halluv snimač
halluv snimač
čau, můžete mi někdo poradit, jak poznam že je halluv sn.(snímač otaček kl.hridele)funguje?
Tak hlavně M50 nemá hallův snímač,ale indukční.
Hallův má až M52 atd. nahoru.
U indukčního žádné napájení nejde,lze u něho orientačně proměřit přechodový odpor který je cca 540Ω,ale asi důležitější je jestli z něho jdou signály,které změříš nejlépe osciloskopem nebo aspoň diodovou zkoušečkou (cena cca 350 Kč) při protáčení motoru přes startér.
Hallův snímač má úplně jiný charakter a průběh výstupního signálu a je i napajen ,a hlavně se u něho nesmí měřit přechodový odpor!
Hallův má až M52 atd. nahoru.
U indukčního žádné napájení nejde,lze u něho orientačně proměřit přechodový odpor který je cca 540Ω,ale asi důležitější je jestli z něho jdou signály,které změříš nejlépe osciloskopem nebo aspoň diodovou zkoušečkou (cena cca 350 Kč) při protáčení motoru přes startér.
Hallův snímač má úplně jiný charakter a průběh výstupního signálu a je i napajen ,a hlavně se u něho nesmí měřit přechodový odpor!
Přechodový odpor se měří na kontaktu a ne na snímačích, takže nemá smysl se o tom vůbec zmiňovat.fafejta píše:a hlavně se u něho nesmí měřit přechodový odpor!
Zkouška toho konektoru:
0. nastavím tlumič vibrací tak, aby senzor směřoval mezi zuby - prostě byl na ,vzduchové mezírce"
1. odpojím konektor od zbytku svazku
2. chytnu si konektor tak, aby měl dva zoubky dolů, jeden nahoru.
3. píchnu ,,ohm-metr" do levé a prostřední dírky
4. vidím tam 1280 +- 10% Ohm -> snímač je okej
5. je tam něco jiného -> je špatnej, proto motor nenaskakuje
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella
aula píše:Přechodový odpor se měří na kontaktu a ne na snímačích, takže nemá smysl se o tom vůbec zmiňovat.fafejta píše:a hlavně se u něho nesmí měřit přechodový odpor!
Zkouška toho konektoru:
0. nastavím tlumič vibrací tak, aby senzor směřoval mezi zuby - prostě byl na ,vzduchové mezírce"
1. odpojím konektor od zbytku svazku
2. chytnu si konektor tak, aby měl dva zoubky dolů, jeden nahoru.
3. píchnu ,,ohm-metr" do levé a prostřední dírky
4. vidím tam 1280 +- 10% Ohm -> snímač je okej
5. je tam něco jiného -> je špatnej, proto motor nenaskakuje
To vzdávám,tady je to samý odborník jak řemen.
OBA mate pravdu! fafejta ma prehled o funkci snimacu, ale nejake chybky v datech.fafejta píše:Tak hlavně M50 nemá hallův snímač,ale indukční.
Hallův má až M52 atd. nahoru.
U indukčního žádné napájení nejde,lze u něho orientačně proměřit přechodový odpor který je cca 540Ω,ale asi důležitější je jestli z něho jdou signály,které změříš nejlépe osciloskopem nebo aspoň diodovou zkoušečkou (cena cca 350 Kč) při protáčení motoru přes startér.
Hallův snímač má úplně jiný charakter a průběh výstupního signálu a je i napajen ,a hlavně se u něho nesmí měřit přechodový odpor!



" indukcni snimac" je prosta civka s magnetickym jadrem. Tato civka ma nekolik set zavitu. Kdyz se kolem ni toci magneticke pole (to jsou ty zelezne zuby) tak se v ni generuje pulsujici elektricky proud. Tyto proudove impulsy se vedou kabelem do ECU, kde je ke snimaci paralelne pripojen resistor a na nem se snima ubytek napeti, tedy impulsy a ty se vedou dal na komparator a dal do mikroprocesoru ECU.
Treti pin na kabelu je stineni.
Civka muze byt: funkcni, zkratovana, prerusena. Kdo by si to chtel vyzkouset, at si navine na zelezny sroub alespon 300 zavitu tenkeho Cu dratu (~0.15mm) a na vyvody si pripoji odpor asi 1kohm. Na nej sondu osciloskopu, nebo aspon multimetr v poloze AC 2V rozsah. Kdyz s tim budes smejdit kolem ozubeneho kola, nebo nejakeho sroubu, uvidis signal. Je to sranda pokus, ale clovek se muze vyblbnout.
"hallouv snimac" v nasem pripade je to integrovany obvod, ktery ma na vystupu digitalni signal obdelnikoveho prubehu. Halluv jev je fyzikalni princip, ktery ma 3 veliciny. V aktivnim polovodicovem prvku jsou na sebe kolme: Proud x mag. pole x male Hallovo napeti. Pousti se konstantni DC proud, snimame mag. pole a kolmo se meri umerne male napeti, ktere se zesili a prozene komparatorem a dal posle pres kabel do ECU.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Hall%C5%AFv_jev
http://en.wikipedia.org/wiki/Hall_effect
Tady je testovani slozitejsi, je potreba napajeni a osciloskop na vystup.
Duvod proc misto "indukcniho snimace" "halluv snimac" je v rychlosti. Halluv je az tisic krat rychlejsi. To je potreba pro lepsi presnost polohy klikovky (moderni vanos ...)
samiq píše:OBA mate pravdu! fafejta ma prehled o funkci snimacu, ale nejake chybky v datech.fafejta píše:Tak hlavně M50 nemá hallův snímač,ale indukční.
Hallův má až M52 atd. nahoru.
U indukčního žádné napájení nejde,lze u něho orientačně proměřit přechodový odpor který je cca 540Ω,ale asi důležitější je jestli z něho jdou signály,které změříš nejlépe osciloskopem nebo aspoň diodovou zkoušečkou (cena cca 350 Kč) při protáčení motoru přes startér.
Hallův snímač má úplně jiný charakter a průběh výstupního signálu a je i napajen ,a hlavně se u něho nesmí měřit přechodový odpor!
skolicka, kdo se chce dozvedet jak to facha :
" indukcni snimac" je prosta civka s magnetickym jadrem. Tato civka ma nekolik set zavitu. Kdyz se kolem ni toci magneticke pole (to jsou ty zelezne zuby) tak se v ni generuje pulsujici elektricky proud. Tyto proudove impulsy se vedou kabelem do ECU, kde je ke snimaci paralelne pripojen resistor a na nem se snima ubytek napeti, tedy impulsy a ty se vedou dal na komparator a dal do mikroprocesoru ECU.
Treti pin na kabelu je stineni.
Civka muze byt: funkcni, zkratovana, prerusena. Kdo by si to chtel vyzkouset, at si navine na zelezny sroub alespon 300 zavitu tenkeho Cu dratu (~0.15mm) a na vyvody si pripoji odpor asi 1kohm. Na nej sondu osciloskopu, nebo aspon multimetr v poloze AC 2V rozsah. Kdyz s tim budes smejdit kolem ozubeneho kola, nebo nejakeho sroubu, uvidis signal. Je to sranda pokus, ale clovek se muze vyblbnout.
"hallouv snimac" v nasem pripade je to integrovany obvod, ktery ma na vystupu digitalni signal obdelnikoveho prubehu. Halluv jev je fyzikalni princip, ktery ma 3 veliciny. V aktivnim polovodicovem prvku jsou na sebe kolme: Proud x mag. pole x male Hallovo napeti. Pousti se konstantni DC proud, snimame mag. pole a kolmo se meri umerne male napeti, ktere se zesili a prozene komparatorem a dal posle pres kabel do ECU.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Hall%C5%AFv_jev
http://en.wikipedia.org/wiki/Hall_effect
Tady je testovani slozitejsi, je potreba napajeni a osciloskop na vystup.
Duvod proc misto "indukcniho snimace" "halluv snimac" je v rychlosti. Halluv je az tisic krat rychlejsi. To je potreba pro lepsi presnost polohy klikovky (moderni vanos ...)
Mohl by jsi mi tedy říci jaké "chybky v datech" tedy mám?
Pán se ptal na motor M50,a ten má
odpor snímače klik. hřídele=540Ω
Jestli Vám jde o snímač polohy vačkového hřídele,o kterém tady ale řeč nebyla,tak ten má cca 1400Ω
Vámy zmiňovaný odpor 1280Ω má tak snímač klik. hřídele u M51(2.5tds).
Ale jak už jsem psal ,daleko důležitější je výstupní signál,který je u obou snímačů zcela odlišný.
hele ty nedostatku, ja Ti neco reknu...jses mozna nadupanej datama, udajema buhvicim, netvrdim ze mam znalosti o elektrice, netvrdim ani to ze se vyznam v ty problematice lepe nez Ty...nechci uz po druhe absolvovat podivnej rozhovor s Tebou ale reknu jednu vec...
zatimco Vy se tady serete s nakejma hodnotanma, merite, odpojujete a zapojujete picoviny odpory impulsy, tahate si na to manualy ja bych se dvakrat vratil z diagnostiky s protokolem...nenapsal jsem tady prispevek s tim abych se s nekym prel...radil jsem mu dobre
a pokud me chytas za slovo kvuli nakymu rozdilnymu terminu jako je Halluv a indukcni snimac tak jses asi akorat podrazdenej
omlouvam se za to ze jsem zasral tenhle thread ale nemuzu nereagovat
stejne tak jako jsi se hadal o spalovacim prostoru hlavy u diesela a teoretickejma znalostma cehoci jsi me presvedcoval o skutecnosti jez jsi ovsem evidentne nemel overenou tak tek se taj do me navazis s nakejma hovadinama
pripada me to smesny
a pripada me smesnej celej takovejhle postup odstranovani zavady v jednadvacatym stoleti
zatimco Vy se tady serete s nakejma hodnotanma, merite, odpojujete a zapojujete picoviny odpory impulsy, tahate si na to manualy ja bych se dvakrat vratil z diagnostiky s protokolem...nenapsal jsem tady prispevek s tim abych se s nekym prel...radil jsem mu dobre
a pokud me chytas za slovo kvuli nakymu rozdilnymu terminu jako je Halluv a indukcni snimac tak jses asi akorat podrazdenej
omlouvam se za to ze jsem zasral tenhle thread ale nemuzu nereagovat
stejne tak jako jsi se hadal o spalovacim prostoru hlavy u diesela a teoretickejma znalostma cehoci jsi me presvedcoval o skutecnosti jez jsi ovsem evidentne nemel overenou tak tek se taj do me navazis s nakejma hovadinama
pripada me to smesny
a pripada me smesnej celej takovejhle postup odstranovani zavady v jednadvacatym stoleti

smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni
Zdravím lidičky, hledám nějaké podobné téma abych to tu zbytečně neplácal.
Mám v tíce M50 2.5 už od léta, najeto bezproblému kolem 7 tis. Ovšem ted motor nechce chytit. Ten den co se to stalo se začal jako dusit, za jízdy umřel a nešel natočit. Druhý den nastartova ale dusil se pak vypnul uplně a od té doby ani neškytne ale zajímavý je že vstřiky benzín dávají, svíce byly mokré ale jiskru taky dávají, co se to stalo? Na foru sem vyčetl že by to mohl být snímač otáček na klice, dneska sem tam dal nový a stále jen točí a ani nevzdechne. Nenapadá někoho co by mohlo být příčinou? Jiskra je velmi dobrá a vstřiky dobře prášej ale jen točí.
A ještě dotaz, který snímač nebo senzor na motoru může toto udělat, aby motor nenastartoval? Děkuju moc za rady, už sem zoufalej z toho.
Mám v tíce M50 2.5 už od léta, najeto bezproblému kolem 7 tis. Ovšem ted motor nechce chytit. Ten den co se to stalo se začal jako dusit, za jízdy umřel a nešel natočit. Druhý den nastartova ale dusil se pak vypnul uplně a od té doby ani neškytne ale zajímavý je že vstřiky benzín dávají, svíce byly mokré ale jiskru taky dávají, co se to stalo? Na foru sem vyčetl že by to mohl být snímač otáček na klice, dneska sem tam dal nový a stále jen točí a ani nevzdechne. Nenapadá někoho co by mohlo být příčinou? Jiskra je velmi dobrá a vstřiky dobře prášej ale jen točí.
A ještě dotaz, který snímač nebo senzor na motoru může toto udělat, aby motor nenastartoval? Děkuju moc za rady, už sem zoufalej z toho.
BTW nechci se nikoho dotknout, ale je opravdu potreba rozlisovat obycejny indukcni snimac od hallova. Je to uplne neco jineho, pouze to oboji "generuje" ruzne impulzy v zavislosti na otackach snimaneho prvku.
Hall a indukcni snimac nejsou zamenne. E30 ma na polohu kliky indukcni snimac.
Pro porovnani, napr. karburator i vstrikovani slouzi k davkovani paliva, ale rikat karbecu vstrikovani neni moc ok. Proc nenazyvat veci pravymi jmeny. Pripadne neresit princip a pouzivat universalni nazev snimac otacek kliky pro ten dole a nahore snimac pozice vacky.
Ridici jednotku zadny odpor indukcniho snimace nezajima, pracuje s jeho vystupnim napetovym prubehem. Kontrolni mereni odporu snimacu je slaba berla, ale samozrejme v urcitem % chyb pomuze, ale rozhodne ne ve vsech narozdil od osciloskopu. Vadny, spatne usazeny i dobry snimac mohou mit klidne stejny odpor, jeden bude davat sigal spravny a jiny snimac slaby nebo uplne zmateny s vypadky a problem typu "neresitelny spek" je na svete. Diagnostika v nekterych pripadech ani nenapovi, ne tak aby oznacila pravy puvod problemu.
Nic proti Bentley, ale to je hlavne manual pro mechanicke veci, elektro mereni je tam brano velice velice povrchne a odpovida technicky moznostem te doby, kdy i obycejny multimetr stal celou vyplatu.
U vseho si s merenim odporu fakt vystacit nejde, naopak je to casto uplne matouci. A nejvetsi peklo nastava treba pri mereni odporu kabelazi multimetrem, nezjisti se vetsinou vubec nic, pokud neni uplne na furt preruseny nebo zkratovany vodic.
U E30 i u M50 v E36 je jedine stesti to, ze snimacu a aktivnich clenu ma naproste minimum a je relativne jednoduche si poradit i vymenovaci metodou, pokud jsou za prdeli nahradni dily. Casto ovsem byva problem v nekolika vadnych dilech a to pak stoji hodne casu a penez, po vymene vseho pak clovek ani nevi, cim to vlastne bylo a u pristiho stejneho problemu se predchozi zkusenost pouzit prakticky neda.
Hall a indukcni snimac nejsou zamenne. E30 ma na polohu kliky indukcni snimac.
Pro porovnani, napr. karburator i vstrikovani slouzi k davkovani paliva, ale rikat karbecu vstrikovani neni moc ok. Proc nenazyvat veci pravymi jmeny. Pripadne neresit princip a pouzivat universalni nazev snimac otacek kliky pro ten dole a nahore snimac pozice vacky.
Ridici jednotku zadny odpor indukcniho snimace nezajima, pracuje s jeho vystupnim napetovym prubehem. Kontrolni mereni odporu snimacu je slaba berla, ale samozrejme v urcitem % chyb pomuze, ale rozhodne ne ve vsech narozdil od osciloskopu. Vadny, spatne usazeny i dobry snimac mohou mit klidne stejny odpor, jeden bude davat sigal spravny a jiny snimac slaby nebo uplne zmateny s vypadky a problem typu "neresitelny spek" je na svete. Diagnostika v nekterych pripadech ani nenapovi, ne tak aby oznacila pravy puvod problemu.
Nic proti Bentley, ale to je hlavne manual pro mechanicke veci, elektro mereni je tam brano velice velice povrchne a odpovida technicky moznostem te doby, kdy i obycejny multimetr stal celou vyplatu.
U vseho si s merenim odporu fakt vystacit nejde, naopak je to casto uplne matouci. A nejvetsi peklo nastava treba pri mereni odporu kabelazi multimetrem, nezjisti se vetsinou vubec nic, pokud neni uplne na furt preruseny nebo zkratovany vodic.
U E30 i u M50 v E36 je jedine stesti to, ze snimacu a aktivnich clenu ma naproste minimum a je relativne jednoduche si poradit i vymenovaci metodou, pokud jsou za prdeli nahradni dily. Casto ovsem byva problem v nekolika vadnych dilech a to pak stoji hodne casu a penez, po vymene vseho pak clovek ani nevi, cim to vlastne bylo a u pristiho stejneho problemu se predchozi zkusenost pouzit prakticky neda.