Podíl bio složky v palivu

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Odpovědět
Uživatelský avatar
desp
člen E30.cz
Příspěvky: 308
Registrován: 08. 10. 2003 18:19
Bydliště: Praha

Podíl bio složky v palivu

Příspěvek od desp » 31. 08. 2010 16:05

Podíl povinně přidávané bio složky do paliva (tuším řádově 6%) má negativní vliv na motor a to zejména u neprovozovaného vozidla. Obecně je tento problém např. u sezónní zemědělské techniky, ale napadlo mne, zda-li někdo z nás se tímto zabýval (nějaká protiopatření) u našich přes zimu odstavených miláčků. Jedná se mi konkrétně o kabriolet, s kterým cca od října do dubna určitě nevyjedu. U celoročně denně provozovaného běžného vozidla se tímto vůbec nezabývám, ale nerad bych se dočkal nějakého nepříjemného překvapení u šlechtěného youngtimera.
Díky za kvalifikované názory.
desp sen.
-=www.desp.ic.cz=- BMW fun site

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 31. 08. 2010 17:26

chtelo by to nazor nejakeho chemika znaleho veci a materialu ze kterych jsou vyrobeny motory v nasich povozech. Bez tohoto jsou veskere nase nazory pouhou bezduchou domnenkou podobnou napr. mereni napeti pohledem na draty...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
PÍŤÁK
Příspěvky: 850
Registrován: 12. 10. 2006 10:52
Bydliště: Praha

Příspěvek od PÍŤÁK » 31. 08. 2010 23:38

Nejvetsi problemy jsou s naftovejma motorama. Skodi odstaveni delsi nez 3 mesice. Uz se delaji nejaky aditiva nebo je moznost nekde sehnat arktickou naftu kde je podil bioslozek = 0
e24 635csi & e28 m535i & e28 524td

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 01. 09. 2010 06:06

etanol má tu nepříjemnou vlastnost, že rozežírá gumový těsnění a hadičky - v tý koncetraci, která je v naturalu (tzn. snad jen 3-4%) to snad tolik nevadí
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Parda
Příspěvky: 252
Registrován: 04. 12. 2007 10:07
Bydliště: Slavkov u Opavy

Příspěvek od Parda » 01. 09. 2010 15:03

PÍŤÁK píše:Nejvetsi problemy jsou s naftovejma motorama. Skodi odstaveni delsi nez 3 mesice. Uz se delaji nejaky aditiva nebo je moznost nekde sehnat arktickou naftu kde je podil bioslozek = 0
Přesně jak říkáš, pro naftu je to zkáza. Při delším odstavení totiž nafta s biosložkama houstne, takže hrozí po delším odstavení naprostá zkáza čerpadla... Prostě hnus.
ex 95" E36 325TDS Cosmoschwarz metallic
ex 94" E34 540iA- The Beast
98" E39 525TDS- dělník

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 02. 09. 2010 00:06

arktickou naftu :lol: no to se poseru ... nic takovyho neni, neblazni ..


jinak k benalu, vlastni zkusenosti ... zatim N95 6mesicu u bmw - ok
u mitsubambusi N95 2,5 roku(temer praznda nadrz)...a chytlo naprosto normalne...
Nafta asi 8mesicu, taky ok...
Bionafta, cca za 6nedel z toho zacne vylejzat parafin a ucpe to vsechno mozny..
Naposledy upravil(a) Iwan dne 02. 09. 2010 21:49, celkem upraveno 1 x.
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Jirzik
Příspěvky: 555
Registrován: 21. 01. 2010 19:58
Bydliště: Praha a u Kolína

Příspěvek od Jirzik » 02. 09. 2010 09:07

Iwan píše:arktickou naftu :lol: no to se poseru ... nic takovyho neni, neblazni ..
to se poser, je

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 02. 09. 2010 18:36

tak se říká tý co se čepuje na benzinkách v zimě ne?
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Parda
Příspěvky: 252
Registrován: 04. 12. 2007 10:07
Bydliště: Slavkov u Opavy

Příspěvek od Parda » 02. 09. 2010 20:25

No spíš bych řekl, že to je zimní nafta. Je to -20, aspon to psali v SM. Arktická bude na drsnější teploty si myslím.
ex 95" E36 325TDS Cosmoschwarz metallic
ex 94" E34 540iA- The Beast
98" E39 525TDS- dělník

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 02. 09. 2010 21:50

Jirzik píše:
Iwan píše:arktickou naftu :lol: no to se poseru ... nic takovyho neni, neblazni ..
to se poser, je
Neni, je to furt ta sama nafta, akorat je tam vic aditiv, ktery si muzes koupit v autodilech...pripadne i na ty benzince.. :wink:
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
Fusion
Sponzor Prodejce $$
Příspěvky: 904
Registrován: 14. 11. 2004 23:11
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fusion » 02. 09. 2010 22:39

Podle toho, co Svět motorů předvádí, je asi lepší číst o tom jak je Iveta Bartošová bachratá.
Obrázek
Sleeper status advocate

Uživatelský avatar
Marosh
Příspěvky: 842
Registrován: 21. 02. 2004 09:50

Příspěvek od Marosh » 02. 09. 2010 23:08

Iwan píše:arktickou naftu :lol: no to se poseru ... nic takovyho neni, neblazni ...
Dělej jak myslíš, ale arktická nafta (aka NM - třída 2) fakt existuje. :) A mám pocit, že fakt leze už z rafinérie jiná než ty pro mírné klima. Kdysi mi někdo tvrdil, že je (kupodivu) méně mastná a tím pádem méně maže. Specifikace viz Čepro: http://www.ceproas.cz/sys/sdilene-dokum ... orova.html

Konec konců neměl tady někdo něco společnýho s benzinkama? Max-Max? Třeba nám to vysvětlí...

Uživatelský avatar
Semry
Příspěvky: 2164
Registrován: 07. 04. 2007 11:19
Bydliště: Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Semry » 03. 09. 2010 07:41

Co se týče provozování nových dieselů v čechách je asi ted dost loterie. Mluvil jsem nedávno s profesionálním řidičem, který si ted koupil nové éčko, naftový třílitr, silnej motor, sedmistupnová převodovka, říkal že všechno prej se super, spotřeba neuvěřitelných 5,6 litru takže i značný pokrok. Jen že musí tankovat na ověřených benzínách a hodně kvalitní naftu jinak to prostě benz neveme a zahlásí špatná nafta a nepustí jí do motoru. A z vlastní zkušnosti vím že i na Shell se vyskytujou vodou ředěné produkty apd. Ještě že je mi to jedno, zkouším ted bionaftu a ta je za příjemnějších 23kč/l.
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 03. 09. 2010 22:01

Vodou reditelne produkty? to je zase kua co?? :lol: palivo reditelny vodou neni palivo ..
I do novejsich motoru, se da lejt vsechno mozny... pokud se neco nezasere, tak je to motoru uplne jedno..po drobnejch upravach..treba na cerpadle..
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 03. 09. 2010 23:54

Semry píše:Mluvil jsem nedávno s profesionálním řidičem, který si ted koupil nové éčko, naftový třílitr, silnej motor, sedmistupnová převodovka, říkal že všechno prej se super, spotřeba neuvěřitelných 5,6 litru takže i značný pokrok. Jen že musí tankovat na ověřených benzínách a hodně kvalitní naftu jinak to prostě benz neveme a zahlásí špatná nafta a nepustí jí do motoru.
Ty woe, to je zase picovina :roll:

Jasne, on totiz Benz je prezvykavec a vsechno predem ochutnava. A nastesti je tak vybiravy, ze lehce prevali naftu na "jazyku" a pak si rekne: "fuj ta je hnusna - s tou nikam nejedu". Neskodilo by mene hulit a koukat se na sci-fi koniny :lol:

PS: pozdravuj profesionalniho ridice
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Semry
Příspěvky: 2164
Registrován: 07. 04. 2007 11:19
Bydliště: Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Semry » 04. 09. 2010 08:18

Proč by to něměl motor poznat? Přece se nenechá zabýt nějakým šmejdem ne? Já nevim co je na tom scifi, když u 550i je takových hlídacích čidel, co třeba měří viskozitu oleje atd a podle toho upravuje servisní interval. A to už je dnes staré auto. Nové éčko bude ještě dál. Mimochodem u nás v Pelhřimově udělali Shell z nějaké Noname benzíny a zařvali tam dvě auta. konkrétně sousedova Land Cruiser na špatnou naftu, KO motor a pak ještě někdo z PE. Takže to nepovažuju za náhodu. Na 2,2 HDi známej taky nejel, byl v servise, příčinou špatná nafta, tak nevim proč by Mercedes neměl poznat co má v nádrži. A jestli ji předžvýká je mi celkem jedno, nemám zdání o tom jsme se nebavili.

2iwan: A do moderních dieselů se nedá lejt zdaleka všechno.
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 04. 09. 2010 09:38

Semry píše:Proč by to něměl motor poznat? Přece se nenechá zabýt nějakým šmejdem ne? Já nevim co je na tom scifi, když u 550i je takových hlídacích čidel, co třeba měří viskozitu oleje atd a podle toho upravuje servisní interval. A to už je dnes staré auto. Nové éčko bude ještě dál. Mimochodem u nás v Pelhřimově udělali Shell z nějaké Noname benzíny a zařvali tam dvě auta. konkrétně sousedova Land Cruiser na špatnou naftu, KO motor a pak ještě někdo z PE. Takže to nepovažuju za náhodu. Na 2,2 HDi známej taky nejel, byl v servise, příčinou špatná nafta, tak nevim proč by Mercedes neměl poznat co má v nádrži. A jestli ji předžvýká je mi celkem jedno, nemám zdání o tom jsme se nebavili.
2iwan: A do moderních dieselů se nedá lejt zdaleka všechno.
Ono zmerit viskozitu oleje je trochu "mensi liga" nez zmerit "online" slozeni paliva...
Pokud stale veris tomu co jsi napsal tak to zkus napsat COIce, znacne usetri na nakladnych testech vzorku ktere odebiraji na cerpacich stanicich a nasledne analyzuji v laboratori.
Vzdyt staci si koupit "novy Ecko" a studovani chemici muzou jit na pracak :lol:
Jediny co tak mozna cely Ecko rekne je, ze v palivovem filtru je voda - coz uz ale umi i 324d z roku 85'.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Semry
Příspěvky: 2164
Registrován: 07. 04. 2007 11:19
Bydliště: Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Semry » 04. 09. 2010 10:24

Ok, už mlčím, podstata stejně byla v tom že to éčko nepojede narozdíl, třeba od HDi které se nechá zabít. A že v čechách je mnohdy kvalita paliv pochybná což je mě v 300D srdečně jedno a v tříce víceméně taky. Amen :)
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 06. 09. 2010 23:26

Semry píše: 2iwan: A do moderních dieselů se nedá lejt zdaleka všechno.
vsechno mozny :wink: ne vsechno ...
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Odpovědět