Zhasinanie M20B20-problem pretrvava
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Zhasinanie M20B20-problem pretrvava
Mam problem a uz si s tym neviem rady.
Menil som klapku na sani a odvtedy sa serie motor, predtym nebol problem. Motor chvilu bezal na volnobeh a ked som ho siel prebehnut, stratil tah a zacal zdochynat, trebalo ho drzat pod plynom aby nezhasol. Mam dojem, ako keby tahal len na 3 valce. Z vyfuku sileny smrad, po odpojeni lambdy ziadna zmena. Benzinu je dost, sviecky maju 2 dni-Bosch W8LCR, zapalovacie kable maju spravny odpor, benzin do vstrekov ide, ventily nastavene na 0,25, tesnost sania odskusana benzinom a stetcom. Da sa bez problemov natocit, ale hned padne ked ho nedrzim pod plynom. Rozvod ma odjazdene cca 3000 km, nebolo roztlacovane. Nemate niekto radu?
Mam teorie:
kablovy zvazok ku vstrikom dava impulz iba trom valcom - okolo tychto kablov sa robilo, zeby sa poskodili? Nemate niekto schemy vzajomneho zapojenia?
Zapalovanie?
Rozvod?
Nejake z cidiel?
A uplnu silenost: mohol by sa upchat kat? Nejde mi do hlavy ten sileny smrad z vyfuku, nespaleny benzin smrdi inak. Dik.
EDIT: plastak 87, Motronic 1.1
Menil som klapku na sani a odvtedy sa serie motor, predtym nebol problem. Motor chvilu bezal na volnobeh a ked som ho siel prebehnut, stratil tah a zacal zdochynat, trebalo ho drzat pod plynom aby nezhasol. Mam dojem, ako keby tahal len na 3 valce. Z vyfuku sileny smrad, po odpojeni lambdy ziadna zmena. Benzinu je dost, sviecky maju 2 dni-Bosch W8LCR, zapalovacie kable maju spravny odpor, benzin do vstrekov ide, ventily nastavene na 0,25, tesnost sania odskusana benzinom a stetcom. Da sa bez problemov natocit, ale hned padne ked ho nedrzim pod plynom. Rozvod ma odjazdene cca 3000 km, nebolo roztlacovane. Nemate niekto radu?
Mam teorie:
kablovy zvazok ku vstrikom dava impulz iba trom valcom - okolo tychto kablov sa robilo, zeby sa poskodili? Nemate niekto schemy vzajomneho zapojenia?
Zapalovanie?
Rozvod?
Nejake z cidiel?
A uplnu silenost: mohol by sa upchat kat? Nejde mi do hlavy ten sileny smrad z vyfuku, nespaleny benzin smrdi inak. Dik.
EDIT: plastak 87, Motronic 1.1
Naposledy upravil(a) Max-Max dne 27. 12. 2004 23:00, celkem upraveno 2 x.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Re: Zhasinanie M20B20
Nesmrdej ty plyny jako zkazeny vejce? Takhle nekdy smrdi KATMax-Max píše:Mam problem a uz si s tym neviem rady.
Menil som klapku na sani a odvtedy sa serie motor, predtym nebol problem. Motor chvilu bezal na volnobeh a ked som ho siel prebehnut, stratil tah a zacal zdochynat, trebalo ho drzat pod plynom aby nezhasol. Mam dojem, ako keby tahal len na 3 valce. Z vyfuku sileny smrad, po odpojeni lambdy ziadna zmena. Benzinu je dost, sviecky maju 2 dni-Bosch W8LCR, zapalovacie kable maju spravny odpor, benzin do vstrekov ide, ventily nastavene na 0,25, tesnost sania odskusana benzinom a stetcom. Da sa bez problemov natocit, ale hned padne ked ho nedrzim pod plynom. Rozvod ma odjazdene cca 3000 km, nebolo roztlacovane. Nemate niekto radu?
Mam teorie:
kablovy zvazok ku vstrikom dava impulz iba trom valcom - okolo tychto kablov sa robilo, zeby sa poskodili? Nemate niekto schemy vzajomneho zapojenia?
Zapalovanie?
Rozvod?
Nejake z cidiel?
A uplnu silenost: mohol by sa upchat kat? Nejde mi do hlavy ten sileny smrad z vyfuku, nespaleny benzin smrdi inak. Dik.




- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Re: Zhasinanie M20B20
Smrdi to ako keby sa nejako palila umela hmota alebo guma, ale ide to z vyfuku, nie z motoraAce píše:Nesmrdej ty plyny jako zkazeny vejce? Takhle nekdy smrdi KAT![]()


325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
některý plasťáci mají pod sáním zásuvku : spojuje motorovou el. se vstřiky-dost často se tam drží voda a pak ten konektor zhnije...
máš vstřiky na liště nebo každý zvlášť ?
mrkni do ETK-diagrams 13_0293, pozice : 14,15,16,17
máš vstřiky na liště nebo každý zvlášť ?
mrkni do ETK-diagrams 13_0293, pozice : 14,15,16,17
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
mam ich v liste, impulzy dostavaju od kabl. zvazku ktory sa napaja do mot. elektriky. Viem co mas na mysli. Tento zvazok ma napada ako mozny prblem, nejaky nekontakt, preto by som rad mal jeho zapojenie.
Doplnujem k problemu smradu: ak by tento smrad sposobovala unikajuca voda a ten smrad by bol vlastne spaleny coolant, voda by sa stratila z okruhu, ale nezmizlo nic.
Takze unikajucu vodu vplyvom prasknutej hlavy alebo tesnenia by som vylucil. 
Doplnujem k problemu smradu: ak by tento smrad sposobovala unikajuca voda a ten smrad by bol vlastne spaleny coolant, voda by sa stratila z okruhu, ale nezmizlo nic.


325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Také se přikláním k té kulaté zástrčce ke vstřikům,měl jsem ten samí problém dostávala se tam voda a kablíky uhnili a při manipulaci upadly a motor šel jen na tri válceMirek píše:některý plasťáci mají pod sáním zásuvku : spojuje motorovou el. se vstřiky-dost často se tam drží voda a pak ten konektor zhnije...
máš vstřiky na liště nebo každý zvlášť ?
mrkni do ETK-diagrams 13_0293, pozice : 14,15,16,17

Neporadím ti nic konkrétně, ale z vlastní zkušenosti vím, že takový problém, který se objeví po nějaký montáži s tou montáží souvisí. Projdi si všechno na co si sahal, možná najdeš někde nedomáčnutej konektor nebo podobnou kravinu.
Motor strašně hulí, když dostává špatné hodnoty od čidla teploty. Zkus ho za chodu odpojit, jestli se něco změní...
Jo jestli máš podezření na ty káble ke vstřikům, tak ti nic nebrání je změřit. Natoč to a za chodu na nich po jednom měř napětí.
Motor strašně hulí, když dostává špatné hodnoty od čidla teploty. Zkus ho za chodu odpojit, jestli se něco změní...
Jo jestli máš podezření na ty káble ke vstřikům, tak ti nic nebrání je změřit. Natoč to a za chodu na nich po jednom měř napětí.
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
No, to si mi poradilRotten píše:Neporadím ti nic konkrétně, ale z vlastní zkušenosti vím, že takový problém, který se objeví po nějaký montáži s tou montáží souvisí. Projdi si všechno na co si sahal, možná najdeš někde nedomáčnutej konektor nebo podobnou kravinu.
Motor strašně hulí, když dostává špatné hodnoty od čidla teploty. Zkus ho za chodu odpojit, jestli se něco změní...
Jo jestli máš podezření na ty káble ke vstřikům, tak ti nic nebrání je změřit. Natoč to a za chodu na nich po jednom měř napětí.


325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Ber to z ty lepsi stranky, jsi s tim nezustal nikde viset, ale zavada se projevila takhle treba o trochu driv.Max-Max píše:Len som sa uz zasmial na sebe, ze chcem nieco vylepsit resp. obnovit a poseriem to
A pokud nebude videt zavada hned na pohled v konektoru, tak pokud na to pujdes metodou ziduv vypinac + vstriky venku a pozorovat + startovat, tak aspon rovnou zkontrolujes, jestli vsechny dobre rozprasujou

mne sa stalo nieco podobne na M20B25 ... znicoho nic sa to zacalo dusit, smrdiet a pokial som chcel prislapnut plyn tak diera vo vykone ... vsimol som si ze v uzavrenom priestore (garaz) bol ten problem o dost vyraznejsi (samozrejme otvorene dvere od garaze boli
)
vymenil som vzduchovy filter, bolo to o nieco lepsie ale nie uplne, nasledovalo ocistenie sviecok (boli totalne cierne a to som ich tam mal tak mesiac
), prestriekal som vsetky konektory kontoxom (teplotne cidla, vaha vzduchu, zapalovacie kabely a +/- u cievky) a problem zmizol 

vymenil som vzduchovy filter, bolo to o nieco lepsie ale nie uplne, nasledovalo ocistenie sviecok (boli totalne cierne a to som ich tam mal tak mesiac


e39 530d
e32 730iA
ex e34 525i m20
e32 730iA
ex e34 525i m20
Co je to ziduv vypinac?Jirka325 píše: A pokud nebude videt zavada hned na pohled v konektoru, tak pokud na to pujdes metodou ziduv vypinac + vstriky venku a pozorovat + startovat, tak aspon rovnou zkontrolujes, jestli vsechny dobre rozprasujou
K tomu vyndavání vstřiků: přesně tohle jsem dělal, sraní na půl dne, pač se kvůli tomu musely vyndat komplet parohy. Zkoušel jsem je spínat růčo i normálně když jsem točil startérem a všechny krásně rozprašovaly. Nicméně na diagnostice mi borec rekl, že stejně jsou na 90procent špatný. (mám to LPG - klasický problém). Takže jsem došel k tomu, že i když touhle zkouškou vypadají dobrý, tak nemusí být. Ono je totiž rozdíl, když se to zkouší na volnoběh venku a když je to v teplým motoru pod tlakem a točí to 5tis.
Nicméně pokud se ti to posralo při té výměně klapky, tak nevím, jak by se mohly poškodit vstřikovače... Spíš ty kábly k nim, už si změřil, jestli tam jdou impulsy?
Ziduv vypinac je kus dratu, abys mel dostatecny tlak pumpy a nemusel pri tom furt startovat...neboli proste aby cerpadlo bezelo porad.Rotten píše:Co je to ziduv vypinac?
K tomu vyndavání vstřiků: přesně tohle jsem dělal, sraní na půl dne, pač se kvůli tomu musely vyndat komplet parohy. Zkoušel jsem je spínat růčo i normálně když jsem točil startérem a všechny krásně rozprašovaly. Nicméně na diagnostice mi borec rekl, že stejně jsou na 90procent špatný. (mám to LPG - klasický problém). Takže jsem došel k tomu, že i když touhle zkouškou vypadají dobrý, tak nemusí být. Ono je totiž rozdíl, když se to zkouší na volnoběh venku a když je to v teplým motoru pod tlakem a točí to 5tis.
Nicméně pokud se ti to posralo při té výměně klapky, tak nevím, jak by se mohly poškodit vstřikovače... Spíš ty kábly k nim, už si změřil, jestli tam jdou impulsy?
Samozrejme takhle nezdiagnostikujes vstrik dokonale, ale aspon zhruba uvidis, jestli rozprasujou jak maj, nebo jestli nic, nebo jestli z nej jen trochu kape, ci tece.
K tomu, abys orientacne vedel, ze mas vstriky v prdeli, nebo ne to myslim postaci...
Pokud to tobe nestaci, porid si treba tohle



Takže jsem Židův vypínač udělal a ani o tom nevím
Ten obrázek mi připomněl co dělal borec při diagnostice - on samozřejmě nevyndaval vstřiky, měl nějakej ventil, kterým reguloval tlak paliva a pak tlakoměr a měřil, jestli pumpa tlačí OK. Docela mě překvapila vychytávka regulátoru tlaku paliva, je chytřejší než jsem čekal: při prudkým sešlápnutí plynu regulátor zvýší tlak v palivovým systému a tím se dostane do válce víc benzínu - obdoba akcelerační pupičky u karburátoru. Je to vlastně hrozně jednoduchý - regulátor paliva je připojenej hadičkou do sání, takže když se dupne na plyn, tak se v sání změnší podtlak a tím řekne regulátoru - přidej. Viděl jsem to v reálu na tlakoměru:
tlak dávaný palivovým čarpadlem: cca 8 atmosfér
tlak za regulátorem: cca 2 atmosféry
tlak za regulátorem při přidání plynu: cca 2,5 atmosféry
no jo, v jednoduchosti je síla.



Ten obrázek mi připomněl co dělal borec při diagnostice - on samozřejmě nevyndaval vstřiky, měl nějakej ventil, kterým reguloval tlak paliva a pak tlakoměr a měřil, jestli pumpa tlačí OK. Docela mě překvapila vychytávka regulátoru tlaku paliva, je chytřejší než jsem čekal: při prudkým sešlápnutí plynu regulátor zvýší tlak v palivovým systému a tím se dostane do válce víc benzínu - obdoba akcelerační pupičky u karburátoru. Je to vlastně hrozně jednoduchý - regulátor paliva je připojenej hadičkou do sání, takže když se dupne na plyn, tak se v sání změnší podtlak a tím řekne regulátoru - přidej. Viděl jsem to v reálu na tlakoměru:
tlak dávaný palivovým čarpadlem: cca 8 atmosfér
tlak za regulátorem: cca 2 atmosféry
tlak za regulátorem při přidání plynu: cca 2,5 atmosféry
no jo, v jednoduchosti je síla.
Re: Zhasinanie M20B20
jojo ,je to tou elektrikou na ty zbyle tri vstriky vsechny vstrikovace chodi soucasne ,takze jsou zapojeny v serii a je mozny ze ten jeden pulzni kabel na ty zbyle tri nechodiMax-Max píše:Mam problem a uz si s tym neviem rady.
Menil som klapku na sani a odvtedy sa serie motor, predtym nebol problem. Motor chvilu bezal na volnobeh a ked som ho siel prebehnut, stratil tah a zacal zdochynat, trebalo ho drzat pod plynom aby nezhasol. Mam dojem, ako keby tahal len na 3 valce. Z vyfuku sileny smrad, po odpojeni lambdy ziadna zmena. Benzinu je dost, sviecky maju 2 dni-Bosch W8LCR, zapalovacie kable maju spravny odpor, benzin do vstrekov ide, ventily nastavene na 0,25, tesnost sania odskusana benzinom a stetcom. Da sa bez problemov natocit, ale hned padne ked ho nedrzim pod plynom. Rozvod ma odjazdene cca 3000 km, nebolo roztlacovane. Nemate niekto radu?
Mam teorie:
kablovy zvazok ku vstrikom dava impulz iba trom valcom - okolo tychto kablov sa robilo, zeby sa poskodili? Nemate niekto schemy vzajomneho zapojenia?
Zapalovanie?
Rozvod?
Nejake z cidiel?
A uplnu silenost: mohol by sa upchat kat? Nejde mi do hlavy ten sileny smrad z vyfuku, nespaleny benzin smrdi inak. Dik.
EDIT: plastak 87, Motronic 1.1
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
tak panove, nic nepomaha. Kablovy zvazok ku vstrekom vymeneny, RJ vymenena, vstreky vyskusane, vaha vymenena, atd atd. Mate nejaky napad, co by to mohlo byt, lebo ja uz neviem.
Skusim popisat vznik problemu: nieco som riesil, konkretne klapku. Po zmontovani som motor krasne natocil, cca 15 min siel na volnobeh kedze som menil aj kapalinu tak som odvzdusnoval, a po vyjazde z garaze cca po 10 min naozaj kludnej jazdy sa to prejavilo:
Mohol preskocit rozv. remen pri kludnej a relativne ohriatej jazde? Ako zistite ci je motor a hlava O.K. bez demontaze hlavy? Risky uz na remeniciach totiz nevidno. Dik za napady.
Skusim popisat vznik problemu: nieco som riesil, konkretne klapku. Po zmontovani som motor krasne natocil, cca 15 min siel na volnobeh kedze som menil aj kapalinu tak som odvzdusnoval, a po vyjazde z garaze cca po 10 min naozaj kludnej jazdy sa to prejavilo:
Mohol preskocit rozv. remen pri kludnej a relativne ohriatej jazde? Ako zistite ci je motor a hlava O.K. bez demontaze hlavy? Risky uz na remeniciach totiz nevidno. Dik za napady.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220