Cvakání hydroštelů

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
MirekTD
Příspěvky: 217
Registrován: 29. 11. 2004 13:34
Bydliště: Praha/Brno
Kontaktovat uživatele:

Cvakání hydroštelů

Příspěvek od MirekTD » 09. 12. 2004 14:20

Mluvil jsem včera s jedním pánem, který má s BMW hodně zkušeností, a říkal mi možné příčiny toho, že cvakají hydroštely na 1.8 M40.

Nevím, jestli jsem ho správně pochopil a taky nevím, zda to interpretuji přesně tak, jak mi to řekl, protože se v motoru zatím nevyznám, ale řekl mi zhruba tohle:
Špatně mazaný hydroštel cvaká. Příčina toho, že je hydroštel špatně mazaný, může být dvojí: Jednak ucpaná jakási kostička někde dole na bloku (snad regulátor tlaku oleje), nebo jakási kulička s pružinkou kdesi v hlavě, když se zasekne - je k ní prý velmi špatný přístup a poznat to jde snad jen defektoskopem, protože na ní není vůbec vidět.

Co vy na to jako odborníci? Souhlasíte s tím? Máte nějaké zkušenosti s tím, proč začnou hydroštely cvakat? Kde to nechat opravit dobře a levně? Na kolik přijde oprava cvakajících hydroštelů (tzn. výměna hydroštelů za nové + odstranění příčiny špatného mazání)?

A ještě jedna věc: je pravda, že na M40 se musí rozvody dělat po ujetí 45 tisíc km? :shock:
... E sechsunddreizig

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Cvakání hydroštelů

Příspěvek od Hanis » 09. 12. 2004 15:01

MirekTD píše:Špatně mazaný hydroštel cvaká. Příčina toho, že je hydroštel špatně mazaný, může být dvojí: Jednak ucpaná jakási kostička někde dole na bloku (snad regulátor tlaku oleje), nebo jakási kulička s pružinkou kdesi v hlavě, když se zasekne - je k ní prý velmi špatný přístup a poznat to jde snad jen defektoskopem, protože na ní není vůbec vidět.

Spíš než špatně mazaný bych řekl málo natlakovaný. Závady můžou bejt ty co jsi popsal, jen bych ještě doplnil, že pokud je hydraulické zdvihátko zanešeno karbonem nevymezuje též ventilovou vůli tudíž cvaká. Zdvihátko je vyrobeno na vymezení ventilové vůle pouze v učitém rozsahu. Pokud je sjetá vačky či opotřebované koníky nemůže ač plně funkční zdvihátko vůli vymezit a stejně dochází ke cvakaní ventilového rozvodu.

Co je to defektoskop :?:
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
darkeye
Příspěvky: 448
Registrován: 08. 09. 2004 18:59
Bydliště: Praha

Příspěvek od darkeye » 09. 12. 2004 15:24

svym zpusobem by to mohlo bejt i podelany cerpadlo na olej ne? nebo nedosedajici ventily. me to cvakalo tak dlouho ze sem vymenil celou hlavu (ted se zrovna montuje) tak uvidime, jestli to cvakne jednou jedinkrat tak jde auto z baraku, uz sem do toho "cvakani" nacpal dost penez :evil: :evil:
když musíš, tak ..... BMW

Mazety
Příspěvky: 1548
Registrován: 14. 10. 2004 08:38
Bydliště: Praha 10, Lysá n/L, HB

Příspěvek od Mazety » 09. 12. 2004 15:35

darkeye píše:svym zpusobem by to mohlo bejt i podelany cerpadlo na olej ne? nebo nedosedajici ventily. me to cvakalo tak dlouho ze sem vymenil celou hlavu (ted se zrovna montuje) tak uvidime, jestli to cvakne jednou jedinkrat tak jde auto z baraku, uz sem do toho "cvakani" nacpal dost penez :evil: :evil:
dej vědět jak to dopadlo, čerpadlem to určitě nebude
EX e28 525e
EX 2x e30 318i M40
EX e28 528i
EX e30 320i

Felda
VW Golf VII 4Motion f tédéí Hajlajn
Galaxy s platákem:)
odtah od 7kč/km731810210

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 09. 12. 2004 15:43

Me M40ka cvakala taky, a to docela fest, hlavne kdyz byla studena.
Vymenil jsem vacku, vahadla a vsechny zdvihatka. Vse samozrejme nove. Rozdil je obrovskej, to auto uplne jinak jede....
8) ///M Power 8)

Mazety
Příspěvky: 1548
Registrován: 14. 10. 2004 08:38
Bydliště: Praha 10, Lysá n/L, HB

Příspěvek od Mazety » 09. 12. 2004 15:49

Ace píše:Me M40ka cvakala taky, a to docela fest, hlavne kdyz byla studena.
Vymenil jsem vacku, vahadla a vsechny zdvihatka. Vse samozrejme nove. Rozdil je obrovskej, to auto uplne jinak jede....
to tedy mluvíš o 20K, ty bláho :shock:
EX e28 525e
EX 2x e30 318i M40
EX e28 528i
EX e30 320i

Felda
VW Golf VII 4Motion f tédéí Hajlajn
Galaxy s platákem:)
odtah od 7kč/km731810210

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 09. 12. 2004 16:15

Mazety píše:čerpadlem to určitě nebude
Proč by ne? Je to sice dost nepravděpodobné, ale ne nemožné. Zdvihátko potřebuje ke správné funkci i předepsaný tlak. Pokud je tedy redukční ventil tlaku oleje nastaven správně a olejové čerpadlo z nějakého důvodu netlačí co má může to mít za následek cvakání zdvihátek. Je to to samé když máš nízkou hladinu oleje v motoru. První co je slyšet jsou zdvihátka.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
darkeye
Příspěvky: 448
Registrován: 08. 09. 2004 18:59
Bydliště: Praha

Příspěvek od darkeye » 09. 12. 2004 16:52

no uvidim, zatim byla levnejsi varianta vymena cely hlavy (samozrejme ne novy, to bych se asi nedoplatil) ale menit vacku, vahadla a hydra to je otazka tak 10-12 litru + prace
když musíš, tak ..... BMW

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 09. 12. 2004 17:12

darkeye píše:no uvidim, zatim byla levnejsi varianta vymena cely hlavy (samozrejme ne novy, to bych se asi nedoplatil) ale menit vacku, vahadla a hydra to je otazka tak 10-12 litru + prace
Pokud je vačka, vahadla, sedla ventilů, zdvihátka a sprchování vačky v pořádku tak by to mělo pomoci. Výměna hlavy jako odlitku je zbytečná. Pokud ta "nová" hlava bude mít jedno z výše uvedených součástí špatných stejně to nepomůže odstranění klepání, maximálně se to zlepší.

Já zastávám opravu, kterou udělal Ace, má po starostech na hodně hodně dlouho dobu. Je to sice dost peněz, ale řekl bych že to zato stojí nebo ne Acei?
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
darkeye
Příspěvky: 448
Registrován: 08. 09. 2004 18:59
Bydliště: Praha

Příspěvek od darkeye » 09. 12. 2004 17:32

no samozrejme pokud by clovek ty prachy mel tak je to jasny, ale to moje uz se nedalo poslouchat takze tohle je prozatimni reseni a samozrejme hlava vcetne vseho, ne ze tam nacpu ty stavajici dily :)
když musíš, tak ..... BMW

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 09. 12. 2004 17:35

Díky všem za příspěvky, myslím, že jsem si udělal obrázek, o co tam jde. Ještě bych to rád viděl všechno rozebrané, ale to je jen otázkou času :-)
O poklesu tlaku oleje ten pán taky mluvil. Mimochodem, co je ta kostička na bloku, o které mluvil? Je to regulátor tlaku oleje?
Když tedy budu dlouho jezdit s cvakajícími hydroštely, bude se jednak zhoršovat chod motoru (špatně se budou vymezovat ventilové vůle) a taky zřejmě časem odejde vačka, že?

Oprava je koukám poměrně drahá. Když tedy budu dlouhodobě jezdit s cvakáním, dokud to pojede, mám si pak připravit výše uvedenou spoustu věcí na výměnu a motor pak bude zase OK - hlavu tím nezničím. Jde akorát o to, že pokud bych to podchytil včas, neodešla by třeba vačka, která je dost drahá...

Všem díky!!!

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 09. 12. 2004 17:46

darkeye píše:samozrejme hlava vcetne vseho, ne ze tam nacpu ty stavajici dily :)
No tak to je snad jasný :wink:
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 09. 12. 2004 17:52

Anonymous píše:O poklesu tlaku oleje ten pán taky mluvil. Mimochodem, co je ta kostička na bloku, o které mluvil? Je to regulátor tlaku oleje??
Nevím jestli zrovna kostička, ale rugulátor tlaku oleje to zřejmně bude.
Anonymous píše:Když tedy budu dlouho jezdit s cvakajícími hydroštely, bude se jednak zhoršovat chod motoru (špatně se budou vymezovat ventilové vůle) a taky zřejmě časem odejde vačka, že?
Spíš je ojetá vačka, vznikají vůle, které nejsou zdvihátka schopna vymezit a proto to rachtá. Bude to čím dál hoší a horší až se to uplně posere :lol:
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 4284
Registrován: 20. 02. 2003 08:05
Bydliště: Kousek od Ml Boule
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo » 09. 12. 2004 18:01

už se to tu probíralo 100krát ale u M40 doporučuje výrobce při výměně oleje se má měnit Olej Filtr A sprchovíní vačky jelikož to se ucpe a pak to nesprchuje na hydro a ten se než dostane olej ze spodu přidírá :D
Život je jen náhoda .....

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 09. 12. 2004 18:10

Ivo píše:sprchovíní vačky jelikož to se ucpe a pak to nesprchuje na hydro a ten se než dostane olej ze spodu přidírá :D
Sprchování vačky nemaže zdvihátka, olej se stejně rychle dostane jak mazacím kanálkem k zdvihátku tak ke sprše vačky. Když nemaže sprcha odnáší to hlavně vačka a vahadla, která se pak ojíždí a dělá bordel. Výměna zdvihátek pak stejně nepomůže.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
darkeye
Příspěvky: 448
Registrován: 08. 09. 2004 18:59
Bydliště: Praha

Příspěvek od darkeye » 09. 12. 2004 18:32

no vidis, me zase tvrdili, ze s tim muzu jezdit a nic se nedeje (coz mi taky prislo divny :shock: ) ale jezdim s tim dost dlouho a je fakt ze uz je to porad stejny a nezhorsuje se to
az budu mit tu spatnou sundanou tak si ji doma pekne rozeberu kus po kuse, treba se jeste bude neco hodit:-)
když musíš, tak ..... BMW

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 09. 12. 2004 18:42

Zase tak rychlí opotřebení tam nenastává jako třeba 1mm vačky na 100km, ale rozhodně se to postupně bude zhoršovat, motor přestane mít výkon a klepání bude hlasitější, ale to se bavíme třeba o 20 000km a více. Tohle se nedá předpovědět.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 4284
Registrován: 20. 02. 2003 08:05
Bydliště: Kousek od Ml Boule
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo » 09. 12. 2004 19:20

Hanis píše:
Ivo píše:sprchovíní vačky jelikož to se ucpe a pak to nesprchuje na hydro a ten se než dostane olej ze spodu přidírá :D
Sprchování vačky nemaže zdvihátka, olej se stejně rychle dostane jak mazacím kanálkem k zdvihátku tak ke sprše vačky. Když nemaže sprcha odnáší to hlavně vačka a vahadla, která se pak ojíždí a dělá bordel. Výměna zdvihátek pak stejně nepomůže.
to jo ale to cvakání dělá oběhaná vačka a proto by se to mělo měnit a zároveň s vačkou odchází hydro
Život je jen náhoda .....

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 09. 12. 2004 19:24

Ivo píše:to jo ale to cvakání dělá oběhaná vačka a proto by se to mělo měnit a zároveň s vačkou odchází hydro
Ano s tím souhlasím :wink:
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
darkeye
Příspěvky: 448
Registrován: 08. 09. 2004 18:59
Bydliště: Praha

Příspěvek od darkeye » 09. 12. 2004 20:18

Ivo píše:to jo ale to cvakání dělá oběhaná vačka a proto by se to mělo měnit a zároveň s vačkou odchází hydro
dovoluji si skoro nesouhlasit, podle me (ne ze bych tomu rozumel) necvaka vacka protoze je obehana, ale proto ze neni v poradku hydro (bud se neroztahuje nebo tak neco)
pletu se???
když musíš, tak ..... BMW

Odpovědět