H1 12V 55W Cool Blue OSRAM
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Doufám, že ti Albert vyfotí i xenony, a to jak odpoledne, tak za tmy.Péša píše:Albert dík za fotku,tak nějak sem si to představoval ale bohužel to svití žlutě.
Sklíčko žárovky je normáně modrý ale ve světlech svítí žlutě:( a nemůže to být třeba nějak světlama? jako cekově třeba skla světel nebo tak?
Mě se stalo že třeba v nějakym odrazu když jsem jel to svítilo bílo modře ale nevim proč? a xenony jak fungujou?k čemu je u toho ta krabička? Díky:))
Pak by bylo záhodno, aby někdo vysvětlil, jak fungují xenony a k čemu je ta krabička.
BMW The Ultimate Driving Machine
Výbojka je světelný zdroj naprosto odlišný od žárovky, výbojka nemá žádné vlákno a není možné jednoduše žárovku výbojkou nahradit. Ve výbojce jsou elektrody, mezi kterými hoří elektrický oblouk. Baňka je naplněna xenonovým plynem. K zapálení elektrického oblouku je třeba vysoké napětí (23000V), toto napětí výbojce dodá ballast (roznětka), po zapálení oblouku již je napětí na výbojce jen 85V. Výbojky mají nižší příkon než běžné žárovky a také mnohonásobnou životnost. 

------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
osram mám odzkoušené všechny to bude asi tím že tam dělám ale nejlepší jsou nightbreaker je pravda že teď ty uplně nové jsem ještě nezkoušel ale všechno bude. Na e36 z h1 světlama je rozdil vidět naramně. Životnost je taky vpoho normalně přes rok a neměl jsem problem
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Dobře, no. Tos svými laickými slovy popsal zjednodušeně nějakou kravinu.Záchvat píše:Výbojka je světelný zdroj naprosto odlišný od žárovky, výbojka nemá žádné vlákno a není možné jednoduše žárovku výbojkou nahradit. Ve výbojce jsou elektrody, mezi kterými hoří elektrický oblouk. Baňka je naplněna xenonovým plynem. K zapálení elektrického oblouku je třeba vysoké napětí (23000V), toto napětí výbojce dodá ballast (roznětka), po zapálení oblouku již je napětí na výbojce jen 85V. Výbojky mají nižší příkon než běžné žárovky a také mnohonásobnou životnost.
Ale - NA CO JE TA KRABIČKA ?


To je jak s blbcema tady.

BMW The Ultimate Driving Machine

Záchvat píše:... jsou elektrody, mezi kterými hoří elektrický oblouk. Baňka je naplněna xenonovým plynem. K zapálení elektrického oblouku je třeba vysoké napětí (23000V), toto napětí výbojce dodá ballast (roznětka), po zapálení oblouku již je napětí na výbojce jen 85V...

Zachvate, promin, ale ta ROZNETKA ta mne dostala.

Mas pravdu az na par drobnosti.
Nehori tam oblouk, ale vyboj, coz je podstatny rozdil: jako svarecka (oblouk - plasma, teplota tisice stupnu) a zarivkova trubice (vyboj).
Dal te jen doplnim. Pro DANa ta krabicka je ten menic z 12V ktery krmi tu xenonovou vybojku. Ve svetelne technice se tomu rika ballast, cesky elektronicky predradnik (jako u zarivek). Je to technicky DC-DC konvertor, neboli menic, ktery kmita na desitkach kilohertzu a ma male feritove trafo, ktere prave meni rozsekanych 12V na vyssi napeti.
Pro zvidave: Je tam pomocne vinuti a nasobic, pomoci ktereho se vygeneruje startovaci impuls o napeti nekolika kV. Pak uz ten menic bezi v rezimu proudoveho zdroje s pribliznym napetim na vybojce kolem 100V. To velmi zavisi na teplote vybojky.
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Kdyby se do toho furt nesral Albert, tak bych to snad i pochopil. Ale takhle - to je na hovno.Albert píše:Dane, tak už je ti to jasný ty hňupe?!samiq píše:Pro DANa ta krabicka je ten menic z 12V ktery krmi tu xenonovou vybojku. Ve svetelne technice se tomu rika ballast, cesky elektronicky predradnik (jako u zarivek).

Tak jsem asi myslel jinou krabičku, no. Protože ta moje je bezbarvá a vůbec není vidět, když na ni chci sáhnout.
BMW The Ultimate Driving Machine
hm bezbarvá krabička která není vidět když na ní chceš šáhnout sakry ty budeš asi nějakej kouzelníkDAN píše:Kdyby se do toho furt nesral Albert, tak bych to snad i pochopil. Ale takhle - to je na hovno.Albert píše:Dane, tak už je ti to jasný ty hňupe?!samiq píše:Pro DANa ta krabicka je ten menic z 12V ktery krmi tu xenonovou vybojku. Ve svetelne technice se tomu rika ballast, cesky elektronicky predradnik (jako u zarivek).Teď už vím úplný hovno. Před tím jsem věděl aspoň trochu něco.
Tak jsem asi myslel jinou krabičku, no. Protože ta moje je bezbarvá a vůbec není vidět, když na ni chci sáhnout.



ty jo DANe, nezměnil si model..? 

Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Proč vlastně řešíte barvu žárovek ?
Proč něřešíte Watáž ?
Nasral bych tam 100W a bylo by po problému s nočními sociálními pracovnicemi. Možná je potřeba následně posílit akorát pojistku.
V E28 jsem měl jedině 100W žárvoky. A utáhly to i ty debilní pojistky, co tam jsou.
Proč něřešíte Watáž ?
Nasral bych tam 100W a bylo by po problému s nočními sociálními pracovnicemi. Možná je potřeba následně posílit akorát pojistku.
V E28 jsem měl jedině 100W žárvoky. A utáhly to i ty debilní pojistky, co tam jsou.
BMW The Ultimate Driving Machine
Já měl 100w žárovky v pokávačkách taky, od původního majitele a paraboly se roztekly. Takže Hella potkávačky s plastovou parabolou a 100W žárovky je silně nedoporučitelná kombinace.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA