Volnoběžný ventil

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
BlackM
Příspěvky: 234
Registrován: 10. 03. 2004 19:10
Kontaktovat uživatele:

Volnoběžný ventil

Příspěvek od BlackM » 22. 09. 2004 15:28

Řeším kolísání otáček při volnoběhu a kdysi tady Ace radil prostříknout volnoběžný ventil WD40tkou.
Jak vlastně ten ventil funguje a co se skrývá uvnitř :? ?
Když už do toho budu lejt volej... :lol:

BlackM....W

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 22. 09. 2004 15:53

Do volnoběžného ventilu bych teda olej nelil :!: Maximálně kontaktol.
Můžeš ho rozebrat a vyčistit ve vnitř kontakty na kotvě.Nic víc tam není.

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 22. 09. 2004 16:58

Olej je maximalne dalsi magnet na prach.
Vevnitr to vypada zhruba jako v elektromotorku a do tech se taky olej nestrika :)

Uživatelský avatar
BlackM
Příspěvky: 234
Registrován: 10. 03. 2004 19:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BlackM » 22. 09. 2004 20:07

No já to psal ironicky. Ace kdysi někomu radil, ať to prostříkne WD40tkou.
Někdo ale taky psal, že volnoběžnej ventil, ikdyž to zní logicky podle názvu, spíná jenom pár vteřin po startu.
Tak to teda nevím, na čem jsem.
Podle mě, se uvnitř natáčí hřídelka na základě impulzů od ŘJ a koriguje přívod vzduchu do motoru při volnoběhu.
No nejlepší bude ventil půjčit od někoho a uvidí se, jestli je to tím...

Uživatelský avatar
Robocop
člen E30.cz
Příspěvky: 59
Registrován: 09. 03. 2003 00:12
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Volnoběžný ventil

Příspěvek od Robocop » 22. 09. 2004 21:23

Ahoj.Mám E30 318iS.Mě taky kolísali otáčky.V Bychlu mě ten ven ventil prostříkli sprejem a bylo to na nějakou dobu dobrý.Tak jsem si ho vždycky prostříknul sám po nějaký době sprejem WD40.Ted už mám ventil novej,ale kolísá mě motor jen při volnoběhu.Koupil jsem nový : vol.ventil,teplotní časový spínač,teplotní čidlo,lambda.Vzduchovou váhu mám starou,zkoušel jsem jinou stejný.

Uživatelský avatar
Lukáš325e
Příspěvky: 541
Registrován: 05. 02. 2004 23:25
Bydliště: Mikulov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukáš325e » 22. 09. 2004 22:19

Jsem až doteď netušil, že WD40 je olej... :lol: No nic. Máš pravdu, ve ventilu se natáčí takový bazmek, co žene kolem klapky víc nebo míň vzduchu. Chlapíííí, už konečně dojděte někdo na to, proč ty otáčky furt kolísají... Mě to taky hrozně sere, dělám co můžu a furt nic... Do konce týdne mi mají dojít VN kabely, už asi poslední možnost(před koupí nové vzduchováhy... :? )... Jo, když jsem u těch káblů, jezdí tady hodně aut na teslu, co vim. Jak jste dostali na 6. kabel to čidlo?

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 22. 09. 2004 22:23

Lukáš325e píše:Jsem až doteď netušil, že WD40 je olej... :lol: No nic. Máš pravdu, ve ventilu se natáčí takový bazmek, co žene kolem klapky víc nebo míň vzduchu. Chlapíííí, už konečně dojděte někdo na to, proč ty otáčky furt kolísají... Mě to taky hrozně sere, dělám co můžu a furt nic... Do konce týdne mi mají dojít VN kabely, už asi poslední možnost(před koupí nové vzduchováhy... :? )... Jo, když jsem u těch káblů, jezdí tady hodně aut na teslu, co vim. Jak jste dostali na 6. kabel to čidlo?
Nedostali, jede to i bez nej. Je pouze pro diagnostiku. Nebo se tam i dostat da, ale nechat si kuchat novy kabely kvuli takovy veci se nechce asi ani detailistum.

Uživatelský avatar
Lukáš325e
Příspěvky: 541
Registrován: 05. 02. 2004 23:25
Bydliště: Mikulov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukáš325e » 22. 09. 2004 22:30

Počkej, to chceš říct, že to FAKT jede i bez něj? A nevíš ještě jednu věc: proč já BLBEC jsem to nevyzkoušel a teď se tím zbytečně zabývám??? :lol: Jako né že by mě to nenapadlo, ale když mi kamoš řekl, že to tam musí být, protože si podle toho jednotka kontroluje, který válec pálí, dál jsem to nezkoumal... :oops: :lol: Tak dííík!!!

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 22. 09. 2004 22:33

Lukáš325e píše:Počkej, to chceš říct, že to FAKT jede i bez něj? A nevíš ještě jednu věc: proč já BLBEC jsem to nevyzkoušel a teď se tím zbytečně zabývám??? :lol: Jako né že by mě to nenapadlo, ale když mi kamoš řekl, že to tam musí být, protože si podle toho jednotka kontroluje, který válec pálí, dál jsem to nezkoumal... :oops: :lol: Tak dííík!!!
Jo, jsem si tim stoprocentne jistej. Neb jsem kabely menil cca. pred mesicem. Predem jsem se na to optal a zkusil i rozpojit konektor kam vede ten snimac impulsu a tak to i vyndal, abych to nestrihal jako barbar.
Ostatne co by jednotka poznala ktery valec pali, kdyz je to jen na sestym ? Co zbylych pet ? :lol:

Uživatelský avatar
Lukáš325e
Příspěvky: 541
Registrován: 05. 02. 2004 23:25
Bydliště: Mikulov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukáš325e » 22. 09. 2004 22:38

No na to se musíš zeptat toho kamoše nebo přímo jednotky, já jsem si to nevymyslel! :lol: Ale jestli to tam nemáš ani ty, jsem kliden! :wink:

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 22. 09. 2004 22:43

Lukáš325e píše:No na to se musíš zeptat toho kamoše nebo přímo jednotky, já jsem si to nevymyslel! :lol: Ale jestli to tam nemáš ani ty, jsem kliden! :wink:
Nemam :) donedavna jsem mel, vymenil jsem kabely a prd se zmenilo...ale mam dobrej pocit ze mam novy :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 23. 09. 2004 08:02

Lukáš325e píše:Do konce týdne mi mají dojít VN kabely, už asi poslední možnost(před koupí nové vzduchováhy... :? )... Jo, když jsem u těch káblů, jezdí tady hodně aut na teslu, co vim. Jak jste dostali na 6. kabel to čidlo?
Ten kabel, na kterej patří čidlo ti pošlou bez našroubovaný koncovky. Provlékneš skrz čidlo, našroubuješ koncovku na kabel, zapojíš, a je to.

Nevím, co všechno jsi měnil, ale jestli ti houpe volnoběh a nezkoušel jsi váhu :?
Aspoň jí zkus prohodit, je to práce na tři minuty a uvidíš :P
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
BlackM
Příspěvky: 234
Registrován: 10. 03. 2004 19:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BlackM » 23. 09. 2004 11:10

S těma kabelama je to přesně tak. Šestej dělá Tesla s nenašroubovanou koncovkou. Akorát má člověk potom pocit, jestli to pořádně utáh, protože to není za co chytit a při utahování je možný kroutit jenom kabelem.
Jinak nová váha vzduchu stojí v Autecu cca 13.000,-Kč, ale prej jich maj dost, takže by dali 10% slevu :wink:
Já jsem si půjčil váhu od kámoše z kombika a motor šlapal při volnoběhu jak hodinky.Koupil jsem teda jetou váhu od týpka z Budějovic a ikdyž je to po seštelování lepší, stejně si to občas škytne :( Týpek se ale zaručil, že ji měl v autě a že nezlobila :?
Kdybych měl prachy, tak koupím nový všechno, ale tohle věčný zkoušení pokus/omyl už mi ubírá síly.
A prachy taky nemám :lol:
Ještě zkusím volnoběžnej ventil, ale pochybuju...

BlackM....W

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 23. 09. 2004 14:15

Me to zaclo ted taky. Viz:
viewtopic.php?t=8091
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 23. 09. 2004 19:25

Jak se da rozebrat volnobeznej vyntyl? Zespodu jsou v zeleznym tele zaseky. Nevypada to tak, ze by byl delanej na to aby sel nekdy rozebrat...
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Uživatelský avatar
BlackM
Příspěvky: 234
Registrován: 10. 03. 2004 19:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BlackM » 23. 09. 2004 19:40

Nesmíš se bát :wink: , ale po pravdě je to pěknej vopruz :!:
Nějakým pevným šroubovákem je musíš vyhnout ven. Asi se to nepodaří bez toho, abys nevyhnul i kousek okolí, ale co se dá dělat...
V té hliníkové části je drážka a tam ty packy zapadaj a axiálně to jistěj. Inženýři z BMW mysleli i na to, že se v tom bude někdo šťourat a tak je na obvodu vyseklá značka, jak má bejt ventil složenej zpátky. Teda logicky mi to z toho vyplývá. Nevím, jak dobře se ti potom podaří dát zpátky dohromady, ale mě chvíli trvalo, než jsem to utěsnil tak, jak to bylo origo.
Novej ventil stojí sedm hadrů, tak se možná vyplatí nakouknout dovnitř, ale je to podle mě tak vymakaná součástka, že nevím, co se na ní může podělat. Jedině, že by byl přidřenej vnitřek, nebo tak něco :?

A jak to teda vlastně je ?
Funguje ventil při volnoběhu pořád, nebo jen při startu :?: :?: :?:

BlackM....W

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 23. 09. 2004 19:47

Hmm diky. Sedm k je zasrane moc. Neco s tim udelam.
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 23. 09. 2004 19:48

BlackM píše:A jak to teda vlastně je ?
Funguje ventil při volnoběhu pořád, nebo jen při startu :?: :?: :?:

BlackM....W
Ja bych rekl, ze funguje vzdy, kdyz mas volnobeh...
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 23. 09. 2004 22:34

Dan td píše:Ten kabel, na kterej patří čidlo ti pošlou bez našroubovaný koncovky. Provlékneš skrz čidlo, našroubuješ koncovku na kabel, zapojíš, a je to.
Kdepak, kabely prisly vsechny se vsema koncovkama. A ze by byly sroubovaci, to se mi tedy nezdalo. Zdaly se mi zality.
Je pravda, ze tesla nabizi dva druhy na 325i - s odporovym a medenym jadrem. Ja koupil ty s medenym, takze se tu mozna bavime o koze a o voze...kazdopadne je mam uz v aute a v plesnicich se na to muzem podivat...tak mi to tam Dane TD, nebo BlackM pokud nekdo z vas jede pripomente, neb jsem sklerotik :roll:

Uživatelský avatar
BlackM
Příspěvky: 234
Registrován: 10. 03. 2004 19:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BlackM » 24. 09. 2004 10:08

Ty Teslácký kabely jsou šroubovací všechny. Ať se to zdá jak chce, a závit je dělanej jako naohýbaný plíšek s pacičkama, který vytvářej závit. :wink:
Koupil jsem samozřejmě měděný kabely :!: , takže se bavíme o těch samých. Akorát to maj soudruzi s Tesly blbě vymyšlený, protože utáhnout to jde opravdu blbě :(
Kolega z práce koupil 325i od nějakejch village tunerů a senzor ze šestýho kabelu byl uštíplej. Ještě se u mě byl dívat, kam to vlastně patří, ale auto jelo i bez něj, tak nevím :?

Good luck

Odpovědět