Optimální teplota vody

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Optimální teplota vody

Příspěvek od DAN » 05. 11. 2004 11:15

Jak se dá inteligentně zjistit teplota vody-chladící kapaliny.
myslím, že mi kecá ukazatel v přístrojovce - ukazuje málo - 1. dílek

moc se mi nechce otevírat expanzku při ohřátém motůrku a vkládat tam teploměr -- sem přesvědčenej, že to na mě vychrstne horkou vodu :roll:

de to zjistit nějak jinak :?:
BMW The Ultimate Driving Machine

Mazety
Příspěvky: 1548
Registrován: 14. 10. 2004 08:38
Bydliště: Praha 10, Lysá n/L, HB

Příspěvek od Mazety » 05. 11. 2004 11:24

řeknu to po lopatě: když to víčko nejdřív povolíš a necháš chvilku odsyčet než zmizí tlak, tak na tebe nic stříkat nebude
EX e28 525e
EX 2x e30 318i M40
EX e28 528i
EX e30 320i

Felda
VW Golf VII 4Motion f tédéí Hajlajn
Galaxy s platákem:)
odtah od 7kč/km731810210

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 05. 11. 2004 13:44

v případě zdravého motoru a celého chladícího systému lze klidně otevřít nádobka a maximálně to udělá pssst, ale nic dalšího...

pokud začne lítat voda, tak je moc vysokej tlak (prdlý těsnění pod hlavou-vzduch z motoru v chlazení, špatný regulační ventil tlaku chladícího systému v uzávěru nádobky apod.)
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 06. 11. 2004 04:21

Akorat ze udaj mereni v expanzce bude ponekud zkresleny

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 06. 11. 2004 13:46

A nemůže to dělat to hnědý čidlo,nad tim modrym u termostatu ? To mi říkal Jirka325,že by to mohlo ovlivňovat i tu mojí vysokou spotřebu.Kdyby to tak bylo,tak bych smáznul dvě mouchy jednou ranou,to by bylo famósní.

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 06. 11. 2004 19:03

už jste se někdo setkal s tím, že by kecala jen ta rafička v přístrojovce :roll: :roll:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 06. 11. 2004 19:05

Já teda nic měřit nebudu vyměním, čidlo i termostat a musí bejt po prdeli.

Pro odborníky: co se děje s motorem, kterej pracuje při nižší teplotě než při optimální -- jak negativně se to může na motůrku podepsat :?: :?:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Dymak
Příspěvky: 567
Registrován: 24. 07. 2003 18:02
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dymak » 06. 11. 2004 19:07

DAN píše:už jste se někdo setkal s tím, že by kecala jen ta rafička v přístrojovce :roll: :roll:
jo, kdysi na 320 - ale kecala opačným směrem, když sem zezhora poklepal na palubku, tak se vrátila
(oo=[][]=oo) origo power (oo=[][]=xo) žižka power (ox=[][]=xo) EX DC power (xx=[][]=xo) super žižka power (xx=[][]=xx) slepejš power

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 06. 11. 2004 21:21

DAN píše:Já teda nic měřit nebudu vyměním, čidlo i termostat a musí bejt po prdeli.
No po prdeli byt taky nemusi :)
Samozrejme ze logicky zni cesta termostat - cidlo - budik, nicmene jsou i taci (treba ja :)) kteri vyzkouseli vsechny tyto tri moznosti, jiste zlepseni se dostavilo, nicmene stejne nebylo dosazeno uplne kyzeneho vysledku.
Takze pak uz snad jedine kabelaz, ci neco mezi nebem a zemi.

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RedBaron » 07. 11. 2004 09:03

DAN píše:Já teda nic měřit nebudu vyměním, čidlo i termostat a musí bejt po prdeli.

Pro odborníky: co se děje s motorem, kterej pracuje při nižší teplotě než při optimální -- jak negativně se to může na motůrku podepsat :?: :?:
Hůř se maže, díly neběhají při stanovených provozních teplotách, řídící jednotka pracuje v režimu obohacování směsi a uchlastává zbytečně motor, což má špatný vliv na zapalovací a měřící komponenty ve spalovací soustavě a také na běh motoru, jeho výkon a spotřebu. Déle se zahřívá i na začátku a moc netopí. Na druhou stranu, teplota vody je jenom podružný a zprostředkovaný ukazazatel toho, co se děje uvnitř motoru.

V expanzce to neměř, většinou je teplota úplně jiná než ve zbytku soustavy. Zkus zkontrolovat ukostření palubky, projít vedení a konektory, případně vyměnit čidlo nebo budík. Když nekecá a problém s teplotou chladící kapaliny je skutečný, první hádám termostat. Jestli nepozoruješ nějakou významnou změnu chování motoru, tak to asi bude jenom ten budík.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Venca.

Příspěvek od Venca. » 07. 11. 2004 09:30

DAN píše:...co se děje s motorem, kterej pracuje při nižší teplotě než při optimální -- jak negativně se to může na motůrku podepsat :?: :?:
ARO 243, r.v. 1996, zážehový motor 2,5 l.
Po najetí asi 40 000 km odešel termostat.
Od prosince do března se jezdilo bez něj. (prasárna - skoro to nejelo...)

V červnu šel motor do opravy - měl najeto mezi 50 - 60 000, byl opotřebený jak kdyby najel 200 000.
Ložiska, písty, kroužky, klika - na všem to bylo vidět.

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 07. 11. 2004 19:40

Tak jsem provedl výměnu termostatu ( zatím ) - protáhl jsem ho kuka a moc se to nezměnilo - ukazuje za 5 minut 12 - někdy lehce nad, ale ke 12 se to ještě nepřipblížilo -- tak teď babo raď.

ten termostat mi fachčil v M-techu bez problémů :roll:

a je to vůbec málo nebo je to gut - těch za 5 min 12 :?: :?: :?:
jsem tady odpovídal že mezi za 5 12 a 12 je optimální a teď si sám nejsem jist :oops:
za 5 12 je u mě čárka před půlkou - je tam modrý políčko, čárka( mých za 5 12), půlka, čárka, červený políčko :roll:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Dymak
Příspěvky: 567
Registrován: 24. 07. 2003 18:02
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dymak » 07. 11. 2004 19:45

DAN píše:Tak jsem provedl výměnu termostatu ( zatím ) - protáhl jsem ho kuka a moc se to nezměnilo - ukazuje za 5 minut 12 - někdy lehce nad, ale ke 12 se to ještě nepřipblížilo -- tak teď babo raď.

ten termostat mi fachčil v M-techu bez problémů :roll:

a je to vůbec málo nebo je to gut - těch za 5 min 12 :?: :?: :?:
jsem tady odpovídal že mezi za 5 12 a 12 je optimální a teď si sám nejsem jist :oops:
za 5 12 je u mě čárka před půlkou - je tam modrý políčko, čárka( mých za 5 12), půlka, čárka, červený políčko :roll:

máš to studený..
optimum je tak 2mm před půlkou až půlka
(oo=[][]=oo) origo power (oo=[][]=xo) žižka power (ox=[][]=xo) EX DC power (xx=[][]=xo) super žižka power (xx=[][]=xx) slepejš power

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 07. 11. 2004 19:46

2DAN: mění se otáčky visko vrtule s teplotou, nebo ne?
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 08. 11. 2004 10:23

To mě čecko sere, nechci si kurvit motůrek :evil:

Tyto 2 věci pokopu, vyměním ještě pro jistotu chladící kapalinu a pak nevim.

Pak změřím jakýmkoli způsobem teplotu - naopadlo mě, že vezmu kteroukoli starou hadici "ohřeju" motor, probodnu hadici a vsunu do díry teploměr :twisted:

Kolik má mít - 80 - 95 stupňů :?:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Akmall
Příspěvky: 1457
Registrován: 09. 09. 2004 08:41
Bydliště: Praha

Příspěvek od Akmall » 08. 11. 2004 11:59

RedBaron píše:Nechci tady sejčkovat, vím že z toho dělám vědu, ale každý tu zřejmě máte něco blbě buď s měřením nebo s údržbou chladící soustavy. Moje auto po zahřátí léto-zima, horko-kláda, noc-den, pojíždění v koloně nebo z svištění kopce na neutrál, klima-neklima, prostě na pravým budíku je furt 11:59 - 12:01. Těch 12:01 je tam po dvaceti minutách v koloně a těch 11:59 je tam když sjedu u Příbrami z dálnice a dva kilometry dojíždím setrvačností bez plynu ze 180 km/h až na šedesátku k motorestu Halda. 99% času je tam 12:00 a basta.
Jasne takhle nejak to mam ja.

Venca.

Příspěvek od Venca. » 08. 11. 2004 12:29

DAN píše:To mě čecko sere, nechci si kurvit motůrek :evil:

Tyto 2 věci pokopu, vyměním ještě pro jistotu chladící kapalinu a pak nevim.

Pak změřím jakýmkoli způsobem teplotu - naopadlo mě, že vezmu kteroukoli starou hadici "ohřeju" motor, probodnu hadici a vsunu do díry teploměr :twisted:

Kolik má mít - 80 - 95 stupňů :?:
83°C na čidle = rafička na 12.

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 08. 11. 2004 14:25

Venca. píše:
DAN píše:Kolik má mít - 80 - 95 stupňů :?:

83°C na čidle = rafička na 12.
super - dík, potřebuju to kvůli tomu měření teploty
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 08. 11. 2004 17:31

A kolik má dávat voltů, nebo něčeho elektrickýho, to čidlo, to by někdo věděl ? Mám to prostě na tý první čárce a víc to nevyleze... :cry: Jinak DANE,kolik ti to žere (cca) ?

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 08. 11. 2004 18:00

A už někdo zkoušel,kolik to čidlo dává voltů,nebo něčeho elektrickýho,při provozní teplotě ? Já to mám taky na té první čárce a vejš ani ránu :cry: DANE,kolik ti to žere ?

Odpovědět