palivoměr

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
zdene
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 1945
Registrován: 19. 03. 2005 18:47
Bydliště: Blansko Tel:724227054

palivoměr

Příspěvek od zdene » 29. 06. 2010 22:54

Mám na e30 palivoměr do 60l a z ničeho nic začal ukazovat jen od 30l nahoru.Kontrolka rezervy funguje normálně.
Plovák a kabeláž jsem už proměřil a tam to určitě není takže zbývá palivoměr.Budíky už mám vytažený...Když vytáhnu budík tak nevíte někdo jak ho mám proměřit jestli je na 100% ko? Třeba jakej má být odpor mezi kontaktem "signál od plováku" a plusovým kontaktem?Nebo jak jinak to změřit...a nebo ho rovnou zahodit a dat jinej?
Předem díky
E46 330D
E30 323i :arrow: 327i :arrow: 325i :arrow: 335i :arrow: 328i
X5 4,8is

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 29. 06. 2010 23:08

nejdriv prostrikni kontakty budiky a taky ty "jehly" ktere se zasunou do tistaku

samozrejme poradne dotahni matku ktera drzi budik ve slotu
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
zdene
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 1945
Registrován: 19. 03. 2005 18:47
Bydliště: Blansko Tel:724227054

Příspěvek od zdene » 29. 06. 2010 23:20

Max-Max píše:nejdriv prostrikni kontakty budiky a taky ty "jehly" ktere se zasunou do tistaku

samozrejme poradne dotahni matku ktera drzi budik ve slotu
Provedeno,zítra to odzkouším v autě...
E46 330D
E30 323i :arrow: 327i :arrow: 325i :arrow: 335i :arrow: 328i
X5 4,8is

Uživatelský avatar
Zavarenec
Brázdim Škarpovič
Příspěvky: 7772
Registrován: 23. 09. 2005 12:59
Bydliště: P9

Příspěvek od Zavarenec » 30. 06. 2010 07:15

Mám již dlouhou dobu stejný problém. Řešil jsem to tady. Zajímavý ovšem je, že jsem zkoušel dvoje 60l budíky a nic. Když tam dát 55l tak to funguje normálně.

Zkoušel jsem vyměnit oba plováky v nádrži a stále nic...
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé

Uživatelský avatar
zdene
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 1945
Registrován: 19. 03. 2005 18:47
Bydliště: Blansko Tel:724227054

Příspěvek od zdene » 30. 06. 2010 08:43

Zavarenec píše:Mám již dlouhou dobu stejný problém. Řešil jsem to tady. Zajímavý ovšem je, že jsem zkoušel dvoje 60l budíky a nic. Když tam dát 55l tak to funguje normálně.

Zkoušel jsem vyměnit oba plováky v nádrži a stále nic...
Na tvoje téma jsem koukal ale není to tam moc dořešený :)
A to jako na těch dvou 60l budících to funguje stejně(jen od 30 nahoru??).
Měřils už plovák a kabely?
Nejlepší je vytáhnout plovák ale káblík na něm nechat zapojenej.Pak rozdělat budíky,odpojit ten bílej konektor vlevo a pichnout měřák na pin 4 a kostru.Pak jen zapneš klíček a zkoušíš ručně posunovat plovákem nahoru a dolů odpor na měřáku se ti mění od cca 4ohmů(rezerva,já měl 6ohmů) do 70ohmů(plná nádrž,já měl 63ohmů).
Když se tohodle doměříš tak pak je jasnej problém v budících.
Podotýkám že tohle měření sem prováděl na jednoplovákové nádrži.Ty máš nejspíš tu dvojplovákovou-s tímto jsem ještě neměl tu čest ale ty dva plováky by měly být spojený nějak do série takže ty odporový hodnoty budou asi jiný?

Během dopoledne vyzkouším v autě ty svý budíky po pořádným dotažení té kostřící tyčinky a prostříknutí těch dvou jehel a dám vědět jak to dopadlo...
E46 330D
E30 323i :arrow: 327i :arrow: 325i :arrow: 335i :arrow: 328i
X5 4,8is

Uživatelský avatar
Zavarenec
Brázdim Škarpovič
Příspěvky: 7772
Registrován: 23. 09. 2005 12:59
Bydliště: P9

Příspěvek od Zavarenec » 01. 07. 2010 07:29

To měření bych mohl vyzkoušet, až na to budu mít čas...

Jinak zkoušel jsem dvoje 60l budíky a výsledek stejnej, což mi přijde divný. Dal jsem tam budíky na 55l a s těma to ukazuje dobře !!! To je mi docela záhada...

Měnil jsem oba plováky...výsledek opět stejný...
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé

Uživatelský avatar
zdene
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 1945
Registrován: 19. 03. 2005 18:47
Bydliště: Blansko Tel:724227054

Příspěvek od zdene » 01. 07. 2010 09:22

No tak jsem zkoušel prostříknout kontakty palivoměru,pořádně ho ukostřit a nic,pořás stejný :? Takže je asi v háji budík...dal jsem tam 55l a funguje to normálně.Stejně jako u tebe...
Mě by ten 55l ani moc nevadil akorát že asi nebude ukazovat moc přesně takže je to spíš taková provizorka než seženu jinej 60l.

A tys měnil pouze budík palivoměru nebo celý budíky?
E46 330D
E30 323i :arrow: 327i :arrow: 325i :arrow: 335i :arrow: 328i
X5 4,8is

Uživatelský avatar
Zavarenec
Brázdim Škarpovič
Příspěvky: 7772
Registrován: 23. 09. 2005 12:59
Bydliště: P9

Příspěvek od Zavarenec » 01. 07. 2010 09:26

Měnil jsem celý budíky....koupil jsem jedny Hageena v TOP stavu a až doma jsem si všimnul, že tam chybý ručička spotřeby....takže s nim fakt budu dělat kšefty :?

Je to divný, že to funguje....je pravda, že za tu dobu, co jezdim s 55l budíkama, tak jsem si všim, že to sem tam ukazuje špatně. Resp. rezerva se rozvicuje, až když je šipka úplně mimo rozsah, a při cca 30l v nádrži to ukazuje kolem 40...

Ovšem je to lepší než nefunkční resp. od 1/2 nahoru že :lol:

Zůstává mi záhadou, v čem tedy může být problém, že to s 55l funguje a 60l ne....si myslim tedy, že odpory budou asi správně, ale je mi divný, že s těma druhejma budíkama je to stejný, byl jsem ujištěn, že fungovaly, ale jestli je to pravda, tak to už nevim.... a jiný jsem k dispozici neměl...
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé

Uživatelský avatar
zdene
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 1945
Registrován: 19. 03. 2005 18:47
Bydliště: Blansko Tel:724227054

Příspěvek od zdene » 01. 07. 2010 09:32

Divný to je,zkusím nad tím taky ještě trochu polaborovat a uvidíme...
E46 330D
E30 323i :arrow: 327i :arrow: 325i :arrow: 335i :arrow: 328i
X5 4,8is

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 01. 07. 2010 23:11

mne to vychazi na budik.... kabelova cesta je shodna, 55 budik bude sice ukazovat bludy, ale funguje... to same musi fungovat 60l
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Zavarenec
Brázdim Škarpovič
Příspěvky: 7772
Registrován: 23. 09. 2005 12:59
Bydliště: P9

Příspěvek od Zavarenec » 02. 07. 2010 09:28

Logicky vzato, asi jo....je pravda, že jsem ty druhý budíky neměl odzkoušený....no zkusim někde sehnat ještě nějaký jiný a zkusim to..
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé

Uživatelský avatar
zdene
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 1945
Registrován: 19. 03. 2005 18:47
Bydliště: Blansko Tel:724227054

Příspěvek od zdene » 02. 07. 2010 14:38

Tak jsem zkoušel různý kombinace se třema různýma přístrojovkama a vypadá to opravdu na chybu v tom budíku,všechny ostatní chyby jsem vyloučil.
Takže v tvým případě bych zkusil sehnat ještě třetí 60l budík :D
A před demontáží z vraku bych si ho ještě pro sichr vyzkoušel...
E46 330D
E30 323i :arrow: 327i :arrow: 325i :arrow: 335i :arrow: 328i
X5 4,8is

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 04. 07. 2010 22:58

u mě stejná závada při koupi vozu cca 3 roky zpět..a výsledkem bylo právě použití špatného (55L) budíku. Měl jsem ještě jinej, s kterym to ukazovalo zase úplně jinak (od 1/2 nahoru) a ten byl snad ještě z chroma...zkrátka 60L budík a prostě jich pár zkoušet..
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Odpovědět