vzduchová váha - rozdíly
vzduchová váha - rozdíly
Vysvětlí mi někdo, co jsem teď o víkendu odzkoušel??
Zlobil mě volnoběh na mojí M40. Váhu vzduchu jsem již v minulosti čistil (uvnitř) a chvíli to zase fungovalo. Na vině byl velký přechodový odpor na začátku dráhy. Před 14 dny se nám podařilo posunout tišťák, aby jezdec v této váze běhal po nevyjetým grafitu. To doprovázelo !mírné! změny naměřených hodnot odporu na začátku a na konci dráhy. Vliv na běh motoru to nemělo, nic se nezlepšilo.
Teď jsem zkusil jinou váhu, údajně také z 1.8 M40 ale E36. Tato váha, nejen že nemá štelovací trimr, ale navíc když jsem chtěl proměřit na výstupu odpory, (piny 2-5) naměřil jsem hodnoty, které zůstávaly stejné i když jsem hejbal klapkou..Myslel jsem, že to nemůže chodit, avšak po zapojení auto jede úplně bez problémů a volnoběh se ustálil (zejména u studeného startu).
Jak je možné, že jsem nenaměřil nic pohyblivého a funguje to?
A jak se mám dostat na staré váze k tomu seřizovacímu šroubu? Je tam nějaká záslepka, ale nešla mi vyrejpnout...
Předem díky za reakce.
Zlobil mě volnoběh na mojí M40. Váhu vzduchu jsem již v minulosti čistil (uvnitř) a chvíli to zase fungovalo. Na vině byl velký přechodový odpor na začátku dráhy. Před 14 dny se nám podařilo posunout tišťák, aby jezdec v této váze běhal po nevyjetým grafitu. To doprovázelo !mírné! změny naměřených hodnot odporu na začátku a na konci dráhy. Vliv na běh motoru to nemělo, nic se nezlepšilo.
Teď jsem zkusil jinou váhu, údajně také z 1.8 M40 ale E36. Tato váha, nejen že nemá štelovací trimr, ale navíc když jsem chtěl proměřit na výstupu odpory, (piny 2-5) naměřil jsem hodnoty, které zůstávaly stejné i když jsem hejbal klapkou..Myslel jsem, že to nemůže chodit, avšak po zapojení auto jede úplně bez problémů a volnoběh se ustálil (zejména u studeného startu).
Jak je možné, že jsem nenaměřil nic pohyblivého a funguje to?
A jak se mám dostat na staré váze k tomu seřizovacímu šroubu? Je tam nějaká záslepka, ale nešla mi vyrejpnout...
Předem díky za reakce.
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
Vasa ti určiě rád poradí,to je takový technický typ....Jinak jestli myslíš takovou tu modrou záslepku co kryje štelovací šroub hodnoty CO,tak mě ji na Emisích vydloubnul tak,že do ni zarazil šroubovák,aby uděal díru a pak ji vypáčil,starou zahodil a dal novou....
M10B18 Power e30....
M21D24 dehet Power e28......
M43B19 Compact Power ISádlo...
M40B18 Sněhulák Power e30......
Zajištění STK + ME , autoservis
M21D24 dehet Power e28......
M43B19 Compact Power ISádlo...
M40B18 Sněhulák Power e30......
Zajištění STK + ME , autoservis
Vasa ma zasadu, ze dokud M40 jakztak jede tak se do ni nemontovatKejzi píše:Vasa ti určiě rád poradí,to je takový technický typ...


Mimochodem - ve svem "skladu RJ Bosch Motronic" mam jednu velice zajimavou se kterou jede temer vse co BMW v urcitem rozmezi let vyrobilo... Je to z E28 535i US verze Automat 86 rok.... Certovska krabicka

PS: dnes mam sprymarskou naladu a vazne se nad nicim nezamyslim, sorry

90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Chtelo by to zjistit na diagnoze nebo vyblikanim chyby, jesli uz ve chvili s tou E36kovou nejel motor v nouzovem rezimu. Pripadne vahu uplne vypoj a uvidis jak se motor bude chovat bez ni, jestli bude zmena. Pak bys mel ale vypojit baterku abys vyresetoval chyby nez to zase zpatky zapojis.
Pokud jsi meril spravne tak jine vysvetleni asi nebude nez nouzovy rezim.
Pokud jsi meril spravne tak jine vysvetleni asi nebude nez nouzovy rezim.
po odpojeni teto vahy motor chcipne a jiz nenatocim...pochybuju ze umi Motronic jakztak jet uplne bez vahy...to by pak strikal palivo jen podle otáček...tzn. ze ta vaha normalne měří.
jinak jsem nahodou vcera potkal Johny_ho a informoval se že štelovák na váze mění hodnoty HC a že to chce mít napíchlé na emisích...
jinak jsem nahodou vcera potkal Johny_ho a informoval se že štelovák na váze mění hodnoty HC a že to chce mít napíchlé na emisích...
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
Povidali, ze mu hrali...., Motronic je schopen v nouzove sitauci nahradit signal od AFS (vaha). Resi to nasledovne:budha píše:po odpojeni teto vahy motor chcipne a jiz nenatocim...pochybuju ze umi Motronic jakztak jet uplne bez vahy...to by pak strikal palivo jen podle otáček...tzn. ze ta vaha normalne měří
pokud nema signal od AFS a spinac skriti klapky je v pozici otevreno (tzn. ze neni na "volnobeh" tak nastavi nasledujici hodnoty - 6.0ms (load) a zapalovani na 20º BTDC (Before Top Dead Center – udava pozici pistu c.1)
Nebezi to nic moc, ale jede to

90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
OK, takový to režim mě však zřejmě neběží, neboť auto jede v pohodě..
Teď jsem to kuchnul a opravdu, je tam přidaná elektronika...místo štělovacího trimru je tu mini plošňák s jednim integráčem a nějakejma odporama..dle výr. č. váhy pasuje na pozdní M40 E30 a první E36...
výr. č. je: 0280202134
To vysvětluje proč jsem nic nenaměřil, když to nemám pod napětím, ale nevysvětluje mi to, že ŘJ dokáže brát signál jak z této váhy tak ze "staré"..asi jak říkal Vasa, ten motor to prostě nějak přechroupne..
Teď jsem to kuchnul a opravdu, je tam přidaná elektronika...místo štělovacího trimru je tu mini plošňák s jednim integráčem a nějakejma odporama..dle výr. č. váhy pasuje na pozdní M40 E30 a první E36...
výr. č. je: 0280202134
To vysvětluje proč jsem nic nenaměřil, když to nemám pod napětím, ale nevysvětluje mi to, že ŘJ dokáže brát signál jak z této váhy tak ze "staré"..asi jak říkal Vasa, ten motor to prostě nějak přechroupne..
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
RJ motoru ocekava z cidel (jedno jakych) nejaky rozsah hodnot. Pokud je nedostane tak to vyhodnoti jako chybu a nastavy "nouzovy" rezim kde si vytahne defaultni hodnotu kterou ji dali do vinku programatori a konstrukteri dle typu motoru tak aby clovek nezustal stat. Nektera cidla jsou fatalni a nektera jsou pouze korekcni (napr. ATS - teplotni cidlo nasavaneho vzduchu) bez kterych se RJ bezproblemu obejde.
Takze pokud to na oba typy vahy jede tak je to tim, ze vystupni hodnoty budou si velice podobne at je tam trimr nebo nejaky el. obvod.
Takze pokud to na oba typy vahy jede tak je to tim, ze vystupni hodnoty budou si velice podobne at je tam trimr nebo nejaky el. obvod.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Jenom doplnim, ze jednotka ocekava na vystupech z cidel nejake napeti v case a jestli je ziskano jenom na jednoduchem odporovem delici s potenciometrem nebo na vystupu nejake aktivni elektroniky je celkem fuk. Proto predpokladam bude fungovat Iwanovi ten MAF i bez jakychkoliv dalsich zasahu do jednotky a bude daleko presnejsi a rychlejsi nez mechanicka klapacka viz. dole nahrada-misto-seriove-jednotky-t78348.html