nafta X benzin

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 16. 12. 2004 08:50

Záchvat píše:A co výkonější TDCi - zrychlení.
Jede to jako stejně výkonný benzín. Docela od spoda, ale ve 150km/h je to stejně mrtvý. Jsem zvědavej na 2,2 TDCi 114KW/155PS 360Nm
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 16. 12. 2004 09:16

No Peugeot teď udělal 2.7HDi V6 - 150kw a 440Nm. Porovnání proti 3.0i V6 - 155kw a asi 295Nm. Taky jsem zvědav, jak to bude hýbat s 407. Mimochodem je to ve spolupráci s Fordem, viď Hanisi? Takže asi bude i v Mondeu.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 4284
Registrován: 20. 02. 2003 08:05
Bydliště: Kousek od Ml Boule
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo » 16. 12. 2004 09:21

jedna zásadní věc u Nás stojí Benzín 24.40kč
........................................... Nafta 24.50kč

Tak co se víc vyplatí :lol:
Život je jen náhoda .....

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 16. 12. 2004 09:33

Záchvat píše:No Peugeot teď udělal 2.7HDi V6 - 150kw a 440Nm. Porovnání proti 3.0i V6 - 155kw a asi 295Nm. Taky jsem zvědav, jak to bude hýbat s 407. Mimochodem je to ve spolupráci s Fordem, viď Hanisi? Takže asi bude i v Mondeu.
No je fakt, že Ford spolupráci s PSA potřeboval jako prase drbání. Ropáky, který před tím vyrobil nestáli za nic. Zatím nemám informace zda bude 2.7HDi (u Fordu TDCi) použito do modelové řady mondeo, ale třeba jo. Zatím to zůstáva u objemu 2.2 TDCi.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

jaban
Příspěvky: 13
Registrován: 01. 12. 2004 17:51
Bydliště: mostecko

Příspěvek od jaban » 16. 12. 2004 09:36

zkuste porovnat nejakou benzinovou 1,3 nebo 1,4 s Fiatackym dieslovym motorem 1,3 16v jtd multijet, jede neskutecne, jezdi do 5 litru a tocivy je jako benzinovy motor. A co se vyplati vic ? benzinak po meste zere v prumeru kolem 10 litru naftak o polovinu mene, tak co se vyplati... ?

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 16. 12. 2004 09:51

Dobře porovnám ti Fiestu 1.3 benzín a 1.4 TDCi.

Fiesta 1.3 (70ps) Spotřeba město/mimo město/kombinace 8,4/5,0/6,2
Fiesta 1.4 TDCi(68PS) 5,6/4,0/4,6

Když pak uvážíš že dieselové provedení s podobnou výbavou je o 70 000,- CZK dražšší tak si spočítej kolik km musíš najezdit aby se ti začala nafta vyplácet a to do toho nepočítám případné výdaje na to když se ropa posere. Ještě pořád si myslíš že se ropa vyplatí?

Schválně jsem jako model použil nové auto, aby jsme se nemuseli dohadovat kolik co musí mít najeto, jak je co rezatý a že fiat je nejlepší.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 16. 12. 2004 10:10

Pro ty co neumeji pocitat: :P
rozdil spotreby 1,6 ltr/100km, pri prumerne cene benzinu/nafty 26 Kc/ltr je rozdil ceny na 1 km 1,6x26/100=0,416 Kc/km

Navyseni ceny 70.000 Kc se tedy vrati po ujeti 70.000/0,416=168.269km !!!

A to se vyplati :P
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 16. 12. 2004 10:25

No a pokud budeš nucen vyměnit v době životnosti vstřikovací trysky což je zhruba 50 000 Kč a vezmu-li v potaz i cenu dražšších servisních prohlídek na ropu tak je návratnost naftového motoru nikdy
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Luboš
Příspěvky: 694
Registrován: 24. 10. 2003 12:16
Bydliště: Řečany n/L okr.Pardubice

Příspěvek od Luboš » 16. 12. 2004 10:51

Francis píše:Pro ty co neumeji pocitat: :P
rozdil spotreby 1,6 ltr/100km, pri prumerne cene benzinu/nafty 26 Kc/ltr je rozdil ceny na 1 km 1,6x26/100=0,416 Kc/km

Navyseni ceny 70.000 Kc se tedy vrati po ujeti 70.000/0,416=168.269km !!!

A to se vyplati :P

U nového auta je to při dnešních cenách nafty jasný, ale když máš staršího diesla v dobrém stavu a naftu kupuješ za 15,-Kč, tak jsou to jiné počty že?

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 16. 12. 2004 10:56

Luboš píše:U nového auta je to při dnešních cenách nafty jasný, ale když máš staršího diesla v dobrém stavu a naftu kupuješ za 15,-Kč, tak jsou to jiné počty že?
Namam kamarady co kradou a tak nemam pristup k nafte za 15,- Kc
Jelikoz jsem zivnostnik platce DPH, tak mam litr benzinu ne za 26 ale vlastne za 21,80 Kc. A bez kradeze :P
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Michal E21
Příspěvky: 184
Registrován: 25. 03. 2003 13:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Benzin vs. Nafta

Příspěvek od Michal E21 » 16. 12. 2004 13:16

Z moji zkusenosti vyplyva, ze s benzinem je o hodne lepsi svezeni nez s naftou, nicmene naftaka jsem si poridil, a rozdil ve spotrebe pocituji silne. Ve sve podstate usetrim 2000/mesicne (coz jako pro studenta neni malo). Samozrejme naklady na opravu by s tim pohnuly jinam, nicmene do svych baworu (i benzinovych) jsem daval tolik penez, ze je to jedno :o). Kdyz mluvim o starsich baworacich, tak je asi nejlepsi mit TD nebo D na jezdeni a R6 benzin na svezeni. Jo je to tak, uz se mi po mem atmosferickem benzinovem 2.0 styska :o) a to starsi TD nema plochou krivku vykonu, ci-li neni to nuda jako v oktavce (zkusenosti 1.9TD, plocha krivka vykonu, od 2 tis to jede, ale porad jsem cekal, ze to nekde okolo 3.5 tis zabere vic... a ono nic)
Ono dalsi veci je ten toc. moment, sice je o dost vyssi, ale zase musis mit delsi prevody - ci-li tezsi, takze o tu vyhodu castecne prichazis...
Proste diesel je dobry na presun z A do B, kdezto BMW benzin (a vubec BMW) je na svezeni z bodu A do bodu B. :-)
------------------------
E21 316, E21 323i, E28 524TD
<a>http://e30-2.wz.cz</a>

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 16. 12. 2004 13:22

Naprosto souhlasím.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 16. 12. 2004 13:25

Tedy souhlasím, ale pouze u starších aut. U novějších se mi lépe jezdí s naftou, než s benzínem. Např. zase ta 307 1.6Hdi než 307 1.6 16V. Chceš ve 100km/h předjet s dieslem na pětku šlápneš a jedeš, s benzínem min. o kvalt dolu a stejně to není jako ta nafta na pětku, nemluvě o spotřebě.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Luboš
Příspěvky: 694
Registrován: 24. 10. 2003 12:16
Bydliště: Řečany n/L okr.Pardubice

Příspěvek od Luboš » 16. 12. 2004 15:06

Francis píše:
Luboš píše:U nového auta je to při dnešních cenách nafty jasný, ale když máš staršího diesla v dobrém stavu a naftu kupuješ za 15,-Kč, tak jsou to jiné počty že?
Namam kamarady co kradou a tak nemam pristup k nafte za 15,- Kc
Jelikoz jsem zivnostnik platce DPH, tak mam litr benzinu ne za 26 ale vlastne za 21,80 Kc. A bez kradeze :P

Neřeším jestli je ta nafta kradená, nebo ne. Pro mě je důležité, že jezdím za slušný peníze. A nehraj si na moralistu. :!:

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 16. 12. 2004 17:03

BOOST píše:2 Tweety: Tak to trochu poupravím, když srovnáš motory ze stejnýho roku a podobným stupni vyladění. Takže bych to spíš viděl Fabia RS vs. Octavia RS a myslím, že se s tou fábií může jít tak akorát vysrat.
A můžeš mi říct,jakej je rozdíl mezi Octavii RS a trojkou Golfem s motorem z Octavie RS ?

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 16. 12. 2004 17:11

Tweety píše:
BOOST píše:2 Tweety: Tak to trochu poupravím, když srovnáš motory ze stejnýho roku a podobným stupni vyladění. Takže bych to spíš viděl Fabia RS vs. Octavia RS a myslím, že se s tou fábií může jít tak akorát vysrat.
A můžeš mi říct,jakej je rozdíl mezi Octavii RS a trojkou Golfem s motorem z Octavie RS ?
Batoh 8) :lol:
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 16. 12. 2004 20:57

2 Tweety: Pokud vím, tak když uvedli Fabii RS, tak všude v časopisech psali, že to oproti Octavii RS nejede a že snad udělají taky benzínovou Fabii RS. A netvrď mi, že Fabie RS pojede Octavii RS, tomu nevěřím. Neber to osobně. Nechci se tady se s někým hádat. :lol: 8)
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 16. 12. 2004 21:23

Luboš píše:Neřeším jestli je ta nafta kradená, nebo ne. Pro mě je důležité, že jezdím za slušný peníze. A nehraj si na moralistu. :!:
Az za tebou prijdou dva panove a zacnou se vyptavat, budes mluvit jinak.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 17. 12. 2004 00:50

K ty ekonomice provozu a uzitny hodnote motoru-muzu se teda zeptat,proc se delaji uzitkovy auta,ktery toho hodne najedou, v dieslu? :-)
Jinak ale uznavam,ze kdyz clovek najede par tisic rocne,tak se to moc nevyplaci.Treba nasi koupili Toledo TDi v akci za cenu benzinu a Mondeo bylo taky v nejaky vyrazny slevicce-oni dobre vidi,ze je to neprodejny a pak nevidim duvod proc to nekoupit.Jinak teda nevim,ale zda se mi prehnany porad myslet na vstriky-Toledo melo nalitano neco kolem 100kKm a v motru se nemenilo vubec nic, co by nebylo bezna udrzba-vetsina tech motoru nalita pul milionu Km bez nejakych potizi.
Jeste k cene benzinu a nafty-i kdyz stoji stejne,tak Toledo jezdilo do 6litru nafty-1.6 nebo 1.8 v benzinu si pri tezsi noze vemou kolem 8-10l-to snad neni treba nejak prepocitavat.
Me by se ropak nevyplatil,ale jinak bych ho vubec nezvrhoval,kdyz nekdo jezdi vic-nepripadne mi to jako moc smysluplna debata-asi neco jako benzin vs plyn,ktera uz tu taky probihala.
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 17. 12. 2004 08:08

Hanis píše:
To jsi jako s E21 pronásledoval Porsche 924, aby jsi zjistil jakej je za ním odpor vzduchu? Počítám že jsi ho potom ve 260 předjel.
, BOKEM :lol:

Odpovědět