspěvky: 99
Registrován: 02. 11. 2004 20:07
Bydliště: Brno

Příspěvek od Peter » 06. 01. 2005 20:45

A jak je to s ŘJ? Nemá jiný střiky? To jako stačí to takhle poskládat a hotovo? Bez dalších ůprav (čerpadlo, střiky,elektrika...)
325E Hoří vzduch :twisted:

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ondra_m....

Příspěvek od Mirek » 06. 01. 2005 23:15

Cenny H.rep.M3 píše:Mluvil jsem s klukama od www.bmwpower.cz a mám !OVĚŘENO!, ALPINA C2 2.7i - spodek motoru 325e ohne kat...
tak se mrkni sem :
Obrázek

co ty na to ?

německy moc neumím, ale vidím tam 325i...
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

Uživatelský avatar
Cenny H.rep.M3
Příspěvky: 156
Registrován: 28. 12. 2004 12:42
Bydliště: Litomyšl
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cenny H.rep.M3 » 07. 01. 2005 00:00

Mirek.... Hm, s němčinou na tom nejsem o moc lépe, ale řekl bych, že tam používali snad oba typy pístů, když jsem se díval na ofic. stránky, mají tam snad dva nebo tři různé obsahy. Takže to vypadá že jseme mohli mít pravdu všichni :shock: Možná záleží na kombinaci pístu a ojnice, fakt netuším. Každý tvrdí něco jiného....

Peter.... ŘJ úprava čipem Alpina, o úpravě vstřiků, jsem nikde nic nenašel, podle mě to seriové 325i po úpravě ŘJ v pohodě nakrmí.

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 07. 01. 2005 00:05

pokud platí,podle obrázku :

Obrázek

origo BMW díly = BMW číslo, Alpina díly = Alpina číslo
pak jen na motoru C 2 2.7 a 2.7 kat, je z produkce Alpiny toto :
písty
kroužky
hlava
vačka, u verze kat je použita vačka : 1 706 655 (325i)
váha
počítač
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

Uživatelský avatar
Cenny H.rep.M3
Příspěvky: 156
Registrován: 28. 12. 2004 12:42
Bydliště: Litomyšl
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cenny H.rep.M3 » 07. 01. 2005 01:13

No, pak není co řešit, byl jsem trošku mino :shock: každopádně mnou popsaná úprava je proveditelná, výkon se C2 2.7 vyrovná, a je zachována spolehlivost. Franta 327i s tím jezdí už rok amatérské vrchy a vede si víc než dobře. Docela by mě zajímalo co Alpina na tebou popsaných dílech upravovala. Váhu komponentů? Zdvih? Vrtání? Fakt nevím. Když výsledný obsah motoru byl stejný jako u 325e....

Uživatelský avatar
Lukáš325e
Příspěvky: 541
Registrován: 05. 02. 2004 23:25
Bydliště: Mikulov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukáš325e » 07. 01. 2005 15:57

ondra_m píše:No to ano, to máš pravdu. ALE ! Podle mých informací jsou na Alpině spešl písty.

V origo 325i má vypouklejší hlavu takže při použití 122ps Ety a 325i hlavy je nižší komprese a tím ztrácíš.
Postav si vedle sebe písty z ETy a z 325i a pochopíš co mám na mysli.

325e
Obrázek

325i
Obrázek


Doporučuji prostudovat Toto od tuď jsem "ukradl ty fotky.
Proč sakra všichni berou v potaz jen 122PS ety? :D Jak je to s 129PS písty?

Uživatelský avatar
Peter
Příspěvky: 99
Registrován: 02. 11. 2004 20:07
Bydliště: Brno

Příspěvek od Peter » 07. 01. 2005 19:44

Cenny H.rep.M3 píše:No, pak není co řešit, byl jsem trošku mino :shock: každopádně mnou popsaná úprava je proveditelná, výkon se C2 2.7 vyrovná, a je zachována spolehlivost. Franta 327i s tím jezdí už rok amatérské vrchy a vede si víc než dobře. Docela by mě zajímalo co Alpina na tebou popsaných dílech upravovala. Váhu komponentů? Zdvih? Vrtání? Fakt nevím. Když výsledný obsah motoru byl stejný jako u 325e....
Kdo to je Franta? Docela by mě zajímalo, jak přesně to má udělaný, co s tím pšechno dělal a co upravoval.
325E Hoří vzduch :twisted:

Uživatelský avatar
Cenny H.rep.M3
Příspěvky: 156
Registrován: 28. 12. 2004 12:42
Bydliště: Litomyšl
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cenny H.rep.M3 » 08. 01. 2005 14:37

Franta 327i je registrovaný uživatel tady na E30.cz Poskládané to má zhruba tak, jak jsem popisoval. Můžeš mu poslat e-mail nebo SZ a zeptat se přímo jeho.

Uživatelský avatar
CBA
Příspěvky: 145
Registrován: 04. 12. 2004 18:01
Bydliště: Olomouc a okolí

Příspěvek od CBA » 11. 01. 2005 20:08

Tak mi teda někdo řekněte jaká je nejlepší kombinace???!!!!

Uživatelský avatar
Luter
Příspěvky: 1029
Registrován: 10. 10. 2003 15:58
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od Luter » 11. 01. 2005 21:07

Nejlepší kombinace ? motor M30 nejlépe M102 3.2 nebo 3.5 + převodovka + vyrobení držáků (dají se i koupit jeden borec je odlévá jsou to tuším alpina držáky :?: ) . Spolehlivost a hlavně výdrž 1 s * .tyhle motory přežijou celé auto! zničí ho fakt jen prase! a náklady ? Max 10000. samozřejmě to neplatí pro motor M102 to 3-4x tolik :twisted:

Odpovědět