
Tak zase volnobeh.. :)
Tak zase volnobeh.. :)
Tak jako kazdou zimu mam opet problemy s volnobehem a to naprosto stejne jako minuly rok, nekdy koncem listopadu mi zacali klesat otacky pri volnobehu nekam na 500, pak se to na par tydnu srovnalo a ted opet, volnobeh 400-500 auto se otrasa, motor ma tendenci chipnout, presne jako minuly rok..temer i na den presne
Minule to tak delalo az nekdo do cervence kdyz jsem vymenil teplotni cidlo motoru a hned to bylo OK az do ted. Mam podezreni na vahu protoze kdyz jsem si za chodu odpojil tak otacky stouply tak na 800 pak to zacalo houpat a chciplo, po zapojeni a nastartovani byl volnobeh tak 900 ale pozvolna klesal az zas na tech 400-500. Je mi ale divny ze po vymene teplotniho cidla motoru to behalo naprosto v pohode nekolik mesicu. Jde u motronicu stelovat volnobeh na vaze pomoci obtoku vzduchu? Ja to muzu klidne uplne utahnout nebo cely vysoubovat a zadna zmena.. Jinak mam 320i rv 87 uz s motronicem..

5er
Jo to zkusim, ale stejne je mi divny ze minulej rok se to sralo dokud jsem nevymenil to tepltoni cidlo a pak uz to bylo OK aniz by se na vahu sahalo...chapal bych treba kdyby to delalo jen v zime..GeRoX píše:mohla by to byt i zajebana vaha...
zkus ji rozebrat a vycistit...me se to stalo na bavci ale uz to bylo do takove miry ze to auto nejelo vubec....
trochu se "upravial" raficka a uz to lita o sto6...![]()
5er
- Hanis
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 09. 06. 2003 11:25
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tak zase volnobeh.. :)
Nejde, ten šroub na váze je na štelování bohatosti (CO), změnu poznáš až po připojení analyzátoru výfukových plynů před lambda sondu a částečně na spotřebě.Prox píše:Jde u motronicu stelovat volnobeh na vaze pomoci obtoku vzduchu? Ja to muzu klidne uplne utahnout nebo cely vysoubovat a zadna zmena.. Jinak mam 320i rv 87 uz s motronicem..
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
1) Váhu máš 100 pro rozhozenou. To nejde jen tak si hrát s tím imbusem.
Zajeď někam na emise, vysvětli technikovi, že štelováním toho šroubu se to ladí, ať ti to seřídí - na požadovaný optimální hodnoty ( kyslík/CO, lambda).
2) Pak máš správnou ventilovou vůli
- jestli je malá, tak to taky hodně dělá.
3) Pák volnoběžnej ventil - zajeď někam na vrakáč a zkoušej.
4) VN kabely taky dělaj hodně.
Zkontroluj taky těsnost - nesmí bejt nikde žádná dírečka.
Když budeš mít todle čecko v cajku a bude to stejný, wo čemž pochybuju, tak zajeď někam na diagnostiku.
Ale todle čecko určitě víš.
Jináč proč to dělá asi nejvíc v zimě - páč furt svítíš, topíš,...., alternátor jde víc ztuha - zatěžuje motůrek a ten se z toho musí furt vyhrabávat.
Zajeď někam na emise, vysvětli technikovi, že štelováním toho šroubu se to ladí, ať ti to seřídí - na požadovaný optimální hodnoty ( kyslík/CO, lambda).
2) Pak máš správnou ventilovou vůli

3) Pák volnoběžnej ventil - zajeď někam na vrakáč a zkoušej.
4) VN kabely taky dělaj hodně.
Zkontroluj taky těsnost - nesmí bejt nikde žádná dírečka.
Když budeš mít todle čecko v cajku a bude to stejný, wo čemž pochybuju, tak zajeď někam na diagnostiku.
Ale todle čecko určitě víš.

Jináč proč to dělá asi nejvíc v zimě - páč furt svítíš, topíš,...., alternátor jde víc ztuha - zatěžuje motůrek a ten se z toho musí furt vyhrabávat.
BMW The Ultimate Driving Machine
Když jsem byl na diagnostice, upozornil mi odborník na skutečnost, že v tomhle hrají roli ještě uhlovodíky v emisích (HC).DAN píše:...1) Váhu máš 100 pro rozhozenou. To nejde jen tak si hrát s tím imbusem.
Zajeď někam na emise, vysvětli technikovi, že štelováním toho šroubu se to ladí, ať ti to seřídí - na požadovaný optimální hodnoty ( kyslík/CO, lambda).
Poté, co mi přenastavil váhu vzduchu, dolaďoval ještě CO tím obtokem váhy a přitom sledoval jak HC, tak CO.
Taky mi upozornil, že je lepší nechat to nastavit na diagnostice a na emisích aby to jen zkontrolovali - někde do toho šťouraj a spíš to zhorší.
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Dobře, když na STK - emisích nebuide žádnej kopyto sedlák se sekyrou za pasem, tak si myslím, že to svůj účel splní. že to nastaví určitě líp než někdo podle "sluchu", podle nějakýho zvláštního 6. smyslu nebo okamžitých duševních hnutí,...Venca. píše:Když jsem byl na diagnostice, upozornil mi odborník na skutečnost, že v tomhle hrají roli ještě uhlovodíky v emisích (HC).DAN píše:...1) Váhu máš 100 pro rozhozenou. To nejde jen tak si hrát s tím imbusem.
Zajeď někam na emise, vysvětli technikovi, že štelováním toho šroubu se to ladí, ať ti to seřídí - na požadovaný optimální hodnoty ( kyslík/CO, lambda).
Poté, co mi přenastavil váhu vzduchu, dolaďoval ještě CO tím obtokem váhy a přitom sledoval jak HC, tak CO.
Taky mi upozornil, že je lepší nechat to nastavit na diagnostice a na emisích aby to jen zkontrolovali - někde do toho šťouraj a spíš to zhorší.
Diagnostika je přeci jenom o něco dražší.
Jinak proti dignostice žádnej dyšputát

BMW The Ultimate Driving Machine
Lepší to je, ale znám dost stanic emisí, kde je právě dost těch kopyt.DAN píše:Dobře, když na STK - emisích nebuide žádnej kopyto sedlák se sekyrou za pasem, tak si myslím, že to svůj účel splní. že to nastaví určitě líp než někdo podle "sluchu", podle nějakýho zvláštního 6. smyslu nebo okamžitých duševních hnutí,...Venca. píše:Když jsem byl na diagnostice, upozornil mi odborník na skutečnost, že v tomhle hrají roli ještě uhlovodíky v emisích (HC).DAN píše:...1) Váhu máš 100 pro rozhozenou. To nejde jen tak si hrát s tím imbusem.
Zajeď někam na emise, vysvětli technikovi, že štelováním toho šroubu se to ladí, ať ti to seřídí - na požadovaný optimální hodnoty ( kyslík/CO, lambda).
Poté, co mi přenastavil váhu vzduchu, dolaďoval ještě CO tím obtokem váhy a přitom sledoval jak HC, tak CO.
Taky mi upozornil, že je lepší nechat to nastavit na diagnostice a na emisích aby to jen zkontrolovali - někde do toho šťouraj a spíš to zhorší.
Diagnostika je přeci jenom o něco dražší.
Jinak proti dignostice žádnej dyšputát
Např. moje poslední "emise" byly zajímavé, šéfmachr zastrčil jakýsi klacek do výfuku a šel se vykecávat s velmi atraktivní blondýnou.
Jelikož jsem šťoura, chtěl jsem koukat na přístroje.
Kabel od klacku byl píchnut do vypnutého přístroje...

Asi za 5 minut machr přišel a hotovo.

já viděl dělat emise ještě líp : mají tam 1. Golfa a machr zahlásí "natoč mi tam diesela"-tak machr nastartuje Golfa a párkrát zatáhne za plynový lanko a chcípne Golfa. Machr zahlásí "natoč mi benzína" a machr udělá to samý. Mašina je zapnutá a oni něco vypíšou...
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle