Práškové vs. mokré lakování?

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Serifus
Příspěvky: 518
Registrován: 11. 09. 2007 16:12

Práškové vs. mokré lakování?

Příspěvek od Serifus » 18. 04. 2011 00:11

Zdravím! Může mi nějaký odborník shrnout výhody a nevýhody obou druhů lakování? Který lak je odolněší proti mechnickému/chemickému působení? Chci nechat laknout kola a chci TOP kvalitu. Na ceně nesejde. Díky všem.

Uživatelský avatar
aristoloser
člen E30.cz
Příspěvky: 1312
Registrován: 20. 01. 2008 14:52
Bydliště: nový knín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aristoloser » 18. 04. 2011 18:52

prášková,o tom žádná,ted mi stříkali alu 17 Dotz le mans barva antracit mat a luxus,vyšlo mi to na 1000 k protože tam jezdím i s věcma pro firmu,ale jinak je to za 500 kus cca,
e21_1994-1995ex/e30_2004-2009 2x ex/e39_2009-2014-nikdy více!ex/e30_2012-2016tour 313i arbeiter wagen ex/ e36_2014-tour 318i frauen wagen,e38_allte father wagen 730i v8
http://www.filmcarsrent.cz
Fair Trade-Ardo,Konyyy,Jan Kučera,Wild,Semry, Tumage,

Uživatelský avatar
pragdejf
Příspěvky: 760
Registrován: 25. 06. 2010 18:38
Bydliště: prágl

Příspěvek od pragdejf » 18. 04. 2011 19:04

prasek a pres to jeste klarlack, at se to blejska. doporucuju pred tim odrbat starou barvu. radsi chemicky, kdyz na to nakej vul vezme hruby broky, tak ti zadela na problem.
E34 525iT. ale je to nekonecnej pribeh. sekery koupeny, hura na renovaci, opraveno, jde se lakovat. M50B30TU stroker v pozvolné výrobě...

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 18. 04. 2011 19:14

prášek se štípe, neco ti na to spadne a hned se barva odštípne, u mokrýho laku se to nestane, pokud bude ráfek blbě ošetřenej před lakováním tak se loupe,
E30 325i

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Práškové vs. mokré lakování?

Příspěvek od maca » 18. 04. 2011 19:22

Serifus píše:Zdravím! Může mi nějaký odborník shrnout výhody a nevýhody obou druhů lakování? Který lak je odolněší proti mechnickému/chemickému působení? Chci nechat laknout kola a chci TOP kvalitu. Na ceně nesejde. Díky všem.
na tuningforu je kluk s nickem motokuba, obcas se ukaze i tady, ten dela primo v ronalu nekde na morave a lakuje i kola na kseft, prave od nej co jsem kdy videl, tak kvalita novych kol, ma na vyber i z nekolika odstinu a proste TOP nejvetsi, nekteri mistni clenove maj od nej zrenovovany kola tak se treba podeli o svoje zazitky i oni :wink:
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Serifus
Příspěvky: 518
Registrován: 11. 09. 2007 16:12

Příspěvek od Serifus » 18. 04. 2011 22:23

Díky zatím za reakce. Bohužel mi spoustu lidí tvrdí, že odolnější je mokrá barva. A spoustu lidí, že prášek. A to jsem oslovil i hafo odborníků v oblasti nátěrových hmot. Rád bych věděl, kde je pravda. Já bych se v tom nevrtal. Myslel jsem, že prášek je odolnější... Ale můj kámoš lakýra říkal, že mokrá je lepší. A názorně mi to ukázal, když přejel práškovou barvu hadrem s acetonem a ona slezla. A odvětil: "Co bys čekal.. je to jen rozteklej plast." :roll:

To mě tak **** :roll:

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 19. 04. 2011 12:59

nicmene mechanicka odolnost je u praskoveho lakovani vyssi. Jeho nevyhoda je, ze neni na vyber tolik odstinu, takze se mozna netrefis do sve predstavy. Pokud se kousek prasku odloupne, pod nim to zacne hezky oxidovat a oxidace postupuje pod vrstvou prasku.

osobne nevim, proc bych mel zavrhovat prasek jen proto, ze sleze acetonem, taky to neni bezna udrzba, behat s redidlem po kolech :wink:

mokra barva je samozrejme hezci na pohled, ale narocne vypletove vzory kol lakyrove nemaji moc v lasce.

ja mam komaxit a jsem spokojenej uz druhym rokem, ovsem auto je da se rict nedelni kara. Pokud chces s tim jezdit denne a taky v zime, asi bych to resil mokrou barvou.

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 19. 04. 2011 13:59

Max-Max píše:nicmene mechanicka odolnost je u praskoveho lakovani vyssi. Jeho nevyhoda je, ze neni na vyber tolik odstinu, takze se mozna netrefis do sve predstavy. Pokud se kousek prasku odloupne, pod nim to zacne hezky oxidovat a oxidace postupuje pod vrstvou prasku.

osobne nevim, proc bych mel zavrhovat prasek jen proto, ze sleze acetonem, taky to neni bezna udrzba, behat s redidlem po kolech :wink:

mokra barva je samozrejme hezci na pohled, ale narocne vypletove vzory kol lakyrove nemaji moc v lasce.

ja mam komaxit a jsem spokojenej uz druhym rokem, ovsem auto je da se rict nedelni kara. Pokud chces s tim jezdit denne a taky v zime, asi bych to resil mokrou barvou.
Až budeš kola umývat tak je nastříkej čističem alu kol :wink: :lol: Prášek nebrat,já mámlepší zkušenost s mokrým lakováním a když tak ještě vypálit :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 19. 04. 2011 19:49

cistic kol sem na ne nevzal, pac jednou z vyhod komaxitu na kolech je u mne zpusob umyti - utreno a hotovo.

Uživatelský avatar
Gangsta
Příspěvky: 2176
Registrován: 28. 12. 2006 20:38
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Gangsta » 19. 04. 2011 19:50

Komaxit je proste tvrda vypalena barva. Proti beznym vecem jako jsou kaminky, teplo od brzd, prach od brz apod si myslim, ze je lepsi, ale sundavat nasledne ten prasek z kol je strasnej ojeb.

Oboji ma neco do sebe. Ja jsem taky chtel puvodne prasek, ale nakonec jsem vzal pistoli a pavucinky jsem si pekne nafoukal mokrou.

A neni nokra jako mokra. Obycejna syntetika ma nulove vlastnosti. Ja se nejvice priklanim k polyurethanu. Jak prace s nim, tak vysledek je vzdy vybornej a vzhledem k tomu, ze jej puzivame na mraky prumyslovek, tak i jeho odolnost je vyborna.


Takze zaverem - mokra/PUR
Obrázek

Serifus
Příspěvky: 518
Registrován: 11. 09. 2007 16:12

Příspěvek od Serifus » 19. 04. 2011 22:34

Jj.. PUR je doporučovanej. Ono mezi náma by byl nejlepší epoxid. Bohužel neodolává UV záření a po čase se rozpadá struktura :roll:

Navíc PUR jsou i prášky... :wink:

Každopádně jak je vidět, tak co člověk, to názor. Ptal jsem se i pár lidí, co s tím dělaj a každý tvrdí něco jiného. Jelikož mě tahle problematika celkem zajímá, tak se chystám na konzultaci do jednoho výzkumného ústavu na nátěrové hmoty :wink: Pak pošlu report :D

Uživatelský avatar
Gangsta
Příspěvky: 2176
Registrován: 28. 12. 2006 20:38
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Gangsta » 20. 04. 2011 20:12

Serifus píše:Jj.. PUR je doporučovanej. Ono mezi náma by byl nejlepší epoxid. Bohužel neodolává UV záření a po čase se rozpadá struktura :roll:

Navíc PUR jsou i prášky... :wink:

Každopádně jak je vidět, tak co člověk, to názor. Ptal jsem se i pár lidí, co s tím dělaj a každý tvrdí něco jiného. Jelikož mě tahle problematika celkem zajímá, tak se chystám na konzultaci do jednoho výzkumného ústavu na nátěrové hmoty :wink: Pak pošlu report :D
Vole, epoxidem si doma natri vanu. Na to je vybornej (vlastni zkusenost).

Dalsi vec je ze epoxid setinkou netrefis tuzenim a je po srande. Pur "dojde" vzdy.
Obrázek

Serifus
Příspěvky: 518
Registrován: 11. 09. 2007 16:12

Příspěvek od Serifus » 20. 04. 2011 21:31

Nejsem nějakej netrefovač. To prostě trefíš. Navíc to nemusí bejt totál přesně. Je tam tolerance. Hlavní průser je rozpad polymerních řetězců vlivem UV záření. Hlavně struktury etherů. Ale na vaně drží, co? :D

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 20. 04. 2011 22:08

Inženýř, dá se PUR barva normálně koupit nebo jen ve speciálkách? Celkem jsem o ní přemýšlel že bych jí fouknul na auto. Reference na ní byly vždy kladný ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Serifus
Příspěvky: 518
Registrován: 11. 09. 2007 16:12

Příspěvek od Serifus » 23. 04. 2011 01:22

Nevim co znamená normálně :D V obchodě jí seženeš. Ale seženeš i speciálky. Třeba takovej Pragopur na průmyslový aplikace je dost dobrá barva :wink:

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 23. 04. 2011 11:40

No, normálně znamená jestli je to běžně rozšířená barva, takže se dá koupit v každym většim obchodě s barvama ve větších městech.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Serifus
Příspěvky: 518
Registrován: 11. 09. 2007 16:12

Příspěvek od Serifus » 25. 04. 2011 23:16

Bez problému. :wink:

Uživatelský avatar
aristoloser
člen E30.cz
Příspěvky: 1312
Registrován: 20. 01. 2008 14:52
Bydliště: nový knín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aristoloser » 28. 04. 2011 19:28

takhle vypadají kola po práškový lakovně,celkový náklady 2000/1000lakovna-1000pískování,+přezutí http://aristoloser.rajce.idnes.cz/bmw_e ... anthracit/
e21_1994-1995ex/e30_2004-2009 2x ex/e39_2009-2014-nikdy více!ex/e30_2012-2016tour 313i arbeiter wagen ex/ e36_2014-tour 318i frauen wagen,e38_allte father wagen 730i v8
http://www.filmcarsrent.cz
Fair Trade-Ardo,Konyyy,Jan Kučera,Wild,Semry, Tumage,

Uživatelský avatar
Gangsta
Příspěvky: 2176
Registrován: 28. 12. 2006 20:38
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Gangsta » 29. 04. 2011 06:19

Gabo píše:Inženýř, dá se PUR barva normálně koupit nebo jen ve speciálkách? Celkem jsem o ní přemýšlel že bych jí fouknul na auto. Reference na ní byly vždy kladný ...
Nevim, jestli bych to daval na auto. Pur nema takovou slivavost jako autolak at uz akryl, nebo voda. Vzdy na nem bude nejaka drobna struktura.
Obrázek

Uživatelský avatar
Gangsta
Příspěvky: 2176
Registrován: 28. 12. 2006 20:38
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Gangsta » 29. 04. 2011 06:21

Gangsta píše:
Serifus píše:Jj.. PUR je doporučovanej. Ono mezi náma by byl nejlepší epoxid. Bohužel neodolává UV záření a po čase se rozpadá struktura :roll:

Navíc PUR jsou i prášky... :wink:

Každopádně jak je vidět, tak co člověk, to názor. Ptal jsem se i pár lidí, co s tím dělaj a každý tvrdí něco jiného. Jelikož mě tahle problematika celkem zajímá, tak se chystám na konzultaci do jednoho výzkumného ústavu na nátěrové hmoty :wink: Pak pošlu report :D
Vole, epoxidem si doma natri vanu. Na to je vybornej (vlastni zkusenost).

Dalsi vec je ze epoxid setinkou netrefis tuzenim a je po srande. Pur "dojde" vzdy.
Tak toja s tim tuzenim nemam nejlepsi zkusenosti :-))) At je to jak chce, tak si myslim, ze epoxid je na kola zbytecnej luxus.

Jo a na vane drzi vyborne. :-)))
Obrázek

Odpovědět