Fuck Off Rez

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Fuck Off Rez

Příspěvek od Feryt » 11. 12. 2004 18:19

Zdar, dneska pri smejdenni karou jsem zjistil ze mam malou boulicku nad levim zadnim svetlem, nedalo mi to a za 10 minut z toho byla poradna prolezla dira o prumeru 1cm, stoural jsem dal a je to tam cele nejake porezle, asi tam chcije, takze sem odstrojil svetlo atd. Zajimalo by me jaky techniky pouzivate pro zadelani der v blbe pristupnych mistech, tezko se to v tom roku da obrousit od rzi. Jaky tmel pouzivate?
Muj postup je :
1)co nejvic zbavit rzi
2)ocistil lihem
3)zatmelit
4)prebrousit - vyhladit
5)ocistil lihem
6)prejet plnicem
7)vyhladit s okolni barvou
8)vycistit lihem
9)nastrikat barvou.

Stava se mi ze asi spatna namicham tmel a on se pak pri brouseni droli a ne vybrousi se rovnomerne, prodavaj se tmeli ktery uz jsou predem namichany? Nebo co a jaky postop pouzivate vy/profici?

Dik.
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 11. 12. 2004 18:38

nejsem profik, ale po wodrbání rzi bych to ještě přejel odrezovačem

místo lihu bych odmašťoval Perchlorethylenem

tmel musí bejt dobře zatvrdlej, pak by se neměly odlamovat větší kousky - taky se přece nedá brousit bláto, musí to bejt co nejtvrdší - ocel se před broušením taky musí povrchově kalit
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 11. 12. 2004 18:51

DAN píše:nejsem profik, ale po wodrbání rzi bych to ještě přejel odrezovačem

místo lihu bych odmašťoval Perchlorethylenem

tmel musí bejt dobře zatvrdlej, pak by se neměly odlamovat větší kousky - taky se přece nedá brousit bláto, musí to bejt co nejtvrdší - ocel se před broušením taky musí povrchově kalit
Diky za rady. Samozrejme ze jsem to brousil po zatvrdnuti, no, mozna tentokrat to necham zatvrdnou do druhyho dne, predtim to bylo nekolik hodin, navic jsem napouzival plnic, proto to asi po nalakovani vapadalo hnusne. Ted uz si dam vic zalezet, jen mam strach aby se tam za mesic zase neobjevily bublinky. Zajimalo by me taky jestli rez pracuje sama o sobe, nebo k tomu potrebuje vodu? Pokud zatmelujes misto kde zustame trochu rezi ale nikdy se na to misto nedostane voda, objevi se tam po nejake dobe bubliny nebo ne?
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 11. 12. 2004 19:05

Feryt píše:
DAN píše:nejsem profik, ale po wodrbání rzi bych to ještě přejel odrezovačem

místo lihu bych odmašťoval Perchlorethylenem

tmel musí bejt dobře zatvrdlej, pak by se neměly odlamovat větší kousky - taky se přece nedá brousit bláto, musí to bejt co nejtvrdší - ocel se před broušením taky musí povrchově kalit
Diky za rady. Samozrejme ze jsem to brousil po zatvrdnuti, no, mozna tentokrat to necham zatvrdnou do druhyho dne, predtim to bylo nekolik hodin, navic jsem napouzival plnic, proto to asi po nalakovani vapadalo hnusne. Ted uz si dam vic zalezet, jen mam strach aby se tam za mesic zase neobjevily bublinky. Zajimalo by me taky jestli rez pracuje sama o sobe, nebo k tomu potrebuje vodu? Pokud zatmelujes misto kde zustame trochu rezi ale nikdy se na to misto nedostane voda, objevi se tam po nejake dobe bubliny nebo ne?
Bohužel objeví,jak tu rez nevyřízneš a nenahradíš novým plechem ale snad existuje nějaká vodička kterou to před vytmelením natřeš ta by měla zabránit dalšímu reznutí ale jak se to jmenuje už bohužel nevím ale bylo to dost drahé.Měly by to prodávat v každých míchárnách barev.Jestli to děláš venku tak se nediv že se ti to drolí,teplota na aplikaci tmelu musí být minimálně 10 stupňů
Naposledy upravil(a) Stany dne 11. 12. 2004 19:27, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 11. 12. 2004 19:20

Jak píše Stany - jak tam necháš nějakou mikrorez, tak to prostě za nějakej čas 100% vyleze na povrch

Myslím, že tomu procesu se nedá nijak zabránit :( o vodu už pak vůbec nejde, dokonce, kdyby jsi to na furt ponořil do vody a zabránil tím vzdušnýmu kyslíku, aby to nějak ovlivňoval, tak by to možná "rezlo" pomalejc
-kyslík je ta největší svině :roll:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 11. 12. 2004 19:27

Aha, barvu budu potrebovat asi taky namichat tak bych se mohl poptat. Nevis kde v Praze michaj podle donesenyho vzorku? A dokazou tu bravu nacpat do spreje? Dik.
Naposledy upravil(a) Feryt dne 11. 12. 2004 19:34, celkem upraveno 2 x.
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 11. 12. 2004 19:33

DAN píše:Jak píše Stany - jak tam necháš nějakou mikrorez, tak to prostě za nějakej čas 100% vyleze na povrch

Myslím, že tomu procesu se nedá nijak zabránit :( o vodu už pak vůbec nejde, dokonce, kdyby jsi to na furt ponořil do vody a zabránil tím vzdušnýmu kyslíku, aby to nějak ovlivňoval, tak by to možná "rezlo" pomalejc
-kyslík je ta největší svině :roll:
Kurva to me sere. Skusim se poptat nekde kde michaj barvy, mozna by pomohlo to "vycistit": kyselinou.. to je asi ta "draha" vodicka o ktery psal Stany??
Naposledy upravil(a) Feryt dne 11. 12. 2004 19:35, celkem upraveno 1 x.
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 11. 12. 2004 19:34

No jasně že vím AUTO MOTO LAKY Marie Frauenbergová Vrchlabaská 13/77 P-9 Kbely řekni že ti to tam doporučil nikdo od stříbrno modrého BMW ona si na mě vzpomene a udělá ti cenu když nebudeš chtít ÚČET :!:
Tu vodičku jsem vyděl u ní tak se na to zeptej.
Naposledy upravil(a) Stany dne 11. 12. 2004 19:36, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 11. 12. 2004 19:35

Stany píše:No jasně že vím AUTO MOTO LAKY Marie Frauenbergová Vrchlabaská 13/77 P-9 Kbely řekni že ti to tam doporučil nikdo od stříbrno modrého BMW ona si na mě vzpomene a udělá ti cenu když nebudeš chtít ÚČET :!:
Oukej, dik!

ps: kvuli takovejm kontaktum jsem rad clenem klubu :))))))
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 11. 12. 2004 20:16

Mě se docela osvědčil takovej ten brusnej kotouček do vrtačky. V podstatě chlupy drátěnýho kartáče v kotouči. Je hodně velikostí atd. Když to dáš na vrtačku, během chviličky se plech jenom leskne. Potom už je v podstatě jedno, čim to zakreješ. Já jsem použil zinkovej primer jako základovku - pro jistotu. Pokud se to povede, rez se neobjeví znovu na stejném místě :) , ale na jiném :? :x :evil: Mít starší auto = mít čas a peníze :wink: Já nesnášim rez :!:


(a to se ještě podivej na místa jako pod gumovym těsněnim hrdla nádrže, pod SPZ, na kostky za předníma kolama, nosníky pod předníma blatníkama... ať máš radost)
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 4284
Registrován: 20. 02. 2003 08:05
Bydliště: Kousek od Ml Boule
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo » 11. 12. 2004 21:19

:D
Život je jen náhoda .....

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 11. 12. 2004 22:07

Ivo píše::D
Čemu se směješ :?: :D

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 11. 12. 2004 22:36

Bobo píše:Mě se docela osvědčil takovej ten brusnej kotouček do vrtačky. V podstatě chlupy drátěnýho kartáče v kotouči. Je hodně velikostí atd. Když to dáš na vrtačku, během chviličky se plech jenom leskne. Potom už je v podstatě jedno, čim to zakreješ. Já jsem použil zinkovej primer jako základovku - pro jistotu. Pokud se to povede, rez se neobjeví znovu na stejném místě :) , ale na jiném :? :x :evil: Mít starší auto = mít čas a peníze :wink: Já nesnášim rez :!:


(a to se ještě podivej na místa jako pod gumovym těsněnim hrdla nádrže, pod SPZ, na kostky za předníma kolama, nosníky pod předníma blatníkama... ať máš radost)
Dik za info, prolejzam vsechno pac rez taky nesnasim, ale nekde me to sere vic a nekde min. Co je ten zinkovej primer? Do vrtacky kartac mam, ale je docela veljen, prumer asi 4 cm, skusim sehnat mensi. JInak s tebou musim souhlasit :/
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 11. 12. 2004 22:49

Ivo se asi směje protože tyhle postupy nejsou asi uplně nejlepší, ne? Jasně, barvy ve spreji zdaleka nebudou tak trvanlivý, jako dobrej lak. To co jsem psal jsem dělal na kouskách spodní hrany zadních lemů (a tu hranu jsem finálně natřel nějakym bitumenem, jako celej podběh), na místech pro heverování na prahách atd... To znamená, že jsou to místa v podstatě neviditelný, a když je tam nějakej ten gumoasfalt, nebo plastizol, ničemu to vadit nebude. Samozřejmě bych stejně nepostupoval (lakování) v případě rzi třeba na spodní hrance dveří.

Na vyměnitelnejch dílech (bez nutnosti řezat a vařit - lem, práh, podběh, podlaha....) mi trochu rzi tak nevadí.

Zinkovej primer? Dělá to třeba Motip. A určitě i jiní. Je to něco jako základovka, akorát že obsahuje zinek. Dá se koupit v podstatě všude.

Ty kartáčky jsem viděl, ale je to už tak měsíc, v akci v OBI, asi 5 kusů (různý velikosti) za kilo.

Garážuješ auto, nebo ne?
Uff.
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 12. 12. 2004 12:19

Bobo píše:Ivo se asi směje protože tyhle postupy nejsou asi uplně nejlepší, ne? Jasně, barvy ve spreji zdaleka nebudou tak trvanlivý, jako dobrej lak. To co jsem psal jsem dělal na kouskách spodní hrany zadních lemů (a tu hranu jsem finálně natřel nějakym bitumenem, jako celej podběh), na místech pro heverování na prahách atd... To znamená, že jsou to místa v podstatě neviditelný, a když je tam nějakej ten gumoasfalt, nebo plastizol, ničemu to vadit nebude. Samozřejmě bych stejně nepostupoval (lakování) v případě rzi třeba na spodní hrance dveří.

Na vyměnitelnejch dílech (bez nutnosti řezat a vařit - lem, práh, podběh, podlaha....) mi trochu rzi tak nevadí.

Zinkovej primer? Dělá to třeba Motip. A určitě i jiní. Je to něco jako základovka, akorát že obsahuje zinek. Dá se koupit v podstatě všude.

Ty kartáčky jsem viděl, ale je to už tak měsíc, v akci v OBI, asi 5 kusů (různý velikosti) za kilo.

Garážuješ auto, nebo ne?
Uff.
Garazuju a vzime nejezdim, takze se chci rzi zbavit a doufam, ze s ni problemi mit uz nebudu(v brzke dobe na stejnem miste :)). Samozrejme ze lak je lepsi jak barva ve spreji, ale ted na celolak nemam. Navic auto celolak zazila tak pred rokem, pac puvodni majitel mi dal i plechuvku s barvou. Ale kdyz tu barvu pouziju, tak po nejakym case je tmavsi, mel bych to po natreni jeste prejet lakem? Mluvim o naterech o velikosti cca 1cm^2, ted sice bude nater vetsi, mam diru v leve casti kufru na svetlem, kde se spojule leva cast auta se zadni maskou, zrejme mi tam nateklo, pac mi netesnil kurt a uz to zaclo. Takze pokud vite nekdo o lepsim postupu jak to ocistit cim osetrit jakou zakladovku(ten zinek si poridim) atp, budu vam vdecnej. Bitumen taky pouzivam ale na mista kam neni moc videt, vytru tim komplet hrany kufru abych utesnil kazdou dirku, je to dobra vec. Dik.
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 4284
Registrován: 20. 02. 2003 08:05
Bydliště: Kousek od Ml Boule
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo » 12. 12. 2004 15:52

ne jen kluci nikdy nepoužívejte prosím Odrezovač to je ta největší kravina jinak ten postup je dobrej !!!! jen pod tmel je lepší dát nějaký kvalitní základ :wink:
Život je jen náhoda .....

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 12. 12. 2004 17:14

Já ale nemyslel odrezovač :!: Je to něco jiného ale jak se to jmenuje fakt nevím :wink:

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 12. 12. 2004 18:34

Ivo píše:ne jen kluci nikdy nepoužívejte prosím Odrezovač to je ta největší kravina jinak ten postup je dobrej !!!! jen pod tmel je lepší dát nějaký kvalitní základ :wink:
Co myslis tim kvalitnim zakladem?
Dik.

ps: proc ne odrezovac? :)
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 12. 12. 2004 19:44

Základ = základová barva. Jinak do těch Kbel jezdím taky, ale je lepší tam jet i s autem. Paní to namíchá, že nepoznáš, kde to je stříklý.

Když jsem tam byl prvně, koukal jsem trochu s nedůvěrou na ženskou, co dělá laky na auta. Ale pak jsem zjistil, že k ní choděj automechanici pro rady, tak jsem se zklidnil :)

Řekni jí, co budeš dělat, ona ti to namíchá, popíše postup a prodá ti vše potřebné. A na účet se zeptá, když ho nechceš = sleva :wink:
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 12. 12. 2004 19:48

OK, dik.
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Odpovědět