Benzínové čerpadlo

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
MIVO
Příspěvky: 17
Registrován: 09. 08. 2003 13:15
Bydliště: Cheb

Benzínové čerpadlo

Příspěvek od MIVO » 18. 10. 2004 09:26

Kdy má jít proud do benzínového čerpadla. Vždy při zapnutém klíčku nebo je to čerpadlo něčím vypínáno. Pokud tam nejde proud, kde je asi závada pokud jsou pojistky v pořádku?

Venca.

Re: Benzínové čerpadlo

Příspěvek od Venca. » 18. 10. 2004 10:12

MIVO píše:Kdy má jít proud do benzínového čerpadla. Vždy při zapnutém klíčku nebo je to čerpadlo něčím vypínáno. Pokud tam nejde proud, kde je asi závada pokud jsou pojistky v pořádku?
Při běhu motoru.

Pokud motor stojí, nesmí čerpadlo pumpovat - kvůli bezpečnosti .

Uživatelský avatar
MIVO
Příspěvky: 17
Registrován: 09. 08. 2003 13:15
Bydliště: Cheb

Příspěvek od MIVO » 18. 10. 2004 10:23

Nemohu nastartovat motor. Odpojit jsem přívod i odvod benzínu u motoru a zkoušel jsem startovat, ale benzin neteče. Měl by téct?

Venca.

Příspěvek od Venca. » 18. 10. 2004 10:36

MIVO píše:Nemohu nastartovat motor. Odpojit jsem přívod i odvod benzínu u motoru a zkoušel jsem startovat, ale benzin neteče. Měl by téct?
To by měl.

Nevím, co máš za typ. U mýho 318i M10 je čerpadlo slyšet, je u levýho prahu před LZ kolem.

Já bych zkusil zjistit, jestli se točí, jestli na něj jde napětí.
Čerpadlo je spínáno přes relátka. Jsou vlevo od motoru pod plastovým krytem.

Venca.

Příspěvek od Venca. » 18. 10. 2004 10:50

Předpokládam, že pojistku 11 jsi kontroloval, ta je pro čerpadlo.

Někde mám i schéma těch relé, ale nevim už kde...

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 18. 10. 2004 13:05

Mám 318 iS, to čerpadlo je na stejném místě?

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 18. 10. 2004 14:13

Anonymous píše:Mám 318 iS, to čerpadlo je na stejném místě?
To určitě ne budeš ho mít přímo v nádrži.

mizuh
Příspěvky: 624
Registrován: 03. 06. 2003 10:07
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od mizuh » 18. 10. 2004 14:33

Zkusil bych relé.
BTW: že by nějaký erupce na slunci? Já taky nestartuju :cry:

Uživatelský avatar
Lukáš325e
Příspěvky: 541
Registrován: 05. 02. 2004 23:25
Bydliště: Mikulov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukáš325e » 18. 10. 2004 18:28

Když už jste tohle nakousli, má čerpadlo na mý ETě '87 129PS tlačit furt? Myslim jako furt při zaplým zapalování, bez ohledu na to, jestli běží motor... Mám strach o jeho životnost, podle mě by mělo vypínat, ne? Kde by mohla být chyba?

Venca.

Příspěvek od Venca. » 18. 10. 2004 18:43

Lukáš325e píše:Když už jste tohle nakousli, má čerpadlo na mý ETě '87 129PS tlačit furt? Myslim jako furt při zaplým zapalování, bez ohledu na to, jestli běží motor... Mám strach o jeho životnost, podle mě by mělo vypínat, ne? Kde by mohla být chyba?
Nemám sice 325e, ale řek bych, že je to stejný jako u jiných aut.

Jakmile běží motor, běží i čerpadlo.
Tlak před vstřikama doreguluje regulátor tlaku a pouští ho zpět do nádrže.

Vypínat by nemělo, nikde není tlakový spínač.

Uživatelský avatar
Lukáš325e
Příspěvky: 541
Registrován: 05. 02. 2004 23:25
Bydliště: Mikulov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukáš325e » 18. 10. 2004 18:56

Ale když zapneš zapalování, čerpadlo zabzučí a vypne, dokud nestartuješ...

Venca.

Příspěvek od Venca. » 18. 10. 2004 19:11

Lukáš325e píše:Ale když zapneš zapalování, čerpadlo zabzučí a vypne, dokud nestartuješ...
Jo.
I u mýho 318i M10.

Ale to je cca 1 - 2 vteřiny, aby se natlakoval palivový okruh.

A ten interval je danej relátkama.

Uživatelský avatar
Lukáš325e
Příspěvky: 541
Registrován: 05. 02. 2004 23:25
Bydliště: Mikulov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukáš325e » 19. 10. 2004 15:10

Jo.
I u mýho 318i M10.
Hm... U mý ETy právě nee... Relátka jsem zkoušel měnit, furt stejný! Kolik máte relátek pod tím deklem? 2 nebo 3? Nebo má každý plasťák 2 a chromák 3? :?:
Ale to je cca 1 - 2 vteřiny, aby se natlakoval palivový okruh.
No mě to právě tlačí furt, chápeš. Prostě žádný 2 vteřiny, tak by to asi být nemělo, co?... Hm? :?:

Venca.

Příspěvek od Venca. » 19. 10. 2004 17:54

U mýho 318i M10 1986 jsou 3 relé.

Po zapnutí zapalování to natlakuje a dost, řek bych, že to by snad mělo i u ETY.

Po startu běží čerpadlo trvale až do vypnutí.

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 20. 10. 2004 00:54

Jestli cerpadlo bezi se nejlip zkousi za pomoci židova vypinace (kus dratu) pri vypnutym motoru, to ho urcite nepreslechnes i v nadrzi. :twisted:

Uživatelský avatar
Lukáš325e
Příspěvky: 541
Registrován: 05. 02. 2004 23:25
Bydliště: Mikulov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukáš325e » 20. 10. 2004 10:31

To já nepotřebuju, já vím, že běží, ikdyž motor neběží... :( Zatím jsem se s tím ale u nikoho jiného nesetkal, z čehož plyne určitě nějaká krpa! Takže nikdo neví??

Venca.

Příspěvek od Venca. » 20. 10. 2004 10:57

Lukáš325e píše:To já nepotřebuju, já vím, že běží, ikdyž motor neběží... :( Zatím jsem se s tím ale u nikoho jiného nesetkal, z čehož plyne určitě nějaká krpa! Takže nikdo neví??
Některé relé může mít spečené kontakty. To se u relat v jiných zařízení stává. Nevím, jak u BMW, ale stejně bych je prohlíd.

Otevřít (pokud ty plastový krabičky jdou) a zkontrolovat.

Samozřejmě lepší je zkusit jiný relé.

Uživatelský avatar
thomas_a_anderson
Příspěvky: 410
Registrován: 24. 09. 2003 08:14
Bydliště: LUŠTĚNICÉÉÉ

Příspěvek od thomas_a_anderson » 20. 10. 2004 11:12

Lukáš325e píše:No mě to právě tlačí furt, chápeš. Prostě žádný 2 vteřiny, tak by to asi být nemělo, co?... Hm? :?:
To by mohlo bejt tím, že možná bylo v háji relátko a předchozí majitel (nebo někdo) to proklemoval drátem na furt. Relátko tam je vlastně pro případ nehody, když zdechne motor, přestane cpát benzín quli požáru. Jinak by to nemělo vadit, přebytečný beňo by mělo odcházet přepadem zpátky do nádrže nebo někam jinam(?)...
Mimochodem, měl bych jedno OK relátko navíc, kdyby byl zájem. Je to z M10, ale mělo by bejt stejný pro všechny motory (?).
...modrá <b>byla</b> dobrá...

Uživatelský avatar
Lukáš325e
Příspěvky: 541
Registrován: 05. 02. 2004 23:25
Bydliště: Mikulov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukáš325e » 22. 10. 2004 10:28

Ale já už jsem psal (teda aspoň myslim), že jsem jiný relátka zkoušel a nic... Mě hlavně zajímalo, jestli to tak NÁHODOU není origo, ale asi nee, tak se na to budu muset mrknout.
Jinak by to nemělo vadit, přebytečný beňo by mělo odcházet přepadem zpátky do nádrže nebo někam jinam(?)...
Právě že to podle mě vadí, páč při vypnutým motoru se ti tlakujou vstřiky, tzn. že přetlakový ventil je zavřený a béňo nikam zpátky neteče, je tak? Takže se čerpadlo hodně namáhá a já mám o něj strach... :D

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 22. 10. 2004 10:31

Lukáš325e píše:že to podle mě vadí, páč při vypnutým motoru se ti tlakujou vstřiky, tzn. že přetlakový ventil je zavřený a béňo nikam zpátky neteče, je tak? Takže se čerpadlo hodně namáhá a já mám o něj strach... :D
Nemáš pravdu, normálně se to vrací zpět....
I když tlak tam samozřejmě je, stejně jako za jízdy....
Ondra ex.M-Fahrer

Odpovědět