Tak zase volnobeh.. :)

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Prox
Příspěvky: 1363
Registrován: 11. 02. 2003 19:38
Bydliště: ČSSR

Tak zase volnobeh.. :)

Příspěvek od Prox » 22. 11. 2004 13:37

Tak jako kazdou zimu mam opet problemy s volnobehem a to naprosto stejne jako minuly rok, nekdy koncem listopadu mi zacali klesat otacky pri volnobehu nekam na 500, pak se to na par tydnu srovnalo a ted opet, volnobeh 400-500 auto se otrasa, motor ma tendenci chipnout, presne jako minuly rok..temer i na den presne :) Minule to tak delalo az nekdo do cervence kdyz jsem vymenil teplotni cidlo motoru a hned to bylo OK az do ted. Mam podezreni na vahu protoze kdyz jsem si za chodu odpojil tak otacky stouply tak na 800 pak to zacalo houpat a chciplo, po zapojeni a nastartovani byl volnobeh tak 900 ale pozvolna klesal az zas na tech 400-500. Je mi ale divny ze po vymene teplotniho cidla motoru to behalo naprosto v pohode nekolik mesicu. Jde u motronicu stelovat volnobeh na vaze pomoci obtoku vzduchu? Ja to muzu klidne uplne utahnout nebo cely vysoubovat a zadna zmena.. Jinak mam 320i rv 87 uz s motronicem..
5er

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 22. 11. 2004 13:41

mohla by to byt i zajebana vaha...

zkus ji rozebrat a vycistit...me se to stalo na bavci ale uz to bylo do takove miry ze to auto nejelo vubec....:-)

trochu se "upravial" raficka a uz to lita o sto6... :lol: :twisted:
Obrázek

Uživatelský avatar
Prox
Příspěvky: 1363
Registrován: 11. 02. 2003 19:38
Bydliště: ČSSR

Příspěvek od Prox » 22. 11. 2004 13:44

GeRoX píše:mohla by to byt i zajebana vaha...

zkus ji rozebrat a vycistit...me se to stalo na bavci ale uz to bylo do takove miry ze to auto nejelo vubec....:-)

trochu se "upravial" raficka a uz to lita o sto6... :lol: :twisted:
Jo to zkusim, ale stejne je mi divny ze minulej rok se to sralo dokud jsem nevymenil to tepltoni cidlo a pak uz to bylo OK aniz by se na vahu sahalo...chapal bych treba kdyby to delalo jen v zime..
5er

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Tak zase volnobeh.. :)

Příspěvek od Hanis » 22. 11. 2004 13:58

Prox píše:Jde u motronicu stelovat volnobeh na vaze pomoci obtoku vzduchu? Ja to muzu klidne uplne utahnout nebo cely vysoubovat a zadna zmena.. Jinak mam 320i rv 87 uz s motronicem..
Nejde, ten šroub na váze je na štelování bohatosti (CO), změnu poznáš až po připojení analyzátoru výfukových plynů před lambda sondu a částečně na spotřebě.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Lukáš325e
Příspěvky: 541
Registrován: 05. 02. 2004 23:25
Bydliště: Mikulov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukáš325e » 26. 11. 2004 09:49

Opatrně s povolováním a utahováním šroubu bohatosti směsi na váze, prý se v krajních polohách může váha "ohnout" a už se nedá zachránit!

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 26. 11. 2004 11:23

1) Váhu máš 100 pro rozhozenou. To nejde jen tak si hrát s tím imbusem.
Zajeď někam na emise, vysvětli technikovi, že štelováním toho šroubu se to ladí, ať ti to seřídí - na požadovaný optimální hodnoty ( kyslík/CO, lambda).

2) Pak máš správnou ventilovou vůli :?: - jestli je malá, tak to taky hodně dělá.

3) Pák volnoběžnej ventil - zajeď někam na vrakáč a zkoušej.

4) VN kabely taky dělaj hodně.

Zkontroluj taky těsnost - nesmí bejt nikde žádná dírečka.
Když budeš mít todle čecko v cajku a bude to stejný, wo čemž pochybuju, tak zajeď někam na diagnostiku.

Ale todle čecko určitě víš. 8)

Jináč proč to dělá asi nejvíc v zimě - páč furt svítíš, topíš,...., alternátor jde víc ztuha - zatěžuje motůrek a ten se z toho musí furt vyhrabávat.
BMW The Ultimate Driving Machine

Venca.

Příspěvek od Venca. » 26. 11. 2004 12:00

DAN píše:...1) Váhu máš 100 pro rozhozenou. To nejde jen tak si hrát s tím imbusem.
Zajeď někam na emise, vysvětli technikovi, že štelováním toho šroubu se to ladí, ať ti to seřídí - na požadovaný optimální hodnoty ( kyslík/CO, lambda).
Když jsem byl na diagnostice, upozornil mi odborník na skutečnost, že v tomhle hrají roli ještě uhlovodíky v emisích (HC).
Poté, co mi přenastavil váhu vzduchu, dolaďoval ještě CO tím obtokem váhy a přitom sledoval jak HC, tak CO.
Taky mi upozornil, že je lepší nechat to nastavit na diagnostice a na emisích aby to jen zkontrolovali - někde do toho šťouraj a spíš to zhorší.

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 26. 11. 2004 12:44

Venca. píše:
DAN píše:...1) Váhu máš 100 pro rozhozenou. To nejde jen tak si hrát s tím imbusem.
Zajeď někam na emise, vysvětli technikovi, že štelováním toho šroubu se to ladí, ať ti to seřídí - na požadovaný optimální hodnoty ( kyslík/CO, lambda).
Když jsem byl na diagnostice, upozornil mi odborník na skutečnost, že v tomhle hrají roli ještě uhlovodíky v emisích (HC).
Poté, co mi přenastavil váhu vzduchu, dolaďoval ještě CO tím obtokem váhy a přitom sledoval jak HC, tak CO.
Taky mi upozornil, že je lepší nechat to nastavit na diagnostice a na emisích aby to jen zkontrolovali - někde do toho šťouraj a spíš to zhorší.
Dobře, když na STK - emisích nebuide žádnej kopyto sedlák se sekyrou za pasem, tak si myslím, že to svůj účel splní. že to nastaví určitě líp než někdo podle "sluchu", podle nějakýho zvláštního 6. smyslu nebo okamžitých duševních hnutí,...
Diagnostika je přeci jenom o něco dražší.
Jinak proti dignostice žádnej dyšputát :twisted:
BMW The Ultimate Driving Machine

Venca.

Příspěvek od Venca. » 26. 11. 2004 19:05

DAN píše:
Venca. píše:
DAN píše:...1) Váhu máš 100 pro rozhozenou. To nejde jen tak si hrát s tím imbusem.
Zajeď někam na emise, vysvětli technikovi, že štelováním toho šroubu se to ladí, ať ti to seřídí - na požadovaný optimální hodnoty ( kyslík/CO, lambda).
Když jsem byl na diagnostice, upozornil mi odborník na skutečnost, že v tomhle hrají roli ještě uhlovodíky v emisích (HC).
Poté, co mi přenastavil váhu vzduchu, dolaďoval ještě CO tím obtokem váhy a přitom sledoval jak HC, tak CO.
Taky mi upozornil, že je lepší nechat to nastavit na diagnostice a na emisích aby to jen zkontrolovali - někde do toho šťouraj a spíš to zhorší.
Dobře, když na STK - emisích nebuide žádnej kopyto sedlák se sekyrou za pasem, tak si myslím, že to svůj účel splní. že to nastaví určitě líp než někdo podle "sluchu", podle nějakýho zvláštního 6. smyslu nebo okamžitých duševních hnutí,...
Diagnostika je přeci jenom o něco dražší.
Jinak proti dignostice žádnej dyšputát :twisted:
Lepší to je, ale znám dost stanic emisí, kde je právě dost těch kopyt.

Např. moje poslední "emise" byly zajímavé, šéfmachr zastrčil jakýsi klacek do výfuku a šel se vykecávat s velmi atraktivní blondýnou.
Jelikož jsem šťoura, chtěl jsem koukat na přístroje.

Kabel od klacku byl píchnut do vypnutého přístroje... :twisted:

Asi za 5 minut machr přišel a hotovo. :lol:

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 26. 11. 2004 19:12

já viděl dělat emise ještě líp : mají tam 1. Golfa a machr zahlásí "natoč mi tam diesela"-tak machr nastartuje Golfa a párkrát zatáhne za plynový lanko a chcípne Golfa. Machr zahlásí "natoč mi benzína" a machr udělá to samý. Mašina je zapnutá a oni něco vypíšou...
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 02. 2003 15:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » 27. 11. 2004 09:02

Pokud dělaj emise fakt férově, tak to nemůže stihnout rychleji než za 10minut. Teď jsem na nich byl u kámoše a trvalo to celkem dlouho.
motorkáři vítáni :D : www.yacomi.cz
Obrázek

Odpovědět