Zhasinanie M20B20-problem pretrvava

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Zhasinanie M20B20-problem pretrvava

Příspěvek od Max-Max » 30. 11. 2004 22:27

Mam problem a uz si s tym neviem rady.

Menil som klapku na sani a odvtedy sa serie motor, predtym nebol problem. Motor chvilu bezal na volnobeh a ked som ho siel prebehnut, stratil tah a zacal zdochynat, trebalo ho drzat pod plynom aby nezhasol. Mam dojem, ako keby tahal len na 3 valce. Z vyfuku sileny smrad, po odpojeni lambdy ziadna zmena. Benzinu je dost, sviecky maju 2 dni-Bosch W8LCR, zapalovacie kable maju spravny odpor, benzin do vstrekov ide, ventily nastavene na 0,25, tesnost sania odskusana benzinom a stetcom. Da sa bez problemov natocit, ale hned padne ked ho nedrzim pod plynom. Rozvod ma odjazdene cca 3000 km, nebolo roztlacovane. Nemate niekto radu?

Mam teorie:
kablovy zvazok ku vstrikom dava impulz iba trom valcom - okolo tychto kablov sa robilo, zeby sa poskodili? Nemate niekto schemy vzajomneho zapojenia?

Zapalovanie?

Rozvod?

Nejake z cidiel?

A uplnu silenost: mohol by sa upchat kat? Nejde mi do hlavy ten sileny smrad z vyfuku, nespaleny benzin smrdi inak. Dik.

EDIT: plastak 87, Motronic 1.1
Naposledy upravil(a) Max-Max dne 27. 12. 2004 23:00, celkem upraveno 2 x.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Re: Zhasinanie M20B20

Příspěvek od Ace » 30. 11. 2004 22:32

Max-Max píše:Mam problem a uz si s tym neviem rady.

Menil som klapku na sani a odvtedy sa serie motor, predtym nebol problem. Motor chvilu bezal na volnobeh a ked som ho siel prebehnut, stratil tah a zacal zdochynat, trebalo ho drzat pod plynom aby nezhasol. Mam dojem, ako keby tahal len na 3 valce. Z vyfuku sileny smrad, po odpojeni lambdy ziadna zmena. Benzinu je dost, sviecky maju 2 dni-Bosch W8LCR, zapalovacie kable maju spravny odpor, benzin do vstrekov ide, ventily nastavene na 0,25, tesnost sania odskusana benzinom a stetcom. Da sa bez problemov natocit, ale hned padne ked ho nedrzim pod plynom. Rozvod ma odjazdene cca 3000 km, nebolo roztlacovane. Nemate niekto radu?

Mam teorie:
kablovy zvazok ku vstrikom dava impulz iba trom valcom - okolo tychto kablov sa robilo, zeby sa poskodili? Nemate niekto schemy vzajomneho zapojenia?

Zapalovanie?

Rozvod?

Nejake z cidiel?

A uplnu silenost: mohol by sa upchat kat? Nejde mi do hlavy ten sileny smrad z vyfuku, nespaleny benzin smrdi inak. Dik.
Nesmrdej ty plyny jako zkazeny vejce? Takhle nekdy smrdi KAT :idea: :roll:
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Re: Zhasinanie M20B20

Příspěvek od Max-Max » 30. 11. 2004 22:38

Ace píše:Nesmrdej ty plyny jako zkazeny vejce? Takhle nekdy smrdi KAT :idea: :roll:
Smrdi to ako keby sa nejako palila umela hmota alebo guma, ale ide to z vyfuku, nie z motora :!: Som z toho uz pako. Po dokonceni montaze krasne chytil, pekny vyrovnany chod cca 750-800 RPM, a po rozjazde takyto pruser :cry:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 30. 11. 2004 22:42

některý plasťáci mají pod sáním zásuvku : spojuje motorovou el. se vstřiky-dost často se tam drží voda a pak ten konektor zhnije...

máš vstřiky na liště nebo každý zvlášť ?

mrkni do ETK-diagrams 13_0293, pozice : 14,15,16,17
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 30. 11. 2004 22:47

mam ich v liste, impulzy dostavaju od kabl. zvazku ktory sa napaja do mot. elektriky. Viem co mas na mysli. Tento zvazok ma napada ako mozny prblem, nejaky nekontakt, preto by som rad mal jeho zapojenie.

Doplnujem k problemu smradu: ak by tento smrad sposobovala unikajuca voda a ten smrad by bol vlastne spaleny coolant, voda by sa stratila z okruhu, ale nezmizlo nic. :roll: Takze unikajucu vodu vplyvom prasknutej hlavy alebo tesnenia by som vylucil. :?:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 30. 11. 2004 23:13

Mirek píše:některý plasťáci mají pod sáním zásuvku : spojuje motorovou el. se vstřiky-dost často se tam drží voda a pak ten konektor zhnije...

máš vstřiky na liště nebo každý zvlášť ?

mrkni do ETK-diagrams 13_0293, pozice : 14,15,16,17
Také se přikláním k té kulaté zástrčce ke vstřikům,měl jsem ten samí problém dostávala se tam voda a kablíky uhnili a při manipulaci upadly a motor šel jen na tri válce :!:

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 01. 12. 2004 00:11

Neporadím ti nic konkrétně, ale z vlastní zkušenosti vím, že takový problém, který se objeví po nějaký montáži s tou montáží souvisí. Projdi si všechno na co si sahal, možná najdeš někde nedomáčnutej konektor nebo podobnou kravinu.

Motor strašně hulí, když dostává špatné hodnoty od čidla teploty. Zkus ho za chodu odpojit, jestli se něco změní...

Jo jestli máš podezření na ty káble ke vstřikům, tak ti nic nebrání je změřit. Natoč to a za chodu na nich po jednom měř napětí.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 01. 12. 2004 00:38

Rotten píše:Neporadím ti nic konkrétně, ale z vlastní zkušenosti vím, že takový problém, který se objeví po nějaký montáži s tou montáží souvisí. Projdi si všechno na co si sahal, možná najdeš někde nedomáčnutej konektor nebo podobnou kravinu.

Motor strašně hulí, když dostává špatné hodnoty od čidla teploty. Zkus ho za chodu odpojit, jestli se něco změní...

Jo jestli máš podezření na ty káble ke vstřikům, tak ti nic nebrání je změřit. Natoč to a za chodu na nich po jednom měř napětí.
No, to si mi poradil :lol: To viem aj ja, ze sa nieco pri montazi posralo, ale za boha neviem prist na to ze co. Vsetko som kontroloval dvakrat, vsetky spoje, konektory, tesnenia... Tie vstriky skusim, ako pisu chlapci, v najhorsom pripade to nebude ono :evil:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 01. 12. 2004 01:06

No tak sory no :-(
Já jenom že potom vždycky nechápu jak jsem mohl přehlídnout takovou kravinu. No třeba najdeš sílu projít to potřetí 8)

Uživatelský avatar
UFO
Příspěvky: 501
Registrován: 14. 02. 2004 14:07
Bydliště: Brno

Příspěvek od UFO » 01. 12. 2004 01:21

Takovej stupidní dotaz. Prodali ti správnou klapku? 8)

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 01. 12. 2004 01:31

Jindra píše:Takovej stupidní dotaz. Prodali ti správnou klapku? 8)
klapka je z druhej 320i na ktorej sa stretli piesty s ventilmi, takze je spravna.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 01. 12. 2004 01:32

Rotten píše:No tak sory no :-(
Já jenom že potom vždycky nechápu jak jsem mohl přehlídnout takovou kravinu. No třeba najdeš sílu projít to potřetí 8)
Prepac, nemyslel som to zle :wink: Len som sa uz zasmial na sebe, ze chcem nieco vylepsit resp. obnovit a poseriem to 8)
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 01. 12. 2004 01:42

Max-Max píše:Len som sa uz zasmial na sebe, ze chcem nieco vylepsit resp. obnovit a poseriem to 8)
Ber to z ty lepsi stranky, jsi s tim nezustal nikde viset, ale zavada se projevila takhle treba o trochu driv.

A pokud nebude videt zavada hned na pohled v konektoru, tak pokud na to pujdes metodou ziduv vypinac + vstriky venku a pozorovat + startovat, tak aspon rovnou zkontrolujes, jestli vsechny dobre rozprasujou :wink:

Uživatelský avatar
milo
Příspěvky: 310
Registrován: 21. 11. 2004 16:54

Příspěvek od milo » 01. 12. 2004 13:52

mne sa stalo nieco podobne na M20B25 ... znicoho nic sa to zacalo dusit, smrdiet a pokial som chcel prislapnut plyn tak diera vo vykone ... vsimol som si ze v uzavrenom priestore (garaz) bol ten problem o dost vyraznejsi (samozrejme otvorene dvere od garaze boli 8) )

vymenil som vzduchovy filter, bolo to o nieco lepsie ale nie uplne, nasledovalo ocistenie sviecok (boli totalne cierne a to som ich tam mal tak mesiac :( ), prestriekal som vsetky konektory kontoxom (teplotne cidla, vaha vzduchu, zapalovacie kabely a +/- u cievky) a problem zmizol :)
e39 530d
e32 730iA
ex e34 525i m20

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 01. 12. 2004 17:35

Jirka325 píše: A pokud nebude videt zavada hned na pohled v konektoru, tak pokud na to pujdes metodou ziduv vypinac + vstriky venku a pozorovat + startovat, tak aspon rovnou zkontrolujes, jestli vsechny dobre rozprasujou :wink:
Co je to ziduv vypinac?

K tomu vyndavání vstřiků: přesně tohle jsem dělal, sraní na půl dne, pač se kvůli tomu musely vyndat komplet parohy. Zkoušel jsem je spínat růčo i normálně když jsem točil startérem a všechny krásně rozprašovaly. Nicméně na diagnostice mi borec rekl, že stejně jsou na 90procent špatný. (mám to LPG - klasický problém). Takže jsem došel k tomu, že i když touhle zkouškou vypadají dobrý, tak nemusí být. Ono je totiž rozdíl, když se to zkouší na volnoběh venku a když je to v teplým motoru pod tlakem a točí to 5tis.

Nicméně pokud se ti to posralo při té výměně klapky, tak nevím, jak by se mohly poškodit vstřikovače... Spíš ty kábly k nim, už si změřil, jestli tam jdou impulsy?

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 02. 12. 2004 04:19

Rotten píše:Co je to ziduv vypinac?

K tomu vyndavání vstřiků: přesně tohle jsem dělal, sraní na půl dne, pač se kvůli tomu musely vyndat komplet parohy. Zkoušel jsem je spínat růčo i normálně když jsem točil startérem a všechny krásně rozprašovaly. Nicméně na diagnostice mi borec rekl, že stejně jsou na 90procent špatný. (mám to LPG - klasický problém). Takže jsem došel k tomu, že i když touhle zkouškou vypadají dobrý, tak nemusí být. Ono je totiž rozdíl, když se to zkouší na volnoběh venku a když je to v teplým motoru pod tlakem a točí to 5tis.

Nicméně pokud se ti to posralo při té výměně klapky, tak nevím, jak by se mohly poškodit vstřikovače... Spíš ty kábly k nim, už si změřil, jestli tam jdou impulsy?
Ziduv vypinac je kus dratu, abys mel dostatecny tlak pumpy a nemusel pri tom furt startovat...neboli proste aby cerpadlo bezelo porad.

Samozrejme takhle nezdiagnostikujes vstrik dokonale, ale aspon zhruba uvidis, jestli rozprasujou jak maj, nebo jestli nic, nebo jestli z nej jen trochu kape, ci tece.
K tomu, abys orientacne vedel, ze mas vstriky v prdeli, nebo ne to myslim postaci...

Pokud to tobe nestaci, porid si treba tohle :lol: :lol:

Obrázek

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 02. 12. 2004 16:06

Takže jsem Židův vypínač udělal a ani o tom nevím :D :D :D
Ten obrázek mi připomněl co dělal borec při diagnostice - on samozřejmě nevyndaval vstřiky, měl nějakej ventil, kterým reguloval tlak paliva a pak tlakoměr a měřil, jestli pumpa tlačí OK. Docela mě překvapila vychytávka regulátoru tlaku paliva, je chytřejší než jsem čekal: při prudkým sešlápnutí plynu regulátor zvýší tlak v palivovým systému a tím se dostane do válce víc benzínu - obdoba akcelerační pupičky u karburátoru. Je to vlastně hrozně jednoduchý - regulátor paliva je připojenej hadičkou do sání, takže když se dupne na plyn, tak se v sání změnší podtlak a tím řekne regulátoru - přidej. Viděl jsem to v reálu na tlakoměru:
tlak dávaný palivovým čarpadlem: cca 8 atmosfér
tlak za regulátorem: cca 2 atmosféry
tlak za regulátorem při přidání plynu: cca 2,5 atmosféry

no jo, v jednoduchosti je síla.

jarda325i
Příspěvky: 84
Registrován: 20. 09. 2004 20:47

Re: Zhasinanie M20B20

Příspěvek od jarda325i » 02. 12. 2004 21:26

Max-Max píše:Mam problem a uz si s tym neviem rady.

Menil som klapku na sani a odvtedy sa serie motor, predtym nebol problem. Motor chvilu bezal na volnobeh a ked som ho siel prebehnut, stratil tah a zacal zdochynat, trebalo ho drzat pod plynom aby nezhasol. Mam dojem, ako keby tahal len na 3 valce. Z vyfuku sileny smrad, po odpojeni lambdy ziadna zmena. Benzinu je dost, sviecky maju 2 dni-Bosch W8LCR, zapalovacie kable maju spravny odpor, benzin do vstrekov ide, ventily nastavene na 0,25, tesnost sania odskusana benzinom a stetcom. Da sa bez problemov natocit, ale hned padne ked ho nedrzim pod plynom. Rozvod ma odjazdene cca 3000 km, nebolo roztlacovane. Nemate niekto radu?

Mam teorie:
kablovy zvazok ku vstrikom dava impulz iba trom valcom - okolo tychto kablov sa robilo, zeby sa poskodili? Nemate niekto schemy vzajomneho zapojenia?

Zapalovanie?

Rozvod?

Nejake z cidiel?

A uplnu silenost: mohol by sa upchat kat? Nejde mi do hlavy ten sileny smrad z vyfuku, nespaleny benzin smrdi inak. Dik.

EDIT: plastak 87, Motronic 1.1
jojo ,je to tou elektrikou na ty zbyle tri vstriky vsechny vstrikovace chodi soucasne ,takze jsou zapojeny v serii a je mozny ze ten jeden pulzni kabel na ty zbyle tri nechodi

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 27. 12. 2004 22:59

tak panove, nic nepomaha. Kablovy zvazok ku vstrekom vymeneny, RJ vymenena, vstreky vyskusane, vaha vymenena, atd atd. Mate nejaky napad, co by to mohlo byt, lebo ja uz neviem.

Skusim popisat vznik problemu: nieco som riesil, konkretne klapku. Po zmontovani som motor krasne natocil, cca 15 min siel na volnobeh kedze som menil aj kapalinu tak som odvzdusnoval, a po vyjazde z garaze cca po 10 min naozaj kludnej jazdy sa to prejavilo:

Mohol preskocit rozv. remen pri kludnej a relativne ohriatej jazde? Ako zistite ci je motor a hlava O.K. bez demontaze hlavy? Risky uz na remeniciach totiz nevidno. Dik za napady.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
milo
Příspěvky: 310
Registrován: 21. 11. 2004 16:54

Příspěvek od milo » 29. 12. 2004 13:49

mozno uplna hovadina .. ale nenasal sa ti do motora nejaky bordel? kus izolacky alebo nieco take :)
e39 530d
e32 730iA
ex e34 525i m20

Odpovědět