324td

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 12. 09. 2012 17:48

jenom taková teorie - máš to mechanické vstřikovací čerpadlo opravdu z přeplňpvaného dieselu a ne z atmosféry? Předpokládám že mechanik, tkerý ti tu zástavbu prováděl není absolutní idiot a čerpadlo z atmosféry by ti tam asi nedal, nicméně podle tvého popisu akutálního chování auta toto byla první věc, která mě napadla :wink:
No smoke, no fun...
Obrázek

plesounek
Příspěvky: 43
Registrován: 17. 06. 2012 10:04

Příspěvek od plesounek » 12. 09. 2012 19:11

jo je to turbodieslové čerpadlo, mechanik mi řikal že měl taky strach, aby to nebylo z atm. jelikož přeplnovaný se prej špatně sháněj a já ho sehnal hned druhý den))) ale že by to nějak se vykurvilo, že na tý atmosféře to čerpadlo má něco opačně, něco z podtlakem, moc sem tomu nerozuměl co řikal, v tom by problém být neměl

plesounek
Příspěvky: 43
Registrován: 17. 06. 2012 10:04

Příspěvek od plesounek » 12. 09. 2012 19:37

je to přeplňovaný, ted sem mluvil s klukem co mi ho prodával a řikal že dá zato krk, měli ho taky na TD a normálně to auto lítalo a žralo, žádný nesmysly ... napadlo mě jestli se jeste nemusí něco dělat se vstřikama když se vymění mech. čerpadlo za elektronický???

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 12. 09. 2012 20:03

ne, vstřiky se neřeší
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 13. 09. 2012 21:48

ale se spotrebou 20 na 100 tomu davam max tejden :!:
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 14. 09. 2012 04:30

Iwan píše:ale se spotrebou 20 na 100 tomu davam max tejden :!:
To jsou poněkud unáhlené soudy
No smoke, no fun...
Obrázek

plesounek
Příspěvky: 43
Registrován: 17. 06. 2012 10:04

Příspěvek od plesounek » 14. 09. 2012 08:24

No uz jsem obednanej na sestelovani cerpadla a zkontrolovani vstriku, snad to pomuze. Ted to startuje fakt krasne ale pri startu to pusti saze parkrat zakulha, kdyz to trosku proplynuju tak se chytne a drzi volnobeh a na poslech jde mekce, sem tam akorat zarezonuje vyfuk...

... nicmene kdyz v tom clovek sedi tak se auto trosku houpe doleva doprava jak klape motor, je to docela neprijemne, a na 1, 2, 3 to jede dost, ale az kdyz foukne turbo, to vypali jak raketa ale do te doby je to celkem lenochod, no a na 4,5 uz to nezrychluje skoro vubec, jen zanedbatelne... a navic ta spotreba a koureni kdyz je pridano vic jak pulka plynu....

jeste dalsi dotaz, kdyz chcipnu motor, tak mi jde od turba takova gumova hadicka do takovyho jakoby "penizku" u nadobky na ostrikovace tusim... a ten penizek dost charakteristicky syčí, jakoby z toho unikal tlak, to je normalni?? k cemu to slouzi??

plesounek
Příspěvky: 43
Registrován: 17. 06. 2012 10:04

Příspěvek od plesounek » 14. 09. 2012 09:13

aha, tak na cerpadlo uz objednan nejsem, byl sem poslan k sipku ze je to pry hodne prace za malo penez... mam stesti na same vstricne lidi... nevite nekdo o nekom z okoli Prahy kdo by byl schopny se na to mrknout?? cerpadlo, vstriky, popr. tlaky ve valcich.

plesounek
Příspěvky: 43
Registrován: 17. 06. 2012 10:04

Příspěvek od plesounek » 16. 09. 2012 17:47

tak nová informace, když odpojím gumovou hadičku od regulace turba (tzn. vůbec se nehýbe) ... auto jede jako svině a vůbec nekouří .... jakmile připojím tak ztratí trochu výkon a za mnou jsou černá mračna ... v čem může být problém?? můžu jezdit bez toho??

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 16. 09. 2012 17:55

otázka je, jak dlouho by jsi bez toho jezdil. Podle všeho by jsi co neviděl odpálil dle mého turbínu, jelikož by se přetáčela a tím pádem by nadměrně trpěla. Další zajímavá věc je ta, že ti po odpojení wastegate neotvíral pojistný přetlakový ventil na sání. Ten by se právě v těchto případech otevírat měl. Já nevim jak je u e30 td přesně řešena regulace plnícího tlaku, nicméně si nějak matně vzpomínám, že byla tuším řešená přes nějaký el.mag. ventil, který je nejspíš ovládaný jednotkou. A tam bude podle mě problém.
No smoke, no fun...
Obrázek

plesounek
Příspěvky: 43
Registrován: 17. 06. 2012 10:04

Příspěvek od plesounek » 16. 09. 2012 18:07

přesně tak..... od ventilového víka mi jde hadice do posilovače brzd - a na ní je napojená malá hadička která končí v tom elektromagnetickém ventilu - a z něj jde druhá hadička do wastegate.
Když nechám ale vše zapojené jak má být a vytočím motor tak se při ubrání plynu normálně pohne dovnitř, takže když se hýbe tak funguje ne???
Přijde mi ale nelogický že když odpojím hadičku u wastegate, nebo stačí odpojit konektor u toho el.ventilu a auto najednou nekouří a jede .... nechápu.

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 16. 09. 2012 18:14

Ty jo, tak to fakt neporadím. Motormanagement jsem u e30 td nikdy nezkoumal, takž ani nevim, jak přesně by mělo ovládání plnícího tlaku podtlakem fungovat, sorry. TD v E28 a tds mají klasické přetlakové ovládání, takže tam je to jednoduché.

Jo a ta hadička k brzdovému posilovači nejde přímo z ventilového víka, nýbrž z podtalkové vývěvy, která je pod tímto víkem a její činnost je v podstatě vyvíjena otáčením vačky. To jenom tak pro upřesnění :wink:
No smoke, no fun...
Obrázek

plesounek
Příspěvky: 43
Registrován: 17. 06. 2012 10:04

Příspěvek od plesounek » 16. 09. 2012 18:26

a jak si psal že je ten el.mag. ventil ovládaný jednotkou ...já sem si říkal s čím asi komunikuje ten konektor kterým je připojený a co ho ovládá, mám to přestavěné na mechanické čerpadlo z E28 TD, takže jednotky jsou přece ze hry ne??? občas se mi ale stalo, když sem zastavil a otevřel kapotu, že ten ventil nějak zvláštně chrčel, myslíš že má cenu kupovat jiný teda?? já totiž nevim jestli řešit ventil, když evidentě platí...

wastegate se nehýbe => auto jede a nekouří
wastegate se hýbe => auto ztratí výkon a kouří jako prase

a s jiným ventilem se bude zase hýbat jako s tímhle žejo?? nebo tam může bejt ještě jiná chyba??

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 16. 09. 2012 18:36

Já fakt nevim jak to an e30 funguje, znovu to opakuju :lol: netuším čím je ventil ovládaný, jestli jednotkama nebo jak. Pokud je ovládaný jednotkama, tak netuším jak se jednotky vypořádají s absencí elektronické hlavice čerpadla a jaké impulsy na el.mag. ventil posílají, prostě fakt nevim, nikdy jsem se s tímto u e30 nezabýval :wink:

Nicméně můj osobní postup by byla asi takyový, že bych si první vyzkoušel jak wastegate vlastně funguje, jestli ve výchozí poloze je v otevřeném či zavřeném stavu. Pokud by to byla druhá varianta, tak by to bylo jednodušší. Pak bych jenom připojil ovládací hadičku s actuatoru wastegate do sání a podle manometru seřídil tlak.

Takto bych to asi řešil já kdybych přestavoval na mechaniku
No smoke, no fun...
Obrázek

plesounek
Příspěvky: 43
Registrován: 17. 06. 2012 10:04

Příspěvek od plesounek » 16. 09. 2012 18:56

ta elektronická hlavice ze starého čerpadla tam zůstala, prý musí s něčím komunikovat, takže jestli to chápu tak řídící jednotky ještě určitou roli hrají a nejsou po téhle přestavbě vyřazené? z tvého postupu sem toho moc nepobral, na čem bys chtěl seřizovat tlak)))

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 16. 09. 2012 19:21

Tak pokud ji máš nadále připojenou tak ano, jednotky a celý motormanagement asi dále funguje... ...nějak teda.

Tlak seřídíš nastavením delký tyčky wastegate, úplně stejně jako u všech prehistorických dieselů.
No smoke, no fun...
Obrázek

plesounek
Příspěvky: 43
Registrován: 17. 06. 2012 10:04

Příspěvek od plesounek » 16. 09. 2012 19:51

Jen tak ze zvědavosti, není možný že s tim táhlem třeba někdo přede mnou laboroval a ono to upouští tlaku moc a proto to nejede a kouří když to je aktivní?? Jak moc se to má zhruba hýbat a jak poznám že je to dobře seřízené???

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 16. 09. 2012 20:07

doprdele! Už přestávám mít trpělivost :lol:

Tak za prvé - wastegate žádný tlak neupouští. Ta jenom přpouští výfukové plyny obtokem mimo lopatky turbíny. Jak moc se to má hýbat ti nikdo neřekne, protože pohyb se koná hlavně při chodu motoru po zatížením a v tu chvíli pod kapotu moc očí nevidí. Leda tak na brzdě. A jak poznáš že je to dobře seřízené? Psal jsem o manometru, že? :wink: Sakra chlape nastuduj si o principu turbodmychadel a dieselů všeobecně aspoň trochu něco když už se v tom chceš vrtat :wink:
No smoke, no fun...
Obrázek

plesounek
Příspěvky: 43
Registrován: 17. 06. 2012 10:04

Příspěvek od plesounek » 16. 09. 2012 20:19

to si nerozumíme, já se vrtat ani studovat nechci, chci jezdit)))
závodit s tim taky nechci, takže z 24 let starýho auta nový dělat nechci ... jen mě zajímalo jestli je tohle možné, že se to otvírá prostě moc a proto to hapruje. V takovym případě bych zkusil táhlo zkrátit na nějaký kompromis, aby auto fungovalo a zároveň to trochu otvíralo???

Nebo je to píčovina? I kdyby sem se vidal cestou manometru tak neznám hodnoty jaké bych měl naměřit, kde je naměřit a při jaké situaci)) A v servisech jak sem psal mě s tímhle vozem tradičně posílaj doprdel at to ani nevozim, nebo to tam v druhém případě stojí 2 měsíce a chodí kolem toho :((

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 16. 09. 2012 20:57

Divej. Podle mě bude asi problém taky u toho el.mag. ventilu, který je buďto poškozen nebo neotevírá tak jak má díky tomu, že dostává chybné údaje z ecu kvůli přestavbě na mechaniku.

Já osobně bych to řešil asi takto: Úplně bych vyřadil z regulace wastegate ten ventil, napojil hadičku z wastegate do sání a seřídil tlak, který má být 0,8 Baru tuším. Možná je řešení i jiné, jedodušší a využívající stávající konfiguraci zapojení v okruhu i s oním el.ma.g ventilem, nicméně já opravdu NETUŠÍM jak tento systém přesně funguje, kdy a za jakých podmínek se el.mag. ventil otevírá anebo naopak zavírá. Nějakou teorii mám, že se otevírá až při tlaku blížícím se k tlaku meznímu (tj. oněch 0,8Baru) díky rychlejšímu nástupu turba, nicméně je to jenom moje vlastní a ničím nepodložená teorie.

Proč ti to vůbec nedá dohromady ten mechoš, co ti tam nastrojil tu mechaniku? Doprdele to je taky přístup... :roll:
No smoke, no fun...
Obrázek

Odpovědět