Výměna oleje převodovka...

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Dolik007
Příspěvky: 166
Registrován: 18. 02. 2003 19:34
Bydliště: Brno a okolí...
Kontaktovat uživatele:

Výměna oleje převodovka...

Příspěvek od Dolik007 » 28. 05. 2003 08:17

Vim ze se to tady probiralo asi milionkrat, ale potrebuju jednoduchou odpoved na jednoduchy otazky :-) :

1) Jakej olej a kolik do prevodovky a jak postupovat nejjednoduseji pri vymene /kudy se leje novej olej???/
2) Jakej olej a kolik do diferencialu a jak postupovat pri vymene /kudy se leje novej olej???/

Stydim se :oops: ze neznam zakladni veci, ale chci predejit zbytecnym komplikacim :-) A taky od toho aby se radilo tady to tema je, ne??? 8)

Uživatelský avatar
Ralph
Příspěvky: 127
Registrován: 14. 02. 2003 13:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Ralph » 28. 05. 2003 18:02

Jen poznamka na okraj - konzultoval jsem (chtel sem menit) tyto veci se svym servisakem a ten mi nedoporucoval vymenu ani v prevodovce ani v diferaku. Duvod je jen jeden - z jeho zkusenosti po vymene dojde v maximalni vetsine pripadu k huceni v obou dvou. Logicke vysvetleni neni - proste sou nahle hlucny :( . Mel pry i jeden pripad, ze po vymene difer uplne odesel (pred tim udajne bez problemu).
Tak sem si to radsi rozmyslel a dal tam micham bordel a kovovy piliny :shock:

Ale treba to bylo rukama :?

Mak

?

Příspěvek od Mak » 28. 05. 2003 18:07

Sorry, ze to neni odpoved, ale napadlo me to k tematu:
Docela by me zajimalo, jestli jste ho zkousel nekdo nemenit. U sierry, / pokud vim tak minimalne u tech prvnich /mel podle vyrobce olej v prevodovce vydrzet jako auto. Skrin nemela ani vypustni otvor.
Tak me napada, ze je to auto,ze stejny doby, podobny konstrukce a pokud vezmu v uvahu jen 316,318 tak i vykony se zas tak nelisi.

Uživatelský avatar
Petr Bohm
Příspěvky: 301
Registrován: 28. 03. 2003 12:22
Bydliště: Chomutov

Olej

Příspěvek od Petr Bohm » 28. 05. 2003 19:32

Právě jsem vyměnil diferák a logicky ho nalil novým olejem,páč neznám jeho minulost.A musím dát za pravdu tomu servismanovi,hučí teď víc než ten vylágrovanej co byl minutu před smrtí.S převodovkou takovou zkušenost nemám.
Jinak výpustný šrouby jsou: převodovka-z pravý strany auta na úrovni př.dveří, z boku v tunelu na přev.,schovaný za výfukem
diferák- ze zadu auta,stačí trochu zvednout prdel

Uživatelský avatar
Dolik007
Příspěvky: 166
Registrován: 18. 02. 2003 19:34
Bydliště: Brno a okolí...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dolik007 » 29. 05. 2003 08:06

Vsem vam dikec - jak to vypada, tak na vymenu nedojde :-)

Prece jenom zatim diferak neslysim vubec a prevodovka jakbysmet, takze to nejspis budu mit v pohode a nebudu lamat pres koleno novy olej a tim padem riskovat rajsky klid, co obe vyluzuji... 8)

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RedBaron » 31. 05. 2003 07:46

Ralph píše:Jen poznamka na okraj - konzultoval jsem (chtel sem menit) tyto veci se svym servisakem a ten mi nedoporucoval vymenu ani v prevodovce ani v diferaku. Duvod je jen jeden - z jeho zkusenosti po vymene dojde v maximalni vetsine pripadu k huceni v obou dvou. Logicke vysvetleni neni - proste sou nahle hlucny :( . Mel pry i jeden pripad, ze po vymene difer uplne odesel (pred tim udajne bez problemu).
Tak sem si to radsi rozmyslel a dal tam micham bordel a kovovy piliny :shock:

Ale treba to bylo rukama :?
Hlučnější může bejt, to je pravda. Jeho stav se ale rozhodně nezhorší. Ten starej byl tišší proto, že to dlouho nikdo neměnil a ten zvuk temovala ta kaše ze žluklýho oleje a pilin :D

BMW doporučuje výměnu kapalin v každé druhé inspekci. O tom, jak je to s auty, které mají na původním oleji 300 tkm se tam ale nemluví :P

Já se chystám vyměnit ten speciální, co patří do mýho 3.07 samosvoru, protože od zadní nápravy se v malou rychlostí projížděných zatáčkách (vyjíždění na hlavní apod) od zadní nápravy ozývá vrzání. Tento problém byl několikrát na roadfly.com diagnostikován jako stará kapalina v samosvoru, prostě to dělá.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 31. 05. 2003 08:42

Venca píše:Někdo tu jednou tvrdil, že to chce nějaký olej od ATF, pak je klid. (??)
Ne od ATF, ale olej typu ATF, tedy stejný jako do automatické převodovky nebo servořízení. Většinou má červenou barvu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RedBaron » 31. 05. 2003 08:47

Francis píše:
Venca píše:Někdo tu jednou tvrdil, že to chce nějaký olej od ATF, pak je klid. (??)
Ne od ATF, ale olej typu ATF, tedy stejný jako do automatické převodovky nebo servořízení. Většinou má červenou barvu.
ATF - Automatic Transmission Fluid neboli kapalina do automatů je řidší, ale líp se s ní řadí za studena a zvlášť v zimě je to super. Je ale možný, že převodovka fakt bude hlučnější, nicméně to neznamená, že jí něco je! Jenom je to lehkoběžný olej a netlumí tolik hluk mezi převody. Syntetika prý taky pomáhá. Někdo tam dával i SAE30 motorák.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 31. 05. 2003 08:54

ATF by měl přijít do některých verzí převodovek u BMW a rozhodně do všech BMW samosvorných diferáků.
U mého iX hučí snad všechny tři defery, občas si připadám jak v Tatře 815 :-) Hlavně že to jede. Když jsem auto přivezl z Deutschlandu, byl mezinápravový totálně suchý, v předním poloviční stav nějakého běžného převodového oleje a jen zadní byl plný také běžného převodového. Po výměně za ATF se hlučnost snížila. Ono ATF je lepší než nic :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RedBaron » 31. 05. 2003 08:56

Francis píše:ATF by měl přijít do některých verzí převodovek u BMW a rozhodně do všech BMW samosvorných diferáků.
U mého iX hučí snad všechny tři defery, občas si připadám jak v Tatře 815 :-) Hlavně že to jede. Když jsem auto přivezl z Deutschlandu, byl mezinápravový totálně suchý, v předním poloviční stav nějakého běžného převodového oleje a jen zadní byl plný také běžného převodového. Po výměně za ATF se hlučnost snížila. Ono ATF je lepší než nic :-)
Ono mezi těma různejma olejema je asi tak 5-20% rozdíl. Ale mezi suchem a olejem (klidně M2T) je prostě rozdíl 100% :D
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 31. 05. 2003 09:03

RedBaron píše:Ono mezi těma různejma olejema je asi tak 5-20% rozdíl. Ale mezi suchem a olejem (klidně M2T) je prostě rozdíl 100% :D
Do serva stačí obyč. ATF, do převodů jsem dal něco lepšího, už nepamatuju co. Litr asi za 700-800 Kč. Až se vrátím z prosluněného garážového odpoledne, dám vědět.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 26. 08. 2003 06:54

Mám 325i, volal jsem do Auto Base, chtěl jsem vědět jekej volej mám dát do převodovky, začíná mi týct gufero a tak se bojím, abych něco neprošvih a neoddělal si převodovku. Ten chlapiček mi řekl, že nemá nějakej manuál, kam se co leje, ptal se mě jakou má barvu olej, kterej mi z toho kape, jestli žlutou nebo červenou. Jakou asi může mít???-Jasně, že černou :roll: , protože už si trochu zajezdil.
Tak co tam mám dát, kurva :lol: V Bychlovi mi chlapiček hned řekl Motul Dextrol DQ. Já vím hovnovou, zatím radši počkám.
Jo, je těžký odpojovat kardan :?: , je prtřeba nějaký specila nářadí :?: Ptám se kvůli tý výměně gufera v místě převodovka-kardan. Díky díky předem.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 26. 08. 2003 07:06

Na barvu oleje se ptal proto, že do některých převodovek se dává olej převodový (nový je žlutý), do některých ATF jako do automatu (nový je červený). Kdesi kdysi jsem četl (nebo mi to někdo řekl?) že je na převodovce někde u výrobního čísla barevná tečka. Žlutá nebo červená. Kdo ji pod letitými vrstvami všlijakých nánosů najde?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 26. 08. 2003 08:05

Francis píše:Na barvu oleje se ptal proto, že do některých převodovek se dává olej převodový (nový je žlutý), do některých ATF jako do automatu (nový je červený). Kdesi kdysi jsem četl (nebo mi to někdo řekl?) že je na převodovce někde u výrobního čísla barevná tečka. Žlutá nebo červená. Kdo ji pod letitými vrstvami všlijakých nánosů najde?
Já mám na jedné převodovce zelenou, to znamená co? :-)
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 26. 08. 2003 09:15

ondra_m píše:Já mám na jedné převodovce zelenou, to znamená co? :-)
Pilot má před a během jízdy požívat kedlubnový bols (= peprmintový likér = "zelená") :P
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 26. 08. 2003 09:18

V OBI u regálu s tímto zbožím visívá takový katalog od Castrolu a tam jsou různé verze vozů a příslušné náplně. Já mám v dízlu v převodovce taky předepsanej ATF.

Odpovědět