Motor ze zadohrabu na iX
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Motor ze zadohrabu na iX
Zdar lidi,
pokud by vas nekoho napadlo, jako me, pouzit motor ze zadohrabu na iX, pripravte si:
vrtak 8.0 mm + zavitnik M10 na prerezani uchytu pro drzaky motoru
vrtak 4.8 mm + zavitnik M6 na vyvrtani dvou novych der pro vanu motoru
zatku M20x1.5 pro ucpani jednoho olejoveho kanalu
vyvrtani noveho zavitu pro uchyceni olejoveho cerpadla
kladivo pro upravu trubky merky oleje
z iX motoru drzaky motoru
z iX motoru vanu
z iX motoru olejove cerpadlo
z iX motoru pomocny hridel + sroub.prevod pohonu olejoveho cerpadla (na iX se cerpadlo TOCI NA DRUHOU STRANU nez na zadohrabu)
pokud by vas nekoho napadlo, jako me, pouzit motor ze zadohrabu na iX, pripravte si:
vrtak 8.0 mm + zavitnik M10 na prerezani uchytu pro drzaky motoru
vrtak 4.8 mm + zavitnik M6 na vyvrtani dvou novych der pro vanu motoru
zatku M20x1.5 pro ucpani jednoho olejoveho kanalu
vyvrtani noveho zavitu pro uchyceni olejoveho cerpadla
kladivo pro upravu trubky merky oleje
z iX motoru drzaky motoru
z iX motoru vanu
z iX motoru olejove cerpadlo
z iX motoru pomocny hridel + sroub.prevod pohonu olejoveho cerpadla (na iX se cerpadlo TOCI NA DRUHOU STRANU nez na zadohrabu)
- tichy.stepan
- Příspěvky: 124
- Registrován: 11. 03. 2008 22:11
- Bydliště: Olomouc
motor
Čau vím že odpovídám na starý fórum,ale mám problém,koupil jsem si IX 2.5L skrz motor do svojeho toura,to s tím budu mít tolik sraní?Je tam tolik změn?
BMW 320i Touring
BMW 850i e31
BMW 850i e31
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Problémů je stejně, jen místo výroby zátky vrtáš do bloku díru a řežeš závit M20x1,5, vrtáš díru pro olejovou měrku a místo přeřezávání závitů v bloku převrtáváš díry v konzolách motoru.mikin88 píše:No on to měnil z normálního zadohrabu na ix cahpeš? Z ix na normal to takový problém vůbec není.. Jde jen o pár jednoduchých předělávek hledej a najdes.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- tichy.stepan
- Příspěvky: 124
- Registrován: 11. 03. 2008 22:11
- Bydliště: Olomouc
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Ano, je třeba vyměnit vše co je psáno. Až budeš mít vedle sebe oba motory se sundanou vanou, bude ti to jasnější.
Sežeň si dopředu závitník M20x1,5
Sežeň si dopředu závitník M20x1,5
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- tichy.stepan
- Příspěvky: 124
- Registrován: 11. 03. 2008 22:11
- Bydliště: Olomouc
Trochu oživím starší téma.
Právě předělávám motor z ix do zadokolky,oil.čerpadlo i s náhonem,vanu už mám ze zadohrabu,ale řeším problém že u motoru z ix je přetlakový ventil oleje asi součástí olej.čerpadla,a u bloku ze zadokolky se šroubuje vedle olej čerpadla,ix má v tom místě pouze kanál na které je příruba olej.čerpadla,jak jste to ti co to předělávali řešili?
To mě trochu dostalo,uvažuju jestli nebude jednoduchší upravit sací koš a nechat čerpadlo z ix.Díky za každou radu.
Právě předělávám motor z ix do zadokolky,oil.čerpadlo i s náhonem,vanu už mám ze zadohrabu,ale řeším problém že u motoru z ix je přetlakový ventil oleje asi součástí olej.čerpadla,a u bloku ze zadokolky se šroubuje vedle olej čerpadla,ix má v tom místě pouze kanál na které je příruba olej.čerpadla,jak jste to ti co to předělávali řešili?

- Chvalda 318iS
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3731
- Registrován: 28. 06. 2005 09:53
- Bydliště: Poděbrady
Ach jo, to je rozumů a keců z cesty...
Je to prostě tak, jak psal Francis hned na začátku, to všechno se prostě udělat musí. Postup pro úpravu ix motoru do zadokolky je pochopitelně obrácený. Dělal jsem to, vím o čem je řeč.
Takže když chci dát ix motor do zadohrabu:
-potřebuju vanu a olejové čerpadlo ze zadohrabu,
-potřebuju hnací hřídel olej. čerpadla ze zadohrabu (ano, u ix se opravdu čerpadlo točí na druhou stranu),
-potřebuju přetlakový ventil oleje ze zadohrabu a pro jeho montáž je nutné do ix bloku v místě vyústění olejového kanálu vyrobit závit M20x1,5, to znamená odpovídající vrták a závitník a je to na tom to nejobtížnější.
-potřebuju měrku oleje ze zadohrabu a umístit ji kam patří, zaslepit otvor po ix měrce, to taky obnáší nějaký vrtání.
Když se na ty motory se sundanou vanou kouknete, rozdíly a co a jak vám bude jasné.
Tady mám 2 fotky (bohužel z mobilu) z doby, kdy jsem to dělal:

tady je olej. kanál bloku ix

tady je s vyříznutým závitem pro přetlakový ventil u zadohrabu.

Takže když chci dát ix motor do zadohrabu:
-potřebuju vanu a olejové čerpadlo ze zadohrabu,
-potřebuju hnací hřídel olej. čerpadla ze zadohrabu (ano, u ix se opravdu čerpadlo točí na druhou stranu),
-potřebuju přetlakový ventil oleje ze zadohrabu a pro jeho montáž je nutné do ix bloku v místě vyústění olejového kanálu vyrobit závit M20x1,5, to znamená odpovídající vrták a závitník a je to na tom to nejobtížnější.
-potřebuju měrku oleje ze zadohrabu a umístit ji kam patří, zaslepit otvor po ix měrce, to taky obnáší nějaký vrtání.
Když se na ty motory se sundanou vanou kouknete, rozdíly a co a jak vám bude jasné.
Tady mám 2 fotky (bohužel z mobilu) z doby, kdy jsem to dělal:

tady je olej. kanál bloku ix

tady je s vyříznutým závitem pro přetlakový ventil u zadohrabu.
Naposledy upravil(a) Splaš dne 29. 06. 2009 16:51, celkem upraveno 2 x.
- svejda_bmw
- Příspěvky: 432
- Registrován: 07. 03. 2007 23:14
- Bydliště: Praha - Západ
Pěkný přízpěvky... zkoušeli ste někdo dávat do ixa 2.4 TD? -Já už sem téměř u konce přeztavby tak by mě jen zajímali zkoušenosti jiných... 

ex:324 TD e30, ex:528i e28, ex:525tds e34,ex:735i e23, ex:325ix e30, 530d e39, 740d e38, 118i e87, 324 TDX e30 !!!! 850ci e31, X5 - e53 3,0d 160kw
http://www.youtube.com/watch?v=DodW3_PQ ... ture=feedu
http://www.youtube.com/watch?v=DodW3_PQ ... ture=feedu
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
ne, ale nedavno to nastinil Iwan a teoreticky by to meli jit v pohode... napis extra topic do uprav, jiste si to radi prectousvejda_bmw píše:Pěkný přízpěvky... zkoušeli ste někdo dávat do ixa 2.4 TD? -Já už sem téměř u konce přeztavby tak by mě jen zajímali zkoušenosti jiných...

325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220