Přestavby motorů a legalita

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
člen E30.cz
Příspěvky: 4253
Registrován: 15. 04. 2008 15:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od » 08. 11. 2010 22:31

douby píše:
Pů píše:
douby píše:Mam s tim osobni zkusenost,ale nebudu to prezentovat verejne na foru... Treba nekdz na sraze.
A dobrou zkušenost Douby ? nebo špatnou ?
Ale tak uz je to nejakej patek ulezene, tak to asi muzu na net hodit. Ve stredu v praci naskenuju spis DN a dam to do sveho threadu. Nastesti si typ motoru nikdy nevyfotili.
ok :wink:

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 09. 11. 2010 09:39

Omlouvám se BOOSTovi, ale třeba by ho to taky mohlo zajímat. Nakonec ať nejsem tak od tématu, dám za příklad jeho vůz :) Když to bude chtít smazat, smažeme to. Zkušenost mám jen takovou jak to chodí v našem okrese, tudíž jestli to v Praze dělají jinak, opravdu netuším. Když jsem tam ještě před 6ti lety sloužil na nehodách, bylo to obdobné.

Rozdělím to do několika verzí :

1) Malá dopravní nehoda, viník s 340iC E30. (bez zranění, škoda do 100tis.)
- pokud bude policista aktivnější, může provést kontrolu celého vozidla. Tj. pneumatiky, pov. výbava, motor, rok výroby, atd. V podstatě totéž, co se dělá při silničních kontrolách. Na zavinění dopravní nehody či vyplácení škody pojišťovnou to však nemá žádný vliv, pojišťovnu zajímá zaplacené povinné ručení. Vozidlo viníka si nikdo z pojišťovny fotit nebude (pokud samozřejmě nebude uplatňovat škodu na havarijním pojištění, pak je věc jiná).

2) Malá dopravní nehoda, poškozený v 340iC E30. (bez zranění, škoda do 100tis.)
- s policistou je to obdobé jako ve verzi 1. S vyplácením pojišťovnou je to však počátek problému. Vzhledem k tomu, že jim jde o vyplacení mnohdy nemalé částky, snaží se na autě najít cokoliv, kvůli čemu by nemuseli škodu vyplácet. Mnohdy se mi stalo, že pojišťovna posílá žádost o informace z dopravní nehody ohledně dalších potřebných údajů. Při ohledáváním likvidátorem taktéž chtějí otevřít kapotu a vidět i VINko. Tudíž tady bych byl já osobně na pozoru.

3) Velká dopravní nehoda, viník s 340iC E30 (zranění nebo škoda nad 100tis.,atd.)
- s policistou je to zase obdobné. Ohledávání dopravní nehody se však dělá podrobněji, z důvodu sepsání "ohledání místa dopravní nehody" do protokolu o nehodě v silničním provozu, který se po dokončeném šetření (zák. lhůta 30dnů u přestupku, 60 dnů u trest. činu) odesílá na úřad nebo SKPaV. Na motor se tam bezvšak nekouká, maximálně leží-li 50m od vozidla :) Pojišťovnu to také nezajímá jako ve verzi jedna. Problémem by však v tomto případě mohlo být to, kdyby řidič E30ky při nehodě zemřel. Každý řidič a účastník DN totiž do protokolu podává vysvětlení, že vozidlo bylo před jízdou v řádném technickém stavu a že neuplatňuje technickou závadu. Vzhledem k tomu, že pan Mrtvý už nic neřekne, vozidlo se zajišťuje, předává soudnímu znalci, který vypracuje znalecký posudek o stvu vozidla. V tomto případě je velká pravděpodobnost, že by mohlo dojít k tomu, že něco zjistí. Následně by mohl být problém zase s vyplácením některých pojistných událostí - protože pojišťovny jsou prostě kriplové. Avšak zase mám zkušenost takovou, že znalec je taky jen Čech co každou svojí práci se snaží ojebat a tak se mi nestalo, že bych někdy měl něco ve znaleckým posudku o motoru. Mám tam na fotkách brzdy, uchycení kol, stav pneu, stav interiéru, apod., ale o motoru jsem tam zatím neměl ani zmínku. Je to však ale možná tím, že jsem ještě neměl mrtvého závodníka v 340iC E30 :)

4) Velká nehoda s poškozeným v 340iC E30
- spojení případu 2 s případem 3. S vyplácením pojistky by mohl být problém, v případě že poškozený zemře, mohl by být problém jak s vyplácením, tak se znaleckým posudkem. Ovšem o mrtvých jen dobře, tudíž na hřbitov mu nikdo vyčíslení škody dávat nebude.

Když to shrnu jak to vidím já ze své zkušenosti :
- když odřete někomu nárazník nebo někoho zabijete, je v principu každému jedno, čím jste to provedli. Když někdo odře nárazník Vám nebo Vás zabije, novej lak na nárazník ani hřebíky do rakve Vám pojišťovna nemusí zaplatit, avšak tento případ jsem já za 6 let ještě nezažil.

Já vim, je to dlouhý, ale chtěli jste to po mě :)

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fuseon » 09. 11. 2010 09:54

Ak mozem este doplnit ako to bezi na Povazi na STK a EK, chodim tam dost casto s firemnymi autami, odkedy je motor ND, nikto nehladi pod kapotu stylom co tam mas, to by museli s modernych auta davat dole tie plasty a tie su blombovane kvoli zarukam a kade comu niekolko x rokov od kupy. STKčkou na Slovensku prejde auto aj s V8 aj s M30 bez problemov, horise je to z emisnou, ta sa da spravit cez znameho, ALE uz je aj stym problem, pretoze na vytlacenie protokolu musia mat grafy z pocitaca, teda auto musi byt fyzicky na mieste kontroly. ALE ak mate lepsieho znameho, dohodnete sa snim ze tam dovlecete kamarata s M20 ten namera hodnoty a papiere vytlaci pre vas. tak to funguje u nas, preto je dobre mat v zalohe nejaky startujuci vrak. Slubox bol s mojim autom na emisnej v septembri a z hodnot 0.2 az 1.3 moj 23 rocny motor s 300 000km vysiel na hodnote 0.3 scoh som bol mierne prekvapeny a zevraj aj ten merajuci, Co tym chcem povedat? Ze V8 xy Ventil ma mozno take emisie ako m20b25 s polozadretym motorom ( len priklad ze by tie hodnoty boli niekde pri 1.2 ) a aj tak by to auto preslo pretoze emisny limit splnilo, ALE to by ste museli vediet kolko sajrajtu to zo seba vypusta.
A vůbec všech investic do kábra je nesmysl. Buď to člověk chce a nebo ne a dál to nemá cenu řešit

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 09. 11. 2010 12:11

no, teď radši napíšu, co bych poradil někomu jinýmu - ale v případě nehody, kdy bych radil viníkovi a bylo tam těžké zranění nebo i horší věci, kór v případě, že bych viděl neobvykle hezký auto a mladšího řidiče (poškozeného), tak bych trval na důkladné prohlídce vozidla - od velikosti kol v TP až po kontrolu VIN motoru, možná i absenci nádobky ostřikovačů atd. -může to být třeba taky jediná cesta pro toho člověka z basy.
Mattyx níže - říkám, když budu radit člověku, kterej nehodu zavinil (ve firemní Octavii) a auto s velkými koly a jiným motorem bude tím poškozeným - prostě nezpůsobilé k provozu.
Naposledy upravil(a) KuaJa dne 09. 11. 2010 12:17, celkem upraveno 1 x.
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 09. 11. 2010 12:15

auto s velkymi koly , jinym motorem samo cloveka nezabije , vetsinou je chyba v mezikuse mezi pedalama a volantem ;) jinak tweety dik ;)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 09. 11. 2010 12:39

MattyX píše:auto s velkymi koly , jinym motorem samo cloveka nezabije , vetsinou je chyba v mezikuse mezi pedalama a volantem ;) jinak tweety dik ;)
kdy uz konecne dostane rozum, ze to cele neni o logice veci, ale prachach ktery nekdo musi nekomu zaplatit - nehody jsou business stejne jako jiny obchod (pominme etiku veci) a pokud neni auto zpusobile k provozu na verejnych pozemnich komunikacich (nezapsana kola, jiny motor apd.) tak jsi v pripade "pravnicke bitvy" v riti.
Mimochodem - auto napr. ztraci homologaci uz tim, ze si tam dam neschvaleny vyfuk (ktery ma vliv na nehodu vice nez zanedbatelny). Zeptejte se nekoho kdo tomu rozumi a vi o co jde.
Pravdu ma Kuaja :)
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 09. 11. 2010 12:50

Vasa píše:
MattyX píše:auto s velkymi koly , jinym motorem samo cloveka nezabije , vetsinou je chyba v mezikuse mezi pedalama a volantem ;) jinak tweety dik ;)
kdy uz konecne dostane rozum, ze to cele neni o logice veci, ale prachach ktery nekdo musi nekomu zaplatit - nehody jsou business stejne jako jiny obchod (pominme etiku veci) a pokud neni auto zpusobile k provozu na verejnych pozemnich komunikacich (nezapsana kola, jiny motor apd.) tak jsi v pripade "pravnicke bitvy" v riti.
Mimochodem - auto napr. ztraci homologaci uz tim, ze si tam dam neschvaleny vyfuk (ktery ma vliv na nehodu vice nez zanedbatelny). Zeptejte se nekoho kdo tomu rozumi a vi o co jde.
Pravdu ma Kuaja :)
jasan ze jde o prachy ;) ja mel spis na mysli jen ten princip veci no :)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 09. 11. 2010 13:38

KuaJa má samozřejmě pravdu, nicméně prvotní šetření provádí policie a to je kámen úrazu. Než se to od policie dostane někam na vyšetřovačku, potažmo k soudu, bude to s rychlostí nejrychlejšího kolegy trvat minimálně měsíc. Za tu dobu jako poškozený nechám auto ohledat likvidátorem, nechám si udělat nějakou fakturu na způsobenou škodu a auto nechám okamžitě "minimálně papírově" zlikvidovat. A pokud dojde na lámání chleba, odkud asi tak vzít informace o stavu vozidla před nehodou ?! Z fotek ? Nemyslím si že by to bylo nějak průkazné. A jak jsem řekl, ve znaleckém posudku je opravdu nulová informace o vypovídajícím technickém stavu vozidla.

Nicméně jak jsem psal výše. Rozhodně je větší průser ve vztahu poškozený a nelegální stavebnice než-li ve vztahu viník a nelegální stavebnice. Už u vyplácení pojistky může přijít problém.

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 09. 11. 2010 16:19

Vasa píše:kdy uz konecne dostane rozum, ze to cele neni o logice veci, ale prachach ktery nekdo musi nekomu zaplatit - nehody jsou business stejne jako jiny obchod (pominme etiku veci) a pokud neni auto zpusobile k provozu na verejnych pozemnich komunikacich (nezapsana kola, jiny motor apd.) tak jsi v pripade "pravnicke bitvy" v riti.
Mimochodem - auto napr. ztraci homologaci uz tim, ze si tam dam neschvaleny vyfuk (ktery ma vliv na nehodu vice nez zanedbatelny). Zeptejte se nekoho kdo tomu rozumi a vi o co jde.
Pravdu ma Kuaja :)
To, ze ma KuaJa pravdu ohledne toho jak vec dopadne legalne je jasne. Ale co tak nepominout etiku veci?! KuaJa uz tim co napsal pominul etiku veci...proto se taky bohuzel rika o pravnicich, co se rika. Kazdy takhle "pomine etiku veci" a pak to tu vypada jak to tu vypada. Nevim proc bych jako pravnik mel hovadsky obihajicimu "firemnimu oktavkarovi" radit to, co by mu poradil KuaJa, kdyz je evidentni, ze on za tu nehodu nese plnou odpovednost.
Zaver je ten, ze udelat to, co by udelal KuaJa je kravina. Bohuzel to tak dneska je bezne a dopadne cela vec samozrejme ve vas prospech jestlize se podle toho zachovate. To ale nic nemeni na tom, ze pomineme-li pro zmenu to, ze ja, jako poskozeny mam cukrikovou tricu na hadry a po tom jak jsem vylezl po pul roce z nemocnice jsem jeste buhvikomu zaplatil buhvikolik za NEzpusobenou skodu a to cestou za mrize, mam porad (rekneme objektivni) pravdu! A to proto, protoze jsem NEzpusobil ja onu nehodu tim, ze jsem mel obuty 225/40/16 misto 215/40/16, ani jsem ji NEzpusobil tim, ze jsem mel vzadu jiny nez seriovy tlumic vyfuk a dokonce jsem ji NEzpusobil ani tim, ze mam vepredu xenony, jelikoz jsem je mel nastaveny jako clovek a ne jako opice. A popravde nevim jak bych mohl v noci klidne spat s vedomim tohohle vseho, jako ten ktory s tou puvodni radou oktavkarovi prisel.
Uz ctyri roky co tu kravinu (pravo) studuju nepresel den, kdy jsem se sam sebe nezeptal kdy nastal ten moment ve kterem se pravo a jeho uplatnovani zmenilo z racionalni ochrany obcanu na nastroj sikany vychcanych vyjebancu.

Uživatelský avatar
ARMAN
člen E30.cz
Příspěvky: 8549
Registrován: 24. 07. 2004 14:55
Bydliště: Praha

Příspěvek od ARMAN » 09. 11. 2010 17:07

@pip - chce to klid, posledni dobou maš reakce na každou pitlovinu pomalu na půlstranky ;) jelikož to studuješ za chvili budeš rozdavat stejna moudra :twisted: pravnici na etiku a spravedlnost nehraji jen co se da dokazat nebo vyvratit na zakladě faktů, to bys měl jako budouci pravnik vědět a taky se možna zamyslet nad tim že bys měl studovat něco jineho
Obrázek

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 09. 11. 2010 17:12

pip píše:pravo...
Ja jen rikam, ze svet je takovy (bohuzel) jaky je a je potreba se preventivne branit i kdyz clovek nic neudelal. Je to svinstvo, ale je to tak. To, ze pravnici radi lidem jak ojebat ostatni je celkem prirozene - je to jejich prace. To jestli s tim umi nebo chteji zit je vec druha, ale prece nemuze pravnik jit proti svemu klientovi (kdyz uz teda tu kauzu vzal). Nic ve zlem, je to jen realita.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 09. 11. 2010 17:40

ARMAN píše:@pip - chce to klid, posledni dobou maš reakce na každou pitlovinu pomalu na půlstranky ;) jelikož to studuješ za chvili budeš rozdavat stejna moudra :twisted: pravnici na etiku a spravedlnost nehraji jen co se da dokazat nebo vyvratit na zakladě faktů, to bys měl jako budouci pravnik vědět a taky se možna zamyslet nad tim že bys měl studovat něco jineho
Spis uz davno, nez v posledni dobe a jsem si toho vedom...ale nepomohu si. Kazdopadne pitlovinou bych to tedy nenazval. A ja pravnik rozhodne nebudu. Rekl bych to tak, ze si dovedu predstavit uzitecnejsi vyuziti sveho casu :wink:
No ale jak rikas, pravnici na etiku a spravedlnost nehraji...
Vasa píše:To, ze pravnici radi lidem jak ojebat ostatni je celkem prirozene - je to jejich prace. To jestli s tim umi nebo chteji zit je vec druha, ale prece nemuze pravnik jit proti svemu klientovi (kdyz uz teda tu kauzu vzal). Nic ve zlem, je to jen realita.
...ale meli by a vubec by to nekolidovalo s jejich povinnostma. Praci pravnika neni (tedy bohuzel je, ale nema byt) radit jak nekoho ojebat. Praci pravnika ma byt zapezpecit pro sveho klienta co nejpriznivejsi vyrizeni jeho zalezitosti podle prava. To znamena zajistit aby na svych pravech nebyl dotcen, neboli maximalizovat priznivost okolnosti pro nej, ALE podle prava a spravedlnosti. A tomu prizpusobovani, zneuzivani a obchazeni prava, nebo spis spravedlnosti, ktere by to pravo melo slouzit odpovida jen ztezi. Tudiz obhajovat se az do krajnosti tim, ze delam neco v zajmu a ve prospech klienta je pouhy alibizmus, kdyz jsem pro klienta ziskal vic nez mu nalezi podle spravedlnosti pramenici ze zdraveho rozumu, byt jsem si to obhajil podle prava. To pravo ma ale slouzit spravedlnosti a ne nespravedlnosti, jako tomu je v tomto pripade.

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 09. 11. 2010 18:15

Díky všem zúčastněným za zajímavé informace. :wink: Nicméně bych byl radši, kdyby se toto vyseparovalo do vlastního tématu, určitě se to pár lidem hodí, těch třicítek s jinou motorizací docela přibývá a bohužel v našem státě, jak je už zvykem, není vůbec jednoduché takovou věc legalizovat.

Ještě si dovolím poznámku k tomu, jak krásně funguje "právo" v našem státě. Můžu uvést krásný příklad, můj bratranec se strýcem jeli jednoho krásného dne ráno do práce autem jako každý jiný den. Bylo to ještě za tmy. A v jedné levotočivé zatáčce najednou proti bratránkovi cca. 60ti letej děděk v protisměru ještě u krajnice na nějakým "kozím dechu". Co jinýho mohl bratránek dělat než to strhnout doleva, bohužel dědka vzal pravým předním blatníkem, potom vlítnul do škarpy nalevo, několikrát se otočil a zůstal stát zpátky na silnici. Přijeli policajti, záchranka atd. Sepsalo se to a bratránek čekal jak to dopadne. Nutno dodat, že bratránek je z těch lidí, co by neublížili ani mouše, takže z toho byl značně psychicky vydeptanej. No a dědkovi jeho příbuzný poradili, aby si vzal právníka a nakonec to zkončilo u soudu tak, že bratránek si musel sám vzít právníka, aby z toho vybruslil "jen" s podmínkou. Jaký pak má mít člověk asi pocit z nějakýho "práva", když zcela nevinný díky debilitě druhého člověka zkončí s podmínkou a může být nakonec ještě rád, že nejde bručet? A to pominu to, že auto, který bylo díky dědkovi na odpis, může tak akorát dát k likvidaci, místo náhrady způsobené škody :roll:
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 09. 11. 2010 19:38

Vidis, ale konani dedkova pravnika v tomhle pripade je v poradku, protoze "zastupoval zajmy sveho klienta". :roll:

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 09. 11. 2010 20:00

To je přesně ono. A proto tady nebude spravedlnost nikdy. Tohle jsou totiž ty nejmenší křivárny, kterýma to začíná. Ale nahoře, tam to vře :)

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 10. 11. 2010 13:02

Jinak já bych podtéma přesunul taky jinam, jestli je to možné - přijde mi škoda to mazat.

pip - to co píšeš o morálce a etice je naprostý nesmysl.
Uvědom si, že takováhle přestavba nejde schválit v ČR pro provoz na silnici - tj. to auto je prostě na český silnici zakázaný. Není to problém právníka, ale problém toho řidiče, kterej to zcela vědomě bude používat s tím, že když se něco stane, tak z toho nějak "vybruslí" a možná bude volat i nějakýmu právníkovi, aby ten zase zmenšil průser jemu.
Nelíbí se mi, že takovýhle pěkně udělaný auto nejde nikde mimořádně schválit - jsem proto "posera uznávající předpisy" a takovým autem nejezdím, i kdyžbych hrozně chtěl. Jestli to chceš řešit, snaž se změnit legislativu.
Podívej se na český silnice, co tu jezdí za šmejdy a bastly - málokterá podobná rozsáhlá úprava je tak pěkně udělaná jako tahle a i pro schválení německou TUV si myslím, že podobné přestavby musí splňovat mnohem větší nároky, než si tady 80 procent poblouzněnců, co chtějí do své rezavé rakve (která by v německu ani nemohla na silnici) narvat 6ti válec.

BOOSTe, bratránek musel někde udělat nějakou chybu - jestli byl dědek v protisměru a na místě to tak vyšetřili, tak by to takhle nemohlo dopadnout.
Když budeš hledat někoho, kdo ti nalakuje blatník, tak to nebudeš dělat sám a budeš hledat toho nejlepšího, aby byl tvůj blatník bez chyby - když budeš účastníkem nehody, kde málem zemře chlap, tak to budeš vyřizovat sám a chybu při následným řízení riskovat?? -- mě to připadne nerozumný - i já sám volám při nehodách právníky nebo policajty, kteří vím, že jsou na to specialisti.
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 10. 11. 2010 17:49

KuaJa píše:Jinak já bych podtéma přesunul taky jinam, jestli je to možné - přijde mi škoda to mazat.

pip - to co píšeš o morálce a etice je naprostý nesmysl.
Uvědom si, že takováhle přestavba nejde schválit v ČR pro provoz na silnici - tj. to auto je prostě na český silnici zakázaný. Není to problém právníka, ale problém toho řidiče, kterej to zcela vědomě bude používat s tím, že když se něco stane, tak z toho nějak "vybruslí" a možná bude volat i nějakýmu právníkovi, aby ten zase zmenšil průser jemu.
Nelíbí se mi, že takovýhle pěkně udělaný auto nejde nikde mimořádně schválit - jsem proto "posera uznávající předpisy" a takovým autem nejezdím, i kdyžbych hrozně chtěl. Jestli to chceš řešit, snaž se změnit legislativu.
Podívej se na český silnice, co tu jezdí za šmejdy a bastly - málokterá podobná rozsáhlá úprava je tak pěkně udělaná jako tahle a i pro schválení německou TUV si myslím, že podobné přestavby musí splňovat mnohem větší nároky, než si tady 80 procent poblouzněnců, co chtějí do své rezavé rakve (která by v německu ani nemohla na silnici) narvat 6ti válec.

BOOSTe, bratránek musel někde udělat nějakou chybu - jestli byl dědek v protisměru a na místě to tak vyšetřili, tak by to takhle nemohlo dopadnout.
Když budeš hledat někoho, kdo ti nalakuje blatník, tak to nebudeš dělat sám a budeš hledat toho nejlepšího, aby byl tvůj blatník bez chyby - když budeš účastníkem nehody, kde málem zemře chlap, tak to budeš vyřizovat sám a chybu při následným řízení riskovat?? -- mě to připadne nerozumný - i já sám volám při nehodách právníky nebo policajty, kteří vím, že jsou na to specialisti.
Jestli někde udělal chybu nevím. Bylo v docela prudké zatáčce, kde se nedá jet moc rychle a taky to bratránek strhnul, takže nevím, co z toho mohli policajti vyšetřit. Zkončilo to na tom, že dědek tvrdil, že bratránek jel u něj v protisměru, a jelikož strýce je přímý příbuzný, tak jeho svědectví mělo nulovou hodnotu a dopadlo to, jak to dopadlo.

A k tomu TUV. Nevím, jestli si se o to nějak hlouběji zajímal, já celkem jo, jak to probíhá, co všechno je potřeba, co to stojí atd. A ty nároky nejsou nijak extra vysoké, jak ty píšeš. Stačí u té přestavby používat rozum a odvést kvalitní práci. To nemluvím o tom, že v průběhu stavby to můžeš s technikama klidně konzultovat, aby si se později vyvaroval předělávek. A když se mrkneš třeba na e30.de, kde je několik přestaveb schválených TUVem, tak když projde zástavba s tím, že je motor trochu nakřivo, brzdový válec je propojený s pedálem napevnou táhlem, které se má při nehodě zlomit, můžeš mít nápravnici podloženou 2cm podložkama, tak to samo o sobě vypovídá, že to zdaleka není tak horký. Navíc jako u nás samozřejmě i záleží v které provozovně TUVu si to necháš posvětit.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 10. 11. 2010 23:04

KuaJa píše:Jinak já bych podtéma přesunul taky jinam, jestli je to možné - přijde mi škoda to mazat.

pip - to co píšeš o morálce a etice je naprostý nesmysl.
Uvědom si, že takováhle přestavba nejde schválit v ČR pro provoz na silnici - tj. to auto je prostě na český silnici zakázaný. Není to problém právníka, ale problém toho řidiče, kterej to zcela vědomě bude používat s tím, že když se něco stane, tak z toho nějak "vybruslí" a možná bude volat i nějakýmu právníkovi, aby ten zase zmenšil průser jemu.
Nelíbí se mi, že takovýhle pěkně udělaný auto nejde nikde mimořádně schválit - jsem proto "posera uznávající předpisy" a takovým autem nejezdím, i kdyžbych hrozně chtěl. Jestli to chceš řešit, snaž se změnit legislativu.
Podívej se na český silnice, co tu jezdí za šmejdy a bastly - málokterá podobná rozsáhlá úprava je tak pěkně udělaná jako tahle a i pro schválení německou TUV si myslím, že podobné přestavby musí splňovat mnohem větší nároky, než si tady 80 procent poblouzněnců, co chtějí do své rezavé rakve (která by v německu ani nemohla na silnici) narvat 6ti válec.

BOOSTe, bratránek musel někde udělat nějakou chybu - jestli byl dědek v protisměru a na místě to tak vyšetřili, tak by to takhle nemohlo dopadnout.
Když budeš hledat někoho, kdo ti nalakuje blatník, tak to nebudeš dělat sám a budeš hledat toho nejlepšího, aby byl tvůj blatník bez chyby - když budeš účastníkem nehody, kde málem zemře chlap, tak to budeš vyřizovat sám a chybu při následným řízení riskovat?? -- mě to připadne nerozumný - i já sám volám při nehodách právníky nebo policajty, kteří vím, že jsou na to specialisti.
O nejakych smejdech a bastlech se tu vubec nemusime bavit. Je uplne jasne, ze tu nemluvim o rezave tricitke s KO podvozkem a M60-kou pod kapotou. Mluvim o normalnich prestavbach v zachovalych autech, kterym se dostava veskere potrebne pece.

A to jestli je nejaka prestavba na ceske silnice zakazana nebo neni je u zde uvedene problematiky taky zcela mimo jelikoz to nema nic spolecneho se vzniklou nehodou (to je problem jiny a to nesmyslna legislativa pro danou oblast). O tom tady prece mluvime. My tu vubec neresime jestli jel poskozeny ucastnik nehody v aute zpusobilem pro provoz nebo ne. Ale to ze kdyz jsem si vedom toho, ze jsem zpusobil nehodu ja je absolutne nemoralni snazit se z toho vybruslit tim ze vyuziju toho, ze druha strana, ktera v dane situaci za nic nemuze mela zrovna na aute pneu jineho rozmeru nez mela mit. Nebo treba jiny motor, to je jedno. Fajn, kdyz se na to po nehode prijde, ma se to resit obdobne jako pokuty za takove veci u silnicnich kontrol (nechme tedy ted bokem to, ze je ten zakon nesmysl) ale to je vse. Vdyt to nema prece nic spolecneho se vzniklou nehodou.

Volat "pravnika specialistu" u dopravni nehody je uplne v poradku, pochopitelne, z duvodu jake uvadis. Tady jde o to, jakych praktik onen "pravnik specialista" uziva. Ulohu pravnika v tomto, jako i v jakemkoliv jinem pripade jsem jiz popsal. Chci od pravnika jako ten co zpusobil nehodu aby mi pomohl vyuzit vsech svych prav a docilit pro me co nejlepsi vysledek PODLE zakona a spravedlnosti...
- To neni to, ze se vyvinim ze zpusobeni nehody tim, ze to hodim na jineho ucastnika nehody protoze mel ve svetlech misto zarovek xenony, ac se nehoda stala ve dve odpoledne a ty xenony byly jeste k tomu vsemu vypnute.
- To je naopak napriklad to, ze za nehodu, u ktere jsem nekomu pomuchlal naraznik a rozbil svetlo nebudu platit pul milionu.

Kdyz budu chtit nalakovat blatnik, budu se snazit najit toho nejlepsiho lakyrnika. Ale toho co mi blatnik strikne kvalitne a po zhotoveni mi ho preda, spolu s uctem. A ne toho, ktery jednou cestou do obchodu uvidi na cizim aute stejny blatnik ve mnou pozadovane barve, tak ho pro me rovnou ukradne.

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 11. 11. 2010 12:26

právník bude jenom namítat uvedený skutečnosti - třeba za neschválené xenony dostaneš určitě jenom pokutu, pokud nehoda bude kolem oběda, ale v případě střetu na úzké silnici, kdy přejedu do protisměru ve dvě v noci a budu a tvrdit, že to bylo kvůli oslnění nehomolovanými světlomety, tak je ta námitka naprosto relevantní i pro míru zavinění - tuhle skutečnost bude posuzovat příslušný správní orgán nebo soud - já furt nechápu, co je v tom za problém?
Ostatně podívej se na forum - každej tady tvrdí, že má xenony perfektně seřízený a že v e30 houby vidí, takže je to životní nutnost - ve většině případů jsou to lidi, pro který je levnější koupit HID sadu než si koupit nový světlomety, aby jim auto svítilo, jak má a jak bylo postavený - to prostě není nějaký vylepšení auta - to je normální bastlení, abych ho jiným způsobem dostal na úroveň toho, kde má být, a prostě v některých případech to oslňuje víc, než je vhodný - proč by měl někdo tyhle lidi hájit?
Právník tě svým jednáním nemůže nijak poškodit (kromě nějakých úmyslných průtahů ap.) - to je prostě pitomost - a on ti radí opravdu jen v mezích zákona a spravedlnosti - jestli má někdo na autě schválně něco neschválenýho, tak si musí být vědom rizik, který tady rozebíráme a ne spoléhat na to, že on si myslí, že když on porušuje nějaký zákaz, tak k němu budou všichni "spravedlivý"??? - to s lakýrou je o tom, že on je profík a já potřebuju v řízení o dopravní nehodě postupovat kvalitně a profesionálně, jestliže mi jde o stav, při kterým můžu jít taky do vězení - tj. nebýt závislý na libovůli/neznalosti policajtů, zhrzenosti soudce a všude přítomné korupci a protekci - tak si nechám v tomhle procesu pomoct od profesionála, stejně jako si nechám lakovat blatník od jiného - a vlastně mě ani nebude překvapovat, že mu za to musím platit.

Jo a ještě - pipe, když budeš někomu radit, tak za tebou taky typicky přijde člověk a řekne, udělal jsem kravinu - nekouknul jsem, přehlídl jsem ap. a BUM .. - měl jsem toho prostě dost a mrzí mě to, ale dělám obchoďáka a jestli mi to přišijou a na půl roku seberou papíry, tak přijdu o barák, ženu, děti a zastřelím se - prosím tě dělej něco. Musel bys být hodně velkej moralista a na hovno kamarád, abys tomu člověk řekl: "Jsi blb, já jsem za volantem vždycky pozorný a nikdy nedělám chyby, takže ti patří trest nejvyšší a já ti pomáhat nebudu, protože se to neslučuje s mým morálním etalonem."

K tomu TUV BOOSTE chápu, že ty bys asi i hodně schválených přestaveb udělal líp :-) a říkám, že ta tvoje přestavba je opravdu super - ale myslím, že jsi opravdu jeden z mála, kdo o tom sám hodně ví a provádí tu zástavbu kvalifikovaně - bez minimálního rizika, že použitý konstrukční řešení může kohokoliv v autě nebo mimo něj ohrožovat.
Bratranec zřejmě něco blbě řekl už při vyšetřování a nebo to prostě zrovna vypadalo opravdu nějak jemu nepříznivě - nicméně to, že mu hrozila podmínka tak muselo být na základě něčeho "objektivnějšího" než výpověď sraženýho dědka. Zase se nedá vyloučit ani korupce. Prostě měl se radit hned.
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 11. 11. 2010 17:22

KuaJa píše:K tomu TUV BOOSTE chápu, že ty bys asi i hodně schválených přestaveb udělal líp :-) a říkám, že ta tvoje přestavba je opravdu super - ale myslím, že jsi opravdu jeden z mála, kdo o tom sám hodně ví a provádí tu zástavbu kvalifikovaně - bez minimálního rizika, že použitý konstrukční řešení může kohokoliv v autě nebo mimo něj ohrožovat.
Bratranec zřejmě něco blbě řekl už při vyšetřování a nebo to prostě zrovna vypadalo opravdu nějak jemu nepříznivě - nicméně to, že mu hrozila podmínka tak muselo být na základě něčeho "objektivnějšího" než výpověď sraženýho dědka. Zase se nedá vyloučit ani korupce. Prostě měl se radit hned.
To rozhodně netvrdím, že bych to udělal líp, ale je pár věcí, o kterých si na těch německých přestavbách myslím, že nejsou zrovna "košér" a přesto schválený jsou. Je mi jasný, že i na německým TUVu se dá něco uplatit, případně z kamarádského hlediska přimhouřit oko. :)
Ale k tomu, aby se po silnici nepohybovaly různý monstra poslepovaný od lidí, co o tom nemají ani páru, by mohlo právě sloužit to zastoupení TUVu u nás. Je přece jasný, že každý rozumně uvažující člověk by si to rád nechal za nějakou rozumnou sumu zlegalizovat, aby měl klid. Jeden problém bych viděl v tom, že by se na tom TUVu mohli vyskytovat stejný "odborníci" jako se vyskytujou na současných STK. :roll:
S tím bratránkem to nemá cenu řešit, to už se nedopátráme, kde byla chyba. Akorát k tomu dodám, že on se neradil právě proto, protože si byl na 100% jistý, že on nehodu nezavinil. :wink:
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Odpovědět