ale no tak, tvuj pokusnej motor jede nejlip na jednotku z 535i, takze to nebudeme brat jako etalon kvalityVasa píše:"Lambdu" DME (motronic) potrebuje pouze ke korekci smesi, v pripade BOSCH DME to neni kriticke cidlo ktere by nejak zasadne ovlivnilo chod motoru pokud je zbytek komponentu v poradku. Pokud by stale nekdo trval na tom, ze DME MUSI mit lambdu mu mohu pujcit na prozkoumani RJ pro motor M40 ktera je osazena firmwarem (chipem) pro rizeni motoru bez lambdy.
Pokud DME nedostava informace ze sondy vubec nebo jsou hodnoty mimo definovany rozsah ktery RJ zna tak ji vyhodnoti jako vadnou a nastavi pevny lambda koeficient (mirne bohatou smes). Hmatatelny rozdil je cca o 0,5l vyssi spotreba. Jinak se vada lambdy u RJ Bosch DME neprojevi - narozdil od jinych elektronickych rizeni jinych vyrobcu.
Jinak dle foto je ten motor slusna skladacka. Nikdy jsem nevidel Motronic motor s "malou diagnostickou zasuvkou" krome 325e ktera ma Motronic 1.0. Ta jednotka co je na obrazku je z 325i(525i) BEZ KAT takze ani zadnou zasuvku nehledej. Dle meho soudu, pokud budes vedet co delat tak das dohromady i tento bastl tak aby jezdil v pohode.
PS:muj pokusny M20B20 jede temer na jakoukoliv RJ vcetne te z motoru M40 - samozrejme to ale na 4-valcovou neni zadny zazrak
lambdu motrnic pouziva jako jeden z cinitelu urcujicich smes, souhlasim s tim, ze jako jeden z vice faktoru. Ale jelikoz zde se resi, proc neco jde spatne, puvodni predpoklad byl prave vyloucit cleny ktere by mohli byt vadne nebo uplne chybejici. Bohuzel, nejsem tak zdatnej abych z nekvalitni fotky hned poznal jaka je to jednotka a zda potrebuje nebo nepotrebuje jiste vstupni cleny, dle popisu niz to uz jasne bylo. Navic, jelikoz je to skladacka, tak ani te jednotce nelze verit uplne, protoze muze to byt napr katovej motor osazenej starsi kabelazi a starou jednotkou a zvenku jn pohledem na motr to, mily Vaso, nezjistis ani kdyz se poseres.

tak sme si pokecali a muzeme si navzajem roztrhat obcanky.