Legalizace V8, S50...

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Legalizace V8, S50...

Příspěvek od BOOST » 26. 01. 2011 19:07

Tak jsem řešil legalizaci zástavby motoru, který se do auta nedával, podle naší legislativy, tak se s vámi podělím, ať nejste ochuzeni o ten kocourkov. :roll:
Našel jsem, že legalizaci takové přestavby řeší zákon č. 56/2001 Sb. Takový úkon se jmenuje individuální přestavba a může jít o:
* změnu druhu pohonu nebo typu motoru
* změnu karoserie, pérování a kol vedoucí ke změně povoleného zatížení
* změnu druhu karoserie nebo nástavby, pro které se mění účel a způsob použití vozidla
* změnu kategorie vozidla
U výměny motoru za jiný, po vás ouřada bude chtít pravděpodobně následující věci:
-plnění emisí škodlivin
-vnějšího hluku
-provozní hmotnosti
-spotřeby paliva
-Při změně výkonu nebo provozní hmotnosti je nutné v řadě případů počítat dále se zkouškami brzd, maximální rychlosti a dle typu nového motoru i se zkouškami elektromagnetické kompatibility.
-dále dle svého uvážení může požadovat
doložení např. odrušení, uchycení motoru, kontrolu jízdních
vlastností (vyhýbací manévr dle ISO norem). Stejně tak uředník ma právo požadovat stanovisko výrobce vozidla k zamýšlené přestavbě.
No a pro ukázku přibližné ceny požadovaných úkonů z českého zastoupení TÜV, Dekra na tom bude asi podobně: :roll:
emise - 8 tis. Kc
hluk - 8 tis. Kc
brzdy - 5 tis. Kc
odruseni - 5 tis. Kc
hmotnosti - 3.5 tis. Kc
uchyceni motoru - 30 tis. Kc
jizdni vlastnosti - 40 tis. Kc
spotreba paliva - 7 tis. Kc, ale treba i jen 650,- Kc
max. rychlost - 5 tis. Kc, ale treba tez za 650,- Kc

Samozrejme, pokud bude mit urednik jine nez standardni poozadavky,
muze se cena menit, vetsinou vsak smerem nahoru.
Takže ve finále se cena legalizace může vyšplhat cca. na 120tKč. :roll: Dále stanovisko výrobce vozidla k takové přestavbě bude nejspíše zamítavé, takže smolík. Navíc toho zabitého času při vyřizování všech potřebných lejster a protokolů si dokážete sami představit.

Pro porovnání zde uvedu, jak taková věc probíhá u sousedů směrem na západ. Než začnete stavět, můžete si zajet za technikem na TÜV a přestavbu s ním probrat, přičemž on vám poradí, jak postupovat u jednotlivých bodů zástavby, aby potom se zapsáním nebyl problém. Během stavby se můžete kdykoliv přijet poradit. Po dokončení zástavby zajedete na TÜV, oni vám přestavbu prohlédnou, pokud je to bez problémů, tak schválí, případně napíšou připomínky, co máte předělat a přijedete na repete. Ve finále zaplatíte od 250 do 300eur a odjíždíte vysmátí s legálně zapsanou např. V8 pod kapotou.
Co k tomu dodat? Napadla mě jedna věta z černých baronů, když Postránecký přijel na nečekanou kontrolu a po zjištění skutečného stavu jí pronesl: "Chce se mi zvracet." :roll:
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
JiGi
Příspěvky: 75
Registrován: 05. 10. 2009 15:14
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od JiGi » 26. 01. 2011 19:27

Myslím že u nas je to silně propracovanej systém k uplácení,aby si co nejvíc lidí nahrabalo :) Němci to mají v pohodě ti u těch zákonů možná i přemyšlí :roll:
ex Bmw 320i chrom/323i e30
ex Bmw 318i e36 winter car
Bmw 525i vanos e34 leštěnka
Bmw 318is/323i e36 kupé - do práce

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 26. 01. 2011 19:49

Jenom čistě hypoteticky - to na co se chci zeptat je na 90% nesmysl, ale nedá mi to:

Předpokládám, že TUV v německu asi nemá stejnou váhu jako rádobyTUV u nás asi, co? Takže vzít auto, dovézt ho do Německa na TUV, tam zaplatit oněch 350Euro a pak přijet s papírem, kde jsou vypsané všechny tyto věci, nejde? Nejspíš ne, jinak by to každý dělal, ale nedalo mi to

Další možnost, co mě napadá:

Asi by to bylo pracnější a těžko říct, jestli by to bylo ještě rentabilní, nicméně šlo by to udělat tak, že by se auto přihlásilo na nějakého známého v německu, resp. by si auto koupil, tam se poté provedla TUV a člověk v ČR by ho o5 znovu "koupil"?
No smoke, no fun...
Obrázek

wartzz
Příspěvky: 268
Registrován: 12. 08. 2009 14:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od wartzz » 26. 01. 2011 20:02

Ona je škoda, že to u nás tak je, ale bavil sem se s pár lidma a říkali, že někde už takovej návrh je, ale moc lidí to nepodpořilo...je tady možnost poslat petici nebo to nějak zkusit urgovat na magistrátu a právě jako příklad dát sousedy z Německa. :).
2 Mišánek: To bohužel nejde, taky sem nad tím takhle přemejšlel, že by se to takhle udělalo. Jediná šance je, nechat auto napsaný na známýho v Nemecku a udělat si jen smlouvu o prodeji, pronájmu atd. Ale auto musí zůstat na Německých spz, když pomineme ceny pov. ručení a pojištění, myslim že naši policajti když tě uvidí, tak si tě vždy rádi zastaví. :)

Uživatelský avatar
WilD
Příspěvky: 3765
Registrován: 11. 07. 2008 22:50
Bydliště: Praha-Vysočany(720676062)

Příspěvek od WilD » 26. 01. 2011 20:04

Mišánek: Tuto variantu jsem zkoumal jako první...všechno v poho až do doby než to chceš přihlásit u nás. Protože to, že je to schváleno v reichu pro ČR nic moc neznamená. Automobil není shodný s typem schváleným pro provoz v ČR, čímž to prostě hasne...a nepřihlásíš to tu...

Takže asi nezbývá než společnost Helpreg (pana Stehlíka a spol. :) ) přinutit ke spolupráci a nebo si holt nechat roztrhat rodnej list... :?

E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 26. 01. 2011 20:06

Jo tak, měl jsem za to, že Hanis si tehdy takto svou E30 přivezl s tím, že tam má ofiko cestou zapsaný jiný motor, který se do E30 standarně nikdy nedával. Nicméně asi se kdyžtak vyjádří sám, možná si to jenom blbě pamatuju
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 26. 01. 2011 21:06

S německým TUVem je to právě tak, že vozidlo přijde o ABE (což je evropská homologace). ABE je podmínka proto, aby se dalo vozidlo u nás přihlásit. Co jsem se dozvěděl od DE sousedů, tak při zástavbě třeba V8 a následným schválením TUVem se výrobcem vozidla stáváte vy a můžete si to pojmenovat třeba "peklostroj V8" a tím pádem to ani žádnou evropskou homologaci mít nemůže. Stehlík pochybuju, že bude chtít mít s tímhle něco společnýho. Jak má motor zapsaný Hanis tady zveřejňovat nebudu, to může udělat on sám, pokud bude chtít. Jediný co snad můžu prozradit je, že V8 touto cestou zapsat nepůjde. Jedna varianta mě napadá, ale moc se mi do ní nechce. A to je zbalit si svých pár švestek, dát je do kufru u kábra a vyrazit směr západ a do tohodle kocourkova se už nevracet.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
icecold
Příspěvky: 734
Registrován: 29. 12. 2009 17:11
Bydliště: Měřín

Příspěvek od icecold » 26. 01. 2011 21:44

Takže když dovezu z Reichu řekněme třicu s V8 se schváleným TUV atd sem tak ji nepůjde legálně přihlásit u nás. Rozumim správně?
e36 Lego Packet

Uživatelský avatar
člen E30.cz
Příspěvky: 4253
Registrován: 15. 04. 2008 15:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od » 26. 01. 2011 21:54

Takže varianty:

1: Vysrat se na to a prodat Třícu
2: Skočit z Nuseláku
3: Koupit Corvettu a dát do ní kompresor
4: Do smrti jezdit s M20B25 s čip tuningem
5: Do smrti jezdit s V8, S50 či turbem... a mít sevřené pulky... i když u toho turba míň ?? :wink: :lol:

Uživatelský avatar
KEAN
člen E30.cz
Příspěvky: 1138
Registrován: 15. 06. 2006 08:17
Bydliště: D1 66km

Příspěvek od KEAN » 26. 01. 2011 21:57

BOOST píše: A to je zbalit si svých pár švestek, dát je do kufru u kábra a vyrazit směr západ a do tohodle kocourkova se už nevracet.
a v německu se nezastavuj, pokračuj dalej na západ :lol:

Kdybych nečekal rodinu, silně bych o tom uvažoval.

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 26. 01. 2011 22:03

icecold píše:Takže když dovezu z Reichu řekněme třicu s V8 se schváleným TUV atd sem tak ji nepůjde legálně přihlásit u nás. Rozumim správně?
Rozumíš tomu naprosto správně. :wink:
Pů píše:Takže varianty:

1: Vysrat se na to a prodat Třícu
2: Skočit z Nuseláku
3: Koupit Corvettu a dát do ní kompresor
4: Do smrti jezdit s M20B25 s čip tuningem
5: Do smrti jezdit s V8, S50 či turbem... a mít sevřené pulky... i když u toho turba míň ?? :wink: :lol:
S tím turbem si nejsem jistej, ale o moc rozdílný proti V8 nebo S50 to asi nebude. :lol:
KEAN píše: a v německu se nezastavuj, pokračuj dalej na západ :lol:

Kdybych nečekal rodinu, silně bych o tom uvažoval.
To myslíš kam? Francie, Španělsko? To si myslím moc dobrý varianty teda nejsou.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
KEAN
člen E30.cz
Příspěvky: 1138
Registrován: 15. 06. 2006 08:17
Bydliště: D1 66km

Příspěvek od KEAN » 26. 01. 2011 22:16

To s tím západem neber tak vážně, proto tam ten smajl.
Každopadně ve srovnání s ČR se maj lidi v plno zemích lépe. A být mladší, chtěl bych nějakou okusit. To už je ale uplně jiné tema....

A tys za ten podzim nedojel ani 30km na pokec natož někam dál :lol:

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 26. 01. 2011 22:51

KEAN píše:To s tím západem neber tak vážně, proto tam ten smajl.
Každopadně ve srovnání s ČR se maj lidi v plno zemích lépe. A být mladší, chtěl bych nějakou okusit. To už je ale uplně jiné tema....

A tys za ten podzim nedojel ani 30km na pokec natož někam dál :lol:
JJ to máš pravdu.
Na podzim jsem jezdil všude možně, ale tam k vám jsem se nějak nedostal, navíc je tam celkem horká půda, pokud jde o BMW. :lol:
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
kouBaMW
Příspěvky: 7094
Registrován: 09. 03. 2007 22:35
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kouBaMW » 27. 01. 2011 16:58

je to tak, v automotorevue ukazovali jednou takoveho sikovneho automechanika co mel svuj servis, vyrobil si svoje priblizovadlo, ale pekne udelane (neco jako caterham atd...), chtel jich vyrabet porad a prodavat no a kvuli nakladum na homologaci ktere presahovali vyrobni hodnotu auta se na to vysral, homologoval jen jedno pro sebe a bylo..

Golfik
Příspěvky: 1013
Registrován: 25. 10. 2009 23:25

Příspěvek od Golfik » 27. 01. 2011 20:36

Prostě klasika...Czech banana republic...tohle o nás říkaj němci a zrovna nedávno jsem se o něčem podobným bavil se šefem (pracuju v německý firmě která dělá v automobilovým průmyslu dá se říct). No a nebojím se říct že v tomhle a podobnejch manýrech jako ekopoplatky apod. má prsty slavná česká(v uvozovkách) Škodovka která si pořád myslí že tady má jakejsi monopol a nejraději by byli kdyby si každej koupil Fabii-ještě nejlíp v nějaký speciální český edici jako byl junior a za cenu za kterou by za hranicema koupili úplně jinak vybavený auto...

Uživatelský avatar
Zavarenec
Brázdim Škarpovič
Příspěvky: 7772
Registrován: 23. 09. 2005 12:59
Bydliště: P9

Příspěvek od Zavarenec » 27. 01. 2011 21:54

A nejhorší na tom je, že Škoda auto tu "monopol" má :lol:

Stačí se podívat na % registrací nových vozidel v ČR - vždy jednoznačně až první s výrazným náskokem... :roll:
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 27. 01. 2011 21:57

Zavarenec píše:Stačí se podívat na % registrací nových vozidel v ČR - v
ani se nemusím divat do registru , stačí když se podívam na parkoviště před kralikárnou :roll:

každopádně škoda tohoto kocourkova u nás , na brněnským magorátě sem našel človka co má na starosti indivduální schválení , ale nějak nebyl volná chvíle se tam stavit a poptat se :)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Exclusive
Příspěvky: 1056
Registrován: 27. 07. 2006 11:30
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od Exclusive » 27. 01. 2011 22:13

spousta zajímavých a užitečných informací o té naší zas**né legislativě. Nemá smysl nic dalšího říkat, vše už bylo řečeno a souhlasím s tím. Pokud nemáš auto 100% v serii, tak máš jen problémy.
Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 27. 01. 2011 22:47

no, rozhodne je i jinde hur.. dost mozna by vetsina zapadne prchajicich emigrantu ztratila iluze a vratila by se zpatky, anebo by tahla stale dal na zapad jak ve filmu "Podivne dedictvi" :)

porad jsme JEN 20 let po totalite.. s Nemeckem se jaksi nemuzem srovnavat.. Padlo tady, ze TUV stoji nemce par eur.. NJN, ale kdyz tam nemec prijede, pravdepodobne ta zastavba za neco stoji, protoze nemci na to maji ne jen finance, ale i naturu v tom, jak se o majetek starat, maji tak nejak jinou. Tim chci rict, ze ta stavba je zrejme stala vic nez motor,prevodovka,kardan a zirafa...

Tezko si pak predstavit, ze by se nekdo pustil do podnikani (hypoteticky) ve forme udelovani schvaleni "home made" prestavebam a defacto k prevzeti bremen v dusledku zavineni nejakych dopravnich nehod a skod. Asi by se jim to nevyplatilo delat za tech par eur, kor kdyby jim tam za rok prijela hrstka lidi s doresenymi, poctivymi stavbami.

V tomto kontextu bych poukazal na nezanedbatelnou neschopnost legalne prolezt STK tady u nas:) - a to se jedna o seriova auta...

stojim si za tim, ze uroven jednotlivych zemi, jak moralni, kulturni, tak i politicka je dana prave povahou a kvalitou naroda v ni zijici... smirme se s tim

Uživatelský avatar
Exclusive
Příspěvky: 1056
Registrován: 27. 07. 2006 11:30
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od Exclusive » 27. 01. 2011 22:55

nějaký čas už opravuju rakušákům auta a asi by ses divil v jakém tech. stavu je mají, v mnoha případech si s těma našima nic vyčítat nemůžou.
Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e

Odpovědět