Jakým momentem se dotahují šrouby v hlavě??

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
zdene
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 1945
Registrován: 19. 03. 2005 18:47
Bydliště: Blansko Tel:724227054

Jakým momentem se dotahují šrouby v hlavě??

Příspěvek od zdene » 22. 06. 2006 17:02

Už to tu několikrát bylo ale já to nemůžu nějak najít :roll:
Jedná se o motor 327i a chtěl bych tam dávat šestihranný šrouby...nebo jsou lepší torxy??Ty jsou myslím o něco delší,ne?

A začíná se od středu a dotahuje se do kříže??
Děkuji za rady
E46 330D
E30 323i :arrow: 327i :arrow: 325i :arrow: 335i :arrow: 328i
X5 4,8is

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 22. 06. 2006 17:04

kniha Jak na to...je tam i moment i postup
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Re: Jakým momentem se dotahují šrouby v hlavě??

Příspěvek od Max-Max » 22. 06. 2006 17:12

zdene píše:Už to tu několikrát bylo ale já to nemůžu nějak najít :roll:
musis byt opravdu nesikovnej, kdyz je to dokonce ve FAQ. Ale ja ti pomuzu - viewtopic.php?t=4430&highlight=torxn%ED
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
zdene
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 1945
Registrován: 19. 03. 2005 18:47
Bydliště: Blansko Tel:724227054

Příspěvek od zdene » 22. 06. 2006 20:05

Tak do FAQu sem se opravdu nedíval :oops:
Dík Maxi
E46 330D
E30 323i :arrow: 327i :arrow: 325i :arrow: 335i :arrow: 328i
X5 4,8is

Uživatelský avatar
Crazytony
Příspěvky: 1420
Registrován: 13. 05. 2006 20:01
Bydliště: Cheb+Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Crazytony » 12. 06. 2013 21:50

ahoj,
u těch šroubů ze šestihranou hlavou je v bentley napsáno, že by měly být po druhé etapě dotaženy na zahřátém motoru ještě o 25°. Ale v jak na to to není... Má se to dělat nebo nemá?
Viz:
Obrázek
Nejkrásnější pohled na svět je z BMW
325ic

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 12. 06. 2013 22:28

schema dotažení je vždycky u novoho těsnění pod hlavu
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 12. 06. 2013 22:32

No jo, ale když někdo dává staré, tak potom jak teda? :shock:










:twisted:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Crazytony
Příspěvky: 1420
Registrován: 13. 05. 2006 20:01
Bydliště: Cheb+Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Crazytony » 12. 06. 2013 22:36

M40TURBO píše:schema dotažení je vždycky u novoho těsnění pod hlavu
schéma tam sice je, ale pouze pro torx šrouby. A já mám šestihranné
Nejkrásnější pohled na svět je z BMW
325ic

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 12. 06. 2013 22:38

Crazytony píše:
M40TURBO píše:schema dotažení je vždycky u novoho těsnění pod hlavu
schéma tam sice je, ale pouze pro torx šrouby. A já mám šestihranné
aha to jsem nějak přehlídl :oops:
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 12. 06. 2013 22:39

btw sady šestihranných šroubů do hlavy se ještě prodávají?
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
youwee
člen E30.cz
Příspěvky: 955
Registrován: 28. 11. 2005 07:26
Bydliště: Olomoucko

Příspěvek od youwee » 13. 06. 2013 07:02

Míšánek píše:No jo, ale když někdo dává staré, tak potom jak teda? :shock:
To někdo dělá? :shock:
Crazytony píše: schéma tam sice je, ale pouze pro torx šrouby. A já mám šestihranné
To je snad úplně jedno jaký maj ty šrouby hlavu, postup je pořád stejnej
Obrázek
E30 3.5 turbo wannabe M3 - e30-m3-3-5-turbo-t102783.html

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 13. 06. 2013 19:06

youwee píše:
Míšánek píše:No jo, ale když někdo dává staré, tak potom jak teda? :shock:
To někdo dělá? :shock:
No co, doba je zlá :twisted: Já teda doufám, že tohle snad ani nikdo udělat nemůže :lol: Nicméně už jsem se setkal s názorem, že nové šrouby do hlavy dávat je nesmysl, ty původní přece musijou byt v pohodě :twisted:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Crazytony
Příspěvky: 1420
Registrován: 13. 05. 2006 20:01
Bydliště: Cheb+Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Crazytony » 13. 06. 2013 20:16

Tak když je i ve FAQ napsáno, že jednou použitý šrouby se mohou použít ještě jednou.. Tak jako co si má pak člověk myslet :roll: . Já už tam stejně nacpal ty starý. Takže i když jsem strašnej fušer, že jsem to udělal, těsnění už je stejně zmáčklý... Mám to teda na zahřátým motoru dotáhnout ještě o těch 25° nebo ne a nebo to mám vyhodit, protože jsem použil starý šrouby?
Nejkrásnější pohled na svět je z BMW
325ic

Uživatelský avatar
youwee
člen E30.cz
Příspěvky: 955
Registrován: 28. 11. 2005 07:26
Bydliště: Olomoucko

Příspěvek od youwee » 13. 06. 2013 20:56

Srouby se maj taky davay novy, ale to bych treba jeste zkousl ze nekdo necha stary. Ale to tesneni je hodne prasarna
Obrázek
E30 3.5 turbo wannabe M3 - e30-m3-3-5-turbo-t102783.html

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 13. 06. 2013 21:00

ty šrouby bych u atmo benzinoveho motoru až tak nehrotil staré těsnění to je prasárna. Už jsem zažil mechanika který má ofiko servis který dělal výbrus kliky na fabii kde zamrzl olej(ano čtete dobře zamrzl olej ve vaně :shock: )120 šmirglem. jeho argument byl však co by se mohlo stát :wink:
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Crazytony
Příspěvky: 1420
Registrován: 13. 05. 2006 20:01
Bydliště: Cheb+Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Crazytony » 13. 06. 2013 21:06

youwee píše:Srouby se maj taky davay novy, ale to bych treba jeste zkousl ze nekdo necha stary. Ale to tesneni je hodne prasarna
Těsnění je nový... To už je dotažený na těch 60Nm. Takže je zmáčklý
Nejkrásnější pohled na svět je z BMW
325ic

Uživatelský avatar
Crazytony
Příspěvky: 1420
Registrován: 13. 05. 2006 20:01
Bydliště: Cheb+Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Crazytony » 13. 06. 2013 21:09

Může mi někdo odpovědět, zda se to má otáčet ještě o těch 25°? Díky
Nejkrásnější pohled na svět je z BMW
325ic

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 13. 06. 2013 21:27

M40TURBO píše:ty šrouby bych u atmo benzinoveho motoru až tak nehrotil staré těsnění to je prasárna. Už jsem zažil mechanika který má ofiko servis který dělal výbrus kliky na fabii kde zamrzl olej(ano čtete dobře zamrzl olej ve vaně :shock: )120 šmirglem. jeho argument byl však co by se mohlo stát :wink:
Má recht, vo co taky jde, že... :twisted:

Já osobně jsem sadu šroubů vždycky dával novou. Přijde mi zbytečné při té práci šetřit zrovna na tomhle a pak kvůli tomu řešit třeba prasklinu v závitu v bloku (což se dle mého může stát u už natažených šroubů, je to ale jenom moje dedukce dle selského rozumu - rád si eventuelně vyslechnu jiné názory :wink: )

Jinak k věci - když už jsi tam dal ty šrouby a máš to komplet, tak je samozřejmě už asi blbost to znovu rozebírat a já být na tvém místě, tak to ještě přetáhnu o ten úhel... Asi teda :) Nebo bych se řídil podle toho, co bylo napsaného na těsnění :wink:


Jinak se teda přiseru taky s dotazem: Kluci, má tu někdo zkušenosti s náhradou šroubů pevnostníma šteftama v palici? Tuším ARP se některá z těch sad jmenuje.
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 13. 06. 2013 22:18

šteft je každopadně lepší než šroub. u dieselu měním šrouby automaticky u benzínu záleži na samotnem stavu šroubu pokud už se mi závit jako takový nezdá dám radši nové
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 14. 06. 2013 04:35

ok, to jsem tak nějak pochopil taky, nicméně může mi někdo objasnit z jakého důvodu konkrétně? A štefty by se měly měnit také pokaždé při shazování hlavy?
No smoke, no fun...
Obrázek

Odpovědět