
1) Jakej olej a kolik do prevodovky a jak postupovat nejjednoduseji pri vymene /kudy se leje novej olej???/
2) Jakej olej a kolik do diferencialu a jak postupovat pri vymene /kudy se leje novej olej???/
Stydim se



Hlučnější může bejt, to je pravda. Jeho stav se ale rozhodně nezhorší. Ten starej byl tišší proto, že to dlouho nikdo neměnil a ten zvuk temovala ta kaše ze žluklýho oleje a pilinRalph píše:Jen poznamka na okraj - konzultoval jsem (chtel sem menit) tyto veci se svym servisakem a ten mi nedoporucoval vymenu ani v prevodovce ani v diferaku. Duvod je jen jeden - z jeho zkusenosti po vymene dojde v maximalni vetsine pripadu k huceni v obou dvou. Logicke vysvetleni neni - proste sou nahle hlucny. Mel pry i jeden pripad, ze po vymene difer uplne odesel (pred tim udajne bez problemu).
Tak sem si to radsi rozmyslel a dal tam micham bordel a kovovy piliny![]()
Ale treba to bylo rukama
Ne od ATF, ale olej typu ATF, tedy stejný jako do automatické převodovky nebo servořízení. Většinou má červenou barvu.Venca píše:Někdo tu jednou tvrdil, že to chce nějaký olej od ATF, pak je klid. (??)
ATF - Automatic Transmission Fluid neboli kapalina do automatů je řidší, ale líp se s ní řadí za studena a zvlášť v zimě je to super. Je ale možný, že převodovka fakt bude hlučnější, nicméně to neznamená, že jí něco je! Jenom je to lehkoběžný olej a netlumí tolik hluk mezi převody. Syntetika prý taky pomáhá. Někdo tam dával i SAE30 motorák.Francis píše:Ne od ATF, ale olej typu ATF, tedy stejný jako do automatické převodovky nebo servořízení. Většinou má červenou barvu.Venca píše:Někdo tu jednou tvrdil, že to chce nějaký olej od ATF, pak je klid. (??)
Ono mezi těma různejma olejema je asi tak 5-20% rozdíl. Ale mezi suchem a olejem (klidně M2T) je prostě rozdíl 100%Francis píše:ATF by měl přijít do některých verzí převodovek u BMW a rozhodně do všech BMW samosvorných diferáků.
U mého iX hučí snad všechny tři defery, občas si připadám jak v Tatře 815Hlavně že to jede. Když jsem auto přivezl z Deutschlandu, byl mezinápravový totálně suchý, v předním poloviční stav nějakého běžného převodového oleje a jen zadní byl plný také běžného převodového. Po výměně za ATF se hlučnost snížila. Ono ATF je lepší než nic
Do serva stačí obyč. ATF, do převodů jsem dal něco lepšího, už nepamatuju co. Litr asi za 700-800 Kč. Až se vrátím z prosluněného garážového odpoledne, dám vědět.RedBaron píše:Ono mezi těma různejma olejema je asi tak 5-20% rozdíl. Ale mezi suchem a olejem (klidně M2T) je prostě rozdíl 100%
Já mám na jedné převodovce zelenou, to znamená co?Francis píše:Na barvu oleje se ptal proto, že do některých převodovek se dává olej převodový (nový je žlutý), do některých ATF jako do automatu (nový je červený). Kdesi kdysi jsem četl (nebo mi to někdo řekl?) že je na převodovce někde u výrobního čísla barevná tečka. Žlutá nebo červená. Kdo ji pod letitými vrstvami všlijakých nánosů najde?
Pilot má před a během jízdy požívat kedlubnový bols (= peprmintový likér = "zelená")ondra_m píše:Já mám na jedné převodovce zelenou, to znamená co?