halluv snimač

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
bill
Příspěvky: 62
Registrován: 13. 07. 2008 19:27
Bydliště: mělnik

halluv snimač

Příspěvek od bill » 05. 08. 2009 17:11

čau, můžete mi někdo poradit, jak poznam že je halluv sn.(snímač otaček kl.hridele)funguje?

Sopťa
člen E30.cz
Příspěvky: 708
Registrován: 18. 03. 2006 12:47
Bydliště: Opava

Příspěvek od Sopťa » 05. 08. 2009 17:13

Funkci poznáš dle měření na osciloskopu
http://bmw.hotentot.com
BMW E39 540i Tour

fafejta
Příspěvky: 148
Registrován: 04. 01. 2008 18:22
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od fafejta » 05. 08. 2009 19:02

Co to je za motor?

fafejta
Příspěvky: 148
Registrován: 04. 01. 2008 18:22
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od fafejta » 05. 08. 2009 19:04

fafejta píše:Co to je za motor?
Jako myslím na jakém motoru ten snímač by jako měl být.

bill
Příspěvky: 62
Registrován: 13. 07. 2008 19:27
Bydliště: mělnik

Příspěvek od bill » 05. 08. 2009 20:07

e36 2,5 wanos

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 06. 08. 2009 10:07

ten motor ma vice hallovych snimacu ale to asi vis, nicmene tuhle zavadu zjisti lecktera levna diagnostika, bejt tebou netrapim se pokusama a jedu nekam na pocitac :wink:
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
Kala
Příspěvky: 256
Registrován: 24. 01. 2008 17:53
Bydliště: Praha TEL:+420775657921

Příspěvek od Kala » 06. 08. 2009 12:28

Nevím přesně jaké je v okruhu HS. napétí, ale myslím pokud ho demontuješ a budeš mít HS. napojen na zdroj o stejném napětí jako jest v okruhu a připojíš ampermetr do serie a k plošce snímače přibližovat něco vodivého měl by měnit hodnoty na ampermetru.

bill
Příspěvky: 62
Registrován: 13. 07. 2008 19:27
Bydliště: mělnik

Příspěvek od bill » 06. 08. 2009 18:59

dik skusim to

fafejta
Příspěvky: 148
Registrován: 04. 01. 2008 18:22
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od fafejta » 07. 08. 2009 15:59

Tak hlavně M50 nemá hallův snímač,ale indukční.
Hallův má až M52 atd. nahoru.
U indukčního žádné napájení nejde,lze u něho orientačně proměřit přechodový odpor který je cca 540Ω,ale asi důležitější je jestli z něho jdou signály,které změříš nejlépe osciloskopem nebo aspoň diodovou zkoušečkou (cena cca 350 Kč) při protáčení motoru přes startér.
Hallův snímač má úplně jiný charakter a průběh výstupního signálu a je i napajen ,a hlavně se u něho nesmí měřit přechodový odpor!

fafejta
Příspěvky: 148
Registrován: 04. 01. 2008 18:22
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od fafejta » 07. 08. 2009 16:01

adam320 píše:ten motor ma vice hallovych snimacu ale to asi vis, nicmene tuhle zavadu zjisti lecktera levna diagnostika, bejt tebou netrapim se pokusama a jedu nekam na pocitac :wink:
Koukám,že těch odborných nedostatků máš více. :roll:

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 07. 08. 2009 17:09

fafejta píše:a hlavně se u něho nesmí měřit přechodový odpor!
Přechodový odpor se měří na kontaktu a ne na snímačích, takže nemá smysl se o tom vůbec zmiňovat.

Zkouška toho konektoru:

0. nastavím tlumič vibrací tak, aby senzor směřoval mezi zuby - prostě byl na ,vzduchové mezírce"
1. odpojím konektor od zbytku svazku
2. chytnu si konektor tak, aby měl dva zoubky dolů, jeden nahoru.
3. píchnu ,,ohm-metr" do levé a prostřední dírky
4. vidím tam 1280 +- 10% Ohm -> snímač je okej
5. je tam něco jiného -> je špatnej, proto motor nenaskakuje
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

fafejta
Příspěvky: 148
Registrován: 04. 01. 2008 18:22
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od fafejta » 07. 08. 2009 17:20

aula píše:
fafejta píše:a hlavně se u něho nesmí měřit přechodový odpor!
Přechodový odpor se měří na kontaktu a ne na snímačích, takže nemá smysl se o tom vůbec zmiňovat.

Zkouška toho konektoru:

0. nastavím tlumič vibrací tak, aby senzor směřoval mezi zuby - prostě byl na ,vzduchové mezírce"
1. odpojím konektor od zbytku svazku
2. chytnu si konektor tak, aby měl dva zoubky dolů, jeden nahoru.
3. píchnu ,,ohm-metr" do levé a prostřední dírky
4. vidím tam 1280 +- 10% Ohm -> snímač je okej
5. je tam něco jiného -> je špatnej, proto motor nenaskakuje

To vzdávám,tady je to samý odborník jak řemen.

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 07. 08. 2009 17:26

Aha a Bentley manuály taky napsali nějací pitomci, kteří nic nevědí. Ještě, že Tě tu máme fafejto :lol:

Obrázek
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 07. 08. 2009 18:16

fafejta píše:Tak hlavně M50 nemá hallův snímač,ale indukční.
Hallův má až M52 atd. nahoru.
U indukčního žádné napájení nejde,lze u něho orientačně proměřit přechodový odpor který je cca 540Ω,ale asi důležitější je jestli z něho jdou signály,které změříš nejlépe osciloskopem nebo aspoň diodovou zkoušečkou (cena cca 350 Kč) při protáčení motoru přes startér.
Hallův snímač má úplně jiný charakter a průběh výstupního signálu a je i napajen ,a hlavně se u něho nesmí měřit přechodový odpor!
OBA mate pravdu! fafejta ma prehled o funkci snimacu, ale nejake chybky v datech. :!:

:idea: skolicka, kdo se chce dozvedet jak to facha : :idea:

" indukcni snimac" je prosta civka s magnetickym jadrem. Tato civka ma nekolik set zavitu. Kdyz se kolem ni toci magneticke pole (to jsou ty zelezne zuby) tak se v ni generuje pulsujici elektricky proud. Tyto proudove impulsy se vedou kabelem do ECU, kde je ke snimaci paralelne pripojen resistor a na nem se snima ubytek napeti, tedy impulsy a ty se vedou dal na komparator a dal do mikroprocesoru ECU.
Treti pin na kabelu je stineni.
Civka muze byt: funkcni, zkratovana, prerusena. Kdo by si to chtel vyzkouset, at si navine na zelezny sroub alespon 300 zavitu tenkeho Cu dratu (~0.15mm) a na vyvody si pripoji odpor asi 1kohm. Na nej sondu osciloskopu, nebo aspon multimetr v poloze AC 2V rozsah. Kdyz s tim budes smejdit kolem ozubeneho kola, nebo nejakeho sroubu, uvidis signal. Je to sranda pokus, ale clovek se muze vyblbnout.

"hallouv snimac" v nasem pripade je to integrovany obvod, ktery ma na vystupu digitalni signal obdelnikoveho prubehu. Halluv jev je fyzikalni princip, ktery ma 3 veliciny. V aktivnim polovodicovem prvku jsou na sebe kolme: Proud x mag. pole x male Hallovo napeti. Pousti se konstantni DC proud, snimame mag. pole a kolmo se meri umerne male napeti, ktere se zesili a prozene komparatorem a dal posle pres kabel do ECU.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Hall%C5%AFv_jev
http://en.wikipedia.org/wiki/Hall_effect

Tady je testovani slozitejsi, je potreba napajeni a osciloskop na vystup.

Duvod proc misto "indukcniho snimace" "halluv snimac" je v rychlosti. Halluv je az tisic krat rychlejsi. To je potreba pro lepsi presnost polohy klikovky (moderni vanos ...)

fafejta
Příspěvky: 148
Registrován: 04. 01. 2008 18:22
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od fafejta » 08. 08. 2009 09:19

samiq píše:
fafejta píše:Tak hlavně M50 nemá hallův snímač,ale indukční.
Hallův má až M52 atd. nahoru.
U indukčního žádné napájení nejde,lze u něho orientačně proměřit přechodový odpor který je cca 540Ω,ale asi důležitější je jestli z něho jdou signály,které změříš nejlépe osciloskopem nebo aspoň diodovou zkoušečkou (cena cca 350 Kč) při protáčení motoru přes startér.
Hallův snímač má úplně jiný charakter a průběh výstupního signálu a je i napajen ,a hlavně se u něho nesmí měřit přechodový odpor!
OBA mate pravdu! fafejta ma prehled o funkci snimacu, ale nejake chybky v datech. :!:

:idea: skolicka, kdo se chce dozvedet jak to facha : :idea:

" indukcni snimac" je prosta civka s magnetickym jadrem. Tato civka ma nekolik set zavitu. Kdyz se kolem ni toci magneticke pole (to jsou ty zelezne zuby) tak se v ni generuje pulsujici elektricky proud. Tyto proudove impulsy se vedou kabelem do ECU, kde je ke snimaci paralelne pripojen resistor a na nem se snima ubytek napeti, tedy impulsy a ty se vedou dal na komparator a dal do mikroprocesoru ECU.
Treti pin na kabelu je stineni.
Civka muze byt: funkcni, zkratovana, prerusena. Kdo by si to chtel vyzkouset, at si navine na zelezny sroub alespon 300 zavitu tenkeho Cu dratu (~0.15mm) a na vyvody si pripoji odpor asi 1kohm. Na nej sondu osciloskopu, nebo aspon multimetr v poloze AC 2V rozsah. Kdyz s tim budes smejdit kolem ozubeneho kola, nebo nejakeho sroubu, uvidis signal. Je to sranda pokus, ale clovek se muze vyblbnout.

"hallouv snimac" v nasem pripade je to integrovany obvod, ktery ma na vystupu digitalni signal obdelnikoveho prubehu. Halluv jev je fyzikalni princip, ktery ma 3 veliciny. V aktivnim polovodicovem prvku jsou na sebe kolme: Proud x mag. pole x male Hallovo napeti. Pousti se konstantni DC proud, snimame mag. pole a kolmo se meri umerne male napeti, ktere se zesili a prozene komparatorem a dal posle pres kabel do ECU.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Hall%C5%AFv_jev
http://en.wikipedia.org/wiki/Hall_effect

Tady je testovani slozitejsi, je potreba napajeni a osciloskop na vystup.

Duvod proc misto "indukcniho snimace" "halluv snimac" je v rychlosti. Halluv je az tisic krat rychlejsi. To je potreba pro lepsi presnost polohy klikovky (moderni vanos ...)


Mohl by jsi mi tedy říci jaké "chybky v datech" tedy mám?
Pán se ptal na motor M50,a ten má
odpor snímače klik. hřídele=540Ω

Jestli Vám jde o snímač polohy vačkového hřídele,o kterém tady ale řeč nebyla,tak ten má cca 1400Ω

Vámy zmiňovaný odpor 1280Ω má tak snímač klik. hřídele u M51(2.5tds).
Ale jak už jsem psal ,daleko důležitější je výstupní signál,který je u obou snímačů zcela odlišný.

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 08. 08. 2009 09:31

hele ty nedostatku, ja Ti neco reknu...jses mozna nadupanej datama, udajema buhvicim, netvrdim ze mam znalosti o elektrice, netvrdim ani to ze se vyznam v ty problematice lepe nez Ty...nechci uz po druhe absolvovat podivnej rozhovor s Tebou ale reknu jednu vec...

zatimco Vy se tady serete s nakejma hodnotanma, merite, odpojujete a zapojujete picoviny odpory impulsy, tahate si na to manualy ja bych se dvakrat vratil z diagnostiky s protokolem...nenapsal jsem tady prispevek s tim abych se s nekym prel...radil jsem mu dobre

a pokud me chytas za slovo kvuli nakymu rozdilnymu terminu jako je Halluv a indukcni snimac tak jses asi akorat podrazdenej

omlouvam se za to ze jsem zasral tenhle thread ale nemuzu nereagovat

stejne tak jako jsi se hadal o spalovacim prostoru hlavy u diesela a teoretickejma znalostma cehoci jsi me presvedcoval o skutecnosti jez jsi ovsem evidentne nemel overenou tak tek se taj do me navazis s nakejma hovadinama

pripada me to smesny

a pripada me smesnej celej takovejhle postup odstranovani zavady v jednadvacatym stoleti :lol:
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
Cubrd
Příspěvky: 706
Registrován: 13. 07. 2008 13:31
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Cubrd » 29. 12. 2009 19:07

Zdravím lidičky, hledám nějaké podobné téma abych to tu zbytečně neplácal.
Mám v tíce M50 2.5 už od léta, najeto bezproblému kolem 7 tis. Ovšem ted motor nechce chytit. Ten den co se to stalo se začal jako dusit, za jízdy umřel a nešel natočit. Druhý den nastartova ale dusil se pak vypnul uplně a od té doby ani neškytne ale zajímavý je že vstřiky benzín dávají, svíce byly mokré ale jiskru taky dávají, co se to stalo? Na foru sem vyčetl že by to mohl být snímač otáček na klice, dneska sem tam dal nový a stále jen točí a ani nevzdechne. Nenapadá někoho co by mohlo být příčinou? Jiskra je velmi dobrá a vstřiky dobře prášej ale jen točí.

A ještě dotaz, který snímač nebo senzor na motoru může toto udělat, aby motor nenastartoval? Děkuju moc za rady, už sem zoufalej z toho.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 29. 12. 2009 21:11

kdyby byl spattnej hall, nemas jiskru.

zkus nejdriv poradne dobit baterku, civky jsou na tohle dost citlive a jiskra mimo motor muze byt hezka, ale v zatezi prd.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Cubrd
Příspěvky: 706
Registrován: 13. 07. 2008 13:31
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Cubrd » 29. 12. 2009 21:26

Baterka tam je pul roku, a právě při zkouškách sem ji měl na startovacim vozejku, svíce sou téměř nové. Mě to připadá jako by to nepálilo, nebo nevstřikoval benzin v tom čase co má, já už vážně nevim

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Příspěvek od weNTyll » 17. 01. 2010 11:22

BTW nechci se nikoho dotknout, ale je opravdu potreba rozlisovat obycejny indukcni snimac od hallova. Je to uplne neco jineho, pouze to oboji "generuje" ruzne impulzy v zavislosti na otackach snimaneho prvku.

Hall a indukcni snimac nejsou zamenne. E30 ma na polohu kliky indukcni snimac.

Pro porovnani, napr. karburator i vstrikovani slouzi k davkovani paliva, ale rikat karbecu vstrikovani neni moc ok. Proc nenazyvat veci pravymi jmeny. Pripadne neresit princip a pouzivat universalni nazev snimac otacek kliky pro ten dole a nahore snimac pozice vacky.

Ridici jednotku zadny odpor indukcniho snimace nezajima, pracuje s jeho vystupnim napetovym prubehem. Kontrolni mereni odporu snimacu je slaba berla, ale samozrejme v urcitem % chyb pomuze, ale rozhodne ne ve vsech narozdil od osciloskopu. Vadny, spatne usazeny i dobry snimac mohou mit klidne stejny odpor, jeden bude davat sigal spravny a jiny snimac slaby nebo uplne zmateny s vypadky a problem typu "neresitelny spek" je na svete. Diagnostika v nekterych pripadech ani nenapovi, ne tak aby oznacila pravy puvod problemu.

Nic proti Bentley, ale to je hlavne manual pro mechanicke veci, elektro mereni je tam brano velice velice povrchne a odpovida technicky moznostem te doby, kdy i obycejny multimetr stal celou vyplatu.

U vseho si s merenim odporu fakt vystacit nejde, naopak je to casto uplne matouci. A nejvetsi peklo nastava treba pri mereni odporu kabelazi multimetrem, nezjisti se vetsinou vubec nic, pokud neni uplne na furt preruseny nebo zkratovany vodic.

U E30 i u M50 v E36 je jedine stesti to, ze snimacu a aktivnich clenu ma naproste minimum a je relativne jednoduche si poradit i vymenovaci metodou, pokud jsou za prdeli nahradni dily. Casto ovsem byva problem v nekolika vadnych dilech a to pak stoji hodne casu a penez, po vymene vseho pak clovek ani nevi, cim to vlastne bylo a u pristiho stejneho problemu se predchozi zkusenost pouzit prakticky neda.

Odpovědět