LPG - otázka

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 04. 02. 2011 20:18

K LPG jeste musis pripocist naklady na kazdorocni revizi a jedny emise 1x za 2 roky navic. Dalzo by se zapocitat taky 1xza 10 let nadrz, vyssi naklady na udrzbu zapalovaci soustavy ptz LPG je haklive na jeji stav - zapaluje se hur ja benzin a kazda vada je hned znat. Ale v hodne km se to ztrati. Jinak tady u nas stoji LPG 18,5 Kc/l a je to taky hned jine porovnavani. A jezdit pro nej kus nema cenu.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

thinksonix
Příspěvky: 1221
Registrován: 07. 08. 2010 15:26

Příspěvek od thinksonix » 04. 02. 2011 20:23

Jasně to chápu, jezdit pro LPG o kus dál kde stojí o pár haléřů míň je nesmysl. Já právě beru cenu, kolik stojí tady u nás na pumpě hned za barákem (cca 300m daleko). Na jakou cenovku vycházejí ty dodatečné náklady za tu roční revizi + 2měsíční emise navíc ? Revize bomby počítám nebude nějak extra velká darda.

hyry
Příspěvky: 943
Registrován: 02. 08. 2007 22:29
Bydliště: NEW BYDZOV

Příspěvek od hyry » 04. 02. 2011 20:32

Emise děláš stejně jednou za dva roky jako na benzin.Normálně při STK. :wink: Každý rok jsou jen DOPORUČENY. :idea:

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 04. 02. 2011 20:34

To ti nereknu ale nejni to drahy. Samotna revize, pokud jde je o "ochuchani" jestli to neunika stala u nas kilo, pokud jsou tam nejake opravy, serizeni a podobne tak netusim. Membrany podle typu reduktoru ale na podtlak kolem 500 - 700. No a bomba tez podle velikosti, ale toroid 45 litru kolem 4500. Emise jednou za dva roky stoji stejne jak emise benzinove, proste te jednou zmeri s motorem na benal, podruhe na plyn.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

thinksonix
Příspěvky: 1221
Registrován: 07. 08. 2010 15:26

Příspěvek od thinksonix » 04. 02. 2011 20:42

To nejsou tak dramatické náklady. Jen ta bomba je trochu dražší, ale když říkáš jednou za 10let, pak je to v pohodě. Zapalovací soustava myslíš co přesně? rozdělovač, indukční cívku, probíjecí kabely a svíčky?

thinksonix
Příspěvky: 1221
Registrován: 07. 08. 2010 15:26

Příspěvek od thinksonix » 04. 02. 2011 21:44

gabo: Jakou značku lpg systému máš namontovanou? Uvažuji o Stag, Tartarini a nebo Lovtec-magic, ale o tom lovtecu jsem slyšel, že dělá neplechu a rádo se se*e. Navíc mají údajně v lovtecu zpožděný vývoj a jsou pár kroků před nějnovějšími trendy (vstřiky, ř.j., atp.)

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 04. 02. 2011 21:53

Hlavně svíčky a kabely. Kabely to prostě chce mít echt a bez poskozeni a svíčky častěj kontrolovat. Ja jezdim v M20 motoru svicky NGK, ty co tom maj bejt (z hlavy nevim označení) čistim a seřizuju elektrodovou vzdalenost kazdou vymenu oleje a cca po 30 000 km je menim. Kabely mam beru a v pohode.
Ja mam ale v aute podtlakove LPG. Mam tam Lov-Tec pro karburatorovy auta, nema tam vubec bejt, je to takovej bastl, ale musim zaklepat, az na jednu zlikvidovanou vahu vzduchu jezdi bez problemu. Sice to ma obcas divokej volnobeh, ale to muze byt i (ne)kvalitou LPG nebo netesnostma v sani.
Tu vahu jsem si znicil svou blbosti - startoval jsem teplej motor na LPG s castecne seslapnutym plynem. Z vahy to vyrazilo spodni dekl a ohnulo klapku. Od te doby startuju zasadne na benzin. Ono to motoru navic i prospiva.
Jinak plynu se taky nelibi zajetelenej vzduchovej filtr a proslych se, ze podtlaky maj problemy i se sportovnima filtrama.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

thinksonix
Příspěvky: 1221
Registrován: 07. 08. 2010 15:26

Příspěvek od thinksonix » 04. 02. 2011 22:27

Máš nějaké zkušenosti s Tartarini/Stag/lovtec ?? Spíš něž do podtlaku bych šel do sekvence. Dokonce mi byl doporučený stag, ale raději se zeptám na zkušenosti ostatních "plynařů". O lpg systémech toho moc nevím, ale co jsem se doslechl, některý systém umí přizpůsobovat vstřikování paliva řidiči jiný má zase kvalitní vstřikovače jiný zas směšovač....

Mimochodem jak se liší jednotlivé systémy pro R6 a V8 ?
Naposledy upravil(a) thinksonix dne 05. 02. 2011 09:59, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
WilD
Příspěvky: 3765
Registrován: 11. 07. 2008 22:50
Bydliště: Praha-Vysočany(720676062)

Příspěvek od WilD » 05. 02. 2011 09:21

Nejlepší auto, kde bych snášel podtlak, je tak 120 až Favorit...v dnešní době naprostej nesmysl tento systém nechat nově montovat...

Já bych šel do Stagu...co vím, tak docela osvědčenej systém...

Pokud jde o ty mimonáklady...výměnu oleje je opravdu lepší zkrátit, olej je sice čisťounkej, ale docela fest ztrácí mazací účinky...i taková ta černá kejda maže líp :D

Systémy pro V8 a R6...v podstatě jen velikost reduktoru (dle výkonu a maximálního okamžitýho odběru při plným zatížení - viz známej problém s M30, ta dlabe na plnej knédl tolik, že podtlak umí "střílet" a nedostatečně dimenzovanej reduktor u sekvence prostě způsobí přepnutí na benál) a počet vstřiků...

E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke

hyry
Příspěvky: 943
Registrován: 02. 08. 2007 22:29
Bydliště: NEW BYDZOV

Příspěvek od hyry » 05. 02. 2011 18:58

Má pravdu,vašnosto :lol: Taky mám Stag sekvenci a zatím spokojenost.Vstřikovače Valtek a svíčky Bosch.Startuješ na benzin a když se ten plyn ohřeje na 30 stupnů,tak se to přepne samo na plyn.Když ti dojde plyn,tak se to přepne samo zase na benzin.Jsem velice spokojený i když to nemám zadělaný :wink: na bmw :lol:

Uživatelský avatar
Night.chimera
Příspěvky: 2639
Registrován: 12. 08. 2004 17:30
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od Night.chimera » 05. 02. 2011 21:04

520i E34 M50 pekne autoObrázek Obrázek
cekatel na novejsi BMW nebo mercedes benzin+lpg

thinksonix
Příspěvky: 1221
Registrován: 07. 08. 2010 15:26

Příspěvek od thinksonix » 05. 02. 2011 23:41

chimero, na 320D nejsou $$$ :? Mě ten plyn láká už jen z toho důvodu, že za barákem mi stojí pumpa s levným plynem.

Uživatelský avatar
Night.chimera
Příspěvky: 2639
Registrován: 12. 08. 2004 17:30
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od Night.chimera » 06. 02. 2011 00:26

hel muzes si koupit i E46 320D ta je o 100tis levnejsi hm??ja setrim na tohle E90 to je fakt ulet nasel sem prvni za 250tis takze za dva roky budou za 200tis a to budu mit usetreno hehe doufam teda pokud nevymazlim E34
:twisted:
520i E34 M50 pekne autoObrázek Obrázek
cekatel na novejsi BMW nebo mercedes benzin+lpg

thinksonix
Příspěvky: 1221
Registrován: 07. 08. 2010 15:26

Příspěvek od thinksonix » 06. 02. 2011 00:39

u dalšího auta který bych si koupil, si představuji cenovou relaci do 80.000kč Vím že to na dnešní dobu není nějak extra velká suma, ale věřím, že za tuto cenovku se dá sehnat pěkný kousek. Defacto jsem už rozhodnutý pro BA+LPG(STAG 300 plus), ale zatím nevím jaký BMW pořídit. Láká mě e39/e38 případně i e34, ale ta by musela bejt hodně vyvoněná ale to spíš krajní nouze a za menší peníz. :)

Uživatelský avatar
Night.chimera
Příspěvky: 2639
Registrován: 12. 08. 2004 17:30
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od Night.chimera » 06. 02. 2011 00:49

necham ti moji vyvonenou E34 bez koroze za 40tis heh :twisted: pristi tyden udelam spojku a bude to pecka
520i E34 M50 pekne autoObrázek Obrázek
cekatel na novejsi BMW nebo mercedes benzin+lpg

thinksonix
Příspěvky: 1221
Registrován: 07. 08. 2010 15:26

Příspěvek od thinksonix » 06. 02. 2011 09:53

e34 520 nechci. Minimálně 525, ale jak říkám - e34 krajní nouze. Hodně mám zálusk na e39 523, ale bojím se že každý říká jaké jsou problémy s hlavou. Ono se stačí podívat na net a kolikrát člověk narazí na nepojízdnou 523 kvůli prasklé hlavě. Co jsem tam zpozoroval, tak e39 523 se asi dělala pouze v základní výbavě.

Uživatelský avatar
WilD
Příspěvky: 3765
Registrován: 11. 07. 2008 22:50
Bydliště: Praha-Vysočany(720676062)

Příspěvek od WilD » 06. 02. 2011 10:07

Thinksonix: Jeb na to, z toho nadšenej nebudeš... Pokud nepotřebuješ kombajna, mrkni jaký se teď např. na BMWklubu nabízej hezký 7my... 740+LPG rocks Obrázek

E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke

thinksonix
Příspěvky: 1221
Registrován: 07. 08. 2010 15:26

Příspěvek od thinksonix » 06. 02. 2011 10:17

já vím, spíš ale koukám na spotřebu (proto tam chci právě ten plyn). Měl jsem e39 540i a ta spotřeba v Praze byla poněkud neunosná (17,5l při mé běžné jízdě :( ). Ta sedma by byla hezká, ale nemám na to $$. Jezdím hlavně po městě tak nevím jestli V8 je idální no. Ale je pravda že to jede hezky. Kombajna nepotřebuju nemám rodinu ani nejsem stěhovák :D
Máš link na nějakou 740 za cenu do 80k na bmwklubu ? Já jsem tam nic nenašel :/

Uživatelský avatar
WilD
Příspěvky: 3765
Registrován: 11. 07. 2008 22:50
Bydliště: Praha-Vysočany(720676062)

Příspěvek od WilD » 06. 02. 2011 10:57

Jo, tak pokud se crcáš víceméně jen po Praze, tak to trochu ztrácí smysl, no... I když víš jak, 17,5 děleno 2ma je pořád 8,75 a to už jde, ne :D
Jinak poslední sedma už s montovaným plynem, co jsem tam zaregistroval, tak tam prodával Krishna, ale asi už je fuč. Teď jsou tam spíš krasavice bez plynu. Což kdybych měl kupovat sedmu znova, tak si prostě koupím normál a plyn bych si nechal udělat nově... Ale čistě na Pražský popjíždění nevím, co bych měl doporučit i z hlediska ekonomickýho no...asi PID :lol:

EDIT: pip: jojo, to je celkově dobrý řešení, ale ne na zimu a tak :)
Naposledy upravil(a) WilD dne 06. 02. 2011 11:13, celkem upraveno 1 x.

E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 06. 02. 2011 11:02

WilD píše:Jo, tak pokud se crcáš víceméně jen po Praze, tak to trochu ztrácí smysl, no... I když víš jak, 17,5 děleno 2ma je pořád 8,75 a to už jde, ne :D
Jinak poslední sedma už s montovaným plynem, co jsem tam zaregistroval, tak tam prodával Krishna, ale asi už je fuč. Teď jsou tam spíš krasavice bez plynu. Což kdybych měl kupovat sedmu znova, tak si prostě koupím normál a plyn bych si nechal udělat nově... Ale čistě na Pražský popjíždění nevím, co bych měl doporučit i zhlediska ekonomickýho no...asi PID :lol:
Piaggio Typhoon

Odpovědět