první auto

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
koub1x
Příspěvky: 10
Registrován: 14. 06. 2010 13:49

první auto

Příspěvek od koub1x » 01. 08. 2010 15:32

Dobrý den,chci se zeptat jestli je bmw e30 dobré jako první auto
jestli se to vyplatí koupit za tech 30-40 tisíc ,jestli se do toho nemusí každý měsíc vrážet prachy na opravu nebo je to fakt dobrý auto
a jaký auto bych si mel koupit ,myslím tím do kolika najetych kilometrů ,jakej rok výroby ....

Uživatelský avatar
Matthes
Příspěvky: 284
Registrován: 25. 09. 2007 08:03
Bydliště: Orlová

Bmw

Příspěvek od Matthes » 01. 08. 2010 15:48

Tak tohle co teď mám bylo moje první mám ho už třetím rokem, myslím, že za ty peníze je to auto na úrovni a většina se za tím otočí. S tím vrážením ... záleží jak se ti poštěstí kup! Ber v úvahu že jsou to cca 20 let stará auta, každý se k autu chová jinak, ale mám známé co mají auta třeba o polovinu mladší a vráželi do toho mnohem víc. najeté km neřeš. Z mé stránky když to beru - vyměnil jsem tam hoooodně věcí a teď už jenom jezdím, ale je na prodej .... :wink:
E60 530i

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 01. 08. 2010 21:33

Auto nekupuju podle najetejch kilometrů, ty na budíkách strejně většinou nesedí a jinak se to zjišťuje těžko. Ani podle roku výroby - pokud je auto udržovaný, přežije lecjakej novejší naleštěnej prd. Chce to koupit auto v kloudnym stavu, bez pazvuků na podvozku a s co nejmenší korozí. Všecko se sice dá opravit, ale otázka je, zda se to vyplatí. Prostě auto to chce kupovat hlavou, ne srdcem (vim, je to těžký když člověk objíždí vysněnej model a je kdyžtak schopen silně přimhouřit oko). A pokud máš někoho, kdo třícám rozumí a ví kam se podívat a co zkontrolovat, ber ho na objíždění inzerátů sebou, vyplatí se to. Hinak si tady z fóra nastuduj klasický bolesti a neduhy E30 a po těch potom u nabízeného auta pátrej a rozhoduj se s chladnou hlavou.

Každopádně s nějakou investicí do auta hned po koupi počítej, minimálně rozvody + komplet náplně, pokud prodejce nedoloží, že je to už povyměňovaný.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

koub1x
Příspěvky: 10
Registrován: 14. 06. 2010 13:49

sss

Příspěvek od koub1x » 02. 08. 2010 10:55

tvoje auto se mi libi matheus na konci prazdnin az dodelam tu autoskolu mozna ze se prijedu kouknout pokud ho jeste budes mit

Uživatelský avatar
Jech
Příspěvky: 1070
Registrován: 18. 05. 2008 13:46
Bydliště: Východní Čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jech » 02. 08. 2010 12:34

tříca jako první auto rozhodně není špatný, začal jsem v podstatě podobně (318 tour). První auto bylo v pohodě, až na brzdy,termostat (a rozvody po dovozu) v podstatě bez investic po celý rok, bez problému. O něj jsem ale přišel.

Nástupce s motorem 1,6 je o něco slabší ale stačí, jezdím taky bez problémů, a víceméně bez investic - některé ale musí už brzo nastat - termostat, visco, palivový filtr, spojka, palivový hadičky a další. Ne že by bylo vše na odchodu, je to ale potřeba řešit co nejdřív. e30 si pořídila i ségra, ta si s ní prošla víc - dobu se řešilo proč nefunguje tachometr, špatná vodní pumpa díky které chcala voda a další. Je to ale taky o tom, že ona na to auto sere a vše je pak na mě, což nestíhám řešit.

Takže pokud si schopný a ochotný nějaký ten čas autu věnovat a ledacos si udělat sám (nebo aspoň sám odést do servisu v případě potřeby), třícu si kup. Já jsem s ní jako s druhým autem spokojený a svezení je to slušný. Těžko koupíš auto bez investic, ale zrovna u e30 to není žádná darda. A podlení poznámka: podle mě je lepší koupit hezkou e30 za 40 tisíc, než e36 za stejný peníze ale ve většim stádiu rozkladu :-).

Při koupi dej taky pozor na klasické neduhy jak už někdo psal, např. cvakání motoru u M40. Na kilometry moc nehleď, spíš na stav auta. Druhé jsem kupoval s 240 000 na tachometru ...
e46 330d, e46 325i cabrio, e46 320i LPG
ex E30 316i Touring, 14" BBS, jechuv-touring-316i-bbs-14-foto-3-6-2012-t74431.html

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 02. 08. 2010 13:02

E30 je spise o tom, ze ji proste CHCI i se svymi neduhy. Libi se mi, vim ze chci zadni nahon, nevadi mi ze je mala, nevadi me si pod auto lehnout a alespon trochu me zajima technika. Pokud splnujes vyse uvedene kup si ji. E30 samozrejme trpi korozi, ale v 99% pripadu na par stejnych mistech a nikdy nosna nebo jinak bezpecnostne relevantni mista. Coz se o vetsine aut podobne kategorie (Golf II/III, Kadett, vetsina francouzskych nesmyslu apd.) snad krom Mercedesu rici v zasade neda. E30 pri zachovani jednoduchosti konstrukce nabizi nadprumerne jizdni vlastnosti (samozrejme pri alespon minimalni udrzbe podvozku), siroky vyber motoru a zaroven jeji udrzba je stale zvladnutelna pri znalostech "jak spravit Zigula". Ja osobne jsem trochu "pozitivne" zaujaty takze ne vsichni se mnou musi souhlasit :)
Dostupnost ND je vice nez dostatecna at uz z neoriginalnnich zdroju tak i od samotneho BMW. Zname "ceske dogma", ze BMW te sezere a nedoplatis se za servis zde neni vubec na miste.
Pokud mohu doporucit tak se poohledni po nejakem kusu ktery neprosel rukama 6ti ceskych "klempiru" s motorem M10 (sice patri mezi nejstarsi a ne zrovna nejvykonejsi) ktery vykazuje znacnou odolnost vuci ceskemu zachazeni, varianta vozu s motorem M40 je sice nejcastejsi, ale ten motor je tak nejak "nepovedenej". Az se trochu ridicsky rozkoukas a obliba E30 v Tobe pretrva tak se muzes poohlednout po nejake 6-ti valcove variante.
Stav na tacho je ten poslednni udaj o co se zajimej, neni naprosto podstatny. Vezmi si sebou nekoho komu jiz par E30 proslo rukama, behem 10 minut Ti rekne zda to ma cenu nebo ne.
PS:dulezity je stav karoserie, zbytek je balast a da se sehnat za par korun vcetne motoru a prevodovek...

Navic s E30 je to jako s Fidorkou... :)
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
PÁREK
Příspěvky: 1493
Registrován: 30. 09. 2008 20:14

Příspěvek od PÁREK » 02. 08. 2010 13:09

jak je to s fidorkou?

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 02. 08. 2010 13:12

PÁREK píše:jak je to s fidorkou?
Kdyz ji milujes neni co resit... :)
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 02. 08. 2010 13:23

to je ale kofola :lol: jinak neni co dodat maximalně jasně a správně podáno
Obrázek

Uživatelský avatar
marty87
Příspěvky: 1295
Registrován: 23. 04. 2006 17:48

Příspěvek od marty87 » 02. 08. 2010 13:36

E30 už bude vždycky kasička.

Koupiš pěknou třícu třeba 1.8, 14ky a když se poštěstí tak 15ky kola a sociální výbavu.

A už to začne, líbí se ti iS lízo, šup ho tam.
Ty kola jsou sice fajn, ale nějaký 16 ky 17ky to je jiná, kola jsou na autě.
Ten platovej volant je hnusnej, koupíš MTechII.
Má to švihadla, koupíš el.okna.

Prostě je to nekonečnej příběh, který ti každý měsíc něco vysaje z peněženky. A to nedej bože, pokud 1.8 se ti bude zdát málo, to už ti nic nepomůže, se zeptej BOOSTa :lol:
Clio RS 2009 - malá raketa odešla. Ropa TDCi power přišla

Uživatelský avatar
člen E30.cz
Příspěvky: 4253
Registrován: 15. 04. 2008 15:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od » 02. 08. 2010 13:44

Váša to hezky vysvětlil :wink:

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 02. 08. 2010 13:45

Kubajz von Odry píše:to je ale kofola :lol: jinak neni co dodat maximalně jasně a správně podáno
a jooo, ja uz jsem trochu mimo generaci pro kterou to je urceno :)
Fidorka byla: Kdyz musis tak musis.

PS: navic jako bonus lze chapat stav, ze se jiz PCR preorientovala na "lov" vozu E36 a E34, protoze v E30 uz ani pochybna individua nejezdi, ta se presunula do jiz vyse zminenych modelu :)

Ono totiz pekna E30 (myslim tim opravdu pekna, ne jen nalestena) jiz dnes stoji vic nez pekna E36 a bude jiz pouze horsi v neprospech mladsi sestricky.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 02. 08. 2010 17:11

Pokud nemáš moc zkušenosti s opravami a údržbou, a chceš auto na běžné a časté ježdění, e30 bych nedoporučil.

Auto je na svůj věk opravdu supr, jak všichni psali.. Ale pokud bys ji chtěl bez investic, tak zaplatíš hoodně - a tady už se spíš nejedná o auto na běžné ježdění..

Spíš bych radil novější e36.. Nebo pak Golfa/feldu, kde je větší výběr a koupíš zachovalejší za méně peněz...

E: za 30-40, ale asi i e36 bude nic moc.. Záleží kolik peněz měsíčne na auto ušetříš...

Uživatelský avatar
Zavarenec
Brázdim Škarpovič
Příspěvky: 7772
Registrován: 23. 09. 2005 12:59
Bydliště: P9

Příspěvek od Zavarenec » 02. 08. 2010 17:35

Nesouhlasím s Adou, měl jsem e30 na běžné jezdění 2x (chrom m10 a coupe plast m40) Nikdy jsem do auta nezahučel. U chorma pouze kotouče + desky a u plasta palivové čerpadlo. To bylo jediné co jsem "opravoval". Když nepočítám, že jsem ulítlej na kůži a do každýho jsem jí musel "narvat" :lol:

Je to taky o štěstí, jakej kus koupíš. Může to být "naleštěná bída - past" a nebo dělník či leštěnka - kasička.
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 02. 08. 2010 20:30

Taky je bezny jezdeni a bezny jezdeni...
jelikoz teprve delas autoskolu, zkusenosti zadny, je uplne jedno, co si koupis za auto...na kazdym se sere neco

jinak souhlas s Vasou..
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
kouBaMW
Příspěvky: 7094
Registrován: 09. 03. 2007 22:35
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kouBaMW » 02. 08. 2010 20:47

ja zacinal s 316i, ale kdybch mohl zacal bych radeji s 318is nebo 325i

koub1x
Příspěvky: 10
Registrován: 14. 06. 2010 13:49

tak ja nwm

Příspěvek od koub1x » 02. 08. 2010 20:48

mě se strašně líbí tvary e30ky ,už nevím do čeho teda jít :D... Nejspíš vemu Hondu civic

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Re: tak ja nwm

Příspěvek od Max-Max » 02. 08. 2010 21:53

koub1x píše:mě se strašně líbí tvary e30ky ,už nevím do čeho teda jít :D... Nejspíš vemu Hondu civic
nicmene tohle je bmw forum a hondy se zde resit nebudou.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Zavarenec
Brázdim Škarpovič
Příspěvky: 7772
Registrován: 23. 09. 2005 12:59
Bydliště: P9

Re: tak ja nwm

Příspěvek od Zavarenec » 03. 08. 2010 09:45

koub1x píše:Nejspíš vemu Hondu civic
Tak to je výhra ovšem :lol:
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé

Uživatelský avatar
Frogger
Příspěvky: 179
Registrován: 17. 01. 2010 22:36
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frogger » 03. 08. 2010 10:29

ale fuj :lol:
BMW X5 4.4i, BMW 735iA, BMW E30...

www.vasemisto.cz

Odpovědět