324 TD - nestartuje za studena

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
ICO TD
Příspěvky: 138
Registrován: 12. 06. 2004 23:18
Bydliště: Komárno Slovensko

Příspěvek od ICO TD » 08. 03. 2012 18:22

Stále pretrváva problém zo štartovaním,dnes ma zas museli ťahať na lane a už ma to prestáva baviť.
Mám ale iste podozrenie potreboval by som aby sa tomu vyjadril niekto múdrejší.Prv som si myslel ze padá nafta,pokazilo sa mi od neustáleho pumpovania tá pumpička čo je nad pal.filtrom,kúpil som druhú aj tú som zničil,a stále nič.Medzičasom som vyčistil aj nádrž lebo mi povedali že je určite zahumusená.Nakoniec som preložil celú ten držiak filtra s 324D a na nej pumpa nie je tu som nahradil univerzálnou.Potom som vymenil ten ventil na čerpadle,ktorý prerušuje prívod paliva,keď zhasína motor,lebo bolo vadné.Myslel som si že je všetko ok ale kdeže.
Otázka je:ten káblik ktorým sa na ten ventil privádza 12V riadi nejaké relátko alebo odkiaľ tam je to napätie?Lebo ja mám podozrenie že tam ľvoľakde bude problém,totiž keď dám zapaľovanie ono to cvaknutie počuť keď je ticho do kabíny.Teraz som ale to cvaknutie nepočul a ani som nenaštartoval.Cca na desiaty raz cvaklo motor nabehol ale vzápätí zhasol,lebo podla mňa sa prerušil prívod paliva.Potom zas necvakol ani 20ty raz.Ten ventil je asi mesiac starý nepredpokladám je by bol už znova zlý to zajtra vyskúšam lebo akumlátor je mimo auta.Prípadne nemôže byť pes zakopaný v spínacej skrinke.Bolo by riešenie naťiahnuť nový kábel,ten pôvodný proste vynechať?Samozrejme za predpokladu že ten ventil je dobrý to zajtra vyskúšam
Aj pokazené hodiny ukazujú dvakrát denne správny čas

Uživatelský avatar
ICO TD
Příspěvky: 138
Registrován: 12. 06. 2004 23:18
Bydliště: Komárno Slovensko

Příspěvek od ICO TD » 08. 03. 2012 18:33

Len pre upresnenie to čo som ja nazval ventilom sa správne volá magnetický spínač
http://icosom.rajce.idnes.cz/Mag.spinac#Mag.spinac.jpg
Aj pokazené hodiny ukazujú dvakrát denne správny čas

Uživatelský avatar
ICO TD
Příspěvky: 138
Registrován: 12. 06. 2004 23:18
Bydliště: Komárno Slovensko

Příspěvek od ICO TD » 08. 03. 2012 19:53

Hm,radil som sa s kamošom a on tvrdí že to cvaknutie čo som počul nie je magn.spínač ten nemôžem počuť až dnu ale ten cvak ide zo samotného čerpadla a keď ho teda teraz už nepočujem tak tam treba hľadať problém,nemôže to spôsobovať tento kábel?
http://icosom.rajce.idnes.cz/pumpa#Pumpa.jpg
Aj pokazené hodiny ukazujú dvakrát denne správny čas

Uživatelský avatar
Cubrd
Příspěvky: 706
Registrován: 13. 07. 2008 13:31
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Cubrd » 08. 03. 2012 20:04

žhavičky ti fungujou?

Uživatelský avatar
ICO TD
Příspěvky: 138
Registrován: 12. 06. 2004 23:18
Bydliště: Komárno Slovensko

Příspěvek od ICO TD » 08. 03. 2012 20:06

Tie by mali byť v poriadku nedávno som ich menil....všetkých 6ks
Aj pokazené hodiny ukazujú dvakrát denne správny čas

Uživatelský avatar
Cubrd
Příspěvky: 706
Registrován: 13. 07. 2008 13:31
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Cubrd » 08. 03. 2012 20:14

A proud ti na ně jde?

Uživatelský avatar
ICO TD
Příspěvky: 138
Registrován: 12. 06. 2004 23:18
Bydliště: Komárno Slovensko

Příspěvek od ICO TD » 08. 03. 2012 20:19

Nuž to neviem ale keď motor aj teraz pri poslednej skúške dva tri krát naskočil tak asi by som mohol vylúčiť žhaviče,skôr sa mi zdá že proste ten štart je suchý,z nejakého dôvodu je prerušený prívod paliva...
Aj pokazené hodiny ukazujú dvakrát denne správny čas

Uživatelský avatar
ALA E30
člen E30.cz
Příspěvky: 1553
Registrován: 09. 07. 2007 15:44
Bydliště: Krásná Hora(Příbramsko)

Příspěvek od ALA E30 » 08. 03. 2012 20:35

Ale zas když to na roztažení chytá,tak tam asi nafta bude.Mě padala nafta přes ty slabý přepadový hadičky mezi vstřikama.Ráno jsem musel pumpovat.Dal jsem nový a pohoda.Ale to už si asi kontroloval. :wink:
90´- E30sedan-316i(M42) /// 88´- E30cabrio-318i(M40) /// 91´- E30touring-324td(M21) /// 99´ - E46sedan - 318i(M43) /// 03´- E46sedan-330d(M57N)

Uživatelský avatar
ICO TD
Příspěvky: 138
Registrován: 12. 06. 2004 23:18
Bydliště: Komárno Slovensko

Příspěvek od ICO TD » 08. 03. 2012 20:42

Naposledy som ho nevedel už ani rozťiahnuť,teraz tam mám pumpu ktorú ked 2-3x potlačím hned je tvrdá a palivo v hadičke je,takže to palivo už asi nebude padnuté,prakticky odkedy tam mám tú pumpu už preventívne som pred štartom otvoril kapotu a naťahal naftu,ale potom mi spravý hocikedy aj
to že motor zhasne po 200m...
Aj pokazené hodiny ukazujú dvakrát denne správny čas

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 08. 03. 2012 23:59

To cvaknutí el. mag. ventilu, který zavírá přívod na čerpadle dle mého nemáš šanci slyšet. Spíš by jsi měl slyšet cvakání relátek v jednotce žhavení, to je slyšet docela zřetelně. A tam asi bude problém. Ona m21 bez žhavení chytá hodně blbě i v létě. Zkus schválně přeměřit jestli ti na žhavičky vážně jde napětí. A při tom startování ti ani nezakouří z výfuku?
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
ICO TD
Příspěvky: 138
Registrován: 12. 06. 2004 23:18
Bydliště: Komárno Slovensko

Příspěvek od ICO TD » 09. 03. 2012 00:04

V poriadku skúsim to premerať aby sme to mohli vylúčiť,pomohlo by mi keby si mi napísal ako na to.Ked sa štart podarí tak dymu je tam až až,ked nie tak ako som napísal ked nie je palivo nie je ani dym,proste len točí a točí až zdochne akumlátor...
Aj pokazené hodiny ukazujú dvakrát denne správny čas

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 09. 03. 2012 00:15

No asi bych to zkusil ve dvou lidech tak, že vezmeš multimetr, jeden hrot dáš na kontakt ke žhavičce, druhý na kostru a dotyčná druhá osoba otočí klíčkem ve spínačce do první polohy, kde by auto mělo žhavit.

Pokud by napětí na žhavičkách bylo, tak krok číslo 2 by byl ten, že bych zkusil změřit napětí na stop ventilu na čerpadle, jestli po otočení klíčku na něm je a tudíž by měl být ventil otevřený. V dalším kroku bych zkusil připojit tento ventil na tvrdo na +12V abych měl jistotu, že je otevřený a zkusil startovat.

Ono v samotném čerpadle se v podstatě nemá co vysrat aby naftu nedávalo ke vstřikům. Leda by byl vydřený výtlačný pístek a tudíž nedokázal vytvořit potřebný tlak na otevření vstřiků, nicméně zase na druhou stranu když se to podaří roztáhnout na laně a pak motor běží normálně, tak tím by to asi taky nebylo...
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
ICO TD
Příspěvky: 138
Registrován: 12. 06. 2004 23:18
Bydliště: Komárno Slovensko

Příspěvek od ICO TD » 09. 03. 2012 00:18

Pochopil som,zajtra urobím tieto úkony a dám vedieť,zatiaľ díki
Aj pokazené hodiny ukazujú dvakrát denne správny čas

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 09. 03. 2012 00:27

Tak snad bude aspoň něco fungovat. Je to celé jenom hypotéza a postup jaký bych v dané situaci asi zvolil já :wink:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
ICO TD
Příspěvky: 138
Registrován: 12. 06. 2004 23:18
Bydliště: Komárno Slovensko

Příspěvek od ICO TD » 09. 03. 2012 19:56

Ráno som zniesol nabitý akumlátor a štart bol bezprobémový na prvý raz.Žhaviče som premeral,sú v poriadku,spínač na čerpadle taktiež,je na ňom napätie aké mám byť.Potom som prešiel pár km,odparkoval som a po 5 minútach som znova neštartoval iba snáď na šiesty raz.Mne sa zdá že tu bude problém zo samotným čerpadlom,pohrávam sa z myšlienkou že ho vymením za mechanické,mám jeden komplet motor 324D.Už ma nebavý tá neistota že si motor zdochne kedy chce,väčšinou na semaforoch keď som prvý...S týmto problémom sa borím už cca. 3roky
Aj pokazené hodiny ukazujú dvakrát denne správny čas

Dalda944
Příspěvky: 9
Registrován: 05. 03. 2012 22:45

Příspěvek od Dalda944 » 10. 03. 2012 13:17

tak jak jsi dopadl, vymenil jsi cerpadlo z 324 d?

Uživatelský avatar
ICO TD
Příspěvky: 138
Registrován: 12. 06. 2004 23:18
Bydliště: Komárno Slovensko

Příspěvek od ICO TD » 10. 03. 2012 14:33

No nevymenil,ono sa to asi zamenit ani nedá, aspoň podla tohto nie.
tu sa na to pýtam a Adam 320 odpovedá:
viewtopic.php?p=785626#785626
Takže som si to predstavoval ako hurvínek válku a tým pádom už fakt neviem ako ďalej....
Aj pokazené hodiny ukazujú dvakrát denne správny čas

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 10. 03. 2012 21:12

A když ti to nechtělo chytit, tak jsi přeměřil ten stop ventil, jestli na něj jde napětí?
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
ICO TD
Příspěvky: 138
Registrován: 12. 06. 2004 23:18
Bydliště: Komárno Slovensko

Příspěvek od ICO TD » 10. 03. 2012 22:19

Presne vtedy nie,lebo som úplne vybil akumlátor až ma museli dotiahnuť na lane.Na druhý deň,keď som dobil,tak som tam napätie meral a bolo tam toľko koľko má byť,inak ten magnetický spínač je nový.Asi by som mal nosiť zo sebou merák a keď to zablbne,čo je skoro každý deň merať.Možno že tam raz je 12V a inokedy nie?Je možné že sa ten spínač jednoducho zavrie počas jazdy preto lebo sa preruší spomínaných 12V?
Aj pokazené hodiny ukazujú dvakrát denne správny čas

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 10. 03. 2012 23:22

Ano, každopádně měřák vozit sebou a v případě závady se pokusit ihned diagnostikovat chybu.
No smoke, no fun...
Obrázek

Odpovědět