M40B18 vs. M40B16 - rozdíl na pohled
- Jech
- Příspěvky: 1070
- Registrován: 18. 05. 2008 13:46
- Bydliště: Východní Čechy
- Kontaktovat uživatele:
M40B18 vs. M40B16 - rozdíl na pohled
Měl jsem za to že doma máme 2x touringa 1,6 ... každopádně ..
Chápu dobře, že M40B18 má otvor pro nalévání oleje "vlevo" a M40B16 vpravo? Trochu mě u dvou 316 zarazilo, že to je jinde ... to zas budou trable s papíry.
Chápu dobře, že M40B18 má otvor pro nalévání oleje "vlevo" a M40B16 vpravo? Trochu mě u dvou 316 zarazilo, že to je jinde ... to zas budou trable s papíry.
e46 330d, e46 325i cabrio, e46 320i LPG
ex E30 316i Touring, 14" BBS, jechuv-touring-316i-bbs-14-foto-3-6-2012-t74431.html
ex E30 316i Touring, 14" BBS, jechuv-touring-316i-bbs-14-foto-3-6-2012-t74431.html
Re: M40B18 vs. M40B16 - rozdíl na pohled
Ne skutecnost je jina. Zmena pozice otvoru pro nalejvani oleje ma souvislost s tim, ze M40 byla na zacatku i v E36 a M40 pro E36 ma otvor vpredu (u chladice) protoze motor je vice "utopen" pod predni okno. Motor pro E30 ma otvor u predniho okna protoze je tam bezproblemovy pristup. Samozrejme se to mohlo vyskytovat i v nekterych E30 (nejspis pouze u Touringu) ke konci vyroby kdy M40 byly vyrabeny prevazne pro E36.Jech píše:Chápu dobře, že M40B18 má otvor pro nalévání oleje "vlevo" a M40B16 vpravo? Trochu mě u dvou 316 zarazilo, že to je jinde ... to zas budou trable s papíry.
Krome vyrazeneho kodu na motoru bezny clovek/technik nerozezna zda je to M40B16 nebo B18. M40B16 ma tez mensi prumer vystupu na vaze vzduchu.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Re: M40B18 vs. M40B16 - rozdíl na pohled
ty vole Vášo, ty víš všechno... žasnu:) máš fanouška:)Vasa píše:Ne skutecnost je jina. Zmena pozice otvoru pro nalejvani oleje ma souvislost s tim, ze M40 byla na zacatku i v E36 a M40 pro E36 ma otvor vpredu (u chladice) protoze motor je vice "utopen" pod predni okno. Motor pro E30 ma otvor u predniho okna protoze je tam bezproblemovy pristup. Samozrejme se to mohlo vyskytovat i v nekterych E30 (nejspis pouze u Touringu) ke konci vyroby kdy M40 byly vyrabeny prevazne pro E36.Jech píše:Chápu dobře, že M40B18 má otvor pro nalévání oleje "vlevo" a M40B16 vpravo? Trochu mě u dvou 316 zarazilo, že to je jinde ... to zas budou trable s papíry.
Krome vyrazeneho kodu na motoru bezny clovek/technik nerozezna zda je to M40B16 nebo B18. M40B16 ma tez mensi prumer vystupu na vaze vzduchu.
- Jech
- Příspěvky: 1070
- Registrován: 18. 05. 2008 13:46
- Bydliště: Východní Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: M40B18 vs. M40B16 - rozdíl na pohled
Ok, přesně to jsem potřeboval vědětVasa píše:Ne skutecnost je jina. Zmena pozice otvoru pro nalejvani oleje ma souvislost s tim, ze M40 byla na zacatku i v E36 a M40 pro E36 ma otvor vpredu (u chladice) protoze motor je vice "utopen" pod predni okno. Motor pro E30 ma otvor u predniho okna protoze je tam bezproblemovy pristup. Samozrejme se to mohlo vyskytovat i v nekterych E30 (nejspis pouze u Touringu) ke konci vyroby kdy M40 byly vyrabeny prevazne pro E36.Jech píše:Chápu dobře, že M40B18 má otvor pro nalévání oleje "vlevo" a M40B16 vpravo? Trochu mě u dvou 316 zarazilo, že to je jinde ... to zas budou trable s papíry.
Krome vyrazeneho kodu na motoru bezny clovek/technik nerozezna zda je to M40B16 nebo B18. M40B16 ma tez mensi prumer vystupu na vaze vzduchu.

Lock..
e46 330d, e46 325i cabrio, e46 320i LPG
ex E30 316i Touring, 14" BBS, jechuv-touring-316i-bbs-14-foto-3-6-2012-t74431.html
ex E30 316i Touring, 14" BBS, jechuv-touring-316i-bbs-14-foto-3-6-2012-t74431.html
to je taky pravda, ale tam bez demontaze videt neni. Jinak obe sani jsem zkoumal detailne a zadny viditelny rozmer jsem nenasel. Takze nerozumim proc to nekdo oznacil 1.6 a 1.8nugget píše:Take na sani ze spodku je vyrazeno 1.8 nebo 1.6
Kazdopadne uz to zkoumat nehodlam, protoze motor M40 je pro mne odepsanym nesmyslem ktery nemel nikdy spatrit svetlo sveta. Do meho Toura jde M10 s univerzalni RJ a nekolika upravami.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
m40 je jeden z mála, se kterým se dá jezdit za 8 litrů... Na to, že má jen 8 ventilů a na své stáří podává slušný výkon.. Navíc se nemusí nic seřizovat.
že bych taky vyměnil motor a pak na m40 frajersky nadával?
Věřím, že kdyby se dbalo na pravidelné výměny oleje od novoty vozu, bylo by mazání hlavy dostatečné i v sériovém provedení.
že bych taky vyměnil motor a pak na m40 frajersky nadával?
Věřím, že kdyby se dbalo na pravidelné výměny oleje od novoty vozu, bylo by mazání hlavy dostatečné i v sériovém provedení.
jo to je pravda, staci kazde 2 roky menit vacku, koniky, hydra, olejovou sprchu a rozvodyAda_CZ píše:u M40 se navíc nemusí nic seřizovat.


Evidentne ne, neverim tomu ze kazdy z majitelu cca 400 tisic E30 s M40 kaslal na udrzbu !!!Ada_CZ píše:Věřím, že kdyby se dbalo na pravidelné výměny oleje od novoty vozu, bylo by mazání hlavy dostatečné i v sériovém provedení.
Nechci resit remeny, hydra, milion cidel, EWS a podobne "vychytavky" "modernich" motoru ktere stejne nezajisti spotrebu 4L/100. Radsi pojedu (stejne uz bezne vic jak 100-110kmh nejezdim) za 9L/100 s karburatorem ktery ma pouze tahlo, pruzinu, klapku a trysku nez s nesmyslem s tisici vehementy za 8L/100. Cim jsem starsi tim mene mne tyhle novinky zajimaji (umim je vnitrne technicky ocenit, ale to je tak vsechno), clanky o novych autech uz nectu vubec (stejne je uz delaji diletanti kteri problem zakladniho designu resi 3-10 zaplatami podobne nefungujich reseni aby se to vubec rozbehlo). Nechci auto ktere kdyz neni online v realnem case spojeno se servrem v Mnichove, Parizi nebo na Mesici neumozni ani vycist chyby z RJ. At jdou s timhle pristupem doprdele. Jediny reseni do budoucna jsou unikatni vlastni nezavisla reseni ktere nejsou kompatibilni s timhle do haljzlu jdoucim svetem.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Pokud měníš vačku a hydra s vahadly co 2 roky, možná by to chtělo vyměnit přetlakový olejový ventil a tu sprchu.
V 95% s Tebou souhlasím.. Ale tahle modernizace ještě naštěstí není problém našich třícek.. A nemýlím-li se, zrovna motronic, pro který byla m40 stavěna, využít chceš. A v tomhletom případě to není milion serepetiček a čidel, které šetří decilitry, ale s nadhledem pouze lambda korekce délky otevření vstřiku. A to přece víš.
Názor na hlavu m40ky teda vyvracet nebudu.. Neříkám, že je vymyšlena nejlépe.. Ale m40 byl masový motor a globálně těch litrů ušetřil hodně:)
A k tomu retro pohledu; závidím kámošovi s favoritem, že nemá el. palivové čerpadlo:)
E: několik známých měnilo v golfu3 4válec s tím, že ten motor už má přes 200 tisíc najeto.. Myslím, že můžeme být rádi.
V 95% s Tebou souhlasím.. Ale tahle modernizace ještě naštěstí není problém našich třícek.. A nemýlím-li se, zrovna motronic, pro který byla m40 stavěna, využít chceš. A v tomhletom případě to není milion serepetiček a čidel, které šetří decilitry, ale s nadhledem pouze lambda korekce délky otevření vstřiku. A to přece víš.
Názor na hlavu m40ky teda vyvracet nebudu.. Neříkám, že je vymyšlena nejlépe.. Ale m40 byl masový motor a globálně těch litrů ušetřil hodně:)
A k tomu retro pohledu; závidím kámošovi s favoritem, že nemá el. palivové čerpadlo:)
E: několik známých měnilo v golfu3 4válec s tím, že ten motor už má přes 200 tisíc najeto.. Myslím, že můžeme být rádi.
To uz prave vyuzit nechci, Motronic je OK ale po zvazeni vsech detailu moc uzavrena technologie. Chci mit M10 se sekvencnim zapalovanim i vstrikovanim, cidly klepani a otevrenou architekturou pro individualni nastaveni.Ada_CZ píše:V 95% s Tebou souhlasím.. Ale tahle modernizace ještě naštěstí není problém našich třícek.. A nemýlím-li se, zrovna motronic, pro který byla m40 stavěna, využít chceš.
No moje M40 v Touru ma najeto skoro 400t km (kolikatou vacku netusim, ja ji menil jednou) a spotreba oleje a tlaky valcu jsou naprosto v poradku nicmene je mi tento motor znacne nesympaticky svym projevem predvsim akustickym.Ada_CZ píše:několik známých měnilo v golfu3 4válec s tím, že ten motor už má přes 200 tisíc najeto.. Myslím, že můžeme být rádi.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
- ALA E30
- člen E30.cz
- Příspěvky: 1553
- Registrován: 09. 07. 2007 15:44
- Bydliště: Krásná Hora(Příbramsko)
Tento motor taky nijak neobdivuju,ale mam ho v tříce 10 let a krom rozvodů,vodní pumpy a lambdy jsem neměl problém.Tahá až do omezovače,náplní se nevšímnu.Pravda zvuk nijak vábnej nejni,ale nikde mě nenechal a za 12 nejezdim.Až teď mi vlastně došlo že jsem na autě už řešil cokoliv kromě motoru.No ale při otevření kapoty je to trochu srandovní pohled.
Taky jí neotvírám. 


90´- E30sedan-316i(M42) /// 88´- E30cabrio-318i(M40) /// 91´- E30touring-324td(M21) /// 99´ - E46sedan - 318i(M43) /// 03´- E46sedan-330d(M57N)
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
nicmene, uvazme sami, ze trica, ktera vydrzela doted (da se zobecnit na jakekoliv bmw z tech let) nemuze byt spatne auto vcetne vsech jeho komponentu. Budme radi, zeto jezdi, nastartuje da se rict presne na povel a nehanme. Nebudme rozmazleni vykony dnesnich 1,4TSI, ktere po ujeti 100tis budou v hajzlu s kompresi a elektrika si bude delat co chce. Kara, ktere je nejmene 17 let, byla ve sve dobe na spici technickeho pokroku a je jen nasi chybou nebo pozehnanim, ze ji udrzujeme pri zivotu a dela nam radost.
ALE! jsou i taci, ze mistre
, kteri do toho musi rejt i pres dobre rady kamaradu 
ALE! jsou i taci, ze mistre


325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220