
Motor M50B25 non VANOS, 266 000 km, olej: 10W40 TOTAL výměna pravidelně po 10 000km, šetrné zacházení za studena, no a problém spočívá v tom, že po zkoro každém studeném startu, cvaká hydraulické zdvihátko neznámo kde-na jakém válci



Jako nápad dobrej, logiku to má, ale četl jsem už pár článků o tom jak je proplachování starého motoru nebezpečné, údajně (jedna paní povídalaweNTyll píše:Po koupi auta do vsech motoru davam pred vymenou oleje CRC 335125(podle cisla najdes v Elitu) a zatim vzdycky to celkem uspesne nejen hydra slusne protahlo a umlcelo. Ten humus co pak vypustis i z relativne cisteho motoru je celkem sila. Kdyz to nepomuze, pak uz se rozebirani a vymene nevyhnes.
To je myslim dobra, hodne vypovidajici metoda.Tony píše:Asi to není moc fundovaná metoda, ale kdysi jsem to zkoušel tak, že jsem měl povolený (vyšroubovaný) šrouby z ventilovýho víka, nechal jsem motor protočit, pak jsem víko sundal a zkoušel kterej hydroštel jde volně zmáčknout. Samozřejmě nesmí bejt ten danej ventil stalčenej, takže vyzkoušíš ty volný, otočíš motorem a vyzkoušíš ostatní.
Kdysi jsem koupil auto se dvěma pomíchanýma sadama hydroštelů a tímhle způsobem jsem dal dohromady jednu sadu zdravých a jednu sadu nemocných, takže se dá říct, že to s trochou štěstí funguje. A pokud se to někomu nelíbí, může koupit všechny nový(což bych stejně doporučoval, protože teď vyměníš dva a za pár měsíců budeš hledat další dva špatný až stejně postupně vyměníš všechny)
tady ale M40 nikdo neresiLukša píše:nebo odstavit auto, nechat pročistit štely (nejlíp ultrazvukem), tedy zjistím, že tři štely nejdou stlačit, osm vahadel vydřených, což už je celkem investice, navíc nevíš, jak je na tom hlava, ventily, gufírka, tak si dobře promysli, jestli má m40 vůbec smysl a oplatí se repasovat hlavu....
Jo, zvrhnout tam technickej benzín...MarfyE34 píše:Dnes jsem si četl na BMW Foru, že lépe než kdejaký čistič motoru, pomůže nalití půl litru technického benzínu do oleje před jeho výměnou, nevím ale zdá se mě to jako kravina, co vy na to???
http://www.bmwforum.cz/bmw-5er-f15/dota ... 43-10.html
i to tvrzení s těma olejovýma vložkama od Febi, nebo Starlinu že by neplnili svou funkci (filtraci) tak dobře jako třeba filtr od Manna se mě moc nezdá, myslím že zrovna u olejové vložky filtru je fuk co je to za výrobce, pokud se shoduje rozměr (typ)
joMarfyE34 píše:Myslel jsem si to........
jinak mám ještě jeden (asi hloupý dotaz) když jsem svou E34 koupil tak jsem z mladické nerozvážnostido motoru lil origo BMW olej Castrol 5W30, mohlo mít použití tohoto oleje v motoru za následek to cvakání hydraulického zdvihátka při studeném motoru jak popisuji v tomto topicu ???