Motor

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Montyjack
Příspěvky: 859
Registrován: 21. 05. 2004 19:21
Bydliště: Cheb

Motor

Příspěvek od Montyjack » 24. 09. 2006 20:54

Jaký je rozdíl v motoru M20 2L a 2,5L?Jde mi oto že mam vylágrovanej motor 2L a chtěl bych tam dát 2.5L Prostě aby to jelo. Určitě ŘJ a co ještě?Je to vubec reálný?

Jo mam chromáka...

Uživatelský avatar
zdene
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 1945
Registrován: 19. 03. 2005 18:47
Bydliště: Blansko Tel:724227054

Příspěvek od zdene » 24. 09. 2006 21:02

Všechno je jiný :twisted:
Blok,hlava,sání,jednotka...
E46 330D
E30 323i :arrow: 327i :arrow: 325i :arrow: 335i :arrow: 328i
X5 4,8is

Uživatelský avatar
Montyjack
Příspěvky: 859
Registrován: 21. 05. 2004 19:21
Bydliště: Cheb

Příspěvek od Montyjack » 24. 09. 2006 21:21

zdene píše:Všechno je jiný :twisted:
Blok,hlava,sání,jednotka...
to mi je jasný ale když vyměnim motor za motor co se stim ještě poveze....

Uživatelský avatar
zdene
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 1945
Registrován: 19. 03. 2005 18:47
Bydliště: Blansko Tel:724227054

Příspěvek od zdene » 25. 09. 2006 08:09

No tak je důležitý hlavně to,že si psal že máš dvoulitra chromáka a ten má rozdělovač na bloku motoru,že? A 2,5ky se všechny dělaly s rozdělovačem na hlavě...z toho plyne že pokud si neseženeš kompletní motor 2,5 s elektrikou,jednotkou,sáním,váhou,volnoběžným ventilem atd tak je je dost pravděpodobný že takhle po dílech do toho nasypeš dvakrát víc peněz a něco třeba aji neseženeš.
V případě použití plasťácké motorové el. musíš vyrobit redukci z plastové el. na chromáckou...o to se zrovna teď snažím :twisted:

Tak,to bys měl vyřešenej motor ale pak taky musíš přemístit indukční cívku na levou stranu.
Další věc,když se budeš drbat s motorem abys vyžďímal z auta víc koníků tak stojí za zmínku výfuk-2,5ka má silnější potrubí...nebo třeba taky ještě diferák,dvoulitr bude mít moc krátkej,ale to zase může někomu vyhovovat :D ovšem na úkor spotřeby :?

Nejlepší řešení je koupit nějakou třeba zezadu nakulenou 2,5ku a z ní všechno vzít do svýho auta a máš jistotu,že to povalí v pohodě,kdybys to sháněl po dílech tak musíš dávat pozor co kupuješ...třeba jako kolikařadou jednotku,KAT/BEZKAT,k ní správnou elektriku,správnej voloběžnej ventil,váh vzduchu je taky několik...
E46 330D
E30 323i :arrow: 327i :arrow: 325i :arrow: 335i :arrow: 328i
X5 4,8is

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 25. 09. 2006 08:20

kde jsi vzal že 2.0 ve chromáku má dycky rozdělovač v bloku? to je mesmysl jako prase. takhle to má jen LJetronik :wink:

volnoběžnej ventil je stejnej u všech motroniků, svazek mužeš taky použít u všech motroniků, krom bezkatu ale ten určitě nebudeš mít ve 2.0

takže potřebuješ nutně motor s hlavou, sáním jednotku a váhu vzduchu, tim to končí :wink:

pokud bude budoucí motor z plastáka tak přestrojíš akorát vodní system hadic z toho svýho dvoulitra a eště maximálně konektory pro checkcontrol na hladinu oleje a podobný píčoviny

máš li Lejtronik tak samozřejmě nastanou určitý změny ale ty se budou týkat jen toho že budeš potřebovat k tomu motoru i ten svazek no
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
zdene
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 1945
Registrován: 19. 03. 2005 18:47
Bydliště: Blansko Tel:724227054

Příspěvek od zdene » 25. 09. 2006 08:26

No já sem nepsal že ten rozdělovač je vždycky na bloku :)
Psal sem o té horší variantě :) tzn. rozdělovač na bloku...
E46 330D
E30 323i :arrow: 327i :arrow: 325i :arrow: 335i :arrow: 328i
X5 4,8is

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 25. 09. 2006 08:30

zdene píše:No já sem nepsal že ten rozdělovač je vždycky na bloku :)
Psal sem o té horší variantě :) tzn. rozdělovač na bloku...
jasně, chápu

ještě malej offtopic ale vpodstatě vhodnej

cos měl na mysli tou redukcí? jako konektor hlavní motorový elektriky a pojistkovnice? já ted řešim u svýho auta taky předělání Ljet na Mot....nevycházej ti ty piny jak jsou osazený nebo jinej problem? dik
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
zdene
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 1945
Registrován: 19. 03. 2005 18:47
Bydliště: Blansko Tel:724227054

Příspěvek od zdene » 25. 09. 2006 08:40

Jo,myslel sem redukci motorové el. a pojistkovnice.
Já už to mám hotový ale ještě to nemám vyzkoušený protože nemám složenej motor :? ale nevím nevím,napoprvé asi všechno nebude fungovat jak má protože v těch manuálech co na to mám je to sice popsaný krásně ale realita(barvy drátů a tloušťky v mým autě) je trošku jinačí :lol:
Naštěstí hlavní dráty sedí a neshody jsou jenom v drátech k několika čidlům takže to už se pak doladí :twisted:
Trochu pohledám a hodím sem ten manuálek...
E46 330D
E30 323i :arrow: 327i :arrow: 325i :arrow: 335i :arrow: 328i
X5 4,8is

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 25. 09. 2006 08:55

jasně no mě spíš zajímalo kterej z nich ti nevychází, nemyslim tech pět drátů navíc, ty jsou kvuli čidlum apod. páč chrom a plast mej jiný počty drátu k nim.
za odkaz díky a ještě jedna drobnost: máš vyplněnej pin číslo 20? a vede ti do něj v části motorový elektriky jeden nebo dva dráty? to jen tak čistě náhodou :D
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 25. 09. 2006 09:09

vemes motor 2.5....osadis na nej elektrickej svazek z 2.5 chromaka a elektriku bastlit nemusis.....prekopes hadice, pokud budes mit plastackej motor, nejvetsi zmena je v zasobovaci hadici od expanzky do vodni pumpy, pokud chromackej, vodu neresis, pac mas chroma auto. Das prevodovku:

pokud si nechas dvoulitrovou, nechavas si spojku komplet, doporucuju dt 2.5 lamelu. Pokud das z 2.5, spojka jde komplet z 2.5. Kardan dle prevodovky, 2.0 kardan je mirne delsi predni dil. Difer muze zustat, pokus si s nim spokojen.

Tot vse.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fuseon » 13. 06. 2010 16:54

Nejdem zakladat novy topic, lebo ani nemozem :) zatial :)

Ja mam chalani takyto problem : v aute mam motor ( kto by to cakal )

M20B23
Motronic 081
vyfuk z 2.5 svojrura kat, lambda - nazpojena
el.zvazok je chrom original zrejme aj RJ (1986- cabro) bez katu

nieje mi stale jasne ako to dokaze ist, ono to ide ale ma to zly chod, zly zly a ete horsi, ale to nechcem riesit. viete mi podla foto povedat ci sa naozaj jedna o 2.3 a nie 2.5 ? Ak je to 2.3 aka tam ma byt RJ? vygooglil som L-Jetronik ale ten potrebuje sondu a zvazok mam bez lambdy.


Chcem to vymenit komplet RJ, kable, motor prevodovka ALE prosim viete mi potvrdit ze to je 2.3?


Obrázek

dakujem za rady

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 13. 06. 2010 17:43

Fuseon píše: Ja mam chalani takyto problem : v aute mam motor ( kto by to cakal )

M20B23
Motronic 081
vyfuk z 2.5 svojrura kat, lambda - nazpojena
el.zvazok je chrom original zrejme aj RJ (1986- cabro) bez katu

nieje mi stale jasne ako to dokaze ist, ono to ide ale ma to zly chod, zly zly a ete horsi, ale to nechcem riesit. viete mi podla foto povedat ci sa naozaj jedna o 2.3 a nie 2.5 ? Ak je to 2.3 aka tam ma byt RJ? vygooglil som L-Jetronik ale ten potrebuje sondu a zvazok mam bez lambdy.


Chcem to vymenit komplet RJ, kable, motor prevodovka ALE prosim viete mi potvrdit ze to je 2.3?
Tohle není M20B23 L-Jetronic.

Podívej se na typ motoru a na číslo ŘJ.

.

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fuseon » 14. 06. 2010 19:19

na motore je vyrazeny :
Obrázek
na RJ toto :
Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 14. 06. 2010 20:12

este raz : ten motor nie je M20 2.3 L-Jetronic
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 14. 06. 2010 20:13

Takže bastl, kde je blok z M20B23 (...nebo je přeražený číslo-?).

Ať se vyjádří někdo, kdo má šestiválce v oku...

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fuseon » 14. 06. 2010 20:17

Max-Max píše:este raz : ten motor nie je M20 2.3 L-Jetronic
OK, ked to nieje 2.3 L-Jettronic tak je to apson 2.3?

prerazene cislo --- neviem bol by som rad :) ale neviem ako vyzera cislo od vyroby takze neviem ci je prerazene!!

indicia ktora mozno pomoze : remenica na predu( ta dvojremenica pod vodnou pumpou ) ma hladky okraj a cidlo

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 14. 06. 2010 20:20

sanie 2,5, kabelaz 2,5, RJ Motronic 1.1 325i

osobne tipujem na komplet M20B25 s prerazenym cislom na 323

co vsak osobne nechapem, ktory chuj by do kabria daval motor podla papierov na 323, ked kabro 323 nikdy nebolo... zaujimali by ma papiere z toho auta
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fuseon » 14. 06. 2010 20:24

Papiere su origo 325i 126 KW 1986, bol som uvedomeny ze motor je vymeneny za " NOVSI TYP " cize zrejme s katom lebo v TP je KAT, co nesuhlasi s rokm vyroby ale to ma trapy najmenej lebo tam je. no elektrika je komplet original bez konektoru na lambdu

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 14. 06. 2010 20:27

Max-Max píše:sanie 2,5, kabelaz 2,5, RJ Motronic 1.1 325i

osobne tipujem na komplet M20B25 s prerazenym cislom na 323

co vsak osobne nechapem, ktory chuj by do kabria daval motor podla papierov na 323, ked kabro 323 nikdy nebolo... zaujimali by ma papiere z toho auta
Taky bych to odhadl na přeražení čísla, možná bude ještě nějaký švindl s VIN, pololegální přestavba nebo něco takovýho.

**
E30 323i bylo jako polocabrio od nějakýho tuning-výrobce...

.

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fuseon » 14. 06. 2010 20:29

Auto je z nemecka, preslo KO, KAT a farba tam bola zapisana cez TUV, ETK podla VIN vykazuje 2.5i 126KW aj ten Motronic 1.1 suhlasi kabelaz suhlasi, len motor nie :

BTW : da sa zistit zdvih valcou bez demontaze hlavy?

Odpovědět