
324td
jenom taková teorie - máš to mechanické vstřikovací čerpadlo opravdu z přeplňpvaného dieselu a ne z atmosféry? Předpokládám že mechanik, tkerý ti tu zástavbu prováděl není absolutní idiot a čerpadlo z atmosféry by ti tam asi nedal, nicméně podle tvého popisu akutálního chování auta toto byla první věc, která mě napadla 

No smoke, no fun...


jo je to turbodieslové čerpadlo, mechanik mi řikal že měl taky strach, aby to nebylo z atm. jelikož přeplnovaný se prej špatně sháněj a já ho sehnal hned druhý den))) ale že by to nějak se vykurvilo, že na tý atmosféře to čerpadlo má něco opačně, něco z podtlakem, moc sem tomu nerozuměl co řikal, v tom by problém být neměl
ale se spotrebou 20 na 100 tomu davam max tejden 

B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...
nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...

No uz jsem obednanej na sestelovani cerpadla a zkontrolovani vstriku, snad to pomuze. Ted to startuje fakt krasne ale pri startu to pusti saze parkrat zakulha, kdyz to trosku proplynuju tak se chytne a drzi volnobeh a na poslech jde mekce, sem tam akorat zarezonuje vyfuk...
... nicmene kdyz v tom clovek sedi tak se auto trosku houpe doleva doprava jak klape motor, je to docela neprijemne, a na 1, 2, 3 to jede dost, ale az kdyz foukne turbo, to vypali jak raketa ale do te doby je to celkem lenochod, no a na 4,5 uz to nezrychluje skoro vubec, jen zanedbatelne... a navic ta spotreba a koureni kdyz je pridano vic jak pulka plynu....
jeste dalsi dotaz, kdyz chcipnu motor, tak mi jde od turba takova gumova hadicka do takovyho jakoby "penizku" u nadobky na ostrikovace tusim... a ten penizek dost charakteristicky syčí, jakoby z toho unikal tlak, to je normalni?? k cemu to slouzi??
... nicmene kdyz v tom clovek sedi tak se auto trosku houpe doleva doprava jak klape motor, je to docela neprijemne, a na 1, 2, 3 to jede dost, ale az kdyz foukne turbo, to vypali jak raketa ale do te doby je to celkem lenochod, no a na 4,5 uz to nezrychluje skoro vubec, jen zanedbatelne... a navic ta spotreba a koureni kdyz je pridano vic jak pulka plynu....
jeste dalsi dotaz, kdyz chcipnu motor, tak mi jde od turba takova gumova hadicka do takovyho jakoby "penizku" u nadobky na ostrikovace tusim... a ten penizek dost charakteristicky syčí, jakoby z toho unikal tlak, to je normalni?? k cemu to slouzi??
otázka je, jak dlouho by jsi bez toho jezdil. Podle všeho by jsi co neviděl odpálil dle mého turbínu, jelikož by se přetáčela a tím pádem by nadměrně trpěla. Další zajímavá věc je ta, že ti po odpojení wastegate neotvíral pojistný přetlakový ventil na sání. Ten by se právě v těchto případech otevírat měl. Já nevim jak je u e30 td přesně řešena regulace plnícího tlaku, nicméně si nějak matně vzpomínám, že byla tuším řešená přes nějaký el.mag. ventil, který je nejspíš ovládaný jednotkou. A tam bude podle mě problém.
No smoke, no fun...


přesně tak..... od ventilového víka mi jde hadice do posilovače brzd - a na ní je napojená malá hadička která končí v tom elektromagnetickém ventilu - a z něj jde druhá hadička do wastegate.
Když nechám ale vše zapojené jak má být a vytočím motor tak se při ubrání plynu normálně pohne dovnitř, takže když se hýbe tak funguje ne???
Přijde mi ale nelogický že když odpojím hadičku u wastegate, nebo stačí odpojit konektor u toho el.ventilu a auto najednou nekouří a jede .... nechápu.
Když nechám ale vše zapojené jak má být a vytočím motor tak se při ubrání plynu normálně pohne dovnitř, takže když se hýbe tak funguje ne???
Přijde mi ale nelogický že když odpojím hadičku u wastegate, nebo stačí odpojit konektor u toho el.ventilu a auto najednou nekouří a jede .... nechápu.
Ty jo, tak to fakt neporadím. Motormanagement jsem u e30 td nikdy nezkoumal, takž ani nevim, jak přesně by mělo ovládání plnícího tlaku podtlakem fungovat, sorry. TD v E28 a tds mají klasické přetlakové ovládání, takže tam je to jednoduché.
Jo a ta hadička k brzdovému posilovači nejde přímo z ventilového víka, nýbrž z podtalkové vývěvy, která je pod tímto víkem a její činnost je v podstatě vyvíjena otáčením vačky. To jenom tak pro upřesnění
Jo a ta hadička k brzdovému posilovači nejde přímo z ventilového víka, nýbrž z podtalkové vývěvy, která je pod tímto víkem a její činnost je v podstatě vyvíjena otáčením vačky. To jenom tak pro upřesnění

No smoke, no fun...


a jak si psal že je ten el.mag. ventil ovládaný jednotkou ...já sem si říkal s čím asi komunikuje ten konektor kterým je připojený a co ho ovládá, mám to přestavěné na mechanické čerpadlo z E28 TD, takže jednotky jsou přece ze hry ne??? občas se mi ale stalo, když sem zastavil a otevřel kapotu, že ten ventil nějak zvláštně chrčel, myslíš že má cenu kupovat jiný teda?? já totiž nevim jestli řešit ventil, když evidentě platí...
wastegate se nehýbe => auto jede a nekouří
wastegate se hýbe => auto ztratí výkon a kouří jako prase
a s jiným ventilem se bude zase hýbat jako s tímhle žejo?? nebo tam může bejt ještě jiná chyba??
wastegate se nehýbe => auto jede a nekouří
wastegate se hýbe => auto ztratí výkon a kouří jako prase
a s jiným ventilem se bude zase hýbat jako s tímhle žejo?? nebo tam může bejt ještě jiná chyba??
Já fakt nevim jak to an e30 funguje, znovu to opakuju
netuším čím je ventil ovládaný, jestli jednotkama nebo jak. Pokud je ovládaný jednotkama, tak netuším jak se jednotky vypořádají s absencí elektronické hlavice čerpadla a jaké impulsy na el.mag. ventil posílají, prostě fakt nevim, nikdy jsem se s tímto u e30 nezabýval
Nicméně můj osobní postup by byla asi takyový, že bych si první vyzkoušel jak wastegate vlastně funguje, jestli ve výchozí poloze je v otevřeném či zavřeném stavu. Pokud by to byla druhá varianta, tak by to bylo jednodušší. Pak bych jenom připojil ovládací hadičku s actuatoru wastegate do sání a podle manometru seřídil tlak.
Takto bych to asi řešil já kdybych přestavoval na mechaniku


Nicméně můj osobní postup by byla asi takyový, že bych si první vyzkoušel jak wastegate vlastně funguje, jestli ve výchozí poloze je v otevřeném či zavřeném stavu. Pokud by to byla druhá varianta, tak by to bylo jednodušší. Pak bych jenom připojil ovládací hadičku s actuatoru wastegate do sání a podle manometru seřídil tlak.
Takto bych to asi řešil já kdybych přestavoval na mechaniku
No smoke, no fun...


doprdele! Už přestávám mít trpělivost
Tak za prvé - wastegate žádný tlak neupouští. Ta jenom přpouští výfukové plyny obtokem mimo lopatky turbíny. Jak moc se to má hýbat ti nikdo neřekne, protože pohyb se koná hlavně při chodu motoru po zatížením a v tu chvíli pod kapotu moc očí nevidí. Leda tak na brzdě. A jak poznáš že je to dobře seřízené? Psal jsem o manometru, že?
Sakra chlape nastuduj si o principu turbodmychadel a dieselů všeobecně aspoň trochu něco když už se v tom chceš vrtat 

Tak za prvé - wastegate žádný tlak neupouští. Ta jenom přpouští výfukové plyny obtokem mimo lopatky turbíny. Jak moc se to má hýbat ti nikdo neřekne, protože pohyb se koná hlavně při chodu motoru po zatížením a v tu chvíli pod kapotu moc očí nevidí. Leda tak na brzdě. A jak poznáš že je to dobře seřízené? Psal jsem o manometru, že?


No smoke, no fun...


to si nerozumíme, já se vrtat ani studovat nechci, chci jezdit)))
závodit s tim taky nechci, takže z 24 let starýho auta nový dělat nechci ... jen mě zajímalo jestli je tohle možné, že se to otvírá prostě moc a proto to hapruje. V takovym případě bych zkusil táhlo zkrátit na nějaký kompromis, aby auto fungovalo a zároveň to trochu otvíralo???
Nebo je to píčovina? I kdyby sem se vidal cestou manometru tak neznám hodnoty jaké bych měl naměřit, kde je naměřit a při jaké situaci)) A v servisech jak sem psal mě s tímhle vozem tradičně posílaj doprdel at to ani nevozim, nebo to tam v druhém případě stojí 2 měsíce a chodí kolem toho
(
závodit s tim taky nechci, takže z 24 let starýho auta nový dělat nechci ... jen mě zajímalo jestli je tohle možné, že se to otvírá prostě moc a proto to hapruje. V takovym případě bych zkusil táhlo zkrátit na nějaký kompromis, aby auto fungovalo a zároveň to trochu otvíralo???
Nebo je to píčovina? I kdyby sem se vidal cestou manometru tak neznám hodnoty jaké bych měl naměřit, kde je naměřit a při jaké situaci)) A v servisech jak sem psal mě s tímhle vozem tradičně posílaj doprdel at to ani nevozim, nebo to tam v druhém případě stojí 2 měsíce a chodí kolem toho

Divej. Podle mě bude asi problém taky u toho el.mag. ventilu, který je buďto poškozen nebo neotevírá tak jak má díky tomu, že dostává chybné údaje z ecu kvůli přestavbě na mechaniku.
Já osobně bych to řešil asi takto: Úplně bych vyřadil z regulace wastegate ten ventil, napojil hadičku z wastegate do sání a seřídil tlak, který má být 0,8 Baru tuším. Možná je řešení i jiné, jedodušší a využívající stávající konfiguraci zapojení v okruhu i s oním el.ma.g ventilem, nicméně já opravdu NETUŠÍM jak tento systém přesně funguje, kdy a za jakých podmínek se el.mag. ventil otevírá anebo naopak zavírá. Nějakou teorii mám, že se otevírá až při tlaku blížícím se k tlaku meznímu (tj. oněch 0,8Baru) díky rychlejšímu nástupu turba, nicméně je to jenom moje vlastní a ničím nepodložená teorie.
Proč ti to vůbec nedá dohromady ten mechoš, co ti tam nastrojil tu mechaniku? Doprdele to je taky přístup...
Já osobně bych to řešil asi takto: Úplně bych vyřadil z regulace wastegate ten ventil, napojil hadičku z wastegate do sání a seřídil tlak, který má být 0,8 Baru tuším. Možná je řešení i jiné, jedodušší a využívající stávající konfiguraci zapojení v okruhu i s oním el.ma.g ventilem, nicméně já opravdu NETUŠÍM jak tento systém přesně funguje, kdy a za jakých podmínek se el.mag. ventil otevírá anebo naopak zavírá. Nějakou teorii mám, že se otevírá až při tlaku blížícím se k tlaku meznímu (tj. oněch 0,8Baru) díky rychlejšímu nástupu turba, nicméně je to jenom moje vlastní a ničím nepodložená teorie.
Proč ti to vůbec nedá dohromady ten mechoš, co ti tam nastrojil tu mechaniku? Doprdele to je taky přístup...

No smoke, no fun...

