Motor

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 15. 06. 2010 22:28

Vasa píše:"Lambdu" DME (motronic) potrebuje pouze ke korekci smesi, v pripade BOSCH DME to neni kriticke cidlo ktere by nejak zasadne ovlivnilo chod motoru pokud je zbytek komponentu v poradku. Pokud by stale nekdo trval na tom, ze DME MUSI mit lambdu mu mohu pujcit na prozkoumani RJ pro motor M40 ktera je osazena firmwarem (chipem) pro rizeni motoru bez lambdy.

Pokud DME nedostava informace ze sondy vubec nebo jsou hodnoty mimo definovany rozsah ktery RJ zna tak ji vyhodnoti jako vadnou a nastavi pevny lambda koeficient (mirne bohatou smes). Hmatatelny rozdil je cca o 0,5l vyssi spotreba. Jinak se vada lambdy u RJ Bosch DME neprojevi - narozdil od jinych elektronickych rizeni jinych vyrobcu.


Jinak dle foto je ten motor slusna skladacka. Nikdy jsem nevidel Motronic motor s "malou diagnostickou zasuvkou" krome 325e ktera ma Motronic 1.0. Ta jednotka co je na obrazku je z 325i(525i) BEZ KAT takze ani zadnou zasuvku nehledej. Dle meho soudu, pokud budes vedet co delat tak das dohromady i tento bastl tak aby jezdil v pohode.

PS:muj pokusny M20B20 jede temer na jakoukoliv RJ vcetne te z motoru M40 - samozrejme to ale na 4-valcovou neni zadny zazrak :)
ale no tak, tvuj pokusnej motor jede nejlip na jednotku z 535i, takze to nebudeme brat jako etalon kvality

lambdu motrnic pouziva jako jeden z cinitelu urcujicich smes, souhlasim s tim, ze jako jeden z vice faktoru. Ale jelikoz zde se resi, proc neco jde spatne, puvodni predpoklad byl prave vyloucit cleny ktere by mohli byt vadne nebo uplne chybejici. Bohuzel, nejsem tak zdatnej abych z nekvalitni fotky hned poznal jaka je to jednotka a zda potrebuje nebo nepotrebuje jiste vstupni cleny, dle popisu niz to uz jasne bylo. Navic, jelikoz je to skladacka, tak ani te jednotce nelze verit uplne, protoze muze to byt napr katovej motor osazenej starsi kabelazi a starou jednotkou a zvenku jn pohledem na motr to, mily Vaso, nezjistis ani kdyz se poseres. 8)

tak sme si pokecali a muzeme si navzajem roztrhat obcanky.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fuseon » 16. 06. 2010 07:27

Max-Max píše:
Fuseon píše:myslel som ze u renaulta som sa stretol z kade cim, ale este nie z motorom o ktorom sa da zistit prt ak je prerazene ciselko, proste by mal by nejako odliseny od ostatnych, takto lahko dojde k chybe.
napis do bmw ze mas prerazene cislo a ze vo fabrike robia kokoti lebo sa to neda od seba rozoznat a ziadas napravu

zaroven mozes napisat aj do vsetkych dalsich fabrik ktore robia zhodne motory s roznymi vykonostnymi verziami
berem to ako, nepochopene z tvojej strany, ja nemam prosti motoru nic, ani prosit fabrike ale proti ludom ktory to takto dohabu ze sa to neda spoznat, vidim ze nemas zaujem to rozoberat ta to uz nechajme. buduci tyzden dam dole sisku a uvidime. vysledok napisem.

Ahoj a mas pravu na BMW fore by to uz zamkli, lebo vacsi nafukancoch som este nezazil, teraz nieje umenie mat BMW ale poriadne BMW funkcne, mne tiez stacilo, to zasunut nejakemu felsiacori co tam postriha kabliky vymeni sviecky a bdue ma presviedcat ze to ma stotisice za sebou a to uz tak pojde, ja som chcel prisiep tym ze sa budem na tom pracovat a toto sa mi dostalo.... no nic max ked to bude uvidime. ja za to aky to je bastl nemozem

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 16. 06. 2010 08:07

objem valca by si este mohol teoreticky zmerat naliatim oleja medzi dolnou a hornou uvratou, vysledok x 6 a uvidis, ale je to iba orientacna hodnota
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fuseon » 16. 06. 2010 12:15

Zhodim hlavu, pomeram zdvih sublerov, skontrolujem kruzky, vycistim ventili a ak to bude b25 tak to zlozim, ak nie tak to pojde von

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 16. 06. 2010 14:30

pocitaj s tym, ze nevies ake sruby su tam, tzn je mozne, ze uz su natiahnute nafest a mozes tu hlavu este viac skurvit, moze sa zohnut a pod... profici zrovnavaju hlavu vzdy ked je dole.... to iste s tesnenim

na hlave medzi prvym a druhym valcom v priestore nad svieckami su vylisky v hlave, v prvom vylisku by mal byt ten vylisok plny, na rozdiel od ostatnych ... v tej plnej ploche by malo byt cislo 2.5, resp 2.5/2.7, tak zistis ci to je ozaj hlava 2.5. Ked ten vylisok niekto obrusil kvoli zhodnosti s hlavou 2.0, aj tak bude tam plna plocha, 2.0 a 2.3 ju maju nevyplnenu rovnako ako ostatne nad dalsimi valcami.

spodok zmeras zospodu ked zhodis vanu, je to cele lacnejsie riesenie ked to chces urobit dobre. Ked ti na tom nie velmi zalezi, tak zhod hlavu a pouzi stare sruby a tesnenie, ale nemusi to dobre dopadnut.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fuseon » 16. 06. 2010 19:51

jasne, zrovnanie hlavy, nove tesnenie su samozrejmost :) to bez komentara, inak zbytocna robota

Kuknem na tu hlavu dakujem za radu :) ved ked tam nebude 2.5 hlava tak spodok uz isto nebude 2.5 :)

ked budem vediet viac, napisem, dakujem

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 16. 06. 2010 19:54

Fuseon píše:Kuknem na tu hlavu dakujem za radu :) ved ked tam nebude 2.5 hlava tak spodok uz isto nebude 2.5 :)
No jen aby ses nedivil :lol:

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 16. 06. 2010 20:16

Ada_CZ píše:
Fuseon píše:Kuknem na tu hlavu dakujem za radu :) ved ked tam nebude 2.5 hlava tak spodok uz isto nebude 2.5 :)
No jen aby ses nedivil :lol:
tak tak, par motorov som uz takych videl :lol:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fuseon » 21. 06. 2010 19:26

Ahoj Max,
Kukal som na tu hlavu a na mieste medzi prvym a druhym valcom na hlave smere od kabiny je taky vysupok na ktorom bolo NIECO ale je to vybrusene, takze som zas nic nezistil, este ma napadlo ci ma 2.2 hlava rovnake ulozenie vaciek ako 2.5, ja mam na 7 miestach, 2.3 neviem.

Foto toho miesta:
Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 21. 06. 2010 19:46

pozri sa, najprv silne doporucujem trosku hladat a studovat info, ktoreho je tu hafo.

podla toho zbrusenia tipujem ze je tam hlava 2.5/2.7
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fuseon » 21. 06. 2010 20:22

Max ved nic ine nerobim len to tu studujem, si pripadam ako zavislak ver mi

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fuseon » 22. 06. 2010 13:27

Tak dnes som to zmeral :

zdvih 76mm

na hlave bolo cislo 264 200

zrejme 2.3 :)

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 23. 06. 2010 13:41

a vrtani teda kolik?
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fuseon » 23. 06. 2010 15:39

vrtanie neviem, nemal som dole sisku a ani ma to nenapadlo no studoval som e21 bodka de ci ako a jedna sa o motor z prvej varky m20b23 preto oznacenie 23 6E A , cize slabsi 23 6E B bol ten E 30 tokovi, e21 ma hlavu cislo 1264 200 silnejsi s vacsimi kanalmi na nasavanie ma 1264 731, dva a polka ma konec 885, ja mam akurat dobastlene sanie z 2.5, s vahou a cidlami kvoli origo elektrike, a dobasleny rozdelovac na hlave ( vedla bloku ostal len drziak ).

motor uz mam pripraveny na zhodenie, a pojde tam 2.5 z plasta

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 23. 06. 2010 21:41

Fuseon píše:vrtanie neviem, nemal som dole sisku a ani ma to nenapadlo no studoval som e21 bodka de ci ako a jedna sa o motor z prvej varky m20b23 preto oznacenie 23 6E A , cize slabsi 23 6E B bol ten E 30 tokovi, e21 ma hlavu cislo 1264 200 silnejsi s vacsimi kanalmi na nasavanie ma 1264 731, dva a polka ma konec 885, ja mam akurat dobastlene sanie z 2.5, s vahou a cidlami kvoli origo elektrike, a dobasleny rozdelovac na hlave ( vedla bloku ostal len drziak ).

motor uz mam pripraveny na zhodenie, a pojde tam 2.5 z plasta
no ako myslis, ale pripravu pre rozdleovac na boku maju VSETKY M20 motory, takze to nie je hodnoverne.

skus sa na to pozriet inak - niekto mal auto 323... umrel motor / chcel upgrade / iny dovod... zohnal 2.5 a vsetko na motore prerazil... rozdiel v zdvihu 2.3 a 2.5 velky nebude, mohol si sa pomylit, dolezity faktor je vrtanie. Podla mna tam je komplet 2.5, ale to je vsetko dohad na zaklade jednej fotky a neuplnych info. Ked vsak chces takci tak menit motor namiesto opravy a riesenia, ok, aj to je riesenie.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fuseon » 23. 06. 2010 22:03

Hlava je tuti na beton 1264 200 --- to sa prerazit neda lebo je to odliate pri vyrobe !! Uz len to mi staci aby som to vymenil!!

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 23. 06. 2010 23:37

Fuseon píše:Hlava je tuti na beton 1264 200 --- to sa prerazit neda lebo je to odliate pri vyrobe !! Uz len to mi staci aby som to vymenil!!
menej vykricnikov, nie som hluchy :wink:

ale mas pravdu, uslo mi to cislo hlavy, suhlasim, je to 2.0/2.3 hlava
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fuseon » 07. 08. 2010 21:26

Ahojte chalani, v garazi sa mi objavil novy motor do carbousa, jedna sa o m20b25, vsetko by sedelo, je to z plasta RJ motronic 1.1 (153( no dnes som si vsimol ze ma zlte vstreky, co to? nemali by byt modre? z coho su? preskumal som google, a fora a jedne co som zistil je ze IX-o malo zlte vstreky, moze byt? ake by mali byt? rozdiely, motor frcal paradne, len pre zaujimavost

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 07. 08. 2010 21:35

Fuseon píše:Ahojte chalani, v garazi sa mi objavil novy motor do carbousa, jedna sa o m20b25, vsetko by sedelo, je to z plasta RJ motronic 1.1 (153( no dnes som si vsimol ze ma zlte vstreky, co to? nemali by byt modre? z coho su? preskumal som google, a fora a jedne co som zistil je ze IX-o malo zlte vstreky, moze byt? ake by mali byt? rozdiely, motor frcal paradne, len pre zaujimavost
Napiš číslo těch vstřikovačů.

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 07. 08. 2010 22:21

Já držel v ruce žlutý vstřik z m30b35 :wink:
Obrázek

Odpovědět