Motor M50B25 non VANOS, 266 000 km, olej: 10W40 TOTAL výměna pravidelně po 10 000km, šetrné zacházení za studena, no a problém spočívá v tom, že po zkoro každém studeném startu, cvaká hydraulické zdvihátko neznámo kde-na jakém válci
Identifikace hlučného hydraulického zdvihátka-jak?
- MarfyE34
- Příspěvky: 1144
- Registrován: 01. 05. 2007 12:58
- Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)
Identifikace hlučného hydraulického zdvihátka-jak?
Hoj, vím že existuje fce HLEDAT ovšem nenašel jsem nikde odpověď na můj dotaz tak to zkusím nyní tady v tomto možná brzo vymazaném tématu
Motor M50B25 non VANOS, 266 000 km, olej: 10W40 TOTAL výměna pravidelně po 10 000km, šetrné zacházení za studena, no a problém spočívá v tom, že po zkoro každém studeném startu, cvaká hydraulické zdvihátko neznámo kde-na jakém válci
prostě je dost problém zjistit, které přesně zdvihátko si již neudrží olejovou náplň při delším odstavení auta (momentálně stačí i jeden den) a po startu cvaká, resp. od studeného startu cvaká až do doby než se motor ohřeje na budíkovou hodnotu- nad to modré políčko na začátku ukazatele teploty- poté stichne a za provozní teploty motoru již cvaká minimálně, ale stejně cvaká! Čili je zralé na výměnu, ale přeci jen měnit všechny zdvihátka na 24 ventilovém motoru se mé lakomé peněžence nechce
máte někdo nějakou zkušenost tady s tímto???? Na mém exexex Citroenu XM 2.1 TD cvakal též "hydroštel" a pan mekánik vzal ze skladu podivnou nádobu s kapalinou, kterou nalil do oleje a zázrak, hydro přestalo cvakat, po krátké době se vyměnil olej a od té doby klid, ovšem po přečtení pár článků a zmoudření oproti době mých Citroenů se do této akce s mou E34 bojím pustit..... Co vy na to jako odborníci??? Děkuji za reakce hoši... 
Motor M50B25 non VANOS, 266 000 km, olej: 10W40 TOTAL výměna pravidelně po 10 000km, šetrné zacházení za studena, no a problém spočívá v tom, že po zkoro každém studeném startu, cvaká hydraulické zdvihátko neznámo kde-na jakém válci
Po koupi auta do vsech motoru davam pred vymenou oleje CRC 335125 (podle cisla najdes v Elitu) a zatim vzdycky to celkem uspesne nejen hydra slusne protahlo a umlcelo. Ten humus co pak vypustis i z relativne cisteho motoru je celkem sila. Kdyz to nepomuze, pak uz se rozebirani a vymene nevyhnes.
S tim stetoskopem se trefis dost dobre, kdyz uz ne presne na ten hlucny hydrostel tak zuzis okruh podezrelych dost zasadne.
S tim stetoskopem se trefis dost dobre, kdyz uz ne presne na ten hlucny hydrostel tak zuzis okruh podezrelych dost zasadne.
Asi to není moc fundovaná metoda, ale kdysi jsem to zkoušel tak, že jsem měl povolený (vyšroubovaný) šrouby z ventilovýho víka, nechal jsem motor protočit, pak jsem víko sundal a zkoušel kterej hydroštel jde volně zmáčknout. Samozřejmě nesmí bejt ten danej ventil stalčenej, takže vyzkoušíš ty volný, otočíš motorem a vyzkoušíš ostatní.
Kdysi jsem koupil auto se dvěma pomíchanýma sadama hydroštelů a tímhle způsobem jsem dal dohromady jednu sadu zdravých a jednu sadu nemocných, takže se dá říct, že to s trochou štěstí funguje. A pokud se to někomu nelíbí, může koupit všechny nový
(což bych stejně doporučoval, protože teď vyměníš dva a za pár měsíců budeš hledat další dva špatný až stejně postupně vyměníš všechny)
Kdysi jsem koupil auto se dvěma pomíchanýma sadama hydroštelů a tímhle způsobem jsem dal dohromady jednu sadu zdravých a jednu sadu nemocných, takže se dá říct, že to s trochou štěstí funguje. A pokud se to někomu nelíbí, může koupit všechny nový
Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.
608 / 057 967
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.
608 / 057 967
- MarfyE34
- Příspěvky: 1144
- Registrován: 01. 05. 2007 12:58
- Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)
Jako nápad dobrej, logiku to má, ale četl jsem už pár článků o tom jak je proplachování starého motoru nebezpečné, údajně (jedna paní povídalaweNTyll píše:Po koupi auta do vsech motoru davam pred vymenou oleje CRC 335125(podle cisla najdes v Elitu) a zatim vzdycky to celkem uspesne nejen hydra slusne protahlo a umlcelo. Ten humus co pak vypustis i z relativne cisteho motoru je celkem sila. Kdyz to nepomuze, pak uz se rozebirani a vymene nevyhnes.
Nazory se na to urcite ruzni, popsal jsem ti jenom co delavam a nebyl s tim nikdy problem. Jestli to nekdy spusti nejaky retez vyseru tak by se ta vec podelala stejne driv nebo pozdej taky a urcite by za to nemohl jenom vyplach.
Jestli chces, dej si pak vymenu oleje za polovicni interval anebo alespon vymen filtr.
Jestli chces, dej si pak vymenu oleje za polovicni interval anebo alespon vymen filtr.
cvakací hydro nejen, že je to nepříjemný, když si jedu ve svým opečovávanym BMW po ránu a všichni koukaj co to tak cvaká..ale nestíhá vymezovat vůli, tudíž se říkalo že to postupně vymlacuje vahadla/vačku...jinak poslechem nějakou tyčí (násada od koštěte je dobrá) by šlo lokalizovat u jakýho válce to je - no a tam bych vyměnil všechny 4 (podle mě stojej cca á 300,-) a je vystaráno.
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
no to že to není 10w40 ale 15w40 ti podle mě moc nepomůže - spíše uškodí... co vím já tak první číslice (ta před w) je viskozita oleje za "studena" přičemž čím nižší číslo, tím je olej "tekutější" a tím pádem dřív za nízkých teplot začíná mazat. druhé číslo (to za w) je viskozita "za tepla" tedy při provozní teplotě motoru - čím vyšší, tím je zase olej "hustší" a nehrozí to, že by se porušil olejový film na třených součástech.
pokud bys tedy chtěl hustší olej tak bych zkusil třeba 10w50 nebo 5w50 (ten ale asi bude o dost dražší) -pro ilustraci a lepší pochopení toho co tu píšu se mrkni na tohle:
http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=mot_visko
a pak si můžeš pohrát tady s touhle názornou ukázkou:
http://www.aral.cz/lub-viskozimetr.php
pokud bys tedy chtěl hustší olej tak bych zkusil třeba 10w50 nebo 5w50 (ten ale asi bude o dost dražší) -pro ilustraci a lepší pochopení toho co tu píšu se mrkni na tohle:
http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=mot_visko
a pak si můžeš pohrát tady s touhle názornou ukázkou:
http://www.aral.cz/lub-viskozimetr.php
To je myslim dobra, hodne vypovidajici metoda.Tony píše:Asi to není moc fundovaná metoda, ale kdysi jsem to zkoušel tak, že jsem měl povolený (vyšroubovaný) šrouby z ventilovýho víka, nechal jsem motor protočit, pak jsem víko sundal a zkoušel kterej hydroštel jde volně zmáčknout. Samozřejmě nesmí bejt ten danej ventil stalčenej, takže vyzkoušíš ty volný, otočíš motorem a vyzkoušíš ostatní.
Kdysi jsem koupil auto se dvěma pomíchanýma sadama hydroštelů a tímhle způsobem jsem dal dohromady jednu sadu zdravých a jednu sadu nemocných, takže se dá říct, že to s trochou štěstí funguje. A pokud se to někomu nelíbí, může koupit všechny nový(což bych stejně doporučoval, protože teď vyměníš dva a za pár měsíců budeš hledat další dva špatný až stejně postupně vyměníš všechny)
Jinak zmena oleje neresi pricinu, jedine pokud tam je fakt olej, ktery tam nema co delat a to vetsinou poznas, ze rachtaji vsechny hydrostely a ne jen sem tam nektery.
Jeste nazorna ukazka jak hydrostel funguje http://www.motoetc.com/home/2010/03/hyd ... e-lifters/
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
tady ale M40 nikdo neresiLukša píše:nebo odstavit auto, nechat pročistit štely (nejlíp ultrazvukem), tedy zjistím, že tři štely nejdou stlačit, osm vahadel vydřených, což už je celkem investice, navíc nevíš, jak je na tom hlava, ventily, gufírka, tak si dobře promysli, jestli má m40 vůbec smysl a oplatí se repasovat hlavu....
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
V M40 by taky hned tak nic nezarostlo a nevydrelo by se kdyby olejove kanaly a sprchovani vacice bylo super ciste a tim padem funkcni, holt detske nemoci hydrostelovani. Zpatky tezko zasadne ovlivnit, casto je pozde. M40 mam v tricitce a zrovna typicky projev "sici stroj" jsem zatim nezaznamenal a to mam myslim treti tricu s timto motorem. Asi mam na ne stesti, musel jsem se jim na motoru ve vsech ohledech daleko min venovat nez kazde M20.
- MarfyE34
- Příspěvky: 1144
- Registrován: 01. 05. 2007 12:58
- Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)
Dnes jsem si četl na BMW Foru, že lépe než kdejaký čistič motoru, pomůže nalití půl litru technického benzínu do oleje před jeho výměnou, nevím ale zdá se mě to jako kravina, co vy na to???
http://www.bmwforum.cz/bmw-5er-f15/dota ... 43-10.html
i to tvrzení s těma olejovýma vložkama od Febi, nebo Starlinu že by neplnili svou funkci (filtraci) tak dobře jako třeba filtr od Manna se mě moc nezdá, myslím že zrovna u olejové vložky filtru je fuk co je to za výrobce, pokud se shoduje rozměr (typ)
http://www.bmwforum.cz/bmw-5er-f15/dota ... 43-10.html
i to tvrzení s těma olejovýma vložkama od Febi, nebo Starlinu že by neplnili svou funkci (filtraci) tak dobře jako třeba filtr od Manna se mě moc nezdá, myslím že zrovna u olejové vložky filtru je fuk co je to za výrobce, pokud se shoduje rozměr (typ)
Jo, zvrhnout tam technickej benzín...MarfyE34 píše:Dnes jsem si četl na BMW Foru, že lépe než kdejaký čistič motoru, pomůže nalití půl litru technického benzínu do oleje před jeho výměnou, nevím ale zdá se mě to jako kravina, co vy na to???
http://www.bmwforum.cz/bmw-5er-f15/dota ... 43-10.html
i to tvrzení s těma olejovýma vložkama od Febi, nebo Starlinu že by neplnili svou funkci (filtraci) tak dobře jako třeba filtr od Manna se mě moc nezdá, myslím že zrovna u olejové vložky filtru je fuk co je to za výrobce, pokud se shoduje rozměr (typ)
Pan bmw4ever je velký inteligent.
Ani ho nemusím moc lustrovat, stačí tohle:
"..Jinak slovo "tuning" vzniklo ve Spojených státech a má značit vylepšení vozidla..."
"..Spotřeba se vypočítává z poměrů rychlosti, polohy plynového pedálu a doby otevření jednotlivých vstřiků, .."
* * *
Ten chlap mele směsi polopravd a srágor, nebrat vážně.
----------------
Filtrační vložka od Starline nevím, jak je kvalitní. Pokud bude v krámu MANN, Champion, Bosch, FRAM nebo i jugoslávskej FRAD, asi vezmu něco z toho, jelikož vím, že se pod značkou Starline objevily na trhu atrapy náhradních dílů.
.
- MarfyE34
- Příspěvky: 1144
- Registrován: 01. 05. 2007 12:58
- Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)
Myslel jsem si to........
jinak mám ještě jeden (asi hloupý dotaz) když jsem svou E34 koupil tak jsem z mladické nerozvážnosti
do motoru lil origo BMW olej Castrol 5W30, mohlo mít použití tohoto oleje v motoru za následek to cvakání hydraulického zdvihátka při studeném motoru jak popisuji v tomto topicu ???
Jo a co se té vložky týče teď jsem koupil jednu od firmy Purflux
no nevypadá zmetkovitě ale do koše čistá určo nepůjde, risknu to 
jinak mám ještě jeden (asi hloupý dotaz) když jsem svou E34 koupil tak jsem z mladické nerozvážnosti
Jo a co se té vložky týče teď jsem koupil jednu od firmy Purflux
Naposledy upravil(a) MarfyE34 dne 02. 05. 2011 19:22, celkem upraveno 1 x.
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
joMarfyE34 píše:Myslel jsem si to........
jinak mám ještě jeden (asi hloupý dotaz) když jsem svou E34 koupil tak jsem z mladické nerozvážnostido motoru lil origo BMW olej Castrol 5W30, mohlo mít použití tohoto oleje v motoru za následek to cvakání hydraulického zdvihátka při studeném motoru jak popisuji v tomto topicu ???


