H1 12V 55W Cool Blue OSRAM

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 02. 05. 2011 10:00

------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 02. 05. 2011 10:45

Péša píše:Albert dík za fotku,tak nějak sem si to představoval ale bohužel to svití žlutě.

Sklíčko žárovky je normáně modrý ale ve světlech svítí žlutě:( a nemůže to být třeba nějak světlama? jako cekově třeba skla světel nebo tak?

Mě se stalo že třeba v nějakym odrazu když jsem jel to svítilo bílo modře ale nevim proč? a xenony jak fungujou?k čemu je u toho ta krabička? Díky:))
Doufám, že ti Albert vyfotí i xenony, a to jak odpoledne, tak za tmy.

Pak by bylo záhodno, aby někdo vysvětlil, jak fungují xenony a k čemu je ta krabička.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 02. 05. 2011 10:47

Výbojka je světelný zdroj naprosto odlišný od žárovky, výbojka nemá žádné vlákno a není možné jednoduše žárovku výbojkou nahradit. Ve výbojce jsou elektrody, mezi kterými hoří elektrický oblouk. Baňka je naplněna xenonovým plynem. K zapálení elektrického oblouku je třeba vysoké napětí (23000V), toto napětí výbojce dodá ballast (roznětka), po zapálení oblouku již je napětí na výbojce jen 85V. Výbojky mají nižší příkon než běžné žárovky a také mnohonásobnou životnost. :D
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 02. 05. 2011 10:56

zachvate, to si nemel delat. Ted bude nasledovat otazka, jak tam tech 85V dostane, kdyz v aute je jen 12V.

Uživatelský avatar
phobeus
Příspěvky: 167
Registrován: 02. 08. 2010 03:05
Bydliště: Litovel City

Příspěvek od phobeus » 02. 05. 2011 11:16

Max-Max píše:zachvate, to si nemel delat. Ted bude nasledovat otazka, jak tam tech 85V dostane, kdyz v aute je jen 12V.
no jak asi omg... DC-DC menicem
BMW POWER! Eto charascoje masina!
Morava 4ever!
BMW E30 324D 1985 chrom

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 02. 05. 2011 11:58

osram mám odzkoušené všechny to bude asi tím že tam dělám ale nejlepší jsou nightbreaker je pravda že teď ty uplně nové jsem ještě nezkoušel ale všechno bude. Na e36 z h1 světlama je rozdil vidět naramně. Životnost je taky vpoho normalně přes rok a neměl jsem problem
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 02. 05. 2011 14:33

Záchvat píše:Výbojka je světelný zdroj naprosto odlišný od žárovky, výbojka nemá žádné vlákno a není možné jednoduše žárovku výbojkou nahradit. Ve výbojce jsou elektrody, mezi kterými hoří elektrický oblouk. Baňka je naplněna xenonovým plynem. K zapálení elektrického oblouku je třeba vysoké napětí (23000V), toto napětí výbojce dodá ballast (roznětka), po zapálení oblouku již je napětí na výbojce jen 85V. Výbojky mají nižší příkon než běžné žárovky a také mnohonásobnou životnost. :D
Dobře, no. Tos svými laickými slovy popsal zjednodušeně nějakou kravinu.

Ale - NA CO JE TA KRABIČKA ? :shock: :roll:

To je jak s blbcema tady. :(
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 04. 05. 2011 23:08

:twisted:
Záchvat píše:... jsou elektrody, mezi kterými hoří elektrický oblouk. Baňka je naplněna xenonovým plynem. K zapálení elektrického oblouku je třeba vysoké napětí (23000V), toto napětí výbojce dodá ballast (roznětka), po zapálení oblouku již je napětí na výbojce jen 85V... :D
:twisted:
Zachvate, promin, ale ta ROZNETKA ta mne dostala. :D

Mas pravdu az na par drobnosti.
Nehori tam oblouk, ale vyboj, coz je podstatny rozdil: jako svarecka (oblouk - plasma, teplota tisice stupnu) a zarivkova trubice (vyboj).

Dal te jen doplnim. Pro DANa ta krabicka je ten menic z 12V ktery krmi tu xenonovou vybojku. Ve svetelne technice se tomu rika ballast, cesky elektronicky predradnik (jako u zarivek). Je to technicky DC-DC konvertor, neboli menic, ktery kmita na desitkach kilohertzu a ma male feritove trafo, ktere prave meni rozsekanych 12V na vyssi napeti.

Pro zvidave: Je tam pomocne vinuti a nasobic, pomoci ktereho se vygeneruje startovaci impuls o napeti nekolika kV. Pak uz ten menic bezi v rezimu proudoveho zdroje s pribliznym napetim na vybojce kolem 100V. To velmi zavisi na teplote vybojky.

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 05. 05. 2011 06:15

Hele, tohle neni z moji hlavy, na to jsem moc linej, pouze jsem zkopiroval cast z toho odkazu, co jsem sem daval výše.

:-)
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Albert
Příspěvky: 5307
Registrován: 26. 02. 2004 20:27
Bydliště: Praha

Příspěvek od Albert » 05. 05. 2011 06:30

samiq píše:Pro DANa ta krabicka je ten menic z 12V ktery krmi tu xenonovou vybojku. Ve svetelne technice se tomu rika ballast, cesky elektronicky predradnik (jako u zarivek).
Dane, tak už je ti to jasný ty hňupe?! :twisted:
e28 525i, e83 X3

EX : e28 528i, e34 535i, e34 530i, e34 525tds, e46 318ci, e39 523i

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 05. 05. 2011 20:00

Albert píše:
samiq píše:Pro DANa ta krabicka je ten menic z 12V ktery krmi tu xenonovou vybojku. Ve svetelne technice se tomu rika ballast, cesky elektronicky predradnik (jako u zarivek).
Dane, tak už je ti to jasný ty hňupe?! :twisted:
Kdyby se do toho furt nesral Albert, tak bych to snad i pochopil. Ale takhle - to je na hovno. :? Teď už vím úplný hovno. Před tím jsem věděl aspoň trochu něco.


Tak jsem asi myslel jinou krabičku, no. Protože ta moje je bezbarvá a vůbec není vidět, když na ni chci sáhnout.
BMW The Ultimate Driving Machine

Lucky
Příspěvky: 62
Registrován: 07. 04. 2010 18:38
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Lucky » 05. 05. 2011 20:26

DAN píše:
Albert píše:
samiq píše:Pro DANa ta krabicka je ten menic z 12V ktery krmi tu xenonovou vybojku. Ve svetelne technice se tomu rika ballast, cesky elektronicky predradnik (jako u zarivek).
Dane, tak už je ti to jasný ty hňupe?! :twisted:
Kdyby se do toho furt nesral Albert, tak bych to snad i pochopil. Ale takhle - to je na hovno. :? Teď už vím úplný hovno. Před tím jsem věděl aspoň trochu něco.


Tak jsem asi myslel jinou krabičku, no. Protože ta moje je bezbarvá a vůbec není vidět, když na ni chci sáhnout.
hm bezbarvá krabička která není vidět když na ní chceš šáhnout sakry ty budeš asi nějakej kouzelník :D :lol: :lol:

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 05. 05. 2011 20:57

ty jo DANe, nezměnil si model..? :P
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 06. 05. 2011 04:21

budha píše:ty jo DANe, nezměnil si model..? :P
Asi ale budu muset. Protože po tomto modelu jsem vytuhnul asi na 4 hodiny - uplný vokno. A všude samý krabičky.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Asmodeus
Příspěvky: 3545
Registrován: 28. 01. 2004 08:19
Bydliště: Kopřivnice

Příspěvek od Asmodeus » 06. 05. 2011 08:10

DAN píše: A všude samý krabičky.

:lol: :lol: :lol:

Lukas-e21
Příspěvky: 4744
Registrován: 12. 02. 2003 21:31
Bydliště: Prague

Příspěvek od Lukas-e21 » 06. 05. 2011 10:00

kup Philips X treme power, vyzkoušený a svítí fakt skvele.
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru

Mazety
Příspěvky: 1548
Registrován: 14. 10. 2004 08:38
Bydliště: Praha 10, Lysá n/L, HB

Příspěvek od Mazety » 06. 05. 2011 10:50

já doporučuju osram night braker, sice snížená životnost na polovinu, ale s denním svícením to neřeším
EX e28 525e
EX 2x e30 318i M40
EX e28 528i
EX e30 320i

Felda
VW Golf VII 4Motion f tédéí Hajlajn
Galaxy s platákem:)
odtah od 7kč/km731810210

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 06. 05. 2011 13:36

Proč vlastně řešíte barvu žárovek ?

Proč něřešíte Watáž ?

Nasral bych tam 100W a bylo by po problému s nočními sociálními pracovnicemi. Možná je potřeba následně posílit akorát pojistku.

V E28 jsem měl jedině 100W žárvoky. A utáhly to i ty debilní pojistky, co tam jsou.
BMW The Ultimate Driving Machine

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 06. 05. 2011 15:35

Já měl 100w žárovky v pokávačkách taky, od původního majitele a paraboly se roztekly. Takže Hella potkávačky s plastovou parabolou a 100W žárovky je silně nedoporučitelná kombinace.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 07. 05. 2011 09:12

asi tak... Emise vyzařovaného tepla u 100 wattové žárovky rapidně stoupá. Koupil jsem něco takového do parabol dálek z e60 a stejně se začal vršek trochu škvařit... :?
No smoke, no fun...
Obrázek

Odpovědět