M50B25 v E34-nepřitéká benál, VYPADÁ TO NA VÍTĚZSTVÍ :-)
- MarfyE34
- Příspěvky: 1144
- Registrován: 01. 05. 2007 12:58
- Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)
M50B25 v E34-nepřitéká benál, VYPADÁ TO NA VÍTĚZSTVÍ :-)
Prosím o pomoc, v mé 525i E34 M50B25 neVANOS je zrada v podobě "asi" nefunkčního čerpadla paliva v nádrži, prostě motor nechce nastartovat, po odpojení benzínové hadice co vede od filtru k liště a při současném startování se z hadice nedostane ani kapka benzínu(v nádrži 30litrů paliva N95), čili vyměnil jsem palivový filtr a beze změny, napojil jsem hadičku přímo na modul čerpadla s plovákem (krátká hadička plus pet láhev) staruju a nic ani kapka, čili čerpadlo se nerozeběhlo. A teď můj dotaz, je po smrti čerpadlo nebo nějaké jeho relé popř. má svou vlastní pojistku? (hloupá otázka vím) prostě chci jít cestou menšího zla tak se raději nejdřív zeptám zkušenějších. Díky za vaše rady a postřehy. Jo a ten konektor k tomu modulu čerpadla má 5 pinů a šestý je neobsazen.
Naposledy upravil(a) MarfyE34 dne 13. 06. 2011 18:58, celkem upraveno 5 x.
Z hlavy ti nereknu ktere, ale jsou v boxu jak je jednotka hned u ni zepredu jsou 3 relata, vyhrivani lambdy, benzinova pumpa a 3. si ted nevybavuju. Nekdy to byva ale pekne prehazene.
Taky to muze byt vadne cidlo kliky, jak nedava signal, ze starter toci tak jednotka neda signal na sepnuti benz. pumpy.
Taky to muze byt vadne cidlo kliky, jak nedava signal, ze starter toci tak jednotka neda signal na sepnuti benz. pumpy.
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
mam za to, ze "netocici" se klika neda jiskru, nikoliv benal.weNTyll píše:Z hlavy ti nereknu ktere, ale jsou v boxu jak je jednotka hned u ni zepredu jsou 3 relata, vyhrivani lambdy, benzinova pumpa a 3. si ted nevybavuju. Nekdy to byva ale pekne prehazene.
Taky to muze byt vadne cidlo kliky, jak nedava signal, ze starter toci tak jednotka neda signal na sepnuti benz. pumpy.
- MarfyE34
- Příspěvky: 1144
- Registrován: 01. 05. 2007 12:58
- Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)
Díky, ještě jeden dotaz dá se nějakou metodou zjistit zdali je to čidlo klikové hřídele vadné?
Ještě mě napadá že to nepřestalo startovat z ničeho nic nýbrž celý minulý týden, vždy když auto déle stálo tak chytlo až tak na 5 pokus, prostě se musel déle točit startér (nikdy dřív problém se startem nebyl) Čili si říkám pokud by to bylo relé tak to odejde hned a nebude se to postupně zhoršovat co vy na to? Jestli se to čerpadlo postupně nepřidíralo až do této doby kdy už se nepohne. Mám nápad, zítra ho vyndám z nádrže a zkusím ho prostě připojit na tvrdo na 12 V baterii a uvidíme.
Ještě mě napadá že to nepřestalo startovat z ničeho nic nýbrž celý minulý týden, vždy když auto déle stálo tak chytlo až tak na 5 pokus, prostě se musel déle točit startér (nikdy dřív problém se startem nebyl) Čili si říkám pokud by to bylo relé tak to odejde hned a nebude se to postupně zhoršovat co vy na to? Jestli se to čerpadlo postupně nepřidíralo až do této doby kdy už se nepohne. Mám nápad, zítra ho vyndám z nádrže a zkusím ho prostě připojit na tvrdo na 12 V baterii a uvidíme.
Zkus postupne odzadu, jestli jde napajeni na pumpu, kdyz ne tak jestli jde aspon na civku toho rele pumpy, kdyz ne tak uz jsi u jednotky a musis resit jeji vstupy, proc si jednotka mysli, ze nema pustit pumpu a skoncis u cidla z kliky. Pokud bude cidlo dobre, tzn. dava opravdu spravny signal, tak problem v nespis v jednotce.
Funkcnost cidlo kliky se bez osciloskopu moc duveryhodne neda zmerit. Zkus merit pri odpojenem cidle odpor nebo pri toceni motoru stridave napeti, jestli z neho vubec neco leze.
Funkcnost cidlo kliky se bez osciloskopu moc duveryhodne neda zmerit. Zkus merit pri odpojenem cidle odpor nebo pri toceni motoru stridave napeti, jestli z neho vubec neco leze.
- MarfyE34
- Příspěvky: 1144
- Registrován: 01. 05. 2007 12:58
- Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)
Tak jsem se v tom dnes za pomoci knihy JAK NA TO vrtal a měřil multimetrem a zjištěny tyto zkutečnosti: čerpadlo je plně funkční točilo a tlačilo jak má, (napojeno na tvrdo přímo z baterie), relátko čerpadla je v pořádku (provedeno proklemování jeho svorek dle návodu v knize), pojistka č. 23 která je pro čerpadlo paliva je v přádku, čili závěrem i podle knihy se jedná opravdu o poškozený snímač otáček klikové hřídele jak radil weNTyll. každopádně dle knihy to nemusí být jen to čidlo nýbrž i kabeláž od něj k jednotce. A o zkoušce funkčnosti snímače je v knize jediná rada a tou je navštívit odborný servis! Takže opravdu bez oscilouše to na 100% nezjistím jako laik s multimetrem v ruce. Zbývá to čidlo prostě sehnat nějaké funkční a prostě ho tam připojit a zkusit. Nemá někdo doma skladem funkční snímač otáček klikovky?
- MarfyE34
- Příspěvky: 1144
- Registrován: 01. 05. 2007 12:58
- Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)
Moc nechápu jak měřit napětí vyrobené tím čidlem, když rozpojím jeho konektor co leze k řídící jednotce? Ono to čidlo si vyrábí napětí samo?, takovej malej generátor a posílá napětí ŘJ?, já myslel že ŘJ posílá napětí do čidla. Díky za osvětuweNTyll píše:Funkcnost cidlo kliky se bez osciloskopu moc duveryhodne neda zmerit. Zkus merit pri odpojenem cidle odpor nebo pri toceni motoru stridave napeti, jestli z neho vubec neco leze.

Na čidle otáček kliky se nemá moc co rozbít - nejčastěji odejde na přelomenou kabeláž. Jinak je to jenom malá cívka, funguje stejně jako čidla ABS. Takže teoreticky bys měl multimetrem v klidovým stavu zjistit alespoň jestli není úplně mrtvý (odpor nekonečno). A z toho taky plyne to co psal Wentyll. Když funguje, generuje to impulzy které si řj vyhodnocuje.
- MarfyE34
- Příspěvky: 1144
- Registrován: 01. 05. 2007 12:58
- Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)
Hurá hurá hurá už to funguje! Takže vyndal jsem relátko palivového čerpadla, místo něho jsem to spojil napevno drátem a hurá čerpadlo se rozeběhlo, poté jsem nasadil jiné relátko (půjčené od větráku topení) a vše funguje jak má. Jen to staré relátko od čerpadla na ventilátoru normálně spíná asi blbej kontakt nebo co! Taková kravina!
Jinak chci moc poděkovat STANYMU za půjčení čidla klikovky!!!
Jinak chci moc poděkovat STANYMU za půjčení čidla klikovky!!!

Tohohle jsem se všimnul hned. Vůbec mi nebylo jasný, jak je to myšleno (který svorky, proč...?). Neznám E34, proto jsem se do toho nemíchal.MarfyE34 píše:... relátko čerpadla je v pořádku (provedeno proklemování jeho svorek dle návodu v knize)....
Pokud jsi drátem propojil svorku 30 (tvrdej nejištěnej plus) a 87 (odchod na pojistku palivovýho čerpadla), poté se čerpadlo rozběhlo, pak je jasný, že relátko dobrý není a nespíná.
--
Veřím tomu, že cívka bude OK, relé cvakat bude, ale kontakt bude silně opálenej nebo úplně vypečenej.
.