

Tak a teď ty rozvody:

Takže nejdřív ventildekl dolu

horní kryt rozvodů


Povolit šroub v klikovce. Způsobů existuje několik, nejlepší podle mě je varianta, kdy si sundáte airbox a na nosník si dáte dřevěný špalek. Potom na šroub na klice nasadíte ořech se správně dlouho tyčí, aby se zasekla přesně o ten špalek na nosníku. Tyč musí směřovat kolmo vzhůru. Potom sednete do auta a lehce drcnete startérem, tyč od ořechu narazí na dřevo na nosníku. Pokud nedojde k povolení hned, tak postup opakujte. Takhle ten šroub povolíte naprosto bez práce a funguje to spolehlivě. Jenom si dávajte pozor na to, že to otočení startéru musí být jenom drcnutí, nesmíte točit startérem v době kdy tyč narazí na dřevěný špalek.

Dolní kryt rozvodů dolu

Nastavit první válec do HÚ, zaaretovat setrvák. Pokud máte první válec v HÚ, tak v setrváku je dírka, která v ten moment směřuje přesně proti dirce v bloku (na foto), takže jde prostrčit tyčka. (Průměr tuším 8 nebo 6mm, to už si fakt přesně nepamatuju)

zaaretovat vačky, vačky při poloze motoru, kdy je první válec v HÚ, jsou natočeny tak, že vrcholy vaček prvního válce (válec u chladiče) směřují směrem šikmo nahoru k sobě a vzadu na vačkách (u přepážky k interiéru) jsou čtvercové nálitky s opracovanými hranami, tyto hrany směřují kolmo na hlavu motoru a dá se na ně nasunout přípravek pro aretaci.


povolit a vyndat napínák a sundat řetěz



Nakoupit nějaký ty díly. Řetězová kola na vačkách a klikovce a vodící lišty se ani v druhovýrobě nedělají. Řetězové kolo s ložiskem, které je pod napínací lištou se v druhovýrobě obtížně schání, ale existuje. Rozhodně doporučuju vyměnit rovnou všechno. Výměna řetězu není řešení, vydrží to max. 10tkm.

a teď pár rozdílů mezi novými a dost použitými díly

kolo na klice použité:

kolo na klice nové:

Srovnání nového a starého kola na vačce:




Výměna kol na vačkách:



Nová kola:

Nový řetěz:

Nové těsnění ventildeklu:

Nové je potřeba dát i těsnění pod kryty rozvodů a i tak je potřeba mezi horní a dolní kryt rozvodů použít nějaké tekuté těsnění (silikon apod.), jinak vám tam olej za chvilku bude zase prosakovat. Při dotahování horního krytu rozvodů je potřeba ho co nejvíc stlačit dolu, aby horní dosedací plocha pro ventilové víko neměla schod v místě kde se hlava spojuje s krytem. Dobře se to dá udělat, když vezmete velký šroubovák a zastrčíte ho do díry ve vačce a zapáčíte horní kryt rozvodů dolu. Pod víko ventilů je dobré taky použít nějaké tekuté těsnění na místo, kde na sebe doléhá horní kryt rozvodů a hlava.
Tak to je snad všechno, kdybych si na něco vzpoměl, nebo kdyby někdo z vás měl nějaký připomínky, nebo rady jak udělat něco jinak a líp, tak to sem hoďte.
