M50B25 v E34-nepřitéká benál, VYPADÁ TO NA VÍTĚZSTVÍ :-)

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
MarfyE34
Příspěvky: 1144
Registrován: 01. 05. 2007 12:58
Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)

M50B25 v E34-nepřitéká benál, VYPADÁ TO NA VÍTĚZSTVÍ :-)

Příspěvek od MarfyE34 » 04. 06. 2011 19:33

Prosím o pomoc, v mé 525i E34 M50B25 neVANOS je zrada v podobě "asi" nefunkčního čerpadla paliva v nádrži, prostě motor nechce nastartovat, po odpojení benzínové hadice co vede od filtru k liště a při současném startování se z hadice nedostane ani kapka benzínu(v nádrži 30litrů paliva N95), čili vyměnil jsem palivový filtr a beze změny, napojil jsem hadičku přímo na modul čerpadla s plovákem (krátká hadička plus pet láhev) staruju a nic ani kapka, čili čerpadlo se nerozeběhlo. A teď můj dotaz, je po smrti čerpadlo nebo nějaké jeho relé popř. má svou vlastní pojistku? (hloupá otázka vím) prostě chci jít cestou menšího zla tak se raději nejdřív zeptám zkušenějších. Díky za vaše rady a postřehy. Jo a ten konektor k tomu modulu čerpadla má 5 pinů a šestý je neobsazen.
Naposledy upravil(a) MarfyE34 dne 13. 06. 2011 18:58, celkem upraveno 5 x.
Má EX nejvíc nejlepší 34:
muj-milasek-e34-t46558.html
Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 04. 06. 2011 20:10

nejspis rele

Uživatelský avatar
MarfyE34
Příspěvky: 1144
Registrován: 01. 05. 2007 12:58
Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)

Příspěvek od MarfyE34 » 04. 06. 2011 20:44

No kéž by to bylo relé! No asi bude obtížné ho najít což? Můžeš mne Maxi prosím trošku nasměrovat? :wink:
Má EX nejvíc nejlepší 34:
muj-milasek-e34-t46558.html
Obrázek

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Příspěvek od weNTyll » 04. 06. 2011 20:55

Z hlavy ti nereknu ktere, ale jsou v boxu jak je jednotka hned u ni zepredu jsou 3 relata, vyhrivani lambdy, benzinova pumpa a 3. si ted nevybavuju. Nekdy to byva ale pekne prehazene.

Taky to muze byt vadne cidlo kliky, jak nedava signal, ze starter toci tak jednotka neda signal na sepnuti benz. pumpy.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 04. 06. 2011 20:56

weNTyll píše:Z hlavy ti nereknu ktere, ale jsou v boxu jak je jednotka hned u ni zepredu jsou 3 relata, vyhrivani lambdy, benzinova pumpa a 3. si ted nevybavuju. Nekdy to byva ale pekne prehazene.

Taky to muze byt vadne cidlo kliky, jak nedava signal, ze starter toci tak jednotka neda signal na sepnuti benz. pumpy.
mam za to, ze "netocici" se klika neda jiskru, nikoliv benal.

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Příspěvek od weNTyll » 04. 06. 2011 21:02

Z bezpecnostnich duvodu je prave odpojene cerpadlo pri netocici se klice, kdyby napr. pri nehode doslo k pozaru tak at pumpa nepriklada do aleluja. Na 99% to ma i M50B25.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 04. 06. 2011 21:10

weNTyll píše:Z bezpecnostnich duvodu je prave odpojene cerpadlo pri netocici se klice, kdyby napr. pri nehode doslo k pozaru tak at pumpa nepriklada do aleluja. Na 99% to ma i M50B25.
muze byt, trica resi timhle jenom jiskru.

Uživatelský avatar
MarfyE34
Příspěvky: 1144
Registrován: 01. 05. 2007 12:58
Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)

Příspěvek od MarfyE34 » 04. 06. 2011 21:10

Díky, ještě jeden dotaz dá se nějakou metodou zjistit zdali je to čidlo klikové hřídele vadné?
Ještě mě napadá že to nepřestalo startovat z ničeho nic nýbrž celý minulý týden, vždy když auto déle stálo tak chytlo až tak na 5 pokus, prostě se musel déle točit startér (nikdy dřív problém se startem nebyl) Čili si říkám pokud by to bylo relé tak to odejde hned a nebude se to postupně zhoršovat co vy na to? Jestli se to čerpadlo postupně nepřidíralo až do této doby kdy už se nepohne. Mám nápad, zítra ho vyndám z nádrže a zkusím ho prostě připojit na tvrdo na 12 V baterii a uvidíme.
Má EX nejvíc nejlepší 34:
muj-milasek-e34-t46558.html
Obrázek

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Příspěvek od weNTyll » 04. 06. 2011 21:20

Zkus postupne odzadu, jestli jde napajeni na pumpu, kdyz ne tak jestli jde aspon na civku toho rele pumpy, kdyz ne tak uz jsi u jednotky a musis resit jeji vstupy, proc si jednotka mysli, ze nema pustit pumpu a skoncis u cidla z kliky. Pokud bude cidlo dobre, tzn. dava opravdu spravny signal, tak problem v nespis v jednotce.

Funkcnost cidlo kliky se bez osciloskopu moc duveryhodne neda zmerit. Zkus merit pri odpojenem cidle odpor nebo pri toceni motoru stridave napeti, jestli z neho vubec neco leze.

Uživatelský avatar
MarfyE34
Příspěvky: 1144
Registrován: 01. 05. 2007 12:58
Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)

Příspěvek od MarfyE34 » 04. 06. 2011 21:54

OK zítra ráno na to vlítnu a budu pátrat. Snad něco zjistím no. Ale díky
Má EX nejvíc nejlepší 34:
muj-milasek-e34-t46558.html
Obrázek

Uživatelský avatar
Dendo
Příspěvky: 291
Registrován: 05. 06. 2011 12:21
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Dendo » 05. 06. 2011 12:25

Tento isty problem som aj ja riesil v kamaratovej E34 M50B25. Cerpadlo som nachvilku napojil natvrdo na 12V, rozbehlo sa, a potom uz normalne fungovalo. Mozno mas len zaoxidovane kontakty na konektore k cerpadlu

Uživatelský avatar
MarfyE34
Příspěvky: 1144
Registrován: 01. 05. 2007 12:58
Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)

Příspěvek od MarfyE34 » 05. 06. 2011 13:36

Tak jsem se v tom dnes za pomoci knihy JAK NA TO vrtal a měřil multimetrem a zjištěny tyto zkutečnosti: čerpadlo je plně funkční točilo a tlačilo jak má, (napojeno na tvrdo přímo z baterie), relátko čerpadla je v pořádku (provedeno proklemování jeho svorek dle návodu v knize), pojistka č. 23 která je pro čerpadlo paliva je v přádku, čili závěrem i podle knihy se jedná opravdu o poškozený snímač otáček klikové hřídele jak radil weNTyll. každopádně dle knihy to nemusí být jen to čidlo nýbrž i kabeláž od něj k jednotce. A o zkoušce funkčnosti snímače je v knize jediná rada a tou je navštívit odborný servis! Takže opravdu bez oscilouše to na 100% nezjistím jako laik s multimetrem v ruce. Zbývá to čidlo prostě sehnat nějaké funkční a prostě ho tam připojit a zkusit. Nemá někdo doma skladem funkční snímač otáček klikovky?
Má EX nejvíc nejlepší 34:
muj-milasek-e34-t46558.html
Obrázek

Uživatelský avatar
MarfyE34
Příspěvky: 1144
Registrován: 01. 05. 2007 12:58
Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)

Příspěvek od MarfyE34 » 06. 06. 2011 10:01

weNTyll píše:Funkcnost cidlo kliky se bez osciloskopu moc duveryhodne neda zmerit. Zkus merit pri odpojenem cidle odpor nebo pri toceni motoru stridave napeti, jestli z neho vubec neco leze.
Moc nechápu jak měřit napětí vyrobené tím čidlem, když rozpojím jeho konektor co leze k řídící jednotce? Ono to čidlo si vyrábí napětí samo?, takovej malej generátor a posílá napětí ŘJ?, já myslel že ŘJ posílá napětí do čidla. Díky za osvětu :wink:
Má EX nejvíc nejlepší 34:
muj-milasek-e34-t46558.html
Obrázek

Uživatelský avatar
Splaš
člen E30.cz
Příspěvky: 289
Registrován: 31. 05. 2003 01:36
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Splaš » 06. 06. 2011 12:56

Na čidle otáček kliky se nemá moc co rozbít - nejčastěji odejde na přelomenou kabeláž. Jinak je to jenom malá cívka, funguje stejně jako čidla ABS. Takže teoreticky bys měl multimetrem v klidovým stavu zjistit alespoň jestli není úplně mrtvý (odpor nekonečno). A z toho taky plyne to co psal Wentyll. Když funguje, generuje to impulzy které si řj vyhodnocuje.

Uživatelský avatar
MarfyE34
Příspěvky: 1144
Registrován: 01. 05. 2007 12:58
Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)

Příspěvek od MarfyE34 » 06. 06. 2011 13:10

Ok. díky, čili vyzkouším (proměřím) zda-li dává napěťové výboje, a pak ten odpor. Držte palce, podám hlášení!
Má EX nejvíc nejlepší 34:
muj-milasek-e34-t46558.html
Obrázek

Uživatelský avatar
MarfyE34
Příspěvky: 1144
Registrován: 01. 05. 2007 12:58
Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)

Příspěvek od MarfyE34 » 07. 06. 2011 20:10

Hurá hurá hurá už to funguje! Takže vyndal jsem relátko palivového čerpadla, místo něho jsem to spojil napevno drátem a hurá čerpadlo se rozeběhlo, poté jsem nasadil jiné relátko (půjčené od větráku topení) a vše funguje jak má. Jen to staré relátko od čerpadla na ventilátoru normálně spíná asi blbej kontakt nebo co! Taková kravina!
Jinak chci moc poděkovat STANYMU za půjčení čidla klikovky!!! :wink:
Má EX nejvíc nejlepší 34:
muj-milasek-e34-t46558.html
Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 07. 06. 2011 20:54

no vidis :wink:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
MarfyE34
Příspěvky: 1144
Registrován: 01. 05. 2007 12:58
Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)

Příspěvek od MarfyE34 » 07. 06. 2011 21:16

Max-Max píše:no vidis :wink:
opět jsi měl pravdu :lol: si myslím že to relátko je asi už na odchodu a jak jsem ho vyndal a zase nandal něco se v něm hnulo a funguje, každopádně koupím nové a je to :lol:
Všem rádcům děkuji :wink:
Má EX nejvíc nejlepší 34:
muj-milasek-e34-t46558.html
Obrázek

Uživatelský avatar
MarfyE34
Příspěvky: 1144
Registrován: 01. 05. 2007 12:58
Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)

Příspěvek od MarfyE34 » 07. 06. 2011 21:19

a při samé radosti že už je po problému jsem ještě stihnul večer vyměnit řídící tyče na řízení tak snad zas na nějakej ten kilák bude klid, jen tu sbíhavost seřídit, nedá se s tim jezdit jak je rozštelovaná!
Má EX nejvíc nejlepší 34:
muj-milasek-e34-t46558.html
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 08. 06. 2011 05:45

MarfyE34 píše:... relátko čerpadla je v pořádku (provedeno proklemování jeho svorek dle návodu v knize)....
Tohohle jsem se všimnul hned. Vůbec mi nebylo jasný, jak je to myšleno (který svorky, proč...?). Neznám E34, proto jsem se do toho nemíchal.

Pokud jsi drátem propojil svorku 30 (tvrdej nejištěnej plus) a 87 (odchod na pojistku palivovýho čerpadla), poté se čerpadlo rozběhlo, pak je jasný, že relátko dobrý není a nespíná.

--
Veřím tomu, že cívka bude OK, relé cvakat bude, ale kontakt bude silně opálenej nebo úplně vypečenej.

.

Odpovědět