
Našel jsem, že legalizaci takové přestavby řeší zákon č. 56/2001 Sb. Takový úkon se jmenuje individuální přestavba a může jít o:
* změnu druhu pohonu nebo typu motoru
* změnu karoserie, pérování a kol vedoucí ke změně povoleného zatížení
* změnu druhu karoserie nebo nástavby, pro které se mění účel a způsob použití vozidla
* změnu kategorie vozidla
U výměny motoru za jiný, po vás ouřada bude chtít pravděpodobně následující věci:
-plnění emisí škodlivin
-vnějšího hluku
-provozní hmotnosti
-spotřeby paliva
-Při změně výkonu nebo provozní hmotnosti je nutné v řadě případů počítat dále se zkouškami brzd, maximální rychlosti a dle typu nového motoru i se zkouškami elektromagnetické kompatibility.
-dále dle svého uvážení může požadovat
doložení např. odrušení, uchycení motoru, kontrolu jízdních
vlastností (vyhýbací manévr dle ISO norem). Stejně tak uředník ma právo požadovat stanovisko výrobce vozidla k zamýšlené přestavbě.
No a pro ukázku přibližné ceny požadovaných úkonů z českého zastoupení TÜV, Dekra na tom bude asi podobně:

emise - 8 tis. Kc
hluk - 8 tis. Kc
brzdy - 5 tis. Kc
odruseni - 5 tis. Kc
hmotnosti - 3.5 tis. Kc
uchyceni motoru - 30 tis. Kc
jizdni vlastnosti - 40 tis. Kc
spotreba paliva - 7 tis. Kc, ale treba i jen 650,- Kc
max. rychlost - 5 tis. Kc, ale treba tez za 650,- Kc
Samozrejme, pokud bude mit urednik jine nez standardni poozadavky,
muze se cena menit, vetsinou vsak smerem nahoru.
Takže ve finále se cena legalizace může vyšplhat cca. na 120tKč.

Pro porovnání zde uvedu, jak taková věc probíhá u sousedů směrem na západ. Než začnete stavět, můžete si zajet za technikem na TÜV a přestavbu s ním probrat, přičemž on vám poradí, jak postupovat u jednotlivých bodů zástavby, aby potom se zapsáním nebyl problém. Během stavby se můžete kdykoliv přijet poradit. Po dokončení zástavby zajedete na TÜV, oni vám přestavbu prohlédnou, pokud je to bez problémů, tak schválí, případně napíšou připomínky, co máte předělat a přijedete na repete. Ve finále zaplatíte od 250 do 300eur a odjíždíte vysmátí s legálně zapsanou např. V8 pod kapotou.
Co k tomu dodat? Napadla mě jedna věta z černých baronů, když Postránecký přijel na nečekanou kontrolu a po zjištění skutečného stavu jí pronesl: "Chce se mi zvracet."
