první auto
první auto
Dobrý den,chci se zeptat jestli je bmw e30 dobré jako první auto
jestli se to vyplatí koupit za tech 30-40 tisíc ,jestli se do toho nemusí každý měsíc vrážet prachy na opravu nebo je to fakt dobrý auto
a jaký auto bych si mel koupit ,myslím tím do kolika najetych kilometrů ,jakej rok výroby ....
jestli se to vyplatí koupit za tech 30-40 tisíc ,jestli se do toho nemusí každý měsíc vrážet prachy na opravu nebo je to fakt dobrý auto
a jaký auto bych si mel koupit ,myslím tím do kolika najetych kilometrů ,jakej rok výroby ....
Bmw
Tak tohle co teď mám bylo moje první mám ho už třetím rokem, myslím, že za ty peníze je to auto na úrovni a většina se za tím otočí. S tím vrážením ... záleží jak se ti poštěstí kup! Ber v úvahu že jsou to cca 20 let stará auta, každý se k autu chová jinak, ale mám známé co mají auta třeba o polovinu mladší a vráželi do toho mnohem víc. najeté km neřeš. Z mé stránky když to beru - vyměnil jsem tam hoooodně věcí a teď už jenom jezdím, ale je na prodej .... 

E60 530i
Auto nekupuju podle najetejch kilometrů, ty na budíkách strejně většinou nesedí a jinak se to zjišťuje těžko. Ani podle roku výroby - pokud je auto udržovaný, přežije lecjakej novejší naleštěnej prd. Chce to koupit auto v kloudnym stavu, bez pazvuků na podvozku a s co nejmenší korozí. Všecko se sice dá opravit, ale otázka je, zda se to vyplatí. Prostě auto to chce kupovat hlavou, ne srdcem (vim, je to těžký když člověk objíždí vysněnej model a je kdyžtak schopen silně přimhouřit oko). A pokud máš někoho, kdo třícám rozumí a ví kam se podívat a co zkontrolovat, ber ho na objíždění inzerátů sebou, vyplatí se to. Hinak si tady z fóra nastuduj klasický bolesti a neduhy E30 a po těch potom u nabízeného auta pátrej a rozhoduj se s chladnou hlavou.
Každopádně s nějakou investicí do auta hned po koupi počítej, minimálně rozvody + komplet náplně, pokud prodejce nedoloží, že je to už povyměňovaný.
Každopádně s nějakou investicí do auta hned po koupi počítej, minimálně rozvody + komplet náplně, pokud prodejce nedoloží, že je to už povyměňovaný.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
- Jech
- Příspěvky: 1070
- Registrován: 18. 05. 2008 13:46
- Bydliště: Východní Čechy
- Kontaktovat uživatele:
tříca jako první auto rozhodně není špatný, začal jsem v podstatě podobně (318 tour). První auto bylo v pohodě, až na brzdy,termostat (a rozvody po dovozu) v podstatě bez investic po celý rok, bez problému. O něj jsem ale přišel.
Nástupce s motorem 1,6 je o něco slabší ale stačí, jezdím taky bez problémů, a víceméně bez investic - některé ale musí už brzo nastat - termostat, visco, palivový filtr, spojka, palivový hadičky a další. Ne že by bylo vše na odchodu, je to ale potřeba řešit co nejdřív. e30 si pořídila i ségra, ta si s ní prošla víc - dobu se řešilo proč nefunguje tachometr, špatná vodní pumpa díky které chcala voda a další. Je to ale taky o tom, že ona na to auto sere a vše je pak na mě, což nestíhám řešit.
Takže pokud si schopný a ochotný nějaký ten čas autu věnovat a ledacos si udělat sám (nebo aspoň sám odést do servisu v případě potřeby), třícu si kup. Já jsem s ní jako s druhým autem spokojený a svezení je to slušný. Těžko koupíš auto bez investic, ale zrovna u e30 to není žádná darda. A podlení poznámka: podle mě je lepší koupit hezkou e30 za 40 tisíc, než e36 za stejný peníze ale ve většim stádiu rozkladu
.
Při koupi dej taky pozor na klasické neduhy jak už někdo psal, např. cvakání motoru u M40. Na kilometry moc nehleď, spíš na stav auta. Druhé jsem kupoval s 240 000 na tachometru ...
Nástupce s motorem 1,6 je o něco slabší ale stačí, jezdím taky bez problémů, a víceméně bez investic - některé ale musí už brzo nastat - termostat, visco, palivový filtr, spojka, palivový hadičky a další. Ne že by bylo vše na odchodu, je to ale potřeba řešit co nejdřív. e30 si pořídila i ségra, ta si s ní prošla víc - dobu se řešilo proč nefunguje tachometr, špatná vodní pumpa díky které chcala voda a další. Je to ale taky o tom, že ona na to auto sere a vše je pak na mě, což nestíhám řešit.
Takže pokud si schopný a ochotný nějaký ten čas autu věnovat a ledacos si udělat sám (nebo aspoň sám odést do servisu v případě potřeby), třícu si kup. Já jsem s ní jako s druhým autem spokojený a svezení je to slušný. Těžko koupíš auto bez investic, ale zrovna u e30 to není žádná darda. A podlení poznámka: podle mě je lepší koupit hezkou e30 za 40 tisíc, než e36 za stejný peníze ale ve většim stádiu rozkladu

Při koupi dej taky pozor na klasické neduhy jak už někdo psal, např. cvakání motoru u M40. Na kilometry moc nehleď, spíš na stav auta. Druhé jsem kupoval s 240 000 na tachometru ...
e46 330d, e46 325i cabrio, e46 320i LPG
ex E30 316i Touring, 14" BBS, jechuv-touring-316i-bbs-14-foto-3-6-2012-t74431.html
ex E30 316i Touring, 14" BBS, jechuv-touring-316i-bbs-14-foto-3-6-2012-t74431.html
E30 je spise o tom, ze ji proste CHCI i se svymi neduhy. Libi se mi, vim ze chci zadni nahon, nevadi mi ze je mala, nevadi me si pod auto lehnout a alespon trochu me zajima technika. Pokud splnujes vyse uvedene kup si ji. E30 samozrejme trpi korozi, ale v 99% pripadu na par stejnych mistech a nikdy nosna nebo jinak bezpecnostne relevantni mista. Coz se o vetsine aut podobne kategorie (Golf II/III, Kadett, vetsina francouzskych nesmyslu apd.) snad krom Mercedesu rici v zasade neda. E30 pri zachovani jednoduchosti konstrukce nabizi nadprumerne jizdni vlastnosti (samozrejme pri alespon minimalni udrzbe podvozku), siroky vyber motoru a zaroven jeji udrzba je stale zvladnutelna pri znalostech "jak spravit Zigula". Ja osobne jsem trochu "pozitivne" zaujaty takze ne vsichni se mnou musi souhlasit 
Dostupnost ND je vice nez dostatecna at uz z neoriginalnnich zdroju tak i od samotneho BMW. Zname "ceske dogma", ze BMW te sezere a nedoplatis se za servis zde neni vubec na miste.
Pokud mohu doporucit tak se poohledni po nejakem kusu ktery neprosel rukama 6ti ceskych "klempiru" s motorem M10 (sice patri mezi nejstarsi a ne zrovna nejvykonejsi) ktery vykazuje znacnou odolnost vuci ceskemu zachazeni, varianta vozu s motorem M40 je sice nejcastejsi, ale ten motor je tak nejak "nepovedenej". Az se trochu ridicsky rozkoukas a obliba E30 v Tobe pretrva tak se muzes poohlednout po nejake 6-ti valcove variante.
Stav na tacho je ten poslednni udaj o co se zajimej, neni naprosto podstatny. Vezmi si sebou nekoho komu jiz par E30 proslo rukama, behem 10 minut Ti rekne zda to ma cenu nebo ne.
PS:dulezity je stav karoserie, zbytek je balast a da se sehnat za par korun vcetne motoru a prevodovek...
Navic s E30 je to jako s Fidorkou...

Dostupnost ND je vice nez dostatecna at uz z neoriginalnnich zdroju tak i od samotneho BMW. Zname "ceske dogma", ze BMW te sezere a nedoplatis se za servis zde neni vubec na miste.
Pokud mohu doporucit tak se poohledni po nejakem kusu ktery neprosel rukama 6ti ceskych "klempiru" s motorem M10 (sice patri mezi nejstarsi a ne zrovna nejvykonejsi) ktery vykazuje znacnou odolnost vuci ceskemu zachazeni, varianta vozu s motorem M40 je sice nejcastejsi, ale ten motor je tak nejak "nepovedenej". Az se trochu ridicsky rozkoukas a obliba E30 v Tobe pretrva tak se muzes poohlednout po nejake 6-ti valcove variante.
Stav na tacho je ten poslednni udaj o co se zajimej, neni naprosto podstatny. Vezmi si sebou nekoho komu jiz par E30 proslo rukama, behem 10 minut Ti rekne zda to ma cenu nebo ne.
PS:dulezity je stav karoserie, zbytek je balast a da se sehnat za par korun vcetne motoru a prevodovek...
Navic s E30 je to jako s Fidorkou...

90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
E30 už bude vždycky kasička.
Koupiš pěknou třícu třeba 1.8, 14ky a když se poštěstí tak 15ky kola a sociální výbavu.
A už to začne, líbí se ti iS lízo, šup ho tam.
Ty kola jsou sice fajn, ale nějaký 16 ky 17ky to je jiná, kola jsou na autě.
Ten platovej volant je hnusnej, koupíš MTechII.
Má to švihadla, koupíš el.okna.
Prostě je to nekonečnej příběh, který ti každý měsíc něco vysaje z peněženky. A to nedej bože, pokud 1.8 se ti bude zdát málo, to už ti nic nepomůže, se zeptej BOOSTa
Koupiš pěknou třícu třeba 1.8, 14ky a když se poštěstí tak 15ky kola a sociální výbavu.
A už to začne, líbí se ti iS lízo, šup ho tam.
Ty kola jsou sice fajn, ale nějaký 16 ky 17ky to je jiná, kola jsou na autě.
Ten platovej volant je hnusnej, koupíš MTechII.
Má to švihadla, koupíš el.okna.
Prostě je to nekonečnej příběh, který ti každý měsíc něco vysaje z peněženky. A to nedej bože, pokud 1.8 se ti bude zdát málo, to už ti nic nepomůže, se zeptej BOOSTa

Clio RS 2009 - malá raketa odešla. Ropa TDCi power přišla
a jooo, ja uz jsem trochu mimo generaci pro kterou to je urcenoKubajz von Odry píše:to je ale kofolajinak neni co dodat maximalně jasně a správně podáno

Fidorka byla: Kdyz musis tak musis.
PS: navic jako bonus lze chapat stav, ze se jiz PCR preorientovala na "lov" vozu E36 a E34, protoze v E30 uz ani pochybna individua nejezdi, ta se presunula do jiz vyse zminenych modelu

Ono totiz pekna E30 (myslim tim opravdu pekna, ne jen nalestena) jiz dnes stoji vic nez pekna E36 a bude jiz pouze horsi v neprospech mladsi sestricky.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Pokud nemáš moc zkušenosti s opravami a údržbou, a chceš auto na běžné a časté ježdění, e30 bych nedoporučil.
Auto je na svůj věk opravdu supr, jak všichni psali.. Ale pokud bys ji chtěl bez investic, tak zaplatíš hoodně - a tady už se spíš nejedná o auto na běžné ježdění..
Spíš bych radil novější e36.. Nebo pak Golfa/feldu, kde je větší výběr a koupíš zachovalejší za méně peněz...
E: za 30-40, ale asi i e36 bude nic moc.. Záleží kolik peněz měsíčne na auto ušetříš...
Auto je na svůj věk opravdu supr, jak všichni psali.. Ale pokud bys ji chtěl bez investic, tak zaplatíš hoodně - a tady už se spíš nejedná o auto na běžné ježdění..
Spíš bych radil novější e36.. Nebo pak Golfa/feldu, kde je větší výběr a koupíš zachovalejší za méně peněz...
E: za 30-40, ale asi i e36 bude nic moc.. Záleží kolik peněz měsíčne na auto ušetříš...
Nesouhlasím s Adou, měl jsem e30 na běžné jezdění 2x (chrom m10 a coupe plast m40) Nikdy jsem do auta nezahučel. U chorma pouze kotouče + desky a u plasta palivové čerpadlo. To bylo jediné co jsem "opravoval". Když nepočítám, že jsem ulítlej na kůži a do každýho jsem jí musel "narvat"
Je to taky o štěstí, jakej kus koupíš. Může to být "naleštěná bída - past" a nebo dělník či leštěnka - kasička.

Je to taky o štěstí, jakej kus koupíš. Může to být "naleštěná bída - past" a nebo dělník či leštěnka - kasička.
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
Taky je bezny jezdeni a bezny jezdeni...
jelikoz teprve delas autoskolu, zkusenosti zadny, je uplne jedno, co si koupis za auto...na kazdym se sere neco
jinak souhlas s Vasou..
jelikoz teprve delas autoskolu, zkusenosti zadny, je uplne jedno, co si koupis za auto...na kazdym se sere neco
jinak souhlas s Vasou..
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...
nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...

tak ja nwm
mě se strašně líbí tvary e30ky ,už nevím do čeho teda jít
... Nejspíš vemu Hondu civic

- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Re: tak ja nwm
nicmene tohle je bmw forum a hondy se zde resit nebudou.koub1x píše:mě se strašně líbí tvary e30ky ,už nevím do čeho teda jít... Nejspíš vemu Hondu civic
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Re: tak ja nwm
Tak to je výhra ovšemkoub1x píše:Nejspíš vemu Hondu civic

E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé