Práškové vs. mokré lakování?
Práškové vs. mokré lakování?
Zdravím! Může mi nějaký odborník shrnout výhody a nevýhody obou druhů lakování? Který lak je odolněší proti mechnickému/chemickému působení? Chci nechat laknout kola a chci TOP kvalitu. Na ceně nesejde. Díky všem.
- aristoloser
- člen E30.cz
- Příspěvky: 1312
- Registrován: 20. 01. 2008 14:52
- Bydliště: nový knín
- Kontaktovat uživatele:
prášková,o tom žádná,ted mi stříkali alu 17 Dotz le mans barva antracit mat a luxus,vyšlo mi to na 1000 k protože tam jezdím i s věcma pro firmu,ale jinak je to za 500 kus cca,
e21_1994-1995ex/e30_2004-2009 2x ex/e39_2009-2014-nikdy více!ex/e30_2012-2016tour 313i arbeiter wagen ex/ e36_2014-tour 318i frauen wagen,e38_allte father wagen 730i v8
http://www.filmcarsrent.cz
Fair Trade-Ardo,Konyyy,Jan Kučera,Wild,Semry, Tumage,
http://www.filmcarsrent.cz
Fair Trade-Ardo,Konyyy,Jan Kučera,Wild,Semry, Tumage,
prasek a pres to jeste klarlack, at se to blejska. doporucuju pred tim odrbat starou barvu. radsi chemicky, kdyz na to nakej vul vezme hruby broky, tak ti zadela na problem.
E34 525iT. ale je to nekonecnej pribeh. sekery koupeny, hura na renovaci, opraveno, jde se lakovat. M50B30TU stroker v pozvolné výrobě...
- maca
- člen E30.cz
- Příspěvky: 6234
- Registrován: 02. 01. 2005 17:51
- Bydliště: osek-teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Práškové vs. mokré lakování?
na tuningforu je kluk s nickem motokuba, obcas se ukaze i tady, ten dela primo v ronalu nekde na morave a lakuje i kola na kseft, prave od nej co jsem kdy videl, tak kvalita novych kol, ma na vyber i z nekolika odstinu a proste TOP nejvetsi, nekteri mistni clenove maj od nej zrenovovany kola tak se treba podeli o svoje zazitky i oniSerifus píše:Zdravím! Může mi nějaký odborník shrnout výhody a nevýhody obou druhů lakování? Který lak je odolněší proti mechnickému/chemickému působení? Chci nechat laknout kola a chci TOP kvalitu. Na ceně nesejde. Díky všem.

clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi 

Díky zatím za reakce. Bohužel mi spoustu lidí tvrdí, že odolnější je mokrá barva. A spoustu lidí, že prášek. A to jsem oslovil i hafo odborníků v oblasti nátěrových hmot. Rád bych věděl, kde je pravda. Já bych se v tom nevrtal. Myslel jsem, že prášek je odolnější... Ale můj kámoš lakýra říkal, že mokrá je lepší. A názorně mi to ukázal, když přejel práškovou barvu hadrem s acetonem a ona slezla. A odvětil: "Co bys čekal.. je to jen rozteklej plast."
To mě tak ****

To mě tak ****

- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
nicmene mechanicka odolnost je u praskoveho lakovani vyssi. Jeho nevyhoda je, ze neni na vyber tolik odstinu, takze se mozna netrefis do sve predstavy. Pokud se kousek prasku odloupne, pod nim to zacne hezky oxidovat a oxidace postupuje pod vrstvou prasku.
osobne nevim, proc bych mel zavrhovat prasek jen proto, ze sleze acetonem, taky to neni bezna udrzba, behat s redidlem po kolech
mokra barva je samozrejme hezci na pohled, ale narocne vypletove vzory kol lakyrove nemaji moc v lasce.
ja mam komaxit a jsem spokojenej uz druhym rokem, ovsem auto je da se rict nedelni kara. Pokud chces s tim jezdit denne a taky v zime, asi bych to resil mokrou barvou.
osobne nevim, proc bych mel zavrhovat prasek jen proto, ze sleze acetonem, taky to neni bezna udrzba, behat s redidlem po kolech

mokra barva je samozrejme hezci na pohled, ale narocne vypletove vzory kol lakyrove nemaji moc v lasce.
ja mam komaxit a jsem spokojenej uz druhym rokem, ovsem auto je da se rict nedelni kara. Pokud chces s tim jezdit denne a taky v zime, asi bych to resil mokrou barvou.
Až budeš kola umývat tak je nastříkej čističem alu kolMax-Max píše:nicmene mechanicka odolnost je u praskoveho lakovani vyssi. Jeho nevyhoda je, ze neni na vyber tolik odstinu, takze se mozna netrefis do sve predstavy. Pokud se kousek prasku odloupne, pod nim to zacne hezky oxidovat a oxidace postupuje pod vrstvou prasku.
osobne nevim, proc bych mel zavrhovat prasek jen proto, ze sleze acetonem, taky to neni bezna udrzba, behat s redidlem po kolech![]()
mokra barva je samozrejme hezci na pohled, ale narocne vypletove vzory kol lakyrove nemaji moc v lasce.
ja mam komaxit a jsem spokojenej uz druhym rokem, ovsem auto je da se rict nedelni kara. Pokud chces s tim jezdit denne a taky v zime, asi bych to resil mokrou barvou.



Komaxit je proste tvrda vypalena barva. Proti beznym vecem jako jsou kaminky, teplo od brzd, prach od brz apod si myslim, ze je lepsi, ale sundavat nasledne ten prasek z kol je strasnej ojeb.
Oboji ma neco do sebe. Ja jsem taky chtel puvodne prasek, ale nakonec jsem vzal pistoli a pavucinky jsem si pekne nafoukal mokrou.
A neni nokra jako mokra. Obycejna syntetika ma nulove vlastnosti. Ja se nejvice priklanim k polyurethanu. Jak prace s nim, tak vysledek je vzdy vybornej a vzhledem k tomu, ze jej puzivame na mraky prumyslovek, tak i jeho odolnost je vyborna.
Takze zaverem - mokra/PUR
Oboji ma neco do sebe. Ja jsem taky chtel puvodne prasek, ale nakonec jsem vzal pistoli a pavucinky jsem si pekne nafoukal mokrou.
A neni nokra jako mokra. Obycejna syntetika ma nulove vlastnosti. Ja se nejvice priklanim k polyurethanu. Jak prace s nim, tak vysledek je vzdy vybornej a vzhledem k tomu, ze jej puzivame na mraky prumyslovek, tak i jeho odolnost je vyborna.
Takze zaverem - mokra/PUR
Jj.. PUR je doporučovanej. Ono mezi náma by byl nejlepší epoxid. Bohužel neodolává UV záření a po čase se rozpadá struktura
Navíc PUR jsou i prášky...
Každopádně jak je vidět, tak co člověk, to názor. Ptal jsem se i pár lidí, co s tím dělaj a každý tvrdí něco jiného. Jelikož mě tahle problematika celkem zajímá, tak se chystám na konzultaci do jednoho výzkumného ústavu na nátěrové hmoty
Pak pošlu report 

Navíc PUR jsou i prášky...

Každopádně jak je vidět, tak co člověk, to názor. Ptal jsem se i pár lidí, co s tím dělaj a každý tvrdí něco jiného. Jelikož mě tahle problematika celkem zajímá, tak se chystám na konzultaci do jednoho výzkumného ústavu na nátěrové hmoty


Vole, epoxidem si doma natri vanu. Na to je vybornej (vlastni zkusenost).Serifus píše:Jj.. PUR je doporučovanej. Ono mezi náma by byl nejlepší epoxid. Bohužel neodolává UV záření a po čase se rozpadá struktura![]()
Navíc PUR jsou i prášky...![]()
Každopádně jak je vidět, tak co člověk, to názor. Ptal jsem se i pár lidí, co s tím dělaj a každý tvrdí něco jiného. Jelikož mě tahle problematika celkem zajímá, tak se chystám na konzultaci do jednoho výzkumného ústavu na nátěrové hmotyPak pošlu report
Dalsi vec je ze epoxid setinkou netrefis tuzenim a je po srande. Pur "dojde" vzdy.
Inženýř, dá se PUR barva normálně koupit nebo jen ve speciálkách? Celkem jsem o ní přemýšlel že bych jí fouknul na auto. Reference na ní byly vždy kladný ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
No, normálně znamená jestli je to běžně rozšířená barva, takže se dá koupit v každym většim obchodě s barvama ve větších městech.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
- aristoloser
- člen E30.cz
- Příspěvky: 1312
- Registrován: 20. 01. 2008 14:52
- Bydliště: nový knín
- Kontaktovat uživatele:
takhle vypadají kola po práškový lakovně,celkový náklady 2000/1000lakovna-1000pískování,+přezutí http://aristoloser.rajce.idnes.cz/bmw_e ... anthracit/
e21_1994-1995ex/e30_2004-2009 2x ex/e39_2009-2014-nikdy více!ex/e30_2012-2016tour 313i arbeiter wagen ex/ e36_2014-tour 318i frauen wagen,e38_allte father wagen 730i v8
http://www.filmcarsrent.cz
Fair Trade-Ardo,Konyyy,Jan Kučera,Wild,Semry, Tumage,
http://www.filmcarsrent.cz
Fair Trade-Ardo,Konyyy,Jan Kučera,Wild,Semry, Tumage,
Nevim, jestli bych to daval na auto. Pur nema takovou slivavost jako autolak at uz akryl, nebo voda. Vzdy na nem bude nejaka drobna struktura.Gabo píše:Inženýř, dá se PUR barva normálně koupit nebo jen ve speciálkách? Celkem jsem o ní přemýšlel že bych jí fouknul na auto. Reference na ní byly vždy kladný ...
Tak toja s tim tuzenim nemam nejlepsi zkusenostiGangsta píše:Vole, epoxidem si doma natri vanu. Na to je vybornej (vlastni zkusenost).Serifus píše:Jj.. PUR je doporučovanej. Ono mezi náma by byl nejlepší epoxid. Bohužel neodolává UV záření a po čase se rozpadá struktura![]()
Navíc PUR jsou i prášky...![]()
Každopádně jak je vidět, tak co člověk, to názor. Ptal jsem se i pár lidí, co s tím dělaj a každý tvrdí něco jiného. Jelikož mě tahle problematika celkem zajímá, tak se chystám na konzultaci do jednoho výzkumného ústavu na nátěrové hmotyPak pošlu report
Dalsi vec je ze epoxid setinkou netrefis tuzenim a je po srande. Pur "dojde" vzdy.

Jo a na vane drzi vyborne.
