Motor ze zadohrabu na iX

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Motor ze zadohrabu na iX

Příspěvek od Francis » 23. 02. 2003 20:10

Zdar lidi,
pokud by vas nekoho napadlo, jako me, pouzit motor ze zadohrabu na iX, pripravte si:

vrtak 8.0 mm + zavitnik M10 na prerezani uchytu pro drzaky motoru
vrtak 4.8 mm + zavitnik M6 na vyvrtani dvou novych der pro vanu motoru
zatku M20x1.5 pro ucpani jednoho olejoveho kanalu
vyvrtani noveho zavitu pro uchyceni olejoveho cerpadla
kladivo pro upravu trubky merky oleje
z iX motoru drzaky motoru
z iX motoru vanu
z iX motoru olejove cerpadlo
z iX motoru pomocny hridel + sroub.prevod pohonu olejoveho cerpadla (na iX se cerpadlo TOCI NA DRUHOU STRANU nez na zadohrabu)

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 24. 02. 2003 09:07

Já dělal 2.7 (e z roku 87). Měnil jsem jen čerpadlo se sacím košem, upravoval měrku oleje a převrtával díry pro držáky motoru. Ostatní mi sedělo. Má najeto 30tkm, zatím musím zaklepat v pohodě.

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

2 Francis

Příspěvek od Dan td » 24. 02. 2003 19:00

Nezbylo ti olejove cerpadlo ze zadohrabu ? A neni nahodou stejne jako na M30 ? Kdyby jo, tak bych mel zajem :roll:

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 24. 02. 2003 19:52

Nezbylo, bylo ulomene. A bigsix M30 ma uplne jine, pohanene retezem.

Uživatelský avatar
tichy.stepan
Příspěvky: 124
Registrován: 11. 03. 2008 22:11
Bydliště: Olomouc

motor

Příspěvek od tichy.stepan » 11. 11. 2008 22:11

Čau vím že odpovídám na starý fórum,ale mám problém,koupil jsem si IX 2.5L skrz motor do svojeho toura,to s tím budu mít tolik sraní?Je tam tolik změn?
BMW 320i Touring
BMW 850i e31

Uživatelský avatar
mikin88
Příspěvky: 1882
Registrován: 08. 08. 2008 11:55
Bydliště: Haná

Příspěvek od mikin88 » 11. 11. 2008 22:31

No on to měnil z normálního zadohrabu na ix cahpeš? Z ix na normal to takový problém vůbec není.. Jde jen o pár jednoduchých předělávek hledej a najdes. :wink:

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 11. 11. 2008 22:33

mikin88 píše:No on to měnil z normálního zadohrabu na ix cahpeš? Z ix na normal to takový problém vůbec není.. Jde jen o pár jednoduchých předělávek hledej a najdes. :wink:
Problémů je stejně, jen místo výroby zátky vrtáš do bloku díru a řežeš závit M20x1,5, vrtáš díru pro olejovou měrku a místo přeřezávání závitů v bloku převrtáváš díry v konzolách motoru.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
tichy.stepan
Příspěvky: 124
Registrován: 11. 03. 2008 22:11
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od tichy.stepan » 12. 11. 2008 09:32

takže když budu dávat vanu obyč M2O na motor ix, tak sedí i čerpadlo s IX nebo to musím předělávat protože se tam to čerpadlo nevejde, a točí se naopak?
BMW 320i Touring
BMW 850i e31

vrabec771
Příspěvky: 233
Registrován: 16. 01. 2008 17:05
Bydliště: bratislava

Příspěvek od vrabec771 » 12. 11. 2008 10:57

presne tak.cerpadlo vymenit

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 12. 11. 2008 14:52

Ano, je třeba vyměnit vše co je psáno. Až budeš mít vedle sebe oba motory se sundanou vanou, bude ti to jasnější.
Sežeň si dopředu závitník M20x1,5
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
tichy.stepan
Příspěvky: 124
Registrován: 11. 03. 2008 22:11
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od tichy.stepan » 12. 11. 2008 20:10

právě to je ten zádrhel.já si chtěl ten s IX nachystat dopředu,mě ten můj ještě jezdí víš.
BMW 320i Touring
BMW 850i e31

Tom....
Příspěvky: 817
Registrován: 30. 07. 2007 20:36
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od Tom.... » 28. 06. 2009 11:39

Trochu oživím starší téma.
Právě předělávám motor z ix do zadokolky,oil.čerpadlo i s náhonem,vanu už mám ze zadohrabu,ale řeším problém že u motoru z ix je přetlakový ventil oleje asi součástí olej.čerpadla,a u bloku ze zadokolky se šroubuje vedle olej čerpadla,ix má v tom místě pouze kanál na které je příruba olej.čerpadla,jak jste to ti co to předělávali řešili? :?: To mě trochu dostalo,uvažuju jestli nebude jednoduchší upravit sací koš a nechat čerpadlo z ix.Díky za každou radu.

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 28. 06. 2009 11:43

Nechávat iX čerpadlo ani náhodou, točí se obráceně... Takže motor po týhle akci se zadře... Musíš si sehnat ty závitníky a vytočit nový díry... Jen co jsem slyšel, nedělal jsem to....
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Tom....
Příspěvky: 817
Registrován: 30. 07. 2007 20:36
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od Tom.... » 28. 06. 2009 11:54

Nechal bych komplet všechno z ix,jen bych upravil sací koš,aby se vešel do klasické vany (nevím jestli je to real,je to jen úvaha),ale v tomhle případě by se to zadřít nemělo.

Uživatelský avatar
Splaš
člen E30.cz
Příspěvky: 289
Registrován: 31. 05. 2003 01:36
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Splaš » 29. 06. 2009 16:30

Ach jo, to je rozumů a keců z cesty... :roll: Je to prostě tak, jak psal Francis hned na začátku, to všechno se prostě udělat musí. Postup pro úpravu ix motoru do zadokolky je pochopitelně obrácený. Dělal jsem to, vím o čem je řeč.
Takže když chci dát ix motor do zadohrabu:
-potřebuju vanu a olejové čerpadlo ze zadohrabu,
-potřebuju hnací hřídel olej. čerpadla ze zadohrabu (ano, u ix se opravdu čerpadlo točí na druhou stranu),
-potřebuju přetlakový ventil oleje ze zadohrabu a pro jeho montáž je nutné do ix bloku v místě vyústění olejového kanálu vyrobit závit M20x1,5, to znamená odpovídající vrták a závitník a je to na tom to nejobtížnější.
-potřebuju měrku oleje ze zadohrabu a umístit ji kam patří, zaslepit otvor po ix měrce, to taky obnáší nějaký vrtání.
Když se na ty motory se sundanou vanou kouknete, rozdíly a co a jak vám bude jasné.
Tady mám 2 fotky (bohužel z mobilu) z doby, kdy jsem to dělal:

Obrázek
tady je olej. kanál bloku ix
Obrázek
tady je s vyříznutým závitem pro přetlakový ventil u zadohrabu.
Naposledy upravil(a) Splaš dne 29. 06. 2009 16:51, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Splaš
člen E30.cz
Příspěvky: 289
Registrován: 31. 05. 2003 01:36
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Splaš » 29. 06. 2009 16:33

Tom.... píše:Nechal bych komplet všechno z ix,jen bych upravil sací koš,aby se vešel do klasické vany (nevím jestli je to real,je to jen úvaha),ale v tomhle případě by se to zadřít nemělo.
čerpadlo oleje na ix je poněkud jiné, a to tak, že jeho úprava by byla o dost pracnější než popsaný postup...

Tom....
Příspěvky: 817
Registrován: 30. 07. 2007 20:36
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od Tom.... » 29. 06. 2009 20:14

smím se zeptat čím jsi zaslepil tu díru se závitem M6 vedle díry pro přetlakový ventil?šel by tám dát třeba šteft,ale to asi nevyjde vůči tomu vyvrtanému závitu M20.
Díky.

Uživatelský avatar
Splaš
člen E30.cz
Příspěvky: 289
Registrován: 31. 05. 2003 01:36
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Splaš » 02. 07. 2009 12:28

Už přesně nepamatuju, zalepil jsem do ní šroub a pak až vrtal otvor na závit...

Uživatelský avatar
svejda_bmw
Příspěvky: 432
Registrován: 07. 03. 2007 23:14
Bydliště: Praha - Západ

Příspěvek od svejda_bmw » 10. 01. 2010 00:40

Pěkný přízpěvky... zkoušeli ste někdo dávat do ixa 2.4 TD? -Já už sem téměř u konce přeztavby tak by mě jen zajímali zkoušenosti jiných... :wink:
ex:324 TD e30, ex:528i e28, ex:525tds e34,ex:735i e23, ex:325ix e30, 530d e39, 740d e38, 118i e87, 324 TDX e30 !!!! 850ci e31, X5 - e53 3,0d 160kw

http://www.youtube.com/watch?v=DodW3_PQ ... ture=feedu

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 10. 01. 2010 00:57

svejda_bmw píše:Pěkný přízpěvky... zkoušeli ste někdo dávat do ixa 2.4 TD? -Já už sem téměř u konce přeztavby tak by mě jen zajímali zkoušenosti jiných... :wink:
ne, ale nedavno to nastinil Iwan a teoreticky by to meli jit v pohode... napis extra topic do uprav, jiste si to radi prectou :wink:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Odpovědět