BMW e39 523i
BMW e39 523i
Zdravim poslední dobou se tu rozmáha fenomén jménem e39 a tak sem také podlehl a proto jsem se chtěl zeptat na pár věcí. Plánuju koupi BMW e39 konkretně se mi poslední dobou zamlouvá motor 2.3 (tedy 523i) je to dobrá volba nebo ne moc o tech novějších BMW motorech nevím. Zajímalo by mě na co ty 2.3 hodně trpí kolik si vemou paliva a zkrátka na co si dát pozor.Dál sem se chtěl zeptat na co si dát pozor u e39 obecně co se týče podvozku elektroniky atd. Chtěl bych aby zde přispívaly majtelé kteří mají jistě nějaké zkušenosti a lidé co dotoho nějak vidí. Tím chci říct aby zde nebylo plné téma spekulací od členů kteří se domnívají atd..
Předem díky za vaše odpovědi...
Předem díky za vaše odpovědi...
- aristoloser
- člen E30.cz
- Příspěvky: 1312
- Registrován: 20. 01. 2008 14:52
- Bydliště: nový knín
- Kontaktovat uživatele:
mam to pul roku,záleží,co od toho očekáváš,já to zvolil kvůli rodině,že je to bezpečný,a dal sem za to 55tisíc i se zimákama
1,-motor-je to ekonomický/do 10ti litrů/,ale táhne to až od vyšších otáček,žádnej sprinter.začlo mi to žrát olej,ale to si přečti v sekci technika servis.vezmu to k motorářum do řevnic
2,-jízda a pocit z ní,je komfortní,s e30 uplně jinej level
3,-zatim se mi nic nevisírá,klasicky regulace rádia,pár součástek opotřebovanejch na nápravách,ale ceny dílů z druh.sou v pohodě,spotřební věci.který sem řešil,mě moc nestáli,na to,jak bylo to auto chudinka zanedbaný od předchozího majitele,tak žádná hrůza,pocit bezpečí a bytelnosti je v autě neuvěřitelnej,ale už se těšim,až zas protáhnu v budoucnu nějakou e30,tohle je jinak fakt dost nuda

1,-motor-je to ekonomický/do 10ti litrů/,ale táhne to až od vyšších otáček,žádnej sprinter.začlo mi to žrát olej,ale to si přečti v sekci technika servis.vezmu to k motorářum do řevnic
2,-jízda a pocit z ní,je komfortní,s e30 uplně jinej level
3,-zatim se mi nic nevisírá,klasicky regulace rádia,pár součástek opotřebovanejch na nápravách,ale ceny dílů z druh.sou v pohodě,spotřební věci.který sem řešil,mě moc nestáli,na to,jak bylo to auto chudinka zanedbaný od předchozího majitele,tak žádná hrůza,pocit bezpečí a bytelnosti je v autě neuvěřitelnej,ale už se těšim,až zas protáhnu v budoucnu nějakou e30,tohle je jinak fakt dost nuda

Tak co sem cpes OT??? Pyčo? Takovýhle TYPY mam fakt rad! Prazaky z Libně !cmelak píše:Já měl 523i E39 asi jen tři měsíce, za tu dobu jsem toho moc postřehnout nemohl, takže nějaký velký zkušenosti ti dát nemůžu.
On se snad ptal na zkusenosti a ne kolik hodin jsi pod tim prolezel na heveru ....
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
Pyčo tady to je téma pro PÁNY kteří vlastnili 523i E39 takže vyfičZáchvat píše:Tak co sem cpes OT??? Pyčo? Takovýhle TYPY mam fakt rad! Prazaky z Libně !cmelak píše:Já měl 523i E39 asi jen tři měsíce, za tu dobu jsem toho moc postřehnout nemohl, takže nějaký velký zkušenosti ti dát nemůžu.
On se snad ptal na zkusenosti a ne kolik hodin jsi pod tim prolezel na heveru ....



cmelak píše:Jezdil jsem dalky klidne za 7.5, mesto tak 13. ale ja tam mel vykuchanej kat.Ondráš píše:Třeba něco málo. Za kolik si jezdil?cmelak píše:Já měl 523i E39 asi jen tři měsíce, za tu dobu jsem toho moc postřehnout nemohl, takže nějaký velký zkušenosti ti dát nemůžu.

------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
info k E39 obecně..sere se tam postupně všechno možný - nekupuj to...
kamarád dal do 520d za poslední půl rok cca pade za opravy...začalo to motorem - 4. válec ztratil tlak + prasklo těsnění pod palicí...dal jinej motor. S tim to nechtělo ze začátku komunikovat, pak v pohodě. V zimě se mu vybila baterka, tak dal novou a hups...odpálila se jednotka imobilizéru..nehledě na to, že mu pořád kmitá divně volant při určitejch rychlostech (není to kolama, čepama, kotoučema)
kamarád dal do 520d za poslední půl rok cca pade za opravy...začalo to motorem - 4. válec ztratil tlak + prasklo těsnění pod palicí...dal jinej motor. S tim to nechtělo ze začátku komunikovat, pak v pohodě. V zimě se mu vybila baterka, tak dal novou a hups...odpálila se jednotka imobilizéru..nehledě na to, že mu pořád kmitá divně volant při určitejch rychlostech (není to kolama, čepama, kotoučema)
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
- MattyX
- Příspěvky: 12535
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
sorry ale od 520D se nic jinyho cekat nedalo
ten prvni dvoulitrovej dyzl bylo kurvitko nejvetsiho razu i v e46:) kdyz uz tak jedine 530D
jinak motory M52 jsou v E39 fpohode nebal bych se toho vubec jak 523 tak 528
dobra spotreba , v matiku velice pohodlna vec
samoze 530i je logictejsi volba modernejsiho motoru
velice spolehlive vozidlo
par lidi v mem okoli ma a nestezujou si , ovsem taky jako vzdy rozhoduje stav pri koupi auta 







Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
i já se podělím se zkušenostmi, E39 528i Touring z roku 1998 mám bez pár dní 1 rok.
najel jsem s ní 15 000km absolutně bez problému. Dnes má najeto necelých 280 000 km poctivých
Opravy: zadní ložisko (s mírně hučícím jsem ho kupoval a počítal s výměnou) stálo od SKF 2000,- a 3 hodiny práci s cigárkem a kávou.
Preventivně jsem vyměnil axiální táhla s čepama řízení ještě by nějaký čas vydrželi, ale pro jistotu, protože tohle moc lidí nemění
to stálo 3000,- a stabilizačky od Febi za 800,- pár. Samozřejmě svíčky, filtry a 2x olej.
Teď mám v plánu dát pružiny -40 tak s nima dám rovnou nové tlumiče Bilstein a horní uložení, ať to mám komplet, ale nemusel bych to dělat.
Spotřeba: teď v zimě čístě město 12-13l s nějakým projetím na parkovišti
dálka cca 8 takže průměr 10.
V létě se dá dostat ve městě cca 10-11 dálaka když jedeš klobouka pod 8 se dá dostat (počítač ukazoval 7,4l, ale já mu moc nevěřim)
Chce to vybrat zachovalý kus. Jak říká Maca "gerog je jediný kdo je s E39 spokojený"
najel jsem s ní 15 000km absolutně bez problému. Dnes má najeto necelých 280 000 km poctivých

Opravy: zadní ložisko (s mírně hučícím jsem ho kupoval a počítal s výměnou) stálo od SKF 2000,- a 3 hodiny práci s cigárkem a kávou.
Preventivně jsem vyměnil axiální táhla s čepama řízení ještě by nějaký čas vydrželi, ale pro jistotu, protože tohle moc lidí nemění

Teď mám v plánu dát pružiny -40 tak s nima dám rovnou nové tlumiče Bilstein a horní uložení, ať to mám komplet, ale nemusel bych to dělat.
Spotřeba: teď v zimě čístě město 12-13l s nějakým projetím na parkovišti

V létě se dá dostat ve městě cca 10-11 dálaka když jedeš klobouka pod 8 se dá dostat (počítač ukazoval 7,4l, ale já mu moc nevěřim)
Chce to vybrat zachovalý kus. Jak říká Maca "gerog je jediný kdo je s E39 spokojený"

EX- BMW E30 316I Beránek ve vlčím rouše
BMW E39 528i T

BMW E39 528i T

- Hanis
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 09. 06. 2003 11:25
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
E39 523i jsem měl dva roky a nikdy jsem neměl důvod ke stížnostem. Koupil jsem jí po prvním majiteli když měla 240000km. Jezdila celou dobu na 15" kolech a do značkovýho servisu. Spotřeba od 6,2 l/100km (to už skoro nejedeš) do 11l/100km. Nedávno jsem jí prodával s 298000km.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou
- matal
- člen E30.cz
- Příspěvky: 1547
- Registrován: 01. 01. 2006 02:00
- Bydliště: Tišnov
- Kontaktovat uživatele:
523i je dobrá volba, motory M52 jsou všeobecně držáky,aby se Ti posral, to bys musel mít smůlu, spotřebu mají všechny +- stejnou cca 10L, olej žerou daleko míň jak motory M54..
Z elektroniky se sere ovládání větráku tzv.Ježek, oprava do 1000,-
Pak se strácí pixely na palubovce,že bývají údaje nečitelný,lze opravit taky..
U touringu občas praskne měch NIVO, výměna obou měchů cca 10k
Podvozek záleží v jakým je stavu při koupi, ideální je, když nic netluče a nevybruje do volantu,
brzdy bych řešil pouze origo díly, předejdeš tak problémům se šmejdy z druhovýroby,které se často skřiví a při brždění vybrují..

Z elektroniky se sere ovládání větráku tzv.Ježek, oprava do 1000,-
Pak se strácí pixely na palubovce,že bývají údaje nečitelný,lze opravit taky..
U touringu občas praskne měch NIVO, výměna obou měchů cca 10k
Podvozek záleží v jakým je stavu při koupi, ideální je, když nic netluče a nevybruje do volantu,
brzdy bych řešil pouze origo díly, předejdeš tak problémům se šmejdy z druhovýroby,které se často skřiví a při brždění vybrují..

=E39 530i 2003
=E24 M635CSi 1984
Někdo potřebuje auto,Já mám Dvě BMW..
Originální BMW Doplňky- www.bmwmylife.cz
=E24 M635CSi 1984
Někdo potřebuje auto,Já mám Dvě BMW..
Originální BMW Doplňky- www.bmwmylife.cz
- aristoloser
- člen E30.cz
- Příspěvky: 1312
- Registrován: 20. 01. 2008 14:52
- Bydliště: nový knín
- Kontaktovat uživatele:
za ty ceny ,co tedko jsou e39,je to už sranda,cena n.d. se rapidně neliší od podobnejch aut stejných ročníků,a jedeš aspon v něčem POřáDNYM!,no né?
e21_1994-1995ex/e30_2004-2009 2x ex/e39_2009-2014-nikdy více!ex/e30_2012-2016tour 313i arbeiter wagen ex/ e36_2014-tour 318i frauen wagen,e38_allte father wagen 730i v8
http://www.filmcarsrent.cz
Fair Trade-Ardo,Konyyy,Jan Kučera,Wild,Semry, Tumage,
http://www.filmcarsrent.cz
Fair Trade-Ardo,Konyyy,Jan Kučera,Wild,Semry, Tumage,