S14 a chudobna zmes

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
crevko
Příspěvky: 671
Registrován: 04. 10. 2003 14:02

S14 a chudobna zmes

Příspěvek od crevko » 14. 11. 2004 19:47

Takze konecne mi kamarat v Brne vybavil nastelovanie vahy vzduchu presne tak ako ma byt. Dozvedel som sa ze som jazdil na dost chudobnu zmes. Chcem sa spytat na vas nazor ako sa to moye prejavit u S14 motora resp. vo vseobecnosti. Viem ye som mohol uskodit piestom a ventilom, ale nastastie sa tak nestalo. Zaujima ma hlavne vykon a spotreba {zmeny} pretoze auto je este u kamosa.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 14. 11. 2004 22:18

chudobna zmes moze poskodit ventily a piety? Ako? Sa mi nechce verit.

Neberte to ako chytractvo, aj mna to zaujima.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 14. 11. 2004 22:46

Max-Max píše:chudobna zmes moze poskodit ventily a piety? Ako? Sa mi nechce verit.

Neberte to ako chytractvo, aj mna to zaujima.
Chudá směs = příliš vysoká spalovací teplota... A pak se to moc zahřeje a něco nevydrží... (písty, svíčky, ventily)...
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 14. 11. 2004 23:00

ondra_m píše:
Max-Max píše:chudobna zmes moze poskodit ventily a piety? Ako? Sa mi nechce verit.

Neberte to ako chytractvo, aj mna to zaujima.
Chudá směs = příliš vysoká spalovací teplota... A pak se to moc zahřeje a něco nevydrží... (písty, svíčky, ventily)...
Chapem. A opacny extrem? Co hrozi vtedy?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 14. 11. 2004 23:06

Max-Max píše:
ondra_m píše:
Max-Max píše:chudobna zmes moze poskodit ventily a piety? Ako? Sa mi nechce verit.

Neberte to ako chytractvo, aj mna to zaujima.
Chudá směs = příliš vysoká spalovací teplota... A pak se to moc zahřeje a něco nevydrží... (písty, svíčky, ventily)...
Chapem. A opacny extrem? Co hrozi vtedy?
Vysoká spotřeba, kouřivost, usazeniny...

Je na to takovej graf, podle kterýho je vidět co je optimální, někdo někdy spočítal, jakej poměr vzduch/benzín je optimální...
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 14. 11. 2004 23:09

Dik.

Crevko, sorry za OT. :oops:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 15. 11. 2004 08:25

ondra_m píše:
Vysoká spotřeba, kouřivost, usazeniny...

Je na to takovej graf, podle kterýho je vidět co je optimální, někdo někdy spočítal, jakej poměr vzduch/benzín je optimální...
Na váze vzduchu na E30 se dá štelovat poměř vzduch/benál?

Uživatelský avatar
Lukáš325e
Příspěvky: 541
Registrován: 05. 02. 2004 23:25
Bydliště: Mikulov
Kontaktovat uživatele:

Re: S14 a chudobna zmes

Příspěvek od Lukáš325e » 15. 11. 2004 12:10

crevko píše:Takze konecne mi kamarat v Brne vybavil nastelovanie vahy vzduchu presne tak ako ma byt. Dozvedel som sa ze som jazdil na dost chudobnu zmes. Chcem sa spytat na vas nazor ako sa to moye prejavit u S14 motora resp. vo vseobecnosti. Viem ye som mohol uskodit piestom a ventilom, ale nastastie sa tak nestalo. Zaujima ma hlavne vykon a spotreba {zmeny} pretoze auto je este u kamosa.
Kdo ti to, prosím tě, v tom Brně dělal? Udělal by to za nějakou rozumnou cenu? Kontakt? Dík...

crevkop

S14 a vaha vzduchu

Příspěvek od crevkop » 15. 11. 2004 12:35

Ja som na cenu nepozeral, aj keby to stalo 5000Kc tak by som si to nechal spravit. Proste na S14 motore nesmies nikdy pozerat na cenu. Na tom sa proste nesetri. Pomer vzduch-benzin sa da stelovat tym srobikom (imbusakom) co je pravdepodobne zapecateny, ja som ho mal cervenej farby a je zhora. Ak vsak s tym nebolo krutene tak to tak nechajte. Mne stym pokrutili pred tromi rokmi ked som potreboval po kupe auta prejst cez STK a znizit emisie. Samozrejme keby som vtedy vedel aky to ma vplyv nikdy by som k tomu nikoho nepustil. Na Slovensku to bohuzial nevedia nikde (ani v BMW) nastelovat tak mi to kamos vybavil v Renocare. Takisto na S14 motore na Slovensku nevedia nastelovat zosynchronizovanie vsetkych styroch skrtiacych klapiek. To tiez este musim dat niekde urobit. Treba to vraj po cca 120000km. Palo

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: S14 a vaha vzduchu

Příspěvek od Mirek » 15. 11. 2004 14:10

crevkop píše: Pomer vzduch-benzin sa da stelovat tym srobikom (imbusakom) co je pravdepodobne zapecateny, ja som ho mal cervenej farby a je zhora.
to už je nový, originál z výroby je modrý...
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

Uživatelský avatar
Lukáš325e
Příspěvky: 541
Registrován: 05. 02. 2004 23:25
Bydliště: Mikulov
Kontaktovat uživatele:

Re: S14 a vaha vzduchu

Příspěvek od Lukáš325e » 15. 11. 2004 19:18

crevkop píše:Ja som na cenu nepozeral, aj keby to stalo 5000Kc tak by som si to nechal spravit. Proste na S14 motore nesmies nikdy pozerat na cenu. Na tom sa proste nesetri. Pomer vzduch-benzin sa da stelovat tym srobikom (imbusakom) co je pravdepodobne zapecateny, ja som ho mal cervenej farby a je zhora. Ak vsak s tym nebolo krutene tak to tak nechajte. Mne stym pokrutili pred tromi rokmi ked som potreboval po kupe auta prejst cez STK a znizit emisie. Samozrejme keby som vtedy vedel aky to ma vplyv nikdy by som k tomu nikoho nepustil. Na Slovensku to bohuzial nevedia nikde (ani v BMW) nastelovat tak mi to kamos vybavil v Renocare. Takisto na S14 motore na Slovensku nevedia nastelovat zosynchronizovanie vsetkych styroch skrtiacych klapiek. To tiez este musim dat niekde urobit. Treba to vraj po cca 120000km. Palo
No jasně, na S14, ale já mám M20 a za ty prachy bych radši zkusil 10 jiných vah... Vím, čím se to šteluje, jenže už do toho někdo rýpal a hýbal i s tím jezdcem, co je pod víčkem. No a já teď jezdím po různých mašinách a zkouším štelovat. Takže kdyby byl v ČR (a nejlíp v Brně) někdo, kdo by mi ji strojově nakalibroval (a nejlíp za slušný peníz), asi bych se nebránil... :wink: Já jsem totiž slyšel, že nejbližší mašina na kalibraci váhy je v Německu... :(

Odpovědět