Omlouvám se BOOSTovi, ale třeba by ho to taky mohlo zajímat. Nakonec ať nejsem tak od tématu, dám za příklad jeho vůz

Když to bude chtít smazat, smažeme to. Zkušenost mám jen takovou jak to chodí v našem okrese, tudíž jestli to v Praze dělají jinak, opravdu netuším. Když jsem tam ještě před 6ti lety sloužil na nehodách, bylo to obdobné.
Rozdělím to do několika verzí :
1) Malá dopravní nehoda, viník s 340iC E30. (bez zranění, škoda do 100tis.)
- pokud bude policista aktivnější, může provést kontrolu celého vozidla. Tj. pneumatiky, pov. výbava, motor, rok výroby, atd. V podstatě totéž, co se dělá při silničních kontrolách. Na zavinění dopravní nehody či vyplácení škody pojišťovnou to však nemá žádný vliv, pojišťovnu zajímá zaplacené povinné ručení. Vozidlo viníka si nikdo z pojišťovny fotit nebude (pokud samozřejmě nebude uplatňovat škodu na havarijním pojištění, pak je věc jiná).
2) Malá dopravní nehoda, poškozený v 340iC E30. (bez zranění, škoda do 100tis.)
- s policistou je to obdobé jako ve verzi 1. S vyplácením pojišťovnou je to však počátek problému. Vzhledem k tomu, že jim jde o vyplacení mnohdy nemalé částky, snaží se na autě najít cokoliv, kvůli čemu by nemuseli škodu vyplácet. Mnohdy se mi stalo, že pojišťovna posílá žádost o informace z dopravní nehody ohledně dalších potřebných údajů. Při ohledáváním likvidátorem taktéž chtějí otevřít kapotu a vidět i VINko. Tudíž tady bych byl já osobně na pozoru.
3) Velká dopravní nehoda, viník s 340iC E30 (zranění nebo škoda nad 100tis.,atd.)
- s policistou je to zase obdobné. Ohledávání dopravní nehody se však dělá podrobněji, z důvodu sepsání "ohledání místa dopravní nehody" do protokolu o nehodě v silničním provozu, který se po dokončeném šetření (zák. lhůta 30dnů u přestupku, 60 dnů u trest. činu) odesílá na úřad nebo SKPaV. Na motor se tam bezvšak nekouká, maximálně leží-li 50m od vozidla

Pojišťovnu to také nezajímá jako ve verzi jedna. Problémem by však v tomto případě mohlo být to, kdyby řidič E30ky při nehodě zemřel. Každý řidič a účastník DN totiž do protokolu podává vysvětlení, že vozidlo bylo před jízdou v řádném technickém stavu a že neuplatňuje technickou závadu. Vzhledem k tomu, že pan Mrtvý už nic neřekne, vozidlo se zajišťuje, předává soudnímu znalci, který vypracuje znalecký posudek o stvu vozidla. V tomto případě je velká pravděpodobnost, že by mohlo dojít k tomu, že něco zjistí. Následně by mohl být problém zase s vyplácením některých pojistných událostí - protože pojišťovny jsou prostě kriplové. Avšak zase mám zkušenost takovou, že znalec je taky jen Čech co každou svojí práci se snaží ojebat a tak se mi nestalo, že bych někdy měl něco ve znaleckým posudku o motoru. Mám tam na fotkách brzdy, uchycení kol, stav pneu, stav interiéru, apod., ale o motoru jsem tam zatím neměl ani zmínku. Je to však ale možná tím, že jsem ještě neměl mrtvého závodníka v 340iC E30
4) Velká nehoda s poškozeným v 340iC E30
- spojení případu 2 s případem 3. S vyplácením pojistky by mohl být problém, v případě že poškozený zemře, mohl by být problém jak s vyplácením, tak se znaleckým posudkem. Ovšem o mrtvých jen dobře, tudíž na hřbitov mu nikdo vyčíslení škody dávat nebude.
Když to shrnu jak to vidím já ze své zkušenosti :
- když odřete někomu nárazník nebo někoho zabijete, je v principu každému jedno, čím jste to provedli. Když někdo odře nárazník Vám nebo Vás zabije, novej lak na nárazník ani hřebíky do rakve Vám pojišťovna nemusí zaplatit, avšak tento případ jsem já za 6 let ještě nezažil.
Já vim, je to dlouhý, ale chtěli jste to po mě
