M40B18 vs. M40B16 - rozdíl na pohled

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jech
Příspěvky: 1070
Registrován: 18. 05. 2008 13:46
Bydliště: Východní Čechy
Kontaktovat uživatele:

M40B18 vs. M40B16 - rozdíl na pohled

Příspěvek od Jech » 31. 08. 2010 11:08

Měl jsem za to že doma máme 2x touringa 1,6 ... každopádně ..

Chápu dobře, že M40B18 má otvor pro nalévání oleje "vlevo" a M40B16 vpravo? Trochu mě u dvou 316 zarazilo, že to je jinde ... to zas budou trable s papíry.
e46 330d, e46 325i cabrio, e46 320i LPG
ex E30 316i Touring, 14" BBS, jechuv-touring-316i-bbs-14-foto-3-6-2012-t74431.html

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Re: M40B18 vs. M40B16 - rozdíl na pohled

Příspěvek od Vasa » 31. 08. 2010 11:16

Jech píše:Chápu dobře, že M40B18 má otvor pro nalévání oleje "vlevo" a M40B16 vpravo? Trochu mě u dvou 316 zarazilo, že to je jinde ... to zas budou trable s papíry.
Ne skutecnost je jina. Zmena pozice otvoru pro nalejvani oleje ma souvislost s tim, ze M40 byla na zacatku i v E36 a M40 pro E36 ma otvor vpredu (u chladice) protoze motor je vice "utopen" pod predni okno. Motor pro E30 ma otvor u predniho okna protoze je tam bezproblemovy pristup. Samozrejme se to mohlo vyskytovat i v nekterych E30 (nejspis pouze u Touringu) ke konci vyroby kdy M40 byly vyrabeny prevazne pro E36.

Krome vyrazeneho kodu na motoru bezny clovek/technik nerozezna zda je to M40B16 nebo B18. M40B16 ma tez mensi prumer vystupu na vaze vzduchu.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Jirzik
Příspěvky: 555
Registrován: 21. 01. 2010 19:58
Bydliště: Praha a u Kolína

Re: M40B18 vs. M40B16 - rozdíl na pohled

Příspěvek od Jirzik » 31. 08. 2010 11:26

Vasa píše:
Jech píše:Chápu dobře, že M40B18 má otvor pro nalévání oleje "vlevo" a M40B16 vpravo? Trochu mě u dvou 316 zarazilo, že to je jinde ... to zas budou trable s papíry.
Ne skutecnost je jina. Zmena pozice otvoru pro nalejvani oleje ma souvislost s tim, ze M40 byla na zacatku i v E36 a M40 pro E36 ma otvor vpredu (u chladice) protoze motor je vice "utopen" pod predni okno. Motor pro E30 ma otvor u predniho okna protoze je tam bezproblemovy pristup. Samozrejme se to mohlo vyskytovat i v nekterych E30 (nejspis pouze u Touringu) ke konci vyroby kdy M40 byly vyrabeny prevazne pro E36.

Krome vyrazeneho kodu na motoru bezny clovek/technik nerozezna zda je to M40B16 nebo B18. M40B16 ma tez mensi prumer vystupu na vaze vzduchu.
ty vole Vášo, ty víš všechno... žasnu:) máš fanouška:)

Uživatelský avatar
Jech
Příspěvky: 1070
Registrován: 18. 05. 2008 13:46
Bydliště: Východní Čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: M40B18 vs. M40B16 - rozdíl na pohled

Příspěvek od Jech » 31. 08. 2010 11:57

Vasa píše:
Jech píše:Chápu dobře, že M40B18 má otvor pro nalévání oleje "vlevo" a M40B16 vpravo? Trochu mě u dvou 316 zarazilo, že to je jinde ... to zas budou trable s papíry.
Ne skutecnost je jina. Zmena pozice otvoru pro nalejvani oleje ma souvislost s tim, ze M40 byla na zacatku i v E36 a M40 pro E36 ma otvor vpredu (u chladice) protoze motor je vice "utopen" pod predni okno. Motor pro E30 ma otvor u predniho okna protoze je tam bezproblemovy pristup. Samozrejme se to mohlo vyskytovat i v nekterych E30 (nejspis pouze u Touringu) ke konci vyroby kdy M40 byly vyrabeny prevazne pro E36.

Krome vyrazeneho kodu na motoru bezny clovek/technik nerozezna zda je to M40B16 nebo B18. M40B16 ma tez mensi prumer vystupu na vaze vzduchu.
Ok, přesně to jsem potřeboval vědět :-).
Lock..
e46 330d, e46 325i cabrio, e46 320i LPG
ex E30 316i Touring, 14" BBS, jechuv-touring-316i-bbs-14-foto-3-6-2012-t74431.html

Uživatelský avatar
nugget
Příspěvky: 655
Registrován: 11. 07. 2007 21:51
Bydliště: Hoštejn

Příspěvek od nugget » 31. 08. 2010 12:27

Take na sani ze spodku je vyrazeno 1.8 nebo 1.6

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 31. 08. 2010 12:35

nugget píše:Take na sani ze spodku je vyrazeno 1.8 nebo 1.6
to je taky pravda, ale tam bez demontaze videt neni. Jinak obe sani jsem zkoumal detailne a zadny viditelny rozmer jsem nenasel. Takze nerozumim proc to nekdo oznacil 1.6 a 1.8

Kazdopadne uz to zkoumat nehodlam, protoze motor M40 je pro mne odepsanym nesmyslem ktery nemel nikdy spatrit svetlo sveta. Do meho Toura jde M10 s univerzalni RJ a nekolika upravami.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 31. 08. 2010 13:06

m40 je jeden z mála, se kterým se dá jezdit za 8 litrů... Na to, že má jen 8 ventilů a na své stáří podává slušný výkon.. Navíc se nemusí nic seřizovat.

že bych taky vyměnil motor a pak na m40 frajersky nadával?

Věřím, že kdyby se dbalo na pravidelné výměny oleje od novoty vozu, bylo by mazání hlavy dostatečné i v sériovém provedení.

Uživatelský avatar
BMWHanz
Příspěvky: 1177
Registrován: 08. 10. 2008 16:03
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od BMWHanz » 31. 08. 2010 13:17

je pravda, ze za vetsinu odpravenych m40 muze spatny olej a samozrejme spatna udrzba. udrzba se neda omluvit, ale olej jo. drive se nedelal v takove kvalite.

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 31. 08. 2010 13:25

Ada_CZ píše:u M40 se navíc nemusí nic seřizovat.
jo to je pravda, staci kazde 2 roky menit vacku, koniky, hydra, olejovou sprchu a rozvody :lol: :lol:
Ada_CZ píše:Věřím, že kdyby se dbalo na pravidelné výměny oleje od novoty vozu, bylo by mazání hlavy dostatečné i v sériovém provedení.
Evidentne ne, neverim tomu ze kazdy z majitelu cca 400 tisic E30 s M40 kaslal na udrzbu !!!

Nechci resit remeny, hydra, milion cidel, EWS a podobne "vychytavky" "modernich" motoru ktere stejne nezajisti spotrebu 4L/100. Radsi pojedu (stejne uz bezne vic jak 100-110kmh nejezdim) za 9L/100 s karburatorem ktery ma pouze tahlo, pruzinu, klapku a trysku nez s nesmyslem s tisici vehementy za 8L/100. Cim jsem starsi tim mene mne tyhle novinky zajimaji (umim je vnitrne technicky ocenit, ale to je tak vsechno), clanky o novych autech uz nectu vubec (stejne je uz delaji diletanti kteri problem zakladniho designu resi 3-10 zaplatami podobne nefungujich reseni aby se to vubec rozbehlo). Nechci auto ktere kdyz neni online v realnem case spojeno se servrem v Mnichove, Parizi nebo na Mesici neumozni ani vycist chyby z RJ. At jdou s timhle pristupem doprdele. Jediny reseni do budoucna jsou unikatni vlastni nezavisla reseni ktere nejsou kompatibilni s timhle do haljzlu jdoucim svetem.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 31. 08. 2010 13:50

amen
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 31. 08. 2010 14:01

Pokud měníš vačku a hydra s vahadly co 2 roky, možná by to chtělo vyměnit přetlakový olejový ventil a tu sprchu.

V 95% s Tebou souhlasím.. Ale tahle modernizace ještě naštěstí není problém našich třícek.. A nemýlím-li se, zrovna motronic, pro který byla m40 stavěna, využít chceš. A v tomhletom případě to není milion serepetiček a čidel, které šetří decilitry, ale s nadhledem pouze lambda korekce délky otevření vstřiku. A to přece víš.

Názor na hlavu m40ky teda vyvracet nebudu.. Neříkám, že je vymyšlena nejlépe.. Ale m40 byl masový motor a globálně těch litrů ušetřil hodně:)

A k tomu retro pohledu; závidím kámošovi s favoritem, že nemá el. palivové čerpadlo:)

E: několik známých měnilo v golfu3 4válec s tím, že ten motor už má přes 200 tisíc najeto.. Myslím, že můžeme být rádi.

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 31. 08. 2010 14:21

Ada_CZ píše:V 95% s Tebou souhlasím.. Ale tahle modernizace ještě naštěstí není problém našich třícek.. A nemýlím-li se, zrovna motronic, pro který byla m40 stavěna, využít chceš.
To uz prave vyuzit nechci, Motronic je OK ale po zvazeni vsech detailu moc uzavrena technologie. Chci mit M10 se sekvencnim zapalovanim i vstrikovanim, cidly klepani a otevrenou architekturou pro individualni nastaveni.
Ada_CZ píše:několik známých měnilo v golfu3 4válec s tím, že ten motor už má přes 200 tisíc najeto.. Myslím, že můžeme být rádi.
No moje M40 v Touru ma najeto skoro 400t km (kolikatou vacku netusim, ja ji menil jednou) a spotreba oleje a tlaky valcu jsou naprosto v poradku nicmene je mi tento motor znacne nesympaticky svym projevem predvsim akustickym.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 31. 08. 2010 14:28

No tak zvuk se mi taky nelíbí :? ... Ale kdybych to měl řešit, tak 6 válem..

A kdybych měl m10 2,0 tak m40 taky neřeším.. Ale nehanil bych ho.. Je to fuk.. je to jen kus železa..

Uživatelský avatar
ALA E30
člen E30.cz
Příspěvky: 1553
Registrován: 09. 07. 2007 15:44
Bydliště: Krásná Hora(Příbramsko)

Příspěvek od ALA E30 » 31. 08. 2010 18:38

Tento motor taky nijak neobdivuju,ale mam ho v tříce 10 let a krom rozvodů,vodní pumpy a lambdy jsem neměl problém.Tahá až do omezovače,náplní se nevšímnu.Pravda zvuk nijak vábnej nejni,ale nikde mě nenechal a za 12 nejezdim.Až teď mi vlastně došlo že jsem na autě už řešil cokoliv kromě motoru.No ale při otevření kapoty je to trochu srandovní pohled. :oops: Taky jí neotvírám. :wink:
90´- E30sedan-316i(M42) /// 88´- E30cabrio-318i(M40) /// 91´- E30touring-324td(M21) /// 99´ - E46sedan - 318i(M43) /// 03´- E46sedan-330d(M57N)

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 31. 08. 2010 18:55

nicmene, uvazme sami, ze trica, ktera vydrzela doted (da se zobecnit na jakekoliv bmw z tech let) nemuze byt spatne auto vcetne vsech jeho komponentu. Budme radi, zeto jezdi, nastartuje da se rict presne na povel a nehanme. Nebudme rozmazleni vykony dnesnich 1,4TSI, ktere po ujeti 100tis budou v hajzlu s kompresi a elektrika si bude delat co chce. Kara, ktere je nejmene 17 let, byla ve sve dobe na spici technickeho pokroku a je jen nasi chybou nebo pozehnanim, ze ji udrzujeme pri zivotu a dela nam radost.

ALE! jsou i taci, ze mistre :) , kteri do toho musi rejt i pres dobre rady kamaradu :)
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 31. 08. 2010 19:32

Max-Max píše:ALE! jsou i taci, ze mistre :) , kteri do toho musi rejt i pres dobre rady kamaradu :)
A jeje, tu M10 budu mit do duchodu na taliri vid Predsedo? :lol:
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Odpovědět